1,5 miljoen vóór een doodnormaal rijtjeshuis (gekte)

13-08-2019 22:12 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een gestoord bedrag voor een simpele rijtjeshuis. In Amsterdam rijzen de huizenprijzen de pan uit (gekkenhuis). De meeste kennissen van ons die ontvluchten de stad vanwege de onbetaalbare huizen. Het zijn vooral expats die dit soort huizen kopen.

Wanneer gaat dit stoppen?
Amsterdam en omgeving moet je al geen huis willen kopen, je kan het trouwens ook niet krijgen.

Bron:https://www.ad.nl/wonen/doodnormaal-rij ... ~a75d25aa/
Alle reacties Link kopieren
Ja, belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfelde al of ik dat hier zou posten. Bizar en belachelijk. Waar ik woon, betaal je daar zo een miljoen minder voor.
Alle reacties Link kopieren
En achter dat doodnormale rijtjeshuis..?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
13-08-2019 22:17
En achter dat doodnormale rijtjeshuis..?
:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Klassiek geval van : wat de gek ervoor geeft..
Relax we're all crazy, it's not a competition
Met drie badruimtes...ja,dat ben je wel nodig in zo’n grote villa... :facepalm:
1,5 miljoen is duur ja maar ik vind het geen doodgewoon rijtjeshuis. Ziet er best luxe uit.
Het is wel een mooi rijtjeshuis, maar tjongejonge ik ben toch blij dat ik geen huis zoek in Amsterdam.
Ze kunnen het maar proberen.

Zo lang er niemand écht zo gek is om 1.635.000 euro* + de kosten koper te gaan betalen ... niks aan de hand.

*De grond is blijkbaar apart te koop.
Vreselijk zo'n rijtjeshuis met minituintje. Bizar dat mensen dat er voor geven terwijl je daar hier een villa op 'n paar duizend meter grond voor kunt krijgen.
Ik weet niet of ik dat een doodnormaal rijtjeshuis zou willen noemen. Het is behoorlijk groot, er zit een redelijk grote tuin bij en het is heel mooi gerenoveerd (zie foto's Funda). Eigenlijk ziet alleen de voorkant er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat de gek er voor geeft is de marktwaarde. Als het mijn huis zou zijn en ik zou het er voor kunnen krijgen, Tsja.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
13-08-2019 22:30
Ze kunnen het maar proberen.

Zo lang er niemand écht zo gek is om 1.635.000 euro* + de kosten koper te gaan betalen ... niks aan de hand.

*De grond is blijkbaar apart te koop.
De grond is erfpachtgrond. Die kun je in Amsterdam afkopen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
redbulletje schreef:
13-08-2019 22:31
Vreselijk zo'n rijtjeshuis met minituintje. Bizar dat mensen dat er voor geven terwijl je daar hier een villa op 'n paar duizend meter grond voor kunt krijgen.
Maar dan wel midden in de velden, kilometers van elke stad of dorp.

Terwijl dit huis in dé hoofdstad van Nederland staat.
Waarschijnlijk nog vlakbij de koper zijn werk en hoogstwaarschijnlijk met een school en een kinderopvang op loopafstand.

(Want zeker die school en opvang verwacht ik dan wel in de buurt.)
Alle reacties Link kopieren
Bij de volgende bankencrisis stort die hele huizenbubbel donderend in elkaar.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-08-2019 22:32
Ik weet niet of ik dat een doodnormaal rijtjeshuis zou willen noemen. Het is behoorlijk groot, er zit een redelijk grote tuin bij en het is heel mooi gerenoveerd (zie foto's Funda). Eigenlijk ziet alleen de voorkant er niet uit.
De renovatie heeft toch geen miljoen gekost?
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:35
2.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-08-2019 22:32
Ik weet niet of ik dat een doodnormaal rijtjeshuis zou willen noemen. Het is behoorlijk groot, er zit een redelijk grote tuin bij en het is heel mooi gerenoveerd (zie foto's Funda). Eigenlijk ziet alleen de voorkant er niet uit.
144 m2 met een perceel van 266 m2 noem jij groot?

Wij hebben voor een kwart van die prijs 200 m2 woonruimte op 500 m2 grond gekocht vorig jaar. 40 km van Amsterdam.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:38
14.29% gewijzigd
patchouli_ schreef:
13-08-2019 22:35
144 m2 met een perceel van 266 m2 noem jij groot?
Precies. Dat soort huizen gaan hier voor 190.000 tot 230.000.
Alle reacties Link kopieren
En dan ook nog met de wetenschap dat het in 2002 verkocht is voor 272K.... :facepalm:
patchouli_ schreef:
13-08-2019 22:35
144 m2 met een perceel van 266 m2 noem jij groot?

Voor rijtjeshuisbegrippen? Echt wel. De gemiddelde grootte van een koophuis in Amsterdam is nog geen 100 m².
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
13-08-2019 22:33
Maar dan wel midden in de velden, kilometers van elke stad of dorp.

Terwijl dit huis in dé hoofdstad van Nederland staat.
Waarschijnlijk nog vlakbij de koper zijn werk en hoogstwaarschijnlijk met een school en een kinderopvang op loopafstand.

(Want zeker die school en opvang verwacht ik dan wel in de buurt.)
Het is niet zo dat alles boven het IJ en onder het hek (Amstelveen) bush bush is hè....

Voor Amsterdammers misschien, maar voor de rest van de Nederlanders niet.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:43
7.32% gewijzigd
pamelacourson schreef:
13-08-2019 22:15
Ik twijfelde al of ik dat hier zou posten. Bizar en belachelijk. Waar ik woon, betaal je daar zo een miljoen minder voor.
Waar ik woon 1.200.000 minder en dat vind ik al duur.
Het zit bij Zuid WTC. Zal wel gekocht worden door een Brit die er alleen doordeweeks woont.
Alle reacties Link kopieren
En dan die koelkast in het midden van je woonkamer. Wat een armoede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven