1,5 miljoen vóór een doodnormaal rijtjeshuis (gekte)

13-08-2019 22:12 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een gestoord bedrag voor een simpele rijtjeshuis. In Amsterdam rijzen de huizenprijzen de pan uit (gekkenhuis). De meeste kennissen van ons die ontvluchten de stad vanwege de onbetaalbare huizen. Het zijn vooral expats die dit soort huizen kopen.

Wanneer gaat dit stoppen?
Amsterdam en omgeving moet je al geen huis willen kopen, je kan het trouwens ook niet krijgen.

Bron:https://www.ad.nl/wonen/doodnormaal-rij ... ~a75d25aa/
Alle reacties Link kopieren
Overigens heeft dit weinig te maken met de gekte op de huizenmarkt. Ook op het dieptepunt had je 8 ton voor dit huis af moeten tikken.
Alles stijgt, dus ook de dure huizen.
Letsgetlosttonight schreef:
13-08-2019 22:28
1,5 miljoen is duur ja maar ik vind het geen doodgewoon rijtjeshuis. Ziet er best luxe uit.
Zeker niet heel gewoon en je betaalt voor de locatie. Het is het spreekwoordelijke 'boerderijtje op de dam', zeldzaam en op een fantastische locatie, eigen garage ook nog.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
13-08-2019 22:46
Overigens heeft dit weinig te maken met de gekte op de huizenmarkt. Ook op het dieptepunt had je 8 ton voor dit huis af moeten tikken.
Alles stijgt, dus ook de dure huizen.
Maar van 272 naar 1.450 in ruim 15 jaar? Dat is absurd :nooo:
Wel leuk voor die mensen, een miljoen winst. Daar kunnen ze vast wel iets moois voor krijgen in Amsterdam. :hihi:
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:52
3.64% gewijzigd
Wordt vast weer opgekocht door een buitenlandse investeerder die het gaat verbouwen en dan aanbieden aan expats en/of op AirBnB gooien.
Alle reacties Link kopieren
Soleil8 schreef:
13-08-2019 22:40
En dan ook nog met de wetenschap dat het in 2002 verkocht is voor 272K.... :facepalm:
Echt?! Waar kun je dat terug vinden?
Alle reacties Link kopieren
Tietenhenk schreef:
13-08-2019 22:51
Maar van 272 naar 1.450 in ruim 15 jaar? Dat is absurd :nooo:
Slimme investering.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-08-2019 22:32
Ik weet niet of ik dat een doodnormaal rijtjeshuis zou willen noemen. Het is behoorlijk groot, er zit een redelijk grote tuin bij en het is heel mooi gerenoveerd (zie foto's Funda). Eigenlijk ziet alleen de voorkant er niet uit.
Ik noem dit wel een normaal rijtjeshuis. Ja, het ziet er verzorgd en netjes uit van binnen, dat klopt. De buitenkant is lelijk. Als ik op Google Maps kijk zie ik dat dit in een doodnormale, smalle Hollandse straat staat en achter het huis staat een metershoge flat.
Ik ben echt niet van het omrekenen naar guldens, maar bijna 3.5 miljoen gulden voor dit?? Gaat echt nergens over.
Ik las ook dat er een soortgelijk huis eerder verkocht is voor 1.7 miljoen. Wat een waanzin.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
13-08-2019 22:52
Slimme investering.
Ja, hoewel ik zo'n vermoeden heb dat ze deze stijging toch niet hadden zien aankomen
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
13-08-2019 22:28
1,5 miljoen is duur ja maar ik vind het geen doodgewoon rijtjeshuis. Ziet er best luxe uit.
Eens. Er zijn wel gekkere dingen te vinden.
RikM schreef:
13-08-2019 22:51
Wel leuk voor die mensen, een miljoen winst. Daar kunnen ze vast wel iets moois voor krijgen in Amsterdam. :hihi:
En nog iets véél mooiers buiten Amsterdam! ;-D
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
13-08-2019 22:51
Wordt vast weer opgekocht door een buitenlandse investeerder die het gaat verbouwen en dan aanbieden aan expats en/of op AirBnB gooien.
Die expats worden in Amsterdam echt uitgeknepen.
redbulletje schreef:
13-08-2019 22:56
En nog iets véél mooiers buiten Amsterdam! ;-D
Daar ben je vet mee als je dan elke dag 2 uur enkel in de wagen zit van en naar je werk.

En om 20u thuis komt en om 6u weer moet vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
Studente_ schreef:
13-08-2019 22:52
Echt?! Waar kun je dat terug vinden?
Staat in het artikel van het AD, echt bizar hè?!
Marnamai schreef:
13-08-2019 22:59
Daar ben je vet mee als je dan elke dag 2 uur enkel in de wagen zit van en naar je werk.

En om 20u thuis komt en om 6u weer moet vertrekken.
Zou ook nooit in de Randstad een baan zoeken. Ofwel moet je veel reizen tijdens de filetijd ofwel ben je qua wonen ontzettend slecht af.
Alle reacties Link kopieren
En dan ook nog energielabel E :rofl:
*Sjaan* schreef:
13-08-2019 22:45
En dan die koelkast in het midden van je woonkamer. Wat een armoede.
Vergeet het gordijntje niet i.p.v. een gewone deur bij de badkamer van de master bedroom.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
13-08-2019 22:59
Daar ben je vet mee als je dan elke dag 2 uur enkel in de wagen zit van en naar je werk.

En om 20u thuis komt en om 6u weer moet vertrekken.
Welnee. In de Zaanstreek kan je al heel erg mooi wonen voor dit bedrag. Is minder dan een half uur reizen.

Nog iets noordelijker woon je als een koning met dit geld. Ben je 3/4 uur onderweg naar je werk.

Of je zoekt werk elders. Amsterdam is niet de enige plek in NL waar je een leuke baan kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij vertellen wat dat apparaat boven de oven is 😆 ik heb echt geen idee!
Soleil8 schreef:
13-08-2019 22:40
En dan ook nog met de wetenschap dat het in 2002 verkocht is voor 272K.... :facepalm:
.
Denk niet dat dat marktconform was. Die buurt is al jaren enorm populair en sinds de Zuidas ontwikkeld is des te meer. Vergis je niet in de plek: rustige woonbuurt op 5 minuten lopen van station Zuid, A10 en Zuidas en met internationale (of was het nou British?) school vlakbij.
Prijzen zijn inderdaad idioot. Je wil niet weten wat ik voor mijn 33m2 studio aan rand centrum kan vragen (en waarschijnlijk ook kan krijgen).
patchouli_ schreef:
13-08-2019 23:08
Welnee. In de Zaanstreek kan je al heel erg mooi wonen voor dit bedrag. Is minder dan een half uur reizen.

Nog iets noordelijker woon je als een koning met dit geld. Ben je 3/4 uur onderweg naar je werk.

Of je zoekt werk elders. Amsterdam is niet de enige plek in NL waar je een leuke baan kan krijgen.
.
Buiten de spits dan hè? A7/A8 en de Coentunnel zijn een bottleneck van jewelste.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel veel, maar fiets er dagelijks langs en echt een gewild en bijzonder stukje in amsterdam. Denk wel dat de wijk door de enorme bouw van de Zuidas (ook als woonwijk) drukker wordt. Maar daardoor ook meer waard. Dit soort woningen zijn er ook weinig. Iets verderop in Amstelveen betaal je ook zo’n 7-9 ton voor een dergelijk huis. Wij arme schlemielen met een huurwoning kunnen dus geen kant op ;-)
minnimouse schreef:
13-08-2019 23:03
En dan ook nog energielabel E :rofl:
Iemand die 1,5 miljoen af wil tikken voor dit huis kan zich de energierekening vast veroorloven.
Lalala- schreef:
13-08-2019 23:13
Kan iemand mij vertellen wat dat apparaat boven de oven is 😆 ik heb echt geen idee!
.
Stoomoven, onontbeerlijk in Zuid :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven