Halsema pijnlijk getroffen; kwajongensstreek?

14-08-2019 10:19 1211 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2894893 ... -getroffen

De zoon van Femke Halsema is opgepakt vanwege baldadigheid, inbreken in een verlaten woonboot met een nepwapen.
In juli.

Wat vinden jullie?
Mag je als baas van de politie jouw agenten vragen dit discreet te behandelen om een kind van 15 jaar oud niet te schaden, of ruikt dat naar een voorkeursbehandeling omdat je eigen reputatie geschaad kan worden?

Ik weet wel dat iedereen een keer domme dingen doet, maar niet voor iedere 15-jarige zijn de gevolgen even groot. Net als voor de ouders.

Doet me een beetje aan Herman Koch's Het Diner denken. Maar dat was wel erger.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:11
Ja meestal wat later in hun studietijd, in die studie verenigingen gebeurt van alles maar niet met mesjes rondlopen als straatschoffies.
Je hebt werkelijkwaar geen idee.
Al die andere puberjongens van 15 blijven dan ook anoniem, dat is waar.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:11
Ja meestal wat later in hun studietijd, in die studie verenigingen gebeurt van alles maar niet met mesjes rondlopen als straatschoffies.
Ook maar ook gewoon in de puberteit.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
tis een fase
Alle reacties Link kopieren
“Rubberentegelparadijs”

😂
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-08-2019 11:12
In andere EU landen koop je net echt lijkende wapens gewoon bij de speelgoedwinkel. En als puber heb ik ook met net echte speelgoedwapens oorlogje of overvallertje gespeeld. En toen schrokken mensen ook en kon je straf krijgen. In het huidige rubberentegelparadijs wordt er echter weer een halszaak van gemaakt.
Er vinden in Amsterdam bijna wekelijks schietincidenten plaats en jij vind dat nepwapens maar gewoon moeten mogen want vroeguh speelde we er ook mee?
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:05
Vaak wel, ze worden beschermder opgevoed en gaan meestal met andere nette kinderen om.
Of ze zetten zich juist af tegen hun ouders op die leeftijd :lightbulb:

En ik kende vroeger heel veel 'nette' hockeyjongens die precies dàt deden.
Alle reacties Link kopieren
gemini2011 schreef:
14-08-2019 11:15
Of ze zetten zich juist af tegen hun ouders op die leeftijd :lightbulb:

En ik kende vroeger heel veel 'nette' hockeyjongens die precies dàt deden.


Kortom,heel gewone pubers dus.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 10:41

Blijkbaar had Femke toch wat meer aandacht aan de opvoeding van haar zoon moeten besteden in plaats van aan haar carrière.

Er wordt te vaak gedaan of de opvoeding niet belangrijk is en thuisblijfmoedets maar domme saaie mutsen zijn.

Nu zie je waar een gebrek aan opvoeding toe lijdt.
Wow... :woa:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
wat had je dan verwacht van zo'n achterlijke krant als de Televaag...

En ja .. ik vind het nogal wat , wat dat joch heeft gedaan.. 15 jaar, rondlopen met nepwapen, inbreken (ook al was het een verlaten woonboot), selfies maken met dat nepwapen.. Dan is er ergens toch iets niet helemaal goed gegaan.. Maar ieder ander joch had niet met naam en toenaam in de krant gekomen als de zoon van Halsema en dat is niet oke.

Ik heb niets met haar maar het zal je kind maar zijn die zo publiekelijk te kakken gezet wordt, dat staat voor de rest van zijn leven op internet.

Ik ga er vanuit dat hij er niet met een foei vanaf komt
tuurlijk had hij anoniem moeten blijven
Alle reacties Link kopieren
Jammer voor de jongen zelf. Hij is 15 en dan maak je simpelweg fouten. Omdat je moeder burgemeester is en de telegraaf geen Femke Halsema fan is, komt het breed uitgemeten in de pers. Dit zal geen enkele andere 15 jarige overkomen na zo n vergrijp. Zoiets dient in de anonimiteit afgehandeld te worden inclusief passende taakstraf. De rest van Nederland hoeft daar niets van te vinden of te weten.
Blijkbaar is er geen sprake van een inbraak, alleen het bezit van een nepwapen wordt hem aangerekend. Is dat nou wereldnieuws? Een 15 jarige met nepwapen?
Jammer dat Nederland zo afglijdt in de riooljournalistiek
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-08-2019 11:12
Zulk openlijk seksisme vind ik niet passen bij een vrouw. je ondermijnt je zusters om in de gunst te komen bij mannen?
Er is geen enkele man die de uitspraak mannen kunnen beter auto rijden of kaartlezen of zijn technischer als ondermijnend voor mannen zien.

Mannen zijn trots op hun vaardigheden.

Een vaardigheid is niet beter of belangrijker omdat vrouwen het ook kunnen.

Heel typisch dat een vrouw niet mag zeggen dat kinderen verzorgen en tijd aan je kinderen besteden belangrijk is en dat vrouwen daar in het algemeen beter in zijn. want dan ondermijn je andere vrouwen.

Nee er moet vooral benadrukt worden datannen dat ook heel goed kunnen want een vaardigheid is pad belangrijk en waardevol als mannen het ook kunnen.

Wie ondermijnt nou wie.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-08-2019 11:14
Er vinden in Amsterdam bijna wekelijks schietincidenten plaats en jij vind dat nepwapens maar gewoon moeten mogen want vroeguh speelde we er ook mee?
Ik vind niet dat het moet mogen, maar je moet er ook weer geen drama van maken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
14-08-2019 11:17
wat had je dan verwacht van zo'n achterlijke krant als de Televaag...
En het ad, het nos journaal enz.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer ik hier lees hoe meer ik begin te twijfelen aan mijn eigen gedrag als puber en dat van veel van mijn vrienden en kennissen toen. En ik kom uit een heel normale omgeving en woonde ook nog eens in een dorp in de provincie.
Wij zaten ook weleens te blowen in een verlaten schuur. We deden graffiti. Een paar mensen jatten weleens wat en er is vast ook wel eens iets gesloopt.
Is dit strafbaar gedrag? Ja. Heeft mijn moeder me geleerd dat bovenstaande niet mag? Ja.
Waarom deden we dat? Omdat het spannend was, omdat er groepsdruk was door onzekerheid en gierende hormonen, afzetten tegen je saaie ouders, omdat er verder geen reet te beleven was, etc.

En voor zover ik weet is iedereen goed terecht gekomen en heeft niemand zich ontpopt tot topcrimineel of psychopaat.
anoniem_119974 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:27
8.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:05
Vaak wel, ze worden beschermder opgevoed en gaan meestal met andere nette kinderen om.
Niet de pubers waar ik mee omging in Amsterdam-Zuid!
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-08-2019 11:22
En het ad, het nos journaal enz.
En de Volkskrant ,NRC,Trouw etc.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
14-08-2019 11:17
wat had je dan verwacht van zo'n achterlijke krant als de Televaag...

En ja .. ik vind het nogal wat , wat dat joch heeft gedaan.. 15 jaar, rondlopen met nepwapen, inbreken (ook al was het een verlaten woonboot), selfies maken met dat nepwapen.. Dan is er ergens toch iets niet helemaal goed gegaan.. Maar ieder ander joch had niet met naam en toenaam in de krant gekomen als de zoon van Halsema en dat is niet oke.

Ik heb niets met haar maar het zal je kind maar zijn die zo publiekelijk te kakken gezet wordt, dat staat voor de rest van zijn leven op internet.

Ik ga er vanuit dat hij er niet met een foei vanaf komt

Inderdaad Poldervrouw. En het OM zal nu wss ook wel tot vervolging over moeten gaan, omdat het niet de schijn wil hebben de zoon van te willen/kunnen matsen. En dat geldt ook voor de rechter die zich er straks over moet buigen. De schijn van partijdigheid is voor een deel al weggenomen door de zaak mogelijk in Haarlem te behandelen in plaats van Amsterdam.

Verder is het gedrag ook meer dan alleen maar "vervelen en klieren" zoals Halsema het noemt. Het is geen bagatel. Dat gezegd hebbende: om die knul zo aan de schandpaal te nagelen is ook typisch iets voor de sensatie beluste Telegraaf.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-08-2019 11:21
Ik vind niet dat het moet mogen, maar je moet er ook weer geen drama van maken.
eigenlijk is het best jammer dat zulke dingen niet meer mogen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 11:21
Er is geen enkele man die de uitspraak mannen kunnen beter auto rijden of kaartlezen of zijn technischer als ondermijnend voor mannen zien.

Mannen zijn trots op hun vaardigheden.

Een vaardigheid is niet beter of belangrijker omdat vrouwen het ook kunnen.

Heel typisch dat een vrouw niet mag zeggen dat kinderen verzorgen en tijd aan je kinderen besteden belangrijk is en dat vrouwen daar in het algemeen beter in zijn. want dan ondermijn je andere vrouwen.

Nee er moet vooral benadrukt worden datannen dat ook heel goed kunnen want een vaardigheid is pad belangrijk en waardevol als mannen het ook kunnen.

Wie ondermijnt nou wie.
Was er al internet in 1930?
Wat eten we vanavond?
sugarmiss schreef:
14-08-2019 11:21
Er is geen enkele man die de uitspraak mannen kunnen beter auto rijden of kaartlezen of zijn technischer als ondermijnend voor mannen zien.

Mannen zijn trots op hun vaardigheden.

Een vaardigheid is niet beter of belangrijker omdat vrouwen het ook kunnen.

Heel typisch dat een vrouw niet mag zeggen dat kinderen verzorgen en tijd aan je kinderen besteden belangrijk is en dat vrouwen daar in het algemeen beter in zijn. want dan ondermijn je andere vrouwen.

Nee er moet vooral benadrukt worden datannen dat ook heel goed kunnen want een vaardigheid is pad belangrijk en waardevol als mannen het ook kunnen.

Wie ondermijnt nou wie.
Je zegt eigenlijk dat vrouwen geen carrière mogen hebben
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
14-08-2019 10:46
Eigenlijk zou het bericht moeten zijn 'Halsema heeft doodnormale zoon van 15'.

Wat een treurnis zeg.
Als jij het doodnormaal vindt dat een 15 jarige jongen met een nepwapen en twee messen op zak op een lege woonboot vernielingen aanricht en vervolgens vlucht voor de politie, dan vind ik dat treurnis.
Ik denk dat deze gebeurtenis op deze manier in het nieuws komt omdat wel degelijk is geprobeerd de zaak toe te dekken en dat normale “dienders” zich eraan hebben geërgerd dat deze jongen anders is behandeld. Alleen al vanwege het feit dat hij gelijk door zijn moeder is opgehaald want ik kan je verzekeren dat een “doodnormale Amsterdamse jongen” voor het bezit van messen en een nepwapen niet zomaar met zijn moeder mee naar huis had gemogen.
Ik denk dat er van binnenuit is gelekt omdat bepaalde mensen zich groen en geel hebben geërgerd aan de gang van zaken omdat het de zoon van de burgemeester betrof.
Tja en dan krijgt het journaille er lucht van en dan heb je nieuws!
De publiciteit is treurig voor die jongen maar dat geldt voor alle zoons van bekende Nederlanders (net als die zoon van die zanger in gele zwembroek) en zéker als je moeder ook nog burgemeester is en fel gekant is tegen wapenbezit.
Dit nieuws gaat dus niet alleen om wat die zoon heeft uitgevreten maar vooral om het feit dat Femke Halsema zich er sterk voor heeft gemaakt om wat aan het wapenbezit in Amsterdam te doen. En dan is het niet slim om het bezit van twee messen en een nepwapen van je eigen zoon af te doen als “kwajongensstreken”. Dan verlies je aan geloofwaardigheid!
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-08-2019 11:23
Niet de pubers waar ik mee omging in Amsterdam-Zuid!
Oh echt? Ik ken vooral pubers daar met eigen nanny's die krijgen amper de kans om op straat te zijn zonder begeleiding. Met messen inbreken vind ik meer iets voor achterstandswijken en achterbuurt schoffies.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-08-2019 10:56
Is het weleens bij je opgekomen dat juist omdát er in Amsterdam veel problemen rondom wapens zijn, Amsterdamse hangjeugd ook eerder kattenkwaad met wapens zal uithalen.

En kom op zeg, alsof het zo bijzonder is dat kinderen en pubers met neppistolen spelen, vroeger won je die dingen gewoon op de kermis, hoor.
Precies.
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:27
Oh echt? Ik ken vooral pubers daar met eigen nanny's die krijgen amper de kans om op straat te zijn zonder begeleiding. Met messen inbreken vind ik meer iets voor achterstandswijken en achterbuurt schoffies.
ja de dave roelvinkjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven