Halsema pijnlijk getroffen; kwajongensstreek?

14-08-2019 10:19 1211 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2894893 ... -getroffen

De zoon van Femke Halsema is opgepakt vanwege baldadigheid, inbreken in een verlaten woonboot met een nepwapen.
In juli.

Wat vinden jullie?
Mag je als baas van de politie jouw agenten vragen dit discreet te behandelen om een kind van 15 jaar oud niet te schaden, of ruikt dat naar een voorkeursbehandeling omdat je eigen reputatie geschaad kan worden?

Ik weet wel dat iedereen een keer domme dingen doet, maar niet voor iedere 15-jarige zijn de gevolgen even groot. Net als voor de ouders.

Doet me een beetje aan Herman Koch's Het Diner denken. Maar dat was wel erger.
Alle reacties Link kopieren
Tja.. Mevrouw anti 'I Amsterdam' vraagt nu aan Justitie of haar zoon als een gewone Amsterdamse jongen behandeld kan worden..??
Toestand!!
En raadsvrouw Silvana Simons is enkel in oktober-november te bereiken!!!
Wat nu??
pindakaasjes wijzigde dit bericht op 14-08-2019 10:37
0.45% gewijzigd
De jongen is 15 en weet vast hoe social media werkt en dat met 'n bekende moeder alles wat hij doet onder een vergrootglas komt te liggen. Zou zeggen, mooie les voor wanneer hij weer iets uit wil vreten.
Mevrouw75 schreef:
14-08-2019 10:27
Dat kind wordt dan ook niet anders behandeld.

Of nou ja, eigenlijk wel nu, omdat wat hij heeft gedaan op de voorpagina van de telegraaf is gekomen.
Dit dus inderdaad. Hij wordt juist anders behandeld, maar dan op een manier die hem geen enkel voordeel maar alleen maar nadeel levert. Voor een jongen van 15 behoorlijk heftig (en inderdaad, iedere andere jongen van 15 die zoiets doet kan redelijk anoniem blijven als dit 'slechts' een eenmalige stomme actie is, hij daarna zijn leven betert en nooit meer zoiets doet).
Alle reacties Link kopieren
De zoon van Halsema had natuurlijk anoniem moeten blijven net als alle andere jongens van 15 die dingen doen die niet horen.

Dus dat de Telegraaf hier zo op ingesprongen is dat is een kwalijke zaak. De privacy van deze jongen had gerespecteerd moeten worden.

De brief van Femke vind ik ook heel erg fout. Hij heeft niet ingebroken het was een verlaten woonboot is goed praten wat hij gedaan heeft.

Hij had niet op die woonboot horen te zijn en ook geen op een echt wapen lijkend nepwapen horen te hebben.

Blijkbaar had Femke toch wat meer aandacht aan de opvoeding van haar zoon moeten besteden in plaats van aan haar carrière.

Er wordt te vaak gedaan of de opvoeding niet belangrijk is en thuisblijfmoedets maar domme saaie mutsen zijn.

Nu zie je waar een gebrek aan opvoeding toe lijdt.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
14-08-2019 10:30
Nou ja, dat hij met een nepwapen op zak liep vind ik hem behoorlijk aan te rekenen hoor. Nepwapens gaan toch wel iets verder dan kwajongensgedrag.
En dat zal dan ook gebeuren. Net als dit gebeurt bij een andere knul van die leeftijd die zo’n stom delict pleegt.

Het zou nog heel goed kunnen dat de gevolgen die hij ervaart door de publiciteit die er aan wordt gegeven, mee wegen in de straf die de rechter uiteindelijk op zal leggen. Bij minderjarigen wordt er gewogen dat het pedagogisch meerwaarde heeft om een jongere op een bepaalde manier te straffen. Als de rechter oordeelt dat hij al gestraft is door de publiciteit, kan zijn straf lager uit vallen dan een gemiddeld jongere uit Janboerenfluitjesveen zou krijgen.
De publiciteit werkt dan dus zelf in de hand waar ze justitie op voorhand van beschuldigen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 10:41
.....

Blijkbaar had Femke toch wat meer aandacht aan de opvoeding van haar zoon moeten besteden in plaats van aan haar carrière.

Er wordt te vaak gedaan of de opvoeding niet belangrijk is en thuisblijfmoedets maar domme saaie mutsen zijn.

Nu zie je waar een gebrek aan opvoeding toe lijdt.
Mijn hemel...
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 10:41
De zoon van Halsema had natuurlijk anoniem moeten blijven net als alle andere jongens van 15 die dingen doen die niet horen.

Dus dat de Telegraaf hier zo op ingesprongen is dat is een kwalijke zaak. De privacy van deze jongen had gerespecteerd moeten worden.

De brief van Femke vind ik ook heel erg fout. Hij heeft niet ingebroken het was een verlaten woonboot is goed praten wat hij gedaan heeft.

Hij had niet op die woonboot horen te zijn en ook geen op een echt wapen lijkend nepwapen horen te hebben.

Blijkbaar had Femke toch wat meer aandacht aan de opvoeding van haar zoon moeten besteden in plaats van aan haar carrière.

Er wordt te vaak gedaan of de opvoeding niet belangrijk is en thuisblijfmoedets maar domme saaie mutsen zijn.

Nu zie je waar een gebrek aan opvoeding toe lijdt.
Voor zover ik weet is de vader van die knul ook gewoon aanwezig.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
sugarmiss schreef:
14-08-2019 10:41
De zoon van Halsema had natuurlijk anoniem moeten blijven net als alle andere jongens van 15 die dingen doen die niet horen.

Dus dat de Telegraaf hier zo op ingesprongen is dat is een kwalijke zaak. De privacy van deze jongen had gerespecteerd moeten worden.

De brief van Femke vind ik ook heel erg fout. Hij heeft niet ingebroken het was een verlaten woonboot is goed praten wat hij gedaan heeft.

Hij had niet op die woonboot horen te zijn en ook geen op een echt wapen lijkend nepwapen horen te hebben.

Blijkbaar had Femke toch wat meer aandacht aan de opvoeding van haar zoon moeten besteden in plaats van aan haar carrière.

Er wordt te vaak gedaan of de opvoeding niet belangrijk is en thuisblijfmoedets maar domme saaie mutsen zijn.

Nu zie je waar een gebrek aan opvoeding toe lijdt.
Nou ja zeg!
TanteSjaan, ga eens op leescursus. Halsema maakt er niet meer woorden aan vuil dan noodzakelijk. Er is geen doofpot, noch belangenverstrengeling. De zaak wordt nl in Haarlem behandeld om dit te voorkomen.

Verder eens met Mevrouw75, het wordt allemaal enorm opgeblazen. Gewoon triest.
Maar ik ben blij dat Aboutaleb hier niet meer heeft hoeven dealen in zijn vroege jaren, want als fris gestarte burgemeester kun je niet zomaar een potje breken. Halsema heeft ook nog eens de pech een geacht voorganger op te volgen, die in zijn ambtstermijn is overleden. Die heiligenstatus maakt Halsema juist extra kwetsbaar.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 10:41
De zoon van Halsema had natuurlijk anoniem moeten blijven net als alle andere jongens van 15 die dingen doen die niet horen.

Dus dat de Telegraaf hier zo op ingesprongen is dat is een kwalijke zaak. De privacy van deze jongen had gerespecteerd moeten worden.

De brief van Femke vind ik ook heel erg fout. Hij heeft niet ingebroken het was een verlaten woonboot is goed praten wat hij gedaan heeft.

Hij had niet op die woonboot horen te zijn en ook geen op een echt wapen lijkend nepwapen horen te hebben.

Blijkbaar had Femke toch wat meer aandacht aan de opvoeding van haar zoon moeten besteden in plaats van aan haar carrière.

Er wordt te vaak gedaan of de opvoeding niet belangrijk is en thuisblijfmoedets maar domme saaie mutsen zijn.

Nu zie je waar een gebrek aan opvoeding toe lijdt.
Ja, zo kan je het ook draaien natuurlijk.
Lady_Day schreef:
14-08-2019 10:42
Mijn hemel...
Een dikke + 1
sugarmiss schreef:
14-08-2019 10:41
De zoon van Halsema had natuurlijk anoniem moeten blijven net als alle andere jongens van 15 die dingen doen die niet horen.

Dus dat de Telegraaf hier zo op ingesprongen is dat is een kwalijke zaak. De privacy van deze jongen had gerespecteerd moeten worden.

De brief van Femke vind ik ook heel erg fout. Hij heeft niet ingebroken het was een verlaten woonboot is goed praten wat hij gedaan heeft.

Hij had niet op die woonboot horen te zijn en ook geen op een echt wapen lijkend nepwapen horen te hebben.

Blijkbaar had Femke toch wat meer aandacht aan de opvoeding van haar zoon moeten besteden in plaats van aan haar carrière.

Er wordt te vaak gedaan of de opvoeding niet belangrijk is en thuisblijfmoedets maar domme saaie mutsen zijn.

Nu zie je waar een gebrek aan opvoeding toe lijdt.
wat een seksisme zeg. bah
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou het bericht moeten zijn 'Halsema heeft doodnormale zoon van 15'.

Wat een treurnis zeg.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
14-08-2019 10:46
Eigenlijk zou het bericht moeten zijn 'Halsema heeft doodnormale zoon van 15'.

Wat een treurnis zeg.
Zeg je nu dat het doodnormaal is om als 15 jarige met een nepwapen rond te lopen en een leegstaande woonboot binnen te dringen, zoveel herrie te maken dat de politie gebeld is vanwege overlast?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 10:41
De zoon van Halsema had natuurlijk anoniem moeten blijven net als alle andere jongens van 15 die dingen doen die niet horen.

Dus dat de Telegraaf hier zo op ingesprongen is dat is een kwalijke zaak. De privacy van deze jongen had gerespecteerd moeten worden.

De brief van Femke vind ik ook heel erg fout. Hij heeft niet ingebroken het was een verlaten woonboot is goed praten wat hij gedaan heeft.

Hij had niet op die woonboot horen te zijn en ook geen op een echt wapen lijkend nepwapen horen te hebben.

Blijkbaar had Femke toch wat meer aandacht aan de opvoeding van haar zoon moeten besteden in plaats van aan haar carrière.

Er wordt te vaak gedaan of de opvoeding niet belangrijk is en thuisblijfmoedets maar domme saaie mutsen zijn.

Nu zie je waar een gebrek aan opvoeding toe lijdt.

Wat een belachelijk seksistische reactie. Die jongen heeft gewoon een vader die nota bene het grootste deel van zijn leven thuisblijfvader is geweest.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
14-08-2019 10:46
Eigenlijk zou het bericht moeten zijn 'Halsema heeft doodnormale zoon van 15'.

Wat een treurnis zeg.
Als je dit doodnormaal gedrag vindt dan gaat er echt wat mis in Nederland.

Mag toch hopen dat de gemiddelde 15 jarige niet inbreekt in leegstaande boten /panden. Met nepwapen op zak loopt en beter weet dan brandblussers leeg te spuiten.
Alle reacties Link kopieren
Met een nepwapen inbreken gaat wel iets verder dan wat klieren en kattekwaad uithalen lijkt mij. Ik snap dat ze het wil goedpraten voor haar zoon maar dit zijn toch wel serieuze zaken en niet standaard ‘pubergedrag’. Ik vind het dan wel nieuwswaardig om te vermelden dat het om de zoon gaat van dé burgemeester van Amsterdam. Een stad die heel veel problemen heeft met vuurwapens en handgranaten etc.
Alle reacties Link kopieren
konijntje123 schreef:
14-08-2019 10:30
Wat deze jongen gedaan heeft is natuurlijk dom. Hij moet ook zeker op de blaren zitten.

Maar willens en wetens de identiteit van deze jongen bekend maken om wat extra kranten te kunnen verkopen vind ik erg laag. Het heeft niks met doofpot te maken; hij had gewoon recht op anonimiteit. Deze jongen is dat afgenomen en dit zal hem jaren blijven achtervolgen. Alleen maar omdat zijn moeder toevallig een publieke functie heeft.

Ongeacht mijn mening over Halsema; ik vind dit niet kunnen van de Telegraaf, erg laag.
Eens.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
14-08-2019 10:42
En dat zal dan ook gebeuren. Net als dit gebeurt bij een andere knul van die leeftijd die zo’n stom delict pleegt.

Het zou nog heel goed kunnen dat de gevolgen die hij ervaart door de publiciteit die er aan wordt gegeven, mee wegen in de straf die de rechter uiteindelijk op zal leggen. Bij minderjarigen wordt er gewogen dat het pedagogisch meerwaarde heeft om een jongere op een bepaalde manier te straffen. Als de rechter oordeelt dat hij al gestraft is door de publiciteit, kan zijn straf lager uit vallen dan een gemiddeld jongere uit Janboerenfluitjesveen zou krijgen.
De publiciteit werkt dan dus zelf in de hand waar ze justitie op voorhand van beschuldigen.
Het is heel goed mogelijk dat de strafmaat wordt aangepast ivm de publiciteit. Welke reacties er dan komen laat zich raden.

Ik vind het echt fout van de Telegraaf om deze jongen uit de anonimiteit te halen. Dat zal de jongen lang schaden, terwijl het ook gewoon een puber is die recht heeft op anonimiteit.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 10:53
Als je dit doodnormaal gedrag vindt dan gaat er echt wat mis in Nederland.

Mag toch hopen dat de gemiddelde 15 jarige niet inbreekt in leegstaande boten /panden. Met nepwapen op zak loopt en beter weet dan brandblussers leeg te spuiten.
Het is geen doodnormaal gedrag, maar het is ook geen heel bijzonder abnormaal gedrag. Het is ook niet voor niks dat die jongen daar dan weer wel doodnormaal voor gestraft wordt.
Alle reacties Link kopieren
Anonievrouwtje schreef:
14-08-2019 10:53
Met een nepwapen inbreken gaat wel iets verder dan wat klieren en kattekwaad uithalen lijkt mij. Ik snap dat ze het wil goedpraten voor haar zoon maar dit zijn toch wel serieuze zaken en niet standaard ‘pubergedrag’. Ik vind het dan wel nieuwswaardig om te vermelden dat het om de zoon gaat van dé burgemeester van Amsterdam. Een stad die heel veel problemen heeft met vuurwapens en handgranaten etc.
Is het weleens bij je opgekomen dat juist omdát er in Amsterdam veel problemen rondom wapens zijn, Amsterdamse hangjeugd ook eerder kattenkwaad met wapens zal uithalen.

En kom op zeg, alsof het zo bijzonder is dat kinderen en pubers met neppistolen spelen, vroeger won je die dingen gewoon op de kermis, hoor.
Am Yisrael Chai!
Dahlia74 schreef:
14-08-2019 10:56
Het is heel goed mogelijk dat de strafmaat wordt aangepast ivm de publiciteit. Welke reacties er dan komen laat zich raden.

Ik vind het echt fout van de Telegraaf om deze jongen uit de anonimiteit te halen. Dat zal de jongen lang schaden, terwijl het ook gewoon een puber is die recht heeft op anonimiteit.
natuurlijk niet. Die strafmaten liggen vast. Je bedoelt misschien dat straf wordt aanpast. Natuurlijk niet, eenrechter is onafhankelijk. Feit dat deze jongen publiekelijk aan de schandpaal is genageld zal wel meewegen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
14-08-2019 10:56
Het is geen doodnormaal gedrag, maar het is ook geen heel bijzonder abnormaal gedrag. Het is ook niet voor niks dat die jongen daar dan weer wel doodnormaal voor gestraft wordt.
Dan hebben wij duidelijk hele andere normen en waarden want ik vind het wel heel bijzonder abnormaal gedrag.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-08-2019 10:56
Is het weleens bij je opgekomen dat juist omdát er in Amsterdam veel problemen rondom wapens zijn, Amsterdamse hangjeugd ook eerder kattenkwaad met wapens zal uithalen.

En kom op zeg, alsof het zo bijzonder is dat kinderen en pubers met neppistolen spelen, vroeger won je die dingen gewoon op de kermis, hoor.
Die kun je nog steeds gewoon op de kermis winnen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-08-2019 10:58
Dan hebben wij duidelijk hele andere normen en waarden want ik vind het wel heel bijzonder abnormaal gedrag.
Nee hoor, ik zie daarentegen wel heel erg veel puberjongens.

Dat betekent niet dat ik het wel ok, lachen joh, vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven