Halsema pijnlijk getroffen; kwajongensstreek?

14-08-2019 10:19 1211 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2894893 ... -getroffen

De zoon van Femke Halsema is opgepakt vanwege baldadigheid, inbreken in een verlaten woonboot met een nepwapen.
In juli.

Wat vinden jullie?
Mag je als baas van de politie jouw agenten vragen dit discreet te behandelen om een kind van 15 jaar oud niet te schaden, of ruikt dat naar een voorkeursbehandeling omdat je eigen reputatie geschaad kan worden?

Ik weet wel dat iedereen een keer domme dingen doet, maar niet voor iedere 15-jarige zijn de gevolgen even groot. Net als voor de ouders.

Doet me een beetje aan Herman Koch's Het Diner denken. Maar dat was wel erger.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
14-08-2019 11:23
Was er al internet in 1930?
Inhoudelijk valt er niets tegen mijn post in te brengen dat blijkt wel weer want verder dan een flauwe dooddoener kom jij niet.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-08-2019 11:27
Oh echt? Ik ken vooral pubers daar met eigen nanny's die krijgen amper de kans om op straat te zijn zonder begeleiding. Met messen inbreken vind ik meer iets voor achterstandswijken en achterbuurt schoffies.
Mijn ervaring is dat zowel de kinderen van amsterdam zuid bewoners als schoffies uit achterstandswijken grensoverschrijdend gedrag vertonen als ze puber zijn. Op je 15e heb je echt geen nanny meer.
Alle reacties Link kopieren
Bloemnon schreef:
14-08-2019 11:26
Als jij het doodnormaal vindt dat een 15 jarige jongen met een nepwapen en twee messen op zak op een lege woonboot vernielingen aanricht en vervolgens vlucht voor de politie, dan vind ik dat treurnis.
Ik denk dat deze gebeurtenis op deze manier in het nieuws komt omdat wel degelijk is geprobeerd de zaak toe te dekken en dat normale “dienders” zich eraan hebben geërgerd dat deze jongen anders is behandeld. Alleen al vanwege het feit dat hij gelijk door zijn moeder is opgehaald want ik kan je verzekeren dat een “doodnormale Amsterdamse jongen” voor het bezit van messen en een nepwapen niet zomaar met zijn moeder mee naar huis had gemogen.
Ik denk dat er van binnenuit is gelekt omdat bepaalde mensen zich groen en geel hebben geërgerd aan de gang van zaken omdat het de zoon van de burgemeester betrof.
Tja en dan krijgt het journaille er lucht van en dan heb je nieuws!
De publiciteit is treurig voor die jongen maar dat geldt voor alle zoons van bekende Nederlanders (net als die zoon van die zanger in gele zwembroek) en zéker als je moeder ook nog burgemeester is en fel gekant is tegen wapenbezit.
Dit nieuws gaat dus niet alleen om wat die zoon heeft uitgevreten maar vooral om het feit dat Femke Halsema zich er sterk voor heeft gemaakt om wat aan het wapenbezit in Amsterdam te doen. En dan is het niet slim om het bezit van twee messen en een nepwapen van je eigen zoon af te doen als “kwajongensstreken”. Dan verlies je aan geloofwaardigheid!
Mijn hemel. Je denkt vanalles gebaseerd op je eigen fantasietjes.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:33
1.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-08-2019 11:22
En het ad, het nos journaal enz.
Die baseren zich op de Telegraaf en de reactie die Halsema daar op heeft gegeven. Zonder de Telegraaf had geen ander het erover gehad.

Het is een 15-jarige jongen die iets fouts en doms heeft gedaan. Maar nu blijft het heel lang aan hem kleven.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-08-2019 11:26
Je zegt eigenlijk dat vrouwen geen carrière mogen hebben
Van mij mogen ze als er maar wel goed op de kinderen wordt gelet want ik vind het niet normaal dat ouders van 15 jarige knul niet weten wat hij in de avonduren uitvreet. Dit gedrag gaat wel iets verder dan kwajongensstreken en ik kan me niet voorstellen dat ze niet weten dat hun zoon niet het braafste jongetje van de klas is. Als ze het echt niet weten dan vind ik het alleen maar nog treuriger.
Alle reacties Link kopieren
gemini2011 schreef:
14-08-2019 11:30
Mijn ervaring is dat zowel de kinderen van amsterdam zuid bewoners als schoffies uit achterstandswijken grensoverschrijdend gedrag vertonen als ze puber zijn. Op je 15e heb je echt geen nanny meer.
Zo is dat pubers van 15 doen nu eenmaal wel eens dingen die niet zo slim zijn ook als ze zogenaamd tot de 'nette' mensen behoren.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
gemini2011 schreef:
14-08-2019 11:30
Mijn ervaring is dat zowel de kinderen van amsterdam zuid bewoners als schoffies uit achterstandswijken grensoverschrijdend gedrag vertonen als ze puber zijn. Op je 15e heb je echt geen nanny meer.
In mijn jeugd was het verschijnsel “nanny” onbekend. Wel waren er meer thuisblijfmoeders. Enfin, dat weerhield ons niet van het uithalen van kattenkwaad en erger.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 11:29
Inhoudelijk valt er niets tegen mijn post in te brengen dat blijkt wel weer want verder dan een flauwe dooddoener kom jij niet.
Alsjeblieft zeg, hou op.
Ik keur het niet goed wat die jongen gedaan heeft maar het heeft volgens mij niks te maken met zijn opvoeding of omdat Femke een carriere heeft gemaakt. Ik ben thuisblijfmoeder en mijn zoon haalde op 15 jarige leeftijd ook wel eens kattenkwaad uit.
Alle reacties Link kopieren
gemini2011 schreef:
14-08-2019 11:23
Hoe meer ik hier lees hoe meer ik begin te twijfelen aan mijn eigen gedrag als puber en dat van veel van mijn vrienden en kennissen toen. En ik kom uit een heel normale omgeving en woonde ook nog eens in een dorp in de provincie.
Wij zaten ook weleens te blowen in een verlaten schuur. We deden graffiti. Een paar mensen jatten weleens wat en er is vast ook wel eens iets gesloopt.
Is dit strafbaar gedrag? Ja. Heeft mijn moeder me geleerd dat bovenstaande niet mag? Ja.
Waarom deden we dat? Omdat het spannend was, omdat er groepsdruk was door onzekerheid en gierende hormonen, afzetten tegen je saaie ouders, omdat er verder geen reet te beleven was, etc.

En voor zover ik weet is iedereen goed terecht gekomen en heeft niemand zich ontpopt tot topcrimineel of psychopaat.
Nou zoiets dus, dit. En wij kwamen ook niet met naam en toenaam in de kranten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 11:21
Er is geen enkele man die de uitspraak mannen kunnen beter auto rijden of kaartlezen of zijn technischer als ondermijnend voor mannen zien.

Mannen zijn trots op hun vaardigheden.

Een vaardigheid is niet beter of belangrijker omdat vrouwen het ook kunnen.

Heel typisch dat een vrouw niet mag zeggen dat kinderen verzorgen en tijd aan je kinderen besteden belangrijk is en dat vrouwen daar in het algemeen beter in zijn. want dan ondermijn je andere vrouwen.

Nee er moet vooral benadrukt worden datannen dat ook heel goed kunnen want een vaardigheid is pad belangrijk en waardevol als mannen het ook kunnen.

Wie ondermijnt nou wie.
Pijnlijk hoor hoe jij vrouwen verantwoordelijk houdt voor opvoeden van kinderen. Pijnlijk en onjuist. Als vader ben je ook voor 100% verantwoordelijk voor de opvoeding van je kind.

Vraagje, waarom moeten mannen hun betere rijgedrag of kaartlezer als ondermijnend zien? Het is meer een compliment toch?
Bovendien is het niet zo, een heer in het verkeer is vaak een vrouw. Zelf bij verzekeringen krijg je korting!

Goede opvoeding of niet. Pubers gaan makkelijk in de fout. Hoort er een beetje bij.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-08-2019 11:33

Enfin, dat weerhield ons niet van het uithalen van kattenkwaad en erger.
Idd.

Prima dat het jochie flink op zijn falie krijgt maar deze hetze gaat imho veel te ver.
enn wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:37
2.11% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
14-08-2019 11:35
Nou zoiets dus, dit. En wij kwamen ook niet met naam en toenaam in de kranten.
zulke dingen waren gewoon spannend.

en als je gesnapt werd kreeg je een draai om je oren of een trap onder je kont.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
14-08-2019 11:35
Nou zoiets dus, dit. En wij kwamen ook niet met naam en toenaam in de kranten.
Klopt maar onze ouders waren ook geen BNer of burgemeester van Amsterdam.
Dat die meer onder een vergrootglas liggen is vrij logisch.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
14-08-2019 11:35
Ik keur het niet goed wat die jongen gedaan heeft maar het heeft volgens mij niks te maken met zijn opvoeding of omdat Femke een carriere heeft gemaakt. Ik ben thuisblijfmoeder en mijn zoon haalde op 15 jarige leeftijd ook wel eens kattenkwaad uit.
Waarom wordt het steeds afgedaan als kattenkwaad?
Alle reacties Link kopieren
Juist deze aandacht maakt dat het proces tegen deze jongen eigenlijk niet eerlijk kan zijn. De publiciteit schaadt deze jongen en heeft waarschijnlijk invloed op de strafmaat. Een strafmaat die normaal gesproken bij minderjarige niet bekend wordt gemaakt maar bij deze jongen waarschijnlijk wel. En dan valt half Nederland hierover omdat deze wel te laag zal zijn in vele ogen. Kortom, het doet de zaak geen goed.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
14-08-2019 11:37
zulke dingen waren gewoon spannend.

en als je gesnapt werd kreeg je een draai om je oren of een trap onder je kont.
Ghe... ja en nu moet deze moeder een brief schrijven omdat ze Femke Halsema is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-08-2019 10:56
Is het weleens bij je opgekomen dat juist omdát er in Amsterdam veel problemen rondom wapens zijn, Amsterdamse hangjeugd ook eerder kattenkwaad met wapens zal uithalen.

En kom op zeg, alsof het zo bijzonder is dat kinderen en pubers met neppistolen spelen, vroeger won je die dingen gewoon op de kermis, hoor.
Amsterdamse hangjeugd zou eerder “kattekwaad” uithalen omdat er in Amsterdam veel problemen rondom wapens zijn? Huh?

Die knul was midden in de nacht aan het inbreken in een woonboot met een nepwapen!!!

Wat een rare manier om het bezit van nepwapens, messen, inbraak in een woonboot, brandblussers leegspuiten en vluchten voor de politie goed te praten @(
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
14-08-2019 11:31
Mijn hemel. Je denkt vanalles gebaseerd op je eigen fantasietjes.
Nee hoor op basis van wat er over is geschreven. Tenzij dat natuurlijk “fantasietjes” van het journaille zijn.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-08-2019 11:38
Waarom wordt het steeds afgedaan als kattenkwaad?
Dat is het niet maar het is zoals ik het begrijp dus ook niet het zeer ernstige vergrijp waar men van spreekt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
14-08-2019 11:38
Ghe... ja en nu moet deze moeder een brief schrijven omdat ze Femke Halsema is.
mijn ouders zouden nergens anders meer aan toegekomen zijn met hun grote gezin.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
14-08-2019 11:38
Ghe... ja en nu moet deze moeder een brief schrijven omdat ze Femke Halsema is.
Nou ja ze is nu eenmaal geen Mien Doorsnee of Yvonne van de typekamer.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
14-08-2019 11:38
Klopt maar onze ouders waren ook geen BNer of burgemeester van Amsterdam.
Dat die meer onder een vergrootglas liggen is vrij logisch.
Ja, best kut voor dat ‘rotjong’van 15, zoals er zovelen van rondlopen.
enn wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:41
1.24% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat verder dan klieren en vervelen. Ook de zoon van Halalsema moet zich de bijzondere positie van zijn moeder realiseren. Dat biedt hem voor- en nadelen. Nadeel is dat dit soort misdragingen onder een vergrootglas liggen. Dat had hij zich vantevoren kunnen en moeten realiseren; een jongen van 15 uit Amsterdam weet inmiddels echt wel wat wel en niet kan. En van de zoon beschadigen is geen sprake want hij heeft zich vrijwillig in deze situatie gemanoeuvreerd.
.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
14-08-2019 10:32
Ik snap haar wel, wat zou jij doen als je 15 jarige zoon voorop de krant staat, beschuldigd van een misdaad die niet is gepleegd ? Zou mij een worst wezen of het ongeloofwaardig overkomt, de drang om mijn kind te verdedigen weegt dat zwaarder.

Wie heeft er als jongere niet eens iets doms gedaan?
Maar hij heeft het wél gedaan. Een nepwapen wordt net zo gezien als een echt wapen. Hij is dus met een wapen in gaan breken. Dat is strafbaar, punt. Hij heeft dus de misdaad wel gedaan. Ze probeert het toch goed te praten Dat kunnen andere ouders ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven