Klimaathysterie

23-09-2019 15:03 1278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het overdreven vindt? De protesten, de verheerlijking van Greta Thunberg, de schaamte als je het vliegtuig pakt?

Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.

Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...

Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-09-2019 15:36
Als we ons niet meer voortplanten sterven we uit. Dat is ook een keuze natuurlijk, maar niet die van mij.
Er is een verschil tussen 1 kind en 3.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
23-09-2019 15:35
een foto zegt meer dan duizend woorden
denk dat we het grootste van greta nog niet gezien gaan hebben
https://i.redd.it/noteiunxxpc31.jpg
Is dat Toad naast haar?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-09-2019 15:36
Als we ons niet meer voortplanten sterven we uit. Dat is ook een keuze natuurlijk, maar niet die van mij.
denk dat moeder aarde dit niet erg zou vinden, moest het mensdom uitsterven
Die plaatjes over Greta vind ik toch echt wat ver gaan.
We hebben het hier wel over een autistisch kind he, en een kind pesten (of wie dan ook) gaat toch echt te ver.

Ik weet niet wat het is met Greta, maar ik zie vooral een jonge dame (kind) wat in bescherming genomen moet worden en die zo moet worden gebruikt.
Ze heeft Asperger en dat merk je dat ze daarom zo gefixeerd is op het klimaat.
Van de ene kant goed van haar, van de andere kant, ze is nog zo jong, ze kan beter naar school gaan en een gewone jeugd hebben.
Waarom vinden haar ouders dit toch allemaal goed?
Alle reacties Link kopieren
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:36
In, geloof ik, 1817 was er een vulkaanuitbarsting waardoor er een jaar lang geen zomer was. Ervoor gebeurde er ook zat, en gezien de dino's uitstierven zal dat ook niet zo maar zijn.
Oh, je vindt het zelfs geen probleem als we met z’n allen uitsterven? Dan snap ik dat je je niet zo druk maakt om wat klimaatverandering, ja.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-09-2019 15:38
Die plaatjes over Greta vind ik toch echt wat ver gaan.
We hebben het hier wel over een autistisch kind he, en een kind pesten (of wie dan ook) gaat toch echt te ver.

Ik weet niet wat het is met Greta, maar ik zie vooral een jonge dame (kind) wat in bescherming genomen moet worden en die zo moet worden gebruikt.
Ze heeft Asperger en dat merk je dat ze daarom zo gefixeerd is op het klimaat.
Van de ene kant goed van haar, van de andere kant, ze is nog zo jong, ze kan beter naar school gaan en een gewone jeugd hebben.
Waarom vinden haar ouders dit toch allemaal goed?
Die ouders zijn een typisch voirbeeld van een kind misbruiken voor hun eigen ego.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-09-2019 15:38
Die plaatjes over Greta vind ik toch echt wat ver gaan.
We hebben het hier wel over een autistisch kind he, en een kind pesten (of wie dan ook) gaat toch echt te ver.

Ik weet niet wat het is met Greta, maar ik zie vooral een jonge dame (kind) wat in bescherming genomen moet worden en die zo moet worden gebruikt.
Ze heeft Asperger en dat merk je dat ze daarom zo gefixeerd is op het klimaat.
Van de ene kant goed van haar, van de andere kant, ze is nog zo jong, ze kan beter naar school gaan en een gewone jeugd hebben.
Waarom vinden haar ouders dit toch allemaal goed?
die ouders zijn zelf bende hippies die haar dat allemaal opdringen
weet je nog een artikel waarin de moeder beweerde dat greta co2 met blote oog kon zien?
zijn ook even zot!

ben blij dat ik niet in greta haar schoenen sta met al die aandacht
zou voor geen geld ter wereld beroemd of bekend willen zijn. rijk ja maar dat is nog iets anders :D
Alle reacties Link kopieren
Misschien als we allemaal wat bewuster worden van het probleem en het veel aandacht krijgt, dat dan ook de politiek er iets mee moet doen en dat dan eindelijk de grote bedrijven en bijvoorbeeld Aziatische landen eens aangepakt gaan worden. Ik heb zelf ook wel gemerkt dat het niet veel helpt als ik mijn afval scheid en minder plastic probeer te gebruiken, maar hoe meer mensen hun bijdrage leveren, hoe beter.
Desalniettemin vind ik het erg fucked up hoe, om maar een paar voorbeelden te noemen, veel stranden in vuilnisbelten zijn veranderd, hoe iedereen alleen maar bezig is zijn zakken te vullen, dieren stikken in alle rotzooi die ze binnenkrijgen, hoe de ijskappen maar blijven smelten en ijsberen geen voedsel meer kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
here mommy and daddy

http://stuartschneiderman.blogspot.com/ ... ntifa.html
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:37
Er is een verschil tussen 1 kind en 3.

Ik vind het ieder's persoonlijke vrijheid om te kiezen hoeveel kinderen ze willen. Er zijn ook genoeg mensen zónder kinderen dus dat heft elkaar lekker op. Ik heb er twee. Mooi gemiddelde.
Maar ik vlieg nooit. Volgens mij wil jij graag de keuze om te kunnen vliegen niet?
Laten we elkaar nu niet op allerlei manieren de maat gaan nemen en gewoon ieder ons steentje bijdragen.
De overheden en grote bedrijven voorop graag.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
23-09-2019 15:39
Oh, je vindt het zelfs geen probleem als we met z’n allen uitsterven? Dan snap ik dat je je niet zo druk maakt om wat klimaatverandering, ja.
Eerlijk? Als ik dood ben en de mensheid over 1000 jaar uitsterft zal het me niks kunnen schelen. Met de atoombommen en chemische wapens die we hebben houden we het nog lang vol
Ik ben enorm voor het efficiënter maken van huidige energieverbuik, of compleet nieuwe methodes uitvinden die beter zijn, maar soms noem ik de 'vooruitgang' ook wel klimaathysterie ja. Schaterlachen moet ik als ik hoor over "vliegschaamte". Of als mensen zweren bij elektrische auto's en al het andere verketteren, maar dan blijken de nieuwe Dieselauto's zuiniger en schoner te zijn dan de elektrische auto's.

Dát noem ik hysterie, dom ergens achteraan hollen uit een soort van angst (of voor sommigen zelfs een moreel superioriteitsgevoel). Nouja, mijn bloeddruk krijgen ze er niet mee.

Aan de andere aknt heb je antuurlijk ook mensen die het andere uiterste doen... Nee, niet handig.
anoniem_64c7f31e9a26f wijzigde dit bericht op 23-09-2019 15:43
7.73% gewijzigd
pamelacourson schreef:
23-09-2019 15:41
Misschien als we allemaal wat bewuster worden van het probleem en het veel aandacht krijgt, dat dan ook de politiek er iets mee moet doen en dat dan eindelijk de grote bedrijven en bijvoorbeeld Aziatische landen eens aangepakt gaan worden. Ik heb zelf ook wel gemerkt dat het niet veel helpt als ik mijn afval scheid en minder plastic probeer te gebruiken, maar hoe meer mensen hun bijdrage leveren, hoe beter.
Desalniettemin vind ik het erg fucked up hoe, om maar een paar voorbeelden te noemen, veel stranden in vuilnisbelten zijn veranderd, hoe iedereen alleen maar bezig is zijn zakken te vullen, dieren stikken in alle rotzooi die ze binnenkrijgen, hoe de ijskappen maar blijven smelten en ijsberen geen voedsel meer kunnen vinden.

Vind ik ook. Als iedereen eens begon zijn eigen rotzooi op te ruimen.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
23-09-2019 15:40
die ouders zijn zelf bende hippies die haar dat allemaal opdringen
weet je nog een artikel waarin de moeder beweerde dat greta co2 met blote oog kon zien?
zijn ook even zot!

ben blij dat ik niet in greta haar schoenen sta met al die aandacht
zou voor geen geld ter wereld beroemd of bekend willen zijn. rijk ja maar dat is nog iets anders :D
CO2 zien? Koekoek.
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:40
Die ouders zijn een typisch voirbeeld van een kind misbruiken voor hun eigen ego.

Ik heb vooral met Greta te doen. Ze wordt nu vooral misbruikt.
En dan zulke plaatjes vind ik niet kunnen, we moeten niet vergeten dat ze nog een kind is!

Ik snap wat Charlie Hebdo is, maar Greta is minderjarig.
Overigens ken ik Greta niet. Nooit van gehoord en zo te lezen mis ik niks.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-09-2019 15:41
Misschien als we allemaal wat bewuster worden van het probleem en het veel aandacht krijgt, dat dan ook de politiek er iets mee moet doen en dat dan eindelijk de grote bedrijven en bijvoorbeeld Aziatische landen eens aangepakt gaan worden. Ik heb zelf ook wel gemerkt dat het niet veel helpt als ik mijn afval scheid en minder plastic probeer te gebruiken, maar hoe meer mensen hun bijdrage leveren, hoe beter.
Desalniettemin vind ik het erg fucked up hoe, om maar een paar voorbeelden te noemen, veel stranden in vuilnisbelten zijn veranderd, hoe iedereen alleen maar bezig is zijn zakken te vullen, dieren stikken in alle rotzooi die ze binnenkrijgen, hoe de ijskappen maar blijven smelten en ijsberen geen voedsel meer kunnen vinden.
Klopt, maar achter je reet opruimen lijkt me een groter probleem dan vliegen. Tokkies die overal troep laten slingeren, vieze stranden etc zijn idd een probleem.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-09-2019 15:42
Vind ik ook. Als iedereen eens begon zijn eigen rotzooi op te ruimen.
opruimen kan je idd beginnen bij uw eigen maar het is vooral dat recycleren achteraf dat een groot probleem.
al het afval sturen naar Aziatische of Afrikaanse landen is zo fout en zou toch op een ander manier op te lossen moeten zijn?
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
23-09-2019 15:41
here mommy and daddy

http://stuartschneiderman.blogspot.com/ ... ntifa.html
Yikes.
Tinkerbell1988 schreef:
23-09-2019 15:44
opruimen kan je idd beginnen bij uw eigen maar het is vooral dat recycleren achteraf dat een groot probleem.
al het afval sturen naar Aziatische of Afrikaanse landen is zo fout en zou toch op een ander manier op te lossen moeten zijn?

Dat vind ik ook heel fout. Immoreel zelfs.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-09-2019 15:41
Ik vind het ieder's persoonlijke vrijheid om te kiezen hoeveel kinderen ze willen. Er zijn ook genoeg mensen zónder kinderen dus dat heft elkaar lekker op. Ik heb er twee. Mooi gemiddelde.
Maar ik vlieg nooit. Volgens mij wil jij graag de keuze om te kunnen vliegen niet?
Laten we elkaar nu niet op allerlei manieren de maat gaan nemen en gewoon ieder ons steentje bijdragen.
De overheden en grote bedrijven voorop graag.
2x per jaar vliegen versus 2 grootvervuilers grootbrengen... hmmm...

Kijk , ik zit er niet mee hoor, ik vind het hysterie, maar het is net zo hypocriet als vegetariers die leer dragen.
Alle reacties Link kopieren
herinner me een programma op de vrt van een afrikaans land waar ze letterlijk leven tussen ons vuil en ze geld kunnen verdienen door ons vuil te sorteren. kinderen en baby's die tussen al dat vuil moeten leven en die gevaarlijke dampen inademen, daar is de slum in india niks tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo activistisch maar ik ben al 30 jaar voor.
Alle reacties Link kopieren
DariaMorgendorffer schreef:
23-09-2019 15:45
Yikes.
yikes is an understatement
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
23-09-2019 15:42
Ik ben enorm voor het efficiënter maken van huidige energieverbuik, of compleet nieuwe methodes uitvinden die beter zijn, maar soms noem ik de 'vooruitgang' ook wel klimaathysterie ja. Schaterlachen moet ik als ik hoor over "vliegschaamte". Of als mensen zweren bij elektrische auto's en al het andere verketteren, maar dan blijken de nieuwe Dieselauto's zuiniger en schoner te zijn dan de elektrische auto's.

Dát noem ik hysterie, dom ergens achteraan hollen uit een soort van angst (of voor sommigen zelfs een moreel superioriteitsgevoel). Nouja, mijn bloeddruk krijgen ze er niet mee.

Aan de andere aknt heb je antuurlijk ook mensen die het andere uiterste doen... Nee, niet handig.
Het zijn ook altijd dezelfde types. Zwakke individuen die zich snel laten meeslepen. Van kamperen voor de 99% tot waterputten bouwen in Afrika, ze willen bewijzen dat ze 'goed' zijn. Vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven