Wat kunnen wij doen voor Hong Kong?

15-08-2019 20:35 50 berichten
In Hong Kong vechten mensen voor vrijheid en democratie terwijl China steeds harder optreedt en probeert de berichtgeving over de protesten te beïnvloeden.
Wat zouden wij hier kunnen doen om de mensen in Hong Kong te steunen?
Alle reacties Link kopieren
Had je zelf een goed idee?
.
Alle reacties Link kopieren
Met geld voor een vrije pers bijvoorbeeld
https://www.hongkongfp.com/support-hkfp/
impala schreef:
15-08-2019 20:36
Had je zelf een goed idee?
Nee. Ik lees the guardian en volg nieuws via de BBC en hoop dan dat ik tenminste niet al te gekleurd nieuws lees.

Het verbaast me hoe weinig het in het nieuws is en hoe stil alle landen (en de EU als gemeenschap) zijn. Iedereen zó bang voor China?
veel bestellen op aliexpress?
S-Meds schreef:
15-08-2019 20:47
veel bestellen op aliexpress?
Eeeeh. Sponsor je dan niet juist China?

Ben ik de enige die me dit afvraagt? Kan het iemand überhaupt iets schelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten wat we kunnen doen.
Het ziet er niet best uit: duizenden Chinese politieagenten of militairen en voertuigen verzamelen zich in een stad aan de grens https://www.youtube.com/watch?v=mp99trJUMDQ
nounou
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
15-08-2019 20:52
Eeeeh. Sponsor je dan niet juist China?

Ben ik de enige die me dit afvraagt? Kan het iemand überhaupt iets schelen?
Het kan me wel wat schelen en ik volg het. Maar ik zou niet weten wat ik kon doen.
lilalinda schreef:
15-08-2019 20:39
Met geld voor een vrije pers bijvoorbeeld
https://www.hongkongfp.com/support-hkfp/
k denk dat geld niet het grootste probleem is van de vrije pers in Honkong.
.
impala schreef:
15-08-2019 21:00
Het kan me wel wat schelen en ik volg het. Maar ik zou niet weten wat ik kon doen. Ik denk dat geld niet het grootste probleem is van de vrije pers in Honkong.
Nou ja dat dus. Hoe kunnen we de mensen daar, die zelfs sorry zeggen voor het ongemak dat hun protesten veroorzaken, laten weten dat de wereld meekijkt? Hoe kunnen we China laten weten dat we hun niet geloven? Hoe kunnen we een nieuwe Plein van de Hemelse vrede situatie voorkomen?
En afrika dan? Honger... Of het midden Oosten? Ook geen vrijheid...
Alle reacties Link kopieren
Terwijl de mensen in HK strijden voor hun vrijheden, zijn wij bezig het onze te verkopen aan China.

Als land, als EU, zou dit een goed moment zijn niet meer te investeren in Chinees 5G, waarmee we de grootste afhankelijkheid creeeren ooit.

Gewoon de dreiging 5G uit te zetten om ons als land ergens toe te bewegen. Zo simpel, geen router achterdeurtjes nodig.

Honk Kong is helaas kansloos, omdat het westen druk bezig is zijn ziel te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
15-08-2019 20:43

Het verbaast me hoe weinig het in het nieuws is en hoe stil alle landen (en de EU als gemeenschap) zijn. Iedereen zó bang voor China?
De economische belangen zijn groot.
En dat was het dan.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
15-08-2019 20:52
Eeeeh. Sponsor je dan niet juist China?

Ben ik de enige die me dit afvraagt? Kan het iemand überhaupt iets schelen?

Bij de teruggave van Hong Kong aan China in 1997 wist je dat China de macht naar zich toe ging halen en Hong Kong ging assimileren. Er zijn toen niet voor niets veel Hong Kongers naar Westerse landen uitgeweken (oa Canada).

Dus ... het heeft nog lang geduurd: 20 jaar. Chineze kijken vooral naar lange termijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg er straks naar toe :bye:
Alle reacties Link kopieren
Historisch gezien hoort Hong Kong gewoon bij China.
Alle reacties Link kopieren
Met aantal schepen er heen en enkele tienduizenden mensen ophalen, asiel laten aanvragen, huisvesting verzorgen, ziektekosten, telefoons, fietsen, gratis OV, gezinshereniging, gratis juridische bijstand en zo meer. Dat is wel het minste wat we kunnen doen.

Dan kan de lage BTW van 9 naar 12%, de overige belastingen ook wat omhoog want we hebben het hier al zo goed. De wereld is immers van iedereen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de demonstranten ook bij zichzelf te rade moeten gaan.
Ze hebben voor elkaar dat de uitleveringswet van tafel is maar blijven demonstreren en dat is op zich prima maar door het vliegverkeer te verstoren dwingen ze de overheid tot ingrijpen.

Het is meer knokken dan demonstreren geworden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
15-08-2019 23:06
Ik denk dat de demonstranten ook bij zichzelf te rade moeten gaan.
Ze hebben voor elkaar dat de uitleveringswet van tafel is maar blijven demonstreren en dat is op zich prima maar door het vliegverkeer te verstoren dwingen ze de overheid tot ingrijpen.

Het is meer knokken dan demonstreren geworden.
Jij gelooft dat??!
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
15-08-2019 21:53
Bij de teruggave van Hong Kong aan China in 1997 wist je dat China de macht naar zich toe ging halen en Hong Kong ging assimileren. Er zijn toen niet voor niets veel Hong Kongers naar Westerse landen uitgeweken (oa Canada).

Dus ... het heeft nog lang geduurd: 20 jaar. Chineze kijken vooral naar lange termijn.

Dit. China heeft gewacht totdat ze een economische wereldmacht waren en kunnen nu doen wat ze willen.

Er is geen land dat gaat protesteren en mochten ze dat wel doen, dan heeft dat geen enkele zin.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
15-08-2019 23:06
Ik denk dat de demonstranten ook bij zichzelf te rade moeten gaan.
Ze hebben voor elkaar dat de uitleveringswet van tafel is maar blijven demonstreren en dat is op zich prima maar door het vliegverkeer te verstoren dwingen ze de overheid tot ingrijpen.

Het is meer knokken dan demonstreren geworden.

Dit is echt onzin. https://www.reddit.com/r/HongKong/
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk probleem; dit soort problemen zullen steeds vaker voorkomen naarmate China meer macht krijgt. Het is een kwestie van tijd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De Chinezen hebben veel bedrijven in andere landen opgekocht om zich te verzekeren van kennis, ze zijn belangrijke geldschieters zodat men het wel uit zijn hoofd laat om China tegen te werken en het gaat maar door: de meesten met behoefte aan geld denken alleen aan de dag van nu en niet aan het feit dat ze zichzelf, hun nageslacht en hun toekomst met huid en haar uitleveren aan een totalitair systeem. En nooit meer zichzelf vrij kunnen kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
16-08-2019 09:21
De Chinezen hebben veel bedrijven in andere landen opgekocht om zich te verzekeren van kennis, ze zijn belangrijke geldschieters zodat men het wel uit zijn hoofd laat om China tegen te werken en het gaat maar door: de meesten met behoefte aan geld denken alleen aan de dag van nu en niet aan het feit dat ze zichzelf, hun nageslacht en hun toekomst met huid en haar uitleveren aan een totalitair systeem. En nooit meer zichzelf vrij kunnen kopen.
Allemaal waar, maar dat staat los van Hong Kong. Dat was al Chinees en is alleen tijdelijk gekoloniseerd door Engeland. Het is natuurlijk wel cru dat de stad zich juist zo heeft ontwikkeld omdat het loskwam van China. Logisch ook dat men niet terug wil in het Chinese hok. Maar uiteindelijk zal China de langste adem hebben. Het is natuurlijk vechten tegen de bierkaai.
.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
15-08-2019 23:33
Jij gelooft dat??!

Het is een feit, hun doelen zijn sympathiek maar ze missen een slimme regie in de uitvoering.
Beetje kraakbeweging jaren 70 /80 het doel was prima maar met rellen red je het niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
15-08-2019 20:52
Eeeeh. Sponsor je dan niet juist China?
Nou, de Chinese overheid betaalt de "gratis" verzendkosten. Dus als we nu heel veel, maar dan ook echt heel veel gaan bestellen kost ze dat heel veel geld....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven