Halsema pijnlijk getroffen; kwajongensstreek?

14-08-2019 10:19 1211 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2894893 ... -getroffen

De zoon van Femke Halsema is opgepakt vanwege baldadigheid, inbreken in een verlaten woonboot met een nepwapen.
In juli.

Wat vinden jullie?
Mag je als baas van de politie jouw agenten vragen dit discreet te behandelen om een kind van 15 jaar oud niet te schaden, of ruikt dat naar een voorkeursbehandeling omdat je eigen reputatie geschaad kan worden?

Ik weet wel dat iedereen een keer domme dingen doet, maar niet voor iedere 15-jarige zijn de gevolgen even groot. Net als voor de ouders.

Doet me een beetje aan Herman Koch's Het Diner denken. Maar dat was wel erger.
Nou ja, in ieder geval is sowieso al links, dus ze is altijd al voorstander van het met respect omgaan met verdachten. Dus het is niet zo dat ze nu opeens politieke praatjes van keihard straffen moet recht praten.

Over het algemeen opent een naam als kind van een politicus deuren, maar nu is het eens andersom. Die jongen komt er wel weer overheen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Raar meestal wil een jongen van goede komaf geen crimineeltje spelen, hij heeft verkeerde vrienden of is zelf het verkeerde vriendje, ik zou hem op kostschool sturen in Engeland, ver van zijn vrienden en als taakstraf een tijdje net de politie meelopen.
Wel erg gênant voor Halsema.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-08-2019 10:53
Wat een belachelijk seksistische reactie. Die jongen heeft gewoon een vader die nota bene het grootste deel van zijn leven thuisblijfvader is geweest.
Dat wist ik niet.

Maak je het nog erger mee :).

Want als beide ouders werken kan je zeggen ouders moeten meer tijd aan hun kinderen besteden om te voorkomen dat ze opgroeien voor galg en rad.

Nu kan je zeggen ja zie je wel een moeder is ook niet te vervangen door een vader.

En nu ga ik dekking zoeken
sugarmiss schreef:
14-08-2019 11:01
Dat wist ik niet.

Maak je het nog erger mee :).

Want als beide ouders werken kan je zeggen ouders moeten meer tijd aan hun kinderen besteden om te voorkomen dat ze opgroeien voor galg en rad.

Nu kan je zeggen ja zie je wel een moeder is ook niet te vervangen door een vader.

En nu ga ik dekking zoeken
ben jij een vrouw?
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:01
Raar meestal wil een jongen van goede komaf geen crimineeltje spelen, hij heeft verkeerde vrienden of is zelf het verkeerde vriendje, ik zou hem op kostschool sturen in Engeland, ver van zijn vrienden en als taakstraf een tijdje net de politie meelopen.
Wel erg gênant voor Halsema.
Nee, want jongens van goede komaf zitten alleen maar braaf hun huiswerk te maken en zo niet, worden zo naar kostschool in Engeland of Zwitserland gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind dat zij mag vragen om discretie. Ik geloof ook wel dat zij dat in eerste instantie doet omwille van zijn toekomst en niet per se vanwege haar eigen reputatie. Als ik de beschrijving zo lees vind ik zijn actie wel verder gaan dan een 'baldadige kwajongensstreek' trouwens. En ja, ook een foute actie van de Telegraaf.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:01
Raar meestal wil een jongen van goede komaf geen crimineeltje spelen, hij heeft verkeerde vrienden of is zelf het verkeerde vriendje, ik zou hem op kostschool sturen in Engeland, ver van zijn vrienden en als taakstraf een tijdje net de politie meelopen.
Wel erg gênant voor Halsema.
Joran van de sloot vergeten?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
14-08-2019 11:03
Nee, want jongens van goede komaf zitten alleen maar braaf hun huiswerk te maken en zo niet, worden zo naar kostschool in Engeland of Zwitserland gestuurd.
Vaak wel, ze worden beschermder opgevoed en gaan meestal met andere nette kinderen om.
sugarmiss schreef:
14-08-2019 10:41
Nu zie je waar een gebrek aan opvoeding toe leidt.
Nee hoor, het zijn vaak genoeg kinderen met thuisblijfmoeders of niet werkende ouders die dit soort streken uithalen. Volgens de statistieken zijn dit er juist meer. Ik heb die cijfers alleen even niet bij de hand hier.

Even een cliché, maar in allochtone gezinnen zijn de moeders vaak thuisblijfmoeders bijvoorbeeld.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:07
12.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 11:05
Joran van de sloot vergeten?
Dat is een psychopaat. Geen boze puber.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:05
Vaak wel, ze worden beschermder opgevoed en gaan meestal met andere nette kinderen om.
Haha!
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:05
Vaak wel, ze worden beschermder opgevoed en gaan meestal met andere nette kinderen om.
Ja die mensen ken ik ook en het trieste was dat nou juist díe kinderen buiten het zicht van al die andere zogenaamd nette mensen rottigheid uitvraten.
Schone schijn.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:05
Vaak wel, ze worden beschermder opgevoed en gaan meestal met andere nette kinderen om.
Onzin. Het enige verschil is dat ze een betere en duurdere advocaat krijgen als ze wat geflikt hebben.
sugarmiss schreef:
14-08-2019 11:01
Dat wist ik niet.

Maak je het nog erger mee :).

Want als beide ouders werken kan je zeggen ouders moeten meer tijd aan hun kinderen besteden om te voorkomen dat ze opgroeien voor galg en rad.

Nu kan je zeggen ja zie je wel een moeder is ook niet te vervangen door een vader.

En nu ga ik dekking zoeken
Het is een individueel geval. Daar kun je niet meteen conclusies uit trekken zoals jij dat nu doet.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-08-2019 11:02
ben jij een vrouw?
Ja was dat niet duidelijk dan.
Alle reacties Link kopieren
En zijn mattie met wie hij dit flikte blijft wel anoniem, nogal dubbel.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-08-2019 11:09
Onzin. Het enige verschil is dat ze een betere en duurdere advocaat krijgen als ze wat geflikt hebben.
Precies!
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-08-2019 11:09
Onzin. Het enige verschil is dat ze een betere en duurdere advocaat krijgen als ze wat geflikt hebben.
Plasman is al ingeschakeld, niet de minste.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
14-08-2019 11:09
Ja die mensen ken ik ook en het trieste was dat nou juist díe kinderen buiten het zicht van al die andere zogenaamd nette mensen rottigheid uitvraten.
Schone schijn.
Ja meestal wat later in hun studietijd, in die studie verenigingen gebeurt van alles maar niet met mesjes rondlopen als straatschoffies.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 10:41
De zoon van Halsema had natuurlijk anoniem moeten blijven net als alle andere jongens van 15 die dingen doen die niet horen.

Dus dat de Telegraaf hier zo op ingesprongen is dat is een kwalijke zaak. De privacy van deze jongen had gerespecteerd moeten worden.

De brief van Femke vind ik ook heel erg fout. Hij heeft niet ingebroken het was een verlaten woonboot is goed praten wat hij gedaan heeft.

Hij had niet op die woonboot horen te zijn en ook geen op een echt wapen lijkend nepwapen horen te hebben.

Blijkbaar had Femke toch wat meer aandacht aan de opvoeding van haar zoon moeten besteden in plaats van aan haar carrière.

Er wordt te vaak gedaan of de opvoeding niet belangrijk is en thuisblijfmoedets maar domme saaie mutsen zijn.

Nu zie je waar een gebrek aan opvoeding toe lijdt.
Want? Alle thuisblijfmoeders krijgen perfecte kinderen die als puber geen misstappen of rebelse acties uitvoeren?
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:06
Dat is een psychopaat. Geen boze puber.
Zijn vader was rechter.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-08-2019 10:56
Is het weleens bij je opgekomen dat juist omdát er in Amsterdam veel problemen rondom wapens zijn, Amsterdamse hangjeugd ook eerder kattenkwaad met wapens zal uithalen.

En kom op zeg, alsof het zo bijzonder is dat kinderen en pubers met neppistolen spelen, vroeger won je die dingen gewoon op de kermis, hoor.
In andere EU landen koop je net echt lijkende wapens gewoon bij de speelgoedwinkel. En als puber heb ik ook met net echte speelgoedwapens oorlogje of overvallertje gespeeld. En toen schrokken mensen ook en kon je straf krijgen. In het huidige rubberentegelparadijs wordt er echter weer een halszaak van gemaakt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
sugarmiss schreef:
14-08-2019 11:09
Ja was dat niet duidelijk dan.
Zulk openlijk seksisme vind ik niet passen bij een vrouw. je ondermijnt je zusters om in de gunst te komen bij mannen?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 11:11
Zijn vader was rechter.
Kunnen rechters geen psychopaten voortbrengen?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 10:41

Blijkbaar had Femke toch wat meer aandacht aan de opvoeding van haar zoon moeten besteden in plaats van aan haar carrière.

Er wordt te vaak gedaan of de opvoeding niet belangrijk is en thuisblijfmoedets maar domme saaie mutsen zijn.

Nu zie je waar een gebrek aan opvoeding toe lijdt.
Volgens mij heeft die jongen ook een vader. Is die niet verantwoordelijk voor de opvoeding?

En jouw bewering raakt kant nog wal. Toevallig waren de grootste twee 'kwajongens' die ik vroeger als puber kende de zoons van keurige thuisblijfmoeders. De één dealde drugs en jatte enorm veel en de ander vond het leuk om te joyriden met zn stonede kop.

Goede opvoeding hoeft niet per se door mama gedaan te worden hè?
Die rol kunnen tig andere mensen ook op zich nemen. Naast het feit dat Halsema vast ook een belangrijk deel op zich heeft genomen naast haar werk. Ze heeft na haar periode in de tweede kamer een tijd behoorlijk rustig aan gedaan op carrièrevlak.

Bovendien ben ik wel benieuwd naar een wetenschappelijk onderbouwd artikel dat kinderen met een werkende moeder (waarvan de ouders nog samen zijn) eerder ontsporen dan die waarvan moeders niet werken.

Dat gezegd hebbende vind ik dat Halsema goed gehandeld heeft. Ze wil niet dat haar bekendheid en functie invloed heedt op hoe haar zoon behandeld wordt.

En ja nepwapens en baldadigheid is niet goed te keuren. Maar ik vind het allemaal nog wel vallen onder redelijk normaal gedrag voor een 15 jarige puber. Maar misschien denk ik te makkelijk hoor. Ik snap niet dat mensen dit zo enorm shockerend vinden. Het mag natuurlijk absoluut niet en moet ook bestraft worden. Maar dat een paar jongens dit uit verveling doen op die leeftijd vind ik niet heel wereldschokkend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven