Trots op onze boeren

30-09-2019 21:33 2117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie ook?

Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat en ik hoop dat het wat oplevert. :cheer2: :cheer2:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er zelf helaas niet bij zijn maar ik hoop echt dat er door gepakt wordt en de mensen wakker worden. No farmers, no food. :shout:
.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat vooral de mensen die morgen in de auto zitten maar eigenlijk makkelijk op de fiets de afstand af kunnen leggen (5km en gezond) flink vast staan.

En verder alleen maar applaus.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik ben niet perse trots op Nederlandse boeren (ik bedoel: niet trotser dan op verplegers of postbodes), maar ik vind wel dat de Nederlandse consument eens naar zijn eigen rol zou mogen kijken. Als een varkenshouder haar stal diervriendelijker maakt maar vervolgens wil niemand voor dat vlees betalen, tja, dan verandert er nooit wat.
Nu produceren de Nederlandse boeren vooral voor de export, maar emotie werkt vaak beter zonder feiten
Ik ben supertrots op onze boeren!
Als je ziet wat de boeren allemaal gedaan hebben aan amoniacuitstoot ed, wat enorm gedaald is dan zijn ze heel goed bezig. Als je ziet wat van uitstoot de grote fabrikanten hebben, dan is daar veel meer te halen, als je naar milieu kijkt. Of Schiphol, wat allemaal maar mag uitbreiden (of Lelystad ). Kijk daar eerst maar eens naar
Apatura schreef:
30-09-2019 21:40
Ik hoop dat vooral de mensen die morgen in de auto zitten maar eigenlijk makkelijk op de fiets de afstand af kunnen leggen (5km en gezond) flink vast staan.

En verder alleen maar applaus.

Ze gaan op de rijkswegen rijden, daar rijden meestal niet de mensen die maar 5 km van hun werk af wonen.

Verder ben ik het wel met hun standpunten eens trouwens.
Fossa schreef:
30-09-2019 21:41
Ik ben niet perse trots op Nederlandse boeren (ik bedoel: niet trotser dan op verplegers of postbodes), maar ik vind wel dat de Nederlandse consument eens naar zijn eigen rol zou mogen kijken. Als een varkenshouder haar stal diervriendelijker maakt maar vervolgens wil niemand voor dat vlees betalen, tja, dan verandert er nooit wat.
Hear hear! Mentaliteitswijziging over de hele linie is m.i. zeer noodzakelijk, voor dier, boer en consument.
Afbeelding

Boeren vanaf Texel, staan al op de boot. Vanuit Groningen, Drenthe en Friesland zijn de boeren al onderweg.
Alle reacties Link kopieren
boerinneke schreef:
30-09-2019 21:38
No farmers, no food. :shout:
Amen!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
30-09-2019 21:50
Ze gaan op de rijkswegen rijden, daar rijden meestal niet de mensen die maar 5 km van hun werk af wonen.

Verder ben ik het wel met hun standpunten eens trouwens.
https://nos.nl/artikel/2304048-eerste-p ... s-vol.html
De politie zegt dan ook dat tractoren op de snelweg morgen niet gedoogd worden. Gaan ze toch de snelweg op, dan worden ze ervan afgeleid. Op provinciale wegen kunnen de tractoren ook veel oponthoud veroorzaken.
Been there, done that, got the T-shirt.
friezinnetje2014 schreef:
30-09-2019 21:50
Als je ziet wat de boeren allemaal gedaan hebben aan amoniacuitstoot ed, wat enorm gedaald is dan zijn ze heel goed bezig. Als je ziet wat van uitstoot de grote fabrikanten hebben, dan is daar veel meer te halen, als je naar milieu kijkt. Of Schiphol, wat allemaal maar mag uitbreiden (of Lelystad ). Kijk daar eerst maar eens naar
Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
30-09-2019 21:50
Als je ziet wat de boeren allemaal gedaan hebben aan amoniacuitstoot ed, wat enorm gedaald is dan zijn ze heel goed bezig. Als je ziet wat van uitstoot de grote fabrikanten hebben, dan is daar veel meer te halen, als je naar milieu kijkt. Of Schiphol, wat allemaal maar mag uitbreiden (of Lelystad ). Kijk daar eerst maar eens naar

Dat alle pijlen op de boeren worden gericht, daar ben ik het ook niet mee eens. Inderdaad, Schiphol en Lelystad mogen flink onder vuur komen te liggen, en hup, de maximumsnelheid op de wegen naar 100. Al dat gezeur daarover is pathetisch als je ziet wat er voor boeren op het spel staat.

Het schijnt wel echt zo te zijn dat door de verruiming van de melkquota heel veel extra problemen zijn ontstaan, dus daar moet naar gekeken worden.
En een uitdoofbeleid waardoor vooral megaboerderijen en megastallen overblijven lijkt me niet de juiste weg.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 30-09-2019 22:04
0.57% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
30-09-2019 21:53
Afbeelding

Boeren vanaf Texel, staan al op de boot. Vanuit Groningen, Drenthe en Friesland zijn de boeren al onderweg.
Ik vind dit zo’n briljante foto...
Seriously?
Afbeelding

Om de stikstofproblemen op te lossen zouden we de veestapel (economie op platteland) moeten inkrimpen en op provinciale wegen minder hard mogen rijden. Wat klopt hier niet?
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 30-09-2019 22:06
60.00% gewijzigd
friezinnetje2014 schreef:
30-09-2019 21:53
Afbeelding

Boeren vanaf Texel, staan al op de boot. Vanuit Groningen, Drenthe en Friesland zijn de boeren al onderweg.
Cool :D
Alle reacties Link kopieren
Vliegtickets duurder maken .
Bio boeren minder strenge regels.
Grenzen dicht! Meer boeren met vee in weilanden en minder woning/bedrijvenbouw.
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
30-09-2019 22:03
Ik vind dit zo’n briljante foto...
+1
Afbeelding

Vanuit Friesland zijn al 300 boeren op trekkers onderweg.
https://twitter.com/i/status/1178736331691905024
Alle reacties Link kopieren
Team Boer! :cheer:

Ik ben heel benieuwd hoe het morgen verloopt, maar ik geef de boeren groot gelijk. Altijd dat gezeik, alsof ze wortel van al het kwaad zijn. En ondertussen vreet iedereen maar door en door en weet het gros van het volk nog niet eens waar hun voedsel vandaan komt.
viennas schreef:
30-09-2019 22:19
Team Boer! :cheer:

Ik ben heel benieuwd hoe het morgen verloopt, maar ik geef de boeren groot gelijk. Altijd dat gezeik, alsof ze wortel van al het kwaad zijn. En ondertussen vreet iedereen maar door en door en weet het gros van het volk nog niet eens waar hun voedsel vandaan komt.
Pcies,
En dan is er nog een groep die onwaarheden verspreid, om toch hun gelijk maar te halen. Daar kan ik helemaal wel van kotsen
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-09-2019 22:08
Grenzen dicht! Meer boeren met vee in weilanden en minder woning/bedrijvenbouw.
Minder woningbouw? Er moet veel méér woningbouw komen. Er is hier geen huis te krijgen. Ja, koopwoningen. Maar geen (sociale) huurwoningen. En alle goedkopere koopwoningen voor starters worden opgekocht en duur verhuurd.
De woningtoestand is exact dat, één grote toestand.
Mijn zoon heeft 6 jaar in een stacaravan moeten wonen met zijn vriendin. Daar gaan wij denk ik heen, net als in Amerika: Trailerparks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven