‘We are here’ krakers zetten ondernemer uit eigen pand

19-08-2019 21:53 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.at5.nl/artikelen/196225/ond ... re-krakers

Het lijkt wel satire, maar in Amsterdam kan het. Een groep van 40 krakers (voornamelijk uitgeprocedeerde asielzoekers) zetten een ondernemer uit zijn eigen pand en dreigen zelfs de politie te bellen als hij daar niet meteen gehoor aan geeft.

Ondertussen is het hele pand vervuild en kan deze man zijn bedrijf niet runnen..

Wat gaat Femke Halsema hier aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Thee met ze drinken, en zeggen "dit hoort eigenlijk niet jongens"
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
De eigenaar van het pand het het eerder “verhuurd” aan iemand die een wietplantage bleek te hebben en nu is zijn pand toevallig in de week dat hij “vakantie” had gekraakt. Volgens mij gaat er iets niet helemaal APK met heel dat pand en zijn eigenaar.
Dit gebeurde wekelijks in de jaren 80 en daaruit zijn vele sociale huurwoningen ontstaan en aandacht voor betaalbaar wonen.
In die tijd waren er andere regels en was de situatie wat betreft huisjesmelkers veel minder nijpend dan nu.
Een mooie Amsterdamse traditie dus. Ik ken dit verhaal achter de leegstand van dit gebouw niet maar het zal met de nieuwe regels wel snel worden opgelost voor deze ondernemer schat ik in.
Alle reacties Link kopieren
Echt de omgekeerde wereld. Illegaal zijn en dan telkens maar weer kraken wat gewoon bij wet verboden is.

Groen Links en Femke Halsema gaan luxe opvanglocaties voor deze nietsnutten regelen en de Amsterdamse buren van die locaties zien dat helemaal niet zitten. Dat krijg je met zo’n kneiterlinks achterlijk clubje aan het gemeenteroer. Ik begrijp niet dat er nog Amsterdammers op Groen Links stemmen.
Daar is de politie voor. Het pand zal wel ontruimd worden. Wel zuur natuurlijk voor deze man.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-08-2019 22:01
Dit gebeurde wekelijks in de jaren 80 en daaruit zijn vele sociale huurwoningen ontstaan en aandacht voor betaalbaar wonen.
Gebeurde dat in de jaren ‘80 ook door uitgeprocedeerde asielzoekers? Met alle respect voor hun motieven, hun asielaanvraag is afgewezen dus ze hebben niet zo veel meer te zoeken in Nederland.
Te zot.
De politie laat weten nog niet specifiek op deze zaak te kunnen reageren, maar dat er niet met spoed ontruimd gaat worden
Het-groepje schreef:
19-08-2019 22:01
Ik ken dit verhaal achter de leegstand van dit gebouw niet maar het zal met de nieuwe regels wel snel worden opgelost voor deze ondernemer schat ik in.
Het is volgens de politie geen sproetje.
Shaweena schreef:
19-08-2019 22:03
Gebeurde dat in de jaren ‘80 ook door uitgeprocedeerde asielzoekers? Met alle respect voor hun motieven, hun asielaanvraag is afgewezen dus ze hebben niet zo veel meer te zoeken in Nederland.
Ja hoor, er werd voor 'illegalen' ook gekraakt. Was ook een soort opvang voor minderjarige weglopers. Je had zelfs gesubsidieerde spreekuren waarin je tips kon krijgen en ondersteuning. Kraken werd gezien als een goede manier om woningspeculatie aan te tonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral raar dat het 6 weken moet duren voordat je die mensen eruit kunt schoppen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-08-2019 22:01
Dit gebeurde wekelijks in de jaren 80 en daaruit zijn vele sociale huurwoningen ontstaan en aandacht voor betaalbaar wonen.
In die tijd waren er andere regels en was de situatie wat betreft huisjesmelkers veel minder nijpend dan nu.
Een mooie Amsterdamse traditie dus. Ik ken dit verhaal achter de leegstand van dit gebouw niet maar het zal met de nieuwe regels wel snel worden opgelost voor deze ondernemer schat ik in.

Sociale woningbouw stamt uit 1852, je zit 130 jaar mis.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sociale_woningbouw

Georganiseerde sociale woningbouw kwam in Nederland langzaam op gang met de oprichting van de eerste woningbouwvereniging in Nederland, de Vereeniging ten behoeve der Arbeidersklasse te Amsterdam in 1852. Het voorbeeld werd in Amsterdam en in veel andere steden gevolgd door andere particulieren die bouwmaatschappijen oprichtten of hun krachten bundelden in woningbouwverenigingen om arbeiderswoningen te bouwen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
19-08-2019 22:35
Sociale woningbouw stamt uit 1852, je zit 130 jaar mis.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sociale_woningbouw

Georganiseerde sociale woningbouw kwam in Nederland langzaam op gang met de oprichting van de eerste woningbouwvereniging in Nederland, de Vereeniging ten behoeve der Arbeidersklasse te Amsterdam in 1852. Het voorbeeld werd in Amsterdam en in veel andere steden gevolgd door andere particulieren die bouwmaatschappijen oprichtten of hun krachten bundelden in woningbouwverenigingen om arbeiderswoningen te bouwen.
Ze zegt toch niet dat sociale woningbouw daaruit is ontstaan?
Ze zegt dat kraken mede geleid heeft tot sociale woningen en aandacht voor betaalbare woningen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik zou de We Are Heren krakers niet vergelijken met de krakers uit de jaren 80.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-08-2019 22:11
Ik vind het vooral raar dat het 6 weken moet duren voordat je die mensen eruit kunt schoppen.
En dan de puinhoop die ze achterlaten. 1 keer raden wie dat kan betalen, juist de ondernemer zelf.
Het-groepje schreef:
19-08-2019 22:01
Dit gebeurde wekelijks in de jaren 80 en daaruit zijn vele sociale huurwoningen ontstaan en aandacht voor betaalbaar wonen.
In die tijd waren er andere regels en was de situatie wat betreft huisjesmelkers veel minder nijpend dan nu.
Een mooie Amsterdamse traditie dus. Ik ken dit verhaal achter de leegstand van dit gebouw niet maar het zal met de nieuwe regels wel snel worden opgelost voor deze ondernemer schat ik in.
:kneel:
vivaratje schreef:
19-08-2019 22:57
En dan de puinhoop die ze achterlaten. 1 keer raden wie dat kan betalen, juist de ondernemer zelf.
‘Ondernemers’ (lees: speculanten) maken vaak zelf expres een puinhoop. Riolering kapot maken, gaten in vloeren hakken, dat soort dingen. Om maar te zorgen dat een pand zo onbewoonbaar mogelijk is.

Als jij een gewone huizenbezitter bent of een gewone ondernemer met een bedrijfspand, kan je pand echt niet gekraakt worden.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-08-2019 22:01
Dit gebeurde wekelijks in de jaren 80 en daaruit zijn vele sociale huurwoningen ontstaan en aandacht voor betaalbaar wonen.
In die tijd waren er andere regels en was de situatie wat betreft huisjesmelkers veel minder nijpend dan nu.
Een mooie Amsterdamse traditie dus. Ik ken dit verhaal achter de leegstand van dit gebouw niet maar het zal met de nieuwe regels wel snel worden opgelost voor deze ondernemer schat ik in.

Geen woning, geen kroning!

Mooie tijden.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Maar wie weet nu hoe dit zit?
Die mensen zijn uitgeprocedeerd en dus illegaal. Waarom worden ze niet uitgezet?
Waarom mogen ze blijkbaar kraken en waarom duurt het zolang om ze eruit te zetten?
ClumsyNinja schreef:
19-08-2019 23:00
‘Ondernemers’ (lees: speculanten) maken vaak zelf expres een puinhoop. Riolering kapot maken, gaten in vloeren hakken, dat soort dingen. Om maar te zorgen dat een pand zo onbewoonbaar mogelijk is.

Als jij een gewone huizenbezitter bent of een gewone ondernemer met een bedrijfspand, kan je pand echt niet gekraakt worden.

Dat kan wel hoor.
Daarnaast is het van de zotte dat er niet wordt ingegrepen op het onrechtmatig toe eigenen van andermans pand.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-08-2019 23:05
Maar wie weet nu hoe dit zit?
Die mensen zijn uitgeprocedeerd en dus illegaal. Waarom worden ze niet uitgezet?
Waarom mogen ze blijkbaar kraken en waarom duurt het zolang om ze eruit te zetten?
Illegalen uitzetten is vaak niet zo simpel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-08-2019 23:05
Maar wie weet nu hoe dit zit?
Die mensen zijn uitgeprocedeerd en dus illegaal. Waarom worden ze niet uitgezet?
Waarom mogen ze blijkbaar kraken en waarom duurt het zolang om ze eruit te zetten?
Amsterdam gedoogd ze, dus ze mogen de boel vernielen en mensen lastig vallen, tja
minnimouse schreef:
19-08-2019 23:05
Maar wie weet nu hoe dit zit?
Die mensen zijn uitgeprocedeerd en dus illegaal. Waarom worden ze niet uitgezet?
Waarom mogen ze blijkbaar kraken en waarom duurt het zolang om ze eruit te zetten?
Om ze uit te zetten hebben ze een paspoort of een laissez-passer nodig en die hebben ze natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
19-08-2019 23:34
Om ze uit te zetten hebben ze een paspoort of een laissez-passer nodig en die hebben ze natuurlijk niet.
Die hebben ze niet, maar kunnen ze wel krijgen als ze willen meewerken. Ze werken dus niet mee, omdat ze hier dan kunnen blijven. Daarom zou illegaliteit strafbaar gesteld moeten worden, zodat je mensen kunt vastzetten en zo kunt dwingen tot meewerken. Dat was eerst ook het plan, maar de PvdA hield zich niet aan de afspraak met de VVD. In ruil voor een kinderpardon (wens van de PvdA) zou illegaliteit strafbaar worden. Het pardon kwam er, maar vervolgens wilde de PvdA niet meer aan het strafbaar stellen van illegaliteit meewerken. Het gevolg is dat uitgeprocedeerde asielzoekers nu in de illegaliteit verdwijnen met alle gevolgen van dien. Criminaliteit en kraken zijn daar dus voorbeelden van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven