Twee jongemannen opgepakt voor drugshandel Sziget festival

17-08-2019 16:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me dat hier nog geen topic over bestaat. Wat vinden jullie van die twee Nederlanders die vanuit hun tent drugs gingen verhandelen op het Sziget festival in Hongarije? Andere bezoekers vertellen dat er briefjes overal op het festivalterrein te vinden waren waarin die drugs werden aangeboden, met een 06-nummer erbij. En dat er een rij stond bij die tent, met een bordje ook erbij wat je daar kon halen.

En dan ook nog een hele auto vol nog meer drugs, samen 300.000 euro waard.

Hoe dom ben je dan? Of mis ik iets? Zijn ze genaaid door anderen ofzo? Je kan toch niet denken dat je zo open en bloot kan dealen, en ermee weg kan komen? Is het een soort schreeuw om aandacht of een heel rare actie om te ontsnappen aan hun leven in Nederland?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Vraag het ze.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dus dat het vooral naief van ze is, want hoe groot is de kans dat je gepakt wordt in een 'oostblok land' (ja echt waar, sommige denken zo)
Ze dachten effe snel rijk te worden?

Als je zo openlijk dealt ben je toch echt niet genaaid.
Dan heb je het zelf geflikt.


Ze hadden alleen beter es de strafmaat in Hongarije voor zulke zaken van tevoren bekeken. De kans is namelijk stevig bestaande dat ze maar beter een cursusje "Hongaars voor beginners" gaan leren.




En jep, ik had het al es aangehaald in een ander topic van die andere atlete die gesnapt is in Duitsland.
actueel/drugssmokkel-door-atlete/list_messages/446575

Kennelijk is drugs vervoeren of dealen in 't buitenland de nieuwste hobby van Nederlandse atleten en acteurs.
Het moet zijn dat het écht goed verdient en je de helft van de tijd niet gesnapt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
17-08-2019 16:52
En jep, ik had het al es aangehaald in een ander topic van die andere atlete die gesnapt is in Duitsland.
actueel/drugssmokkel-door-atlete/list_messages/446575

Kennelijk is drugs vervoeren of dealen in 't buitenland de nieuwste hobby van Nederlandse atleten en acteurs.
Ja die zag ik wel inderdaad. Misschien is zij wel geframed? Dat iemand anders het in haar auto had gestopt zonder dat zij het doorhad, en daarna de grenspolitie had getipt? Wel een heel omslachtige methode om een tegenstander uit te schakelen.
Of inderdaad heel erg dom. Maar ik ben inderdaad nog nooit tegengehouden voor een controle bij wat voor grens (over land) in de EU dan ook.

Van die jongens in Sziget kan alleen die voorraad in de auto misschien een set-up zijn, maar volgens mij zijn ze zelf betrapt al dealend in hun tent. Echt superdom. Ik ga even verder met het lezen van het interview met de ouders van die sprinter... (Volkskrant).

Misschien dat producenten van drugs actief contact zoeken met atleten en andere mensen die 'logischerwijs' veel in het buitenland komen voor hun werk?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik las vandaag een interview met de ouders van één van deze jongens, volgens mij in de Volkskrant. Opeens ga je toch heel anders tegen deze zaak aankijken. Niet dat het niet dom is hoor, maar ergens verwacht ik dat het kansloze jongens zijn, ipv een jongen die er alles aan doet om een professionele sporter te worden...
Alle reacties Link kopieren
Jong, avontuurlijk en vooral erg dom.
.
Alle reacties Link kopieren
marielle8484 schreef:
17-08-2019 17:13
Niet dat het niet dom is hoor, maar ergens verwacht ik dat het kansloze jongens zijn, ipv een jongen die er alles aan doet om een professionele sporter te worden...
Is toch juist extra dom dan? Een kansloos iemand heeft veel minder te verliezen en veel meer te winnen.
marielle8484 schreef:
17-08-2019 17:13
Ik las vandaag een interview met de ouders van één van deze jongens, volgens mij in de Volkskrant. Opeens ga je toch heel anders tegen deze zaak aankijken. Niet dat het niet dom is hoor, maar ergens verwacht ik dat het kansloze jongens zijn, ipv een jongen die er alles aan doet om een professionele sporter te worden...
Maar wat vaart er in die kerel als ie professioneel sporter is / wordt om zo zijn carrière op 't spel te zetten?

Ik gok dat zijn sponsors straks namelijk ook wel afhaken en hij contracten de komende 10 jaar ook wel kan vergeten.

En dat zelfs als ie vrijkomt voor 2025 dit hem de komende 25 jaar wel achtervolgt als iemand zijn naam intikt in Google.
Zelfs maar in het gewone (werk)leven.

Verklaar op een sollicitatie bijvoorbeeld maar es een gat van pakweg 5 à 10 jaar met de woorden "in de cel gezeten in een Hongaarse gevangenis". (En errond draaien heeft geen zin, want iedereen kan het in een paar klikken te weten komen.)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag het interview met de ouders ook gelezen.
Wat mij verbaasd aan de zaak is de hoeveelheid. Er zat voor zo’n €300.000 aan drugs in die auto en de jongens waren zeker niet rijk.

Hoe is dit gefinancierd?
Zijn ze er een soort van ingeluisd? Zo van: je krijgt op de pof een flinke hoeveelheid mee en gaat dan voor ons (professionele misdadigers) verkopen.
Hoe komen die gasten aan de contacten om zo’n enorme hoeveelheid in handen te krijgen?

En wel oerstom en naïef om dit in een land te doen waar de straffen niet mals zijn. Het lijkt wel of Nederlanders maar niet kunnen begrijpen dat wij in dit land de grote uitzondering zijn op drugsgebied.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Echt super dom gewoon. Daar gaan hun levens.
Alle reacties Link kopieren
Het is vooral dom. Ik vraag me trouwens af hoe zij dat spul hebben ingekocht. Daar heb je ook al behoorlijk wat startkapitaal voor nodig. Ik vermoed dat ze al langer in die wereld van giflozingen en liquidaties drugs rondhangen.

Overigens vind ik dat drugs legaal zouden moeten zijn, net als tabak en alcohol. Dan wordt er ook geen gif geloosd of worden er concurrenten afgeknald
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Auditor schreef:
17-08-2019 17:36
Vandaag het interview met de ouders ook gelezen.
Wat mij verbaasd aan de zaak is de hoeveelheid. Er zat voor zo’n €300.000 aan drugs in die auto en de jongens waren zeker niet rijk.

Hoe is dit gefinancierd?
Zijn ze er een soort van ingeluisd? Zo van: je krijgt op de pof een flinke hoeveelheid mee en gaat dan voor ons (professionele misdadigers) verkopen.
Hoe komen die gasten aan de contacten om zo’n enorme hoeveelheid in handen te krijgen?
.
Ja dat denk ik inderdaad. In eerdere krantenartikelen had ik al eens gelezen dat 'de onderknuppels' die het spul verkopen vaak vrachtwagenchauffeurs zijn, en mensen die in de bouw werken en dus eigen busjes hebben, vaak geronseld door drugsproductenten en dat ze elkaar via via kennen en ook weer vrienden erbij betrekken die ook eigen busjes hebben.
Die vriend van die atleet die ook is opgepakt, deed een opleiding vrachtwagentechniek en kluste bij via het bedrijf van zijn vader. Misschien waren ze al een tijdje dealers voor een producent, en kregen ze het vertrouwen van die producent, dus inderdaad op de pof dealen en later terugbetalen ofzo. Of misschien was die sprinter helemaal niet zo arm als zijn eigen ouders dachten, had hij al lang vele tonnen ergens op een bank staan in de Bahama's ofzo. (Of als hij echt zo dom is als hij nu lijkt, dan misschien op een Nederlandse bank, of cash in een kist onder zijn bed.)
.
Auditor schreef:
17-08-2019 17:36
En wel oerstom en naïef om dit in een land te doen waar de straffen niet mals zijn. Het lijkt wel of Nederlanders maar niet kunnen begrijpen dat wij in dit land de grote uitzondering zijn op drugsgebied.
.
Tja en laat 'Bridget Jones' diary' nou meer een meidenfilm zijn... die hadden ze zeker nog niet gezien?
patsy--stone wijzigde dit bericht op 17-08-2019 17:49
16.96% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
17-08-2019 17:41


Overigens vind ik dat drugs legaal zouden moeten zijn, net als tabak en alcohol. Dan wordt er ook geen gif geloosd of worden er concurrenten afgeknald
Ja, mee eens. Alcohol is immers ook legaal, en is ook een harddrug.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Niet zo verbazingwekkend dat daar nog geen topic over was. Als ik een topic moest openen over iedereen die te dom is om te poepen had ik dagwerk.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
17-08-2019 17:41

Overigens vind ik dat drugs legaal zouden moeten zijn, net als tabak en alcohol. Dan wordt er ook geen gif geloosd of worden er concurrenten afgeknald
En wat gaan criminelen dan doen?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-08-2019 18:06
Niet zo verbazingwekkend dat daar nog geen topic over was. Als ik een topic moest openen over iedereen die te dom is om te poepen had ik dagwerk.
Als het Nederlanders “van kleur” waren geweest was er al lang een topic over geweest, met over de 1000 commentaren en reacties.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
17-08-2019 18:11
En wat gaan criminelen dan doen?
Oude vrouwtjes helpen met oversteken en boodschappen doen?
Gemiste kans.
€300.000 straatwaarde? Wat kosten drugs in Hongarije?
Zo duur zijn pilletjes tegenwoordig niet meer. Weet niet wat ze allemaal verkochten, want heb nog niet naar het bericht gezocht.
Wat zijn die geblurde kaartjes rechtsboven, lsd ofzo??


Afbeelding
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 17-08-2019 19:42
4.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
17-08-2019 18:11
En wat gaan criminelen dan doen?
De gelegenheid maakt de crimineel. Neem de gelegenheid weg en veel, niet alle, criminelen zullen ander werk moeten zoeken. Met geen enkele andere handel dan met illegale drugs valt zoveel te verdienen. Ze zullen het wel proberen, maar de meesten zal het niet lukken. Andere illegale markten zijn al verzadigd of ook gerelateerd aan illegale drugs. Denk bij het laatste aan de handel in illegale wapens en witwassen.

Gokken, prostitutie, heling, afpersing... het levert allemaal bij lange na niet zoveel op als handel in illegale drugs.

In elk geval heeft justitie na legalisering van drugs veel capaciteit over om echte misdaad, dus met slachtoffers, zoals inbraak, doodslag, aanranding en dergelijke aan te pakken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
marielle8484 schreef:
17-08-2019 17:13
Ik las vandaag een interview met de ouders van één van deze jongens, volgens mij in de Volkskrant. Opeens ga je toch heel anders tegen deze zaak aankijken. Niet dat het niet dom is hoor, maar ergens verwacht ik dat het kansloze jongens zijn, ipv een jongen die er alles aan doet om een professionele sporter te worden...
Ik heb het interview ook gelezen. Vreselijk voor die mensen :(
Deze knul heeft dus blijkbaar al heel lang een soort dubbelleven geleid. Naast de zorgen om je kind, moet je als ouder daar dus ook nog eens mee dealen. Lijkt me dat je je de hele tijd afvraagt hoe je allerlei zaken zo lang over het hoofd hebt kunnen zien.
Nothing happens for a reason
Het vervelende in dit verhaal vind ik dat iedere keer de topsporter positief in het nieuws wordt gezet: volop kansen, ging vroeg naar bed, verantwoordelijk persoon etc. Over die vriend lees je niks behalve dat hij wel eens recreatief gebruikte. Het zal een invulling van mijzelf zijn, maar de indruk wordt gewekt dat de goede sporter een misstap heeft gemaakt met een foute vriend.

Het was groots aangepakt, beide wisten wat de mogelijke gevolgen konden zijn. Beide dus oerdom bezig.
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast mij vooral dat ze het zo open en bloot deden. Dat is toch oerstom?

Las ook ergens dat ze vorig jaar ook al flink gehandeld hebben op hetzelfde festival. Drugs schijnt qua inkoop niet zo duur te zijn, maar hoe ze het de eerste keer gefinancierd hebben? Geen idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven