Halsema pijnlijk getroffen; kwajongensstreek?

14-08-2019 10:19 1211 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2894893 ... -getroffen

De zoon van Femke Halsema is opgepakt vanwege baldadigheid, inbreken in een verlaten woonboot met een nepwapen.
In juli.

Wat vinden jullie?
Mag je als baas van de politie jouw agenten vragen dit discreet te behandelen om een kind van 15 jaar oud niet te schaden, of ruikt dat naar een voorkeursbehandeling omdat je eigen reputatie geschaad kan worden?

Ik weet wel dat iedereen een keer domme dingen doet, maar niet voor iedere 15-jarige zijn de gevolgen even groot. Net als voor de ouders.

Doet me een beetje aan Herman Koch's Het Diner denken. Maar dat was wel erger.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
28-09-2019 20:29
Alleen een link hier dumpen is wel heel gemakkelijk. Feit is dat Halsema niet verantwoordelijk is voor alarmpistool/nepwapen, dat zoon straf gekregen heeft en dat OM nog niet besloten heeft wat er gebeurt met de eigenaar

Je roept iets over een HALT-maatregel en over het wapenbezit, waar ik vervolgens een link bij plaats, en dan schrijf je bovenstaande. Feit is wel dat die jongen is opgepakt met in bezit hét wapen dat hij niet bij zich had mogen hebben. Dat wapen word afgepakt, zoals vermeld in dat linkje. Maar de jongen word niet vervolgd omdat hij een wapen bij zich had. Nee, want pa heeft de schuld op zich genomen, het wapen lag wel privé in een laatje in de woonkamer, terwijl pa het niet bij zich had. Hij had het twintig jaren geleden gekocht voor zijn film. Pa Oey had alleen geen vergunning. Die jongen hoeft voor mij geen strafblad, maar die HALT-maatregel (maximaal 20 uur taakstraf) vind ik een lachertje. Ik durf bijna te wedden dat er (in dat proces verbaal) niet eens vermeld staat wat er gebeurt is. Want pa heeft verder helemaal niets gedaan, hij had alleen geen vergunning, en die jongen word voor dat wapenbezit niet veroordeelt. Dus.

Stukje uit de link die ik plaatste:



Heeft iemand een verboden wapen bij zich? Dan neemt de politie dat af.

Je krijgt dan een boete of een proces-verbaal. In het proces-verbaal staat wat er precies gebeurd is. Dat wordt naar de officier van justitie gestuurd die dat beoordeelt. Elk politie-eenheid heeft een speciale afdeling voor wapens.

De politie houdt bij welke mensen een vergunning hebben om een wapen in huis te hebben. Bijvoorbeeld jagers en mensen die lid zijn van een schietvereniging. Zo kunnen we controleren of iemand een vergunning heeft om een bepaald wapen te mogen hebben. Zo'n vergunning kun je pas aanvragen vanaf je achttiende jaar.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
28-09-2019 17:33
Die zoen van Onno Hoes is nooit strafrechtelijk vervolgd en uiteraard geen strafbaar feit.
Ik zie ook niet helemaal het verband tussen die 2 zaken.

Mijn antwoord had ik niet geschreven onder een post over "strafrechtelijk vervolgd of een strafbaar feit", nee, dat schreef ik onder een post waarin het ging over 'privé'. De woning van Halsema, daar waar het wapen had gelegen, vond men privé.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
28-09-2019 17:34
Dit gaat over volwassenen.
Jochie Halsema is 15

Dat is niet te missen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
28-09-2019 20:23
Missie, Missie, iets met klok en klepel en kut op dirk. En nu moet Halsema ook nog als burgemeester verder zonder jouw vertrouwen...
:yawnee:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
29-09-2019 11:32
Mijn antwoord had ik niet geschreven onder een post over "strafrechtelijk vervolgd of een strafbaar feit", nee, dat schreef ik onder een post waarin het ging over 'privé'. De woning van Halsema, daar waar het wapen had gelegen, vond men privé.
Klopt maar in de zaak Onno Hoes was er iets anders aan de hand.
Hij had een deel van zijn gemeentelijke agenda door geappt of gemaild naar zijn toyboy van 20
(ik doe het even uit mijn hoofd)

Nu stonden daar niet zulke hele spannende dingen in maar de gemeenteraad (niet justitie) tilde er zwaar aan.
Onno mengde dus privé en zijn ambt van burgemeester.

Het was wat anders geweest als Femke Halsema bijvoorbeeld op kosten van de gemeente een advocaat had ingehuurd voor haar zoon.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
29-09-2019 11:25
Je roept iets over een HALT-maatregel en over het wapenbezit, waar ik vervolgens een link bij plaats, en dan schrijf je bovenstaande. Feit is wel dat die jongen is opgepakt met in bezit hét wapen dat hij niet bij zich had mogen hebben. Dat wapen word afgepakt, zoals vermeld in dat linkje. Maar de jongen word niet vervolgd omdat hij een wapen bij zich had. Nee, want pa heeft de schuld op zich genomen, het wapen lag wel privé in een laatje in de woonkamer, terwijl pa het niet bij zich had. Hij had het twintig jaren geleden gekocht voor zijn film. Pa Oey had alleen geen vergunning. Die jongen hoeft voor mij geen strafblad, maar die HALT-maatregel (maximaal 20 uur taakstraf) vind ik een lachertje. Ik durf bijna te wedden dat er (in dat proces verbaal) niet eens vermeld staat wat er gebeurt is. Want pa heeft verder helemaal niets gedaan, hij had alleen geen vergunning, en die jongen word voor dat wapenbezit niet veroordeelt. Dus.

Stukje uit de link die ik plaatste:



Heeft iemand een verboden wapen bij zich? Dan neemt de politie dat af.

Je krijgt dan een boete of een proces-verbaal. In het proces-verbaal staat wat er precies gebeurd is. Dat wordt naar de officier van justitie gestuurd die dat beoordeelt. Elk politie-eenheid heeft een speciale afdeling voor wapens.

De politie houdt bij welke mensen een vergunning hebben om een wapen in huis te hebben. Bijvoorbeeld jagers en mensen die lid zijn van een schietvereniging. Zo kunnen we controleren of iemand een vergunning heeft om een bepaald wapen te mogen hebben. Zo'n vergunning kun je pas aanvragen vanaf je achttiende jaar.

Zoon van Halsema is minderjarig, zoals je weet.
Voor minderjarigen gelden andere straffen dan voor volwassenen, zoals je weet
Alle reacties Link kopieren
Ze moeten haar wel hebben. Nu weer ophef over een negergrap. Ik ga hem niet herhalen, hij staat in alle kranten maar ik heb inmiddels wel met haar te doen.
Alle reacties Link kopieren
merelindesloot schreef:
30-09-2019 10:33
Ze moeten haar wel hebben. Nu weer ophef over een negergrap. Ik ga hem niet herhalen, hij staat in alle kranten maar ik heb inmiddels wel met haar te doen.

Niet in onze krant.

Ik heb gegoogled en vond de 'woordgrap'. Ik zelf begreep de grap eerst niet eens. Dat heeft even geduurd eer ik 'um' door had.

Muggeziften inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Wat een trieste kerel die in de media hier zo nodig een boekje over open moet doen en dan vooral ook nog even Halsema zwartmaken.

Ik heb ook met haar te doen.
Alle reacties Link kopieren
Brandweercommandant: Halsema noemde negergrap binnen het korps ‘hilarisch’ https://www.ad.nl/binnenland/brandweerc ... haring_web

Schaap was juist aangesteld om een cultuur van uitsluiting en racisme binnen het brandweerkorps te bestrijden. Na het gesprek met Halsema voelde hij zich in de steek gelaten, vertelt hij in de reportage.


Dat is van een mug een olifant maken.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
30-09-2019 10:43
Wat een trieste kerel die in de media hier zo nodig een boekje over open moet doen en dan vooral ook nog even Halsema zwartmaken.

Ik heb ook met haar te doen.

:O

:proud:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Soheey, koffers met miljoenen in twee woningen gevonden. Daar zou ik niet alleen de deuren maar ook de ramen goed van sluiten.
;-)

Gemeente sluit woningen na vondst 13 miljoen http://a.msn.com/01/nl-nl/BBWtjCf?ocid=se

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft twee woningen gesloten, waar de politie eerder koffers met miljoenen euro's had aangetroffen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
08-11-2019 19:20
Soheey, koffers met miljoenen in twee woningen gevonden. Daar zou ik niet alleen de deuren maar ook de ramen goed van sluiten.
;-)

Gemeente sluit woningen na vondst 13 miljoen http://a.msn.com/01/nl-nl/BBWtjCf?ocid=se

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft twee woningen gesloten, waar de politie eerder koffers met miljoenen euro's had aangetroffen.
En dat is relevant in dit topic omdat?
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
09-11-2019 02:24
En dat is relevant in dit topic omdat?

Het misschien privéwoningen zijn. Hoever gaat dat?

Halsema: deel ambtswoning is privé https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/15/ha ... e-a3973468

Halsema liet dit weekend via haar woordvoerder weten dat ze het huis aan de Herengracht beschouwt als „een privéwoning”. „Dat dit appartement zich op de bovenste verdieping van de ambtswoning bevindt, maakt het privéleven van de inwoners niet tot onderwerp van het publieke en politieke debat.” Ook zei ze dat er geen andere verboden wapens in de ambtswoning liggen, zoals Oey in het interview niet uitsloot.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Flauw zeg.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
11-11-2019 15:03
Het misschien privéwoningen zijn. Hoever gaat dat?

Halsema: deel ambtswoning is privé https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/15/ha ... e-a3973468

Halsema liet dit weekend via haar woordvoerder weten dat ze het huis aan de Herengracht beschouwt als „een privéwoning”. „Dat dit appartement zich op de bovenste verdieping van de ambtswoning bevindt, maakt het privéleven van de inwoners niet tot onderwerp van het publieke en politieke debat.” Ook zei ze dat er geen andere verboden wapens in de ambtswoning liggen, zoals Oey in het interview niet uitsloot.
Je ziet het verschil tussen het publieke en politieke debat en het sluiten van een woning?
eze wijzigde dit bericht op 12-11-2019 14:55
2.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tang, varken. Same old.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
In een gesloten zitting van het Openbaar Ministerie heeft Robert Oey een taakstraf van veertig uur gekregen voor verboden wapenbezit. Hij heeft 2 weken de tijd om tegen de beslissing van de officier van Justitie in te gaan.

De Telegraaf
Taakstraf voor man van burgemeester Halsema http://a.msn.com/01/nl-nl/AAK5vel?ocid=st
..................
Oey had volgens het OM een gas/alarm-revolver met versperde loop. Het hebben van zo’n wapen is verboden en Oey had er geen vergunning voor. Als Oey niet akkoord gaat met de beslissing van het OM, dan wordt de zaak voorgelegd aan de rechter.
.................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
40 uur lijkt mij best veel voor een alarmpistool.
Wat kun je met zo'n alarmpistool aanrichten (behalve mensen bang maken?)

Ik vind wel dat hij er slordig mee omgegaan is, want zijn zoon kon het pistool aan zijn vrienden showen (en werd op straat ermee gepakt).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
13-12-2019 15:35
40 uur lijkt mij best veel voor een alarmpistool.
Wat kun je met zo'n alarmpistool aanrichten (behalve mensen bang maken?)

Ik vind wel dat hij er slordig mee omgegaan is, want zijn zoon kon het pistool aan zijn vrienden showen (en werd op straat ermee gepakt).

Het is en blijft een verboden wapen.

Dreigen, bedreigen, een overval plegen, men kan doodgeschoten worden met zo'n wapen in handen omdat het niet van echt te onderscheiden is.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Het is me wat als echtgenoot van de burgemeester van Amsterdam. Je zou er maar mee getrouwd zijn, heb je er nog een kind bij, pfff. Ik vraag me af wat zijn taakstraf gaat inhouden? Vuilnisprikken op de dam?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
De straf moet passen bij het misdrijf. Ik denk dus dat hij 40 uur hulzen mag rapen op de schietbaan van de amsterdamse politie.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Robert Oey verzet zich tegen de taakstraf van 40 uur. Nu hij zich verzet word de zaak openbaar behandeld, bij de politierechter in Amsterdam, las ik.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
29-01-2020 23:34
Robert Oey verzet zich tegen de taakstraf van 40 uur. Nu hij zich verzet word de zaak openbaar behandeld, bij de politierechter in Amsterdam, las ik.
Ik las het net, zo rakelt hij de boel weer lekker op. Iedereen was het ondertussen al weer zo'n beetje vergeten. Als ik hem was, had ik een weekje mijn handen uit de mouwen gestoken en dan was het klaar.
Fizz schreef:
29-01-2020 23:36
Ik las het net, zo rakelt hij de boel weer lekker op. Iedereen was het ondertussen al weer zo'n beetje vergeten. Als ik hem was, had ik een weekje mijn handen uit de mouwen gestoken en dan was het klaar.
Dit. Wat sneu zeg. Zeker als man van de burgemeester misstaat het je volledig om dit aan te vechten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven