Rookruimtes per direct verboden

27-09-2019 11:28 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/binnenland/hoge-raad- ... ~a5a2f063/`

Geen idee of een linkje verboden is maar hierbij het nieuwsartikel.

Wat vinden jullie hiervan?
Persoonlijk vind ik het een bittere pil voor de horeca ondernemers die nu weer op kosten worden gejaagd maar al met al vind ik het wel een goede zaak en een overwinning. Over een tijdje weten we niet meer beter.

Zou dit nog gevolgen gaan hebben voor de rookruimtes op werkplekken (buiten de Horeca om)?
Alle reacties Link kopieren
Gaat iedereen weer buiten staan, met alle overlast voor omwonenden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een goede zaak.
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Goede zaak. Mensen die uit een rookhok komen, stinken ruiken toch naar sigarettenrook.
Ik snap niet waarom mensen willen roken om het gezellig te hebben. Dat kan toch ook zonder die sigaret?
In Ierland is het roken van de ene dag op de andere verboden in openbare ruimtes. Nooit gezeur over geweest.
Ze laten het hier veel te lang aanmodderen. Gewoon korte metten ermee. Het is ongezond en het bezorgt anderen overlast. Gewoon klaar ermee.
Wat betreft horeca, maakt het me niet zoveel uit, je bent vrij om te gaan en staan waar je wil.
Ik ga sowieso liever even naar buiten, dan hutje mutje in zo'n hok staan te roken.
Ik zou het wel jammer vinden als ik niet tijdens m'n pauze even een sigaret kan roken. (ik werk vaak op locatie bij verschillende bedrijven)
Die rokershokjes staan vaak al buiten, en ook nog op een rustige afgelegen plek, waar niemand er last van heeft.
En je kunt vaak ook niet het terrein af, dus dan zit je redelijk vast,
Dus ja dat zou ik wel vervelend vinden, ik voel me dan best opgesloten op een of andere manier.
Maar dan graag ook verbod op terrassen, anders zitten ze daar nog steeds massaal met hun peuk boven je eten te walmen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen staat of zit toch al buiten onder de lampen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
redbulletje schreef:
27-09-2019 11:43
Maar dan graag ook verbod op terrassen, anders zitten ze daar nog steeds massaal met hun peuk boven je eten te walmen.
Kijk en dat vind ik dus helemaal niet erg, ik snap best dat als je lekker zit te eten op een terras, het niet fijn is dat je in andermans rookwalm moet zitten.
ik loop dan altijd even de hoek om als ik zo nodig moet paffen.
Maar ik vind wel dat als niemand er last van heeft en je zondert je al netjes af, dat je een peuk op moet kunnen steken als je dat wil.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-09-2019 11:43
Maar dan graag ook verbod op terrassen, anders zitten ze daar nog steeds massaal met hun peuk boven je eten te walmen.
Lekker binnen gaan zitten dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Idioterie, die zelfde horecaondernemers moesten eerst maatregelen nemen om rokers en niet rokers apart te kunnen houden. Ik weet nog een nieuwsitem van iemand die een kapitaal er in had gestoken in een aparte rokersruimte.
Hier hangt bij het café op de hoek juist het verzoek om in de rookruimte te roken ivm overlast voor omwonenden.
Mag de rooktuin met het ‘bushokje’ op kantoor nog wel blijven?
Je zal je maar in de schulden hebben gestoken om aparte rokersruimte te maken.
Een soort ondernemertje pesten is dit.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 27-09-2019 11:48
20.00% gewijzigd
lineola schreef:
27-09-2019 11:46
Kijk en dat vind ik dus helemaal niet erg, ik snap best dat als je lekker zit te eten op een terras, het niet fijn is dat je in andermans rookwalm moet zitten.
ik loop dan altijd even de hoek om als ik zo nodig moet paffen.
Maar ik vind wel dat als niemand er last van heeft en je zondert je al netjes af, dat je een peuk op moet kunnen steken als je dat wil.

Maar als je je afzondert ben je ook niet meer in de openbare ruimte en veroorzaak je geen overlast. Dan mag het van mij. Ieder's persoonlijke keuze.
Ik vind het helemaal top want het stinkt zo ontzettend en mensen hebben er last van.
Uit bovenstaand artikel
Investering

De uitspraak is een bittere pil voor veel horecaondernemers. Volgens de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zijn er nog tussen de 5700 en 7600 rookruimtes in de Nederlandse horeca. 60 procent van alle rookruimtes is in 2009 of later gebouwd. In totaal is er tussen de 69 en 92 miljoen euro geïnvesteerd in rookruimtes. De gemiddelde investering bedraagt 12.500 euro per rookruimte.
-----

Geldverspilling puur ondernemers pesten dit
2019 schreef:
27-09-2019 11:51
Uit bovenstaand artikel
Investering

De uitspraak is een bittere pil voor veel horecaondernemers. Volgens de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zijn er nog tussen de 5700 en 7600 rookruimtes in de Nederlandse horeca. 60 procent van alle rookruimtes is in 2009 of later gebouwd. In totaal is er tussen de 69 en 92 miljoen euro geïnvesteerd in rookruimtes. De gemiddelde investering bedraagt 12.500 euro per rookruimte.
-----

Geldverspilling puur ondernemers pesten dit
Dat is idd waar. Ze hadden beter gelijk een totaal verbod op roken in het openbaar kunnen instellen ipv eerst deze tussenmaatregel. In vliegtuigen was het wereldwijd zomaar heel snel voor elkaar. Dat was echt top!
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
27-09-2019 11:39
In Ierland is het roken van de ene dag op de andere verboden in openbare ruimtes. Nooit gezeur over geweest.
Ze laten het hier veel te lang aanmodderen. Gewoon korte metten ermee. Het is ongezond en het bezorgt anderen overlast. Gewoon klaar ermee.
redbulletje schreef:
27-09-2019 11:53
Dat is idd waar. Ze hadden beter gelijk een totaal verbod op roken in het openbaar kunnen instellen ipv eerst deze tussenmaatregel. In vliegtuigen was het wereldwijd zomaar heel snel voor elkaar. Dat was echt top!



Nederlanders lijken nogal de neiging te hebben om te roepen "Je mag ook niets meer in dit land" en vooral "Nergens zijn ze zo streng als hier" terwijl vooral dat laatste aantoonbaar niet waar is. Zo bijzonder vind ik dat.

Laatst zag ik een Russische trainer, die in Rusland, Groot Brittannië en Nederland heeft gewerkt als trainer en alleen in Nederland krijgt hij steeds de vraag "waarom". Dat vond hij heel bijzonder.

Nederlanders willen het graag zelf voor het zeggen hebben zeker en natuurlijk het laatste woord (zal ik zelf ook wel last van hebben :-] )
dreamer wijzigde dit bericht op 27-09-2019 11:55
14.09% gewijzigd
Later is nu
redbulletje schreef:
27-09-2019 11:53
Dat is idd waar. Ze hadden beter gelijk een totaal verbod op roken in het openbaar kunnen instellen ipv eerst deze tussenmaatregel. In vliegtuigen was het wereldwijd zomaar heel snel voor elkaar. Dat was echt top!

Dit dus!
Als nou alle rokers niet meer naar de horeca gaan lost dit probleem zich binnen een jaar vanzelf op
Alle reacties Link kopieren
Hier even een reactie van iemand die nog rookte toen het ineens op werkplekken verboden werd.
Dat vond ik eigenlijk niet zo'n probleem, want ik ging een stuk minder roken... Aangezien ik op een gegeven moment wilde stoppen omdat ik het zo suf vond dat ik altijd op zoek was naar een plek om te roken, kwam het helemaal mooi uit.
Dus lang geleden gestopt.
Maar nu: ook al vind ik gewone sigarettenrook (en zware shag al helemaal) erg vies ruiken, wat ik nog viezer vind is de lucht in een volle kroeg. Getver. Allemaal te veel of te weinig deo op en allemaal een ander lunchtje. Ik kom dus NOOIT meer in de horeca want ik vind het heel smerig.
En nog steeds vind ik het gewoon ongezellig om niet meer op te steken bij een drankje als je uit bent - in een kroeg dan, niet in een restaurant.
Nou rookte ik nooit als ik ook maar dacht er iemand last mee te bezorgen maar ik ben gelukkig niet zo antirook geworden dat ik mensen meen te moeten lastigvallen met mijn mening hierover.
Dit besluit is echt de doodsteek voor veel kleine horeca-ondernemingen want al die niet-rokers zijn na het verbod ook niet massaal naar de kroeg gegaan dus er werd al zoveel omzet gemist.
Het is drukker in de horeca dan ooit, dus dat zal allemaal wel loslopen. Je krijgt steeds meer mensen die die verboden aangrijpen om zelf ook te kunnen stoppen.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
27-09-2019 11:34

Ik snap niet waarom mensen willen roken om het gezellig te hebben. Dat kan toch ook zonder die sigaret?
Dit vind ik echt typisch een reactie van iemand die nooit heeft gerookt.

On topic. Ik vind het vooral lullig voor de horecaondernemers die een rookruimte hebben aangebracht in hun café of restaurant.
Mensen gaan straks dus weer naar buiten om een sigaret op te steken. En vaak zie je dat de niet-rokers daardoor ook vaker naar buiten gaan omdat het daar dan gezelliger is. Hoe wenselijk is dat (geluidoverlast)?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik haat rokers maar ik vraag me af of dit een goede ontwikkeling is, nu gaan ze nog meer buiten paffen.
suish schreef:
27-09-2019 12:20
Ik haat rokers maar ik vraag me af of dit een goede ontwikkeling is, nu gaan ze nog meer buiten paffen.
Je haat ze zelfs? Zonder dat je ze kent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven