Hoge Veluwe in plaats van All Inclusive Turkije

02-10-2019 22:33 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 80 en 90% steunt de boeren acties terwijl ongeveer 45% van de stikstof uitstoot veroorzaakt wordt door deze sector.

Wat je regelmatig voorbij hoort komen is de stelling "dan moeten we wat minder vliegen" oké klinkt lekker maar het merendeel van de vliegreizen zijn vakantievluchten.

Afbeelding

Jullie lezen het goed Nederland ging 9,8 miljoen keer op vliegvakantie.

Daarom lijkt het me leuk om eens te peilen of "wij" hier op VIVA willen stoppen met onze vliegvakanties en naar de Hoge Veluwe met vakantie gaan om de agrarische sector te redden.

Gewoon een Europees verbod op recreatievluchten of een maximum van een reis per twee jaar en dan kunnen de boeren doorgaan met boer zijn.
Uiteraard is dit een hypothetische discussie want in de praktijk werkt het natuurlijk niet zo.


Ik maak hem zwart / wit
De stelling: Vakantie vluchten mogen verboden worden om de boeren te redden.

TO trapt af:

Nee, dat offer ga ik niet brengen, ik vlieg gemiddeld een keer per 1.5 jaar en vind reizen leuk, ik reis veel per trein (bijvoorbeeld stedentrips) maar ga niet de rest van mijn leven mijn reisplannen in de koelkast zetten om de agrarische sector te redden.



Voor alle duidelijkheid, geen klimaat discussie hier maar een serieus antwoord op wat JIJ aan echte offers wilt brengen om de agrarische sector te redden.

Maar ook nieuwe ideeën welkom en uiteraard in deze draad te bediscussieerden:
Een verplichte autoloze zondag
Daar zou ik wel mee kunnen leven :lightbulb:

Om de boeren te redden mag de EU vakantievluchten verbieden

Totaal aantal stemmen: 136

Ja dan maar Hoge Veluwe (38%)
Nee mijn vakantie pakken ze niet af (43%)
Anders: ik geef een toelichting in de draad (18%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 02-10-2019 22:47
Reden: Was de autoloze zondag vergeten
5.23% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er geen andere opties dan de Hoge Veluwe? @(
Dan wordt het daar wel heul erg druk volgende zomer. :sarcastic:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Maar om je vraag te beantwoorden: ja hoor, ik lever met gemak mijn vliegvakantie in. Er zijn zoveel manieren om zonder vliegtuig een heerlijke vakantie te hebben op auto/treinafstand. Kwestie van omdenken en -zoals iedereen- meegaan in de transitie naar een nieuwe, meer duurzame manier van leven.

Vakantie is geen eerste levensbehoefte (zoals voedsel) en ook geen prioriteit.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat moeite met het deel in de stelling “ om de boeren te redden”

Maar eh ja, ik vlieg al amper in mijn leven en toch zou ik het offer niet maken.
Ik vind een totale beperking wel een heel groot opgelegd offer.
Alle reacties Link kopieren
*Sikkepit* schreef:
02-10-2019 22:37
Zijn er geen andere opties dan de Hoge Veluwe? @(
Dan wordt het daar wel heul erg druk volgende zomer. :sarcastic:
Een camping in de duinen bij Katwijk ;)
Een B & B in Wormerveer
Hotel in Harlingen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
02-10-2019 22:41
Ik heb wat moeite met het deel in de stelling “ om de boeren te redden”

Maar eh ja, ik vlieg al amper in mijn leven en toch zou ik het offer niet maken.
Ik vind een totale beperking wel een heel groot opgelegd offer.
Eerlijk antwoord, dat heb ik ook.
Ik kwam er op omdat iedereen gisteren #trotsopdeboeren was en ik vandaag op Radio1 wat straatinterviews hoorde en mensen hun vliegvakantie niet wilde opofferen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
02-10-2019 22:42
Een camping in de duinen bij Katwijk ;)
Een B & B in Wormerveer
Hotel in Harlingen
Een auto-trein-boot heeft gelukkig wel een grotere actieradius dan dit.
Je kunt ook tè dramatisch maken... :sigh:

Overigens niets mis met een vakantie in eigen land.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bijvoorbeeld een autoloze zondag helemaal geen ramp vinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Hoge Veluwe is erg mooi, daar ga ik liever heen dan een all inclusive in Turkije.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op de Veluwe, dus nee: blijf hier aub weg.

Ik vlieg nooit dus vind het niet erg om nooit te vliegen, maar niet om de boeren te “redden”, maar het milieu.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
02-10-2019 22:46
Hoge Veluwe is erg mooi, daar ga ik liever heen dan een all inclusive in Turkije.
:lol:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
02-10-2019 22:47
Ik woon op de Veluwe, dus nee: blijf hier aub weg.

Ik vlieg nooit dus vind het niet erg om nooit te vliegen, maar niet om de boeren te “redden”, maar het milieu.
Ik ook, 3 km er vandaan.
Lijkt me een gat in de markt ALL INCLUSIVE VELUWE
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Autoloze zondag, fietsen op de snelweg! Lijkt me leuk! Vliegen deed ik toch al niet, laatste keer was in 2005 ofzo...
Restera schreef:
02-10-2019 22:47
Ik woon op de Veluwe, dus nee: blijf hier aub weg.
Ooit liep ik met een vriendin, die op de Veluwe woonde, door het Vondelpark (waar ik toen nog in de buurt woonde), terwijl het regende.
Er waren in het park ongeveer tien mensen, die òf aan hardlopen waren òf een onwillige hond meesleurden.
Zij: "Wat is het hier druk."
Ik: "Ik heb het hier nog nooit zo rustig gezien."

Iets met een ander referentiekader.
Alle reacties Link kopieren
ekeim schreef:
02-10-2019 22:52
Autoloze zondag, fietsen op de snelweg! Lijkt me leuk! Vliegen deed ik toch al niet, laatste keer was in 2005 ofzo...
Autoloze zondag als gebaar natuurlijk, verkeer is 6,1% van de stikstof uitstoot maar wel een solidair gebaar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik ga liever extra doneren aan wetenschap zodat er meer kweekvlees komt kan die hele veestapel ophoepelen.

Edit: en denk graag mee over betekenisvol nieuw werk voor de dan werkloze boeren.
Hobbelster schreef:
02-10-2019 23:10
Edit: en denk graag mee over betekenisvol nieuw werk voor de dan werkloze boeren.
Een vriendin van me was zwaar overspannen en is op het platteland helemaal tot rust gekomen.

Het lijkt me een gat in de markt. Iedereen met een burn-out de kans om op de Veluwe rond te wandelen. Daar zou ik waarschijnlijk een deel van mijn stress kwijtraken.

O, en er zijn al zorgboerderijen.
Alle reacties Link kopieren
Het is zo jammer dat het weer als of-of gezien wordt. Niet alleen de boeren, of de auto's, of de vliegtuigen, maar een optelsom.

Ik vlieg zelden (zei zij die dit voorjaar naar Nieuw Zeeland is geweest :$), onze vakantie zijn altijd met de auto binnen Europa. Om het nog groener te maken, deze zomer zelfs op fietsvakantie geweest ;-D

Binnenkort een paar dagen weg, binnen NL, soms ook net over de grens in Duitsland of België. Ik heb er zelf veel moeite mee dat zo makkelijk het vliegtuig wordt genomen, zelfs voor een weekendje.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik wil nog wel een paar keer in mijn leven recreatief kunnen vliegen, maar zou kunnen leven met een beperking in aantal.
Het zou wel helpen als internationaal treinen makkelijker zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Vóór kweekvlees en tegen vakanties op de Veluwe.

Drie weken Hoenderloo waren voor mij de reden om na twee eerdere aardige jaren in Limburg dit jaar het afgelopen jaar weer naar Zuidfrankrijk te vertrekken.


Ook tegen vakanties naar Turkije overigens. Ik begrijp niet dat er nog reizen naar die dictatuur worden aangeboden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
02-10-2019 23:16
Ik wil nog wel een paar keer in mijn leven recreatief kunnen vliegen, maar zou kunnen leven met een beperking in aantal.
Het zou wel helpen als internationaal treinen makkelijker zou worden.
100 % mee eens!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik ben pas net begonnen met verre vakanties, dus nee. Gewoon niet. Ik heb maar twee kinderen, dat is mijn bijdrage.
Mag je nog wel poepen of is dat ook slecht voor het milieu?
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
02-10-2019 23:10
Ik ga liever extra doneren aan wetenschap zodat er meer kweekvlees komt kan die hele veestapel ophoepelen.

Edit: en denk graag mee over betekenisvol nieuw werk voor de dan werkloze boeren.
Hier ben ik het helemaal mee eens. En we zullen waarschijnlijk meer insecten moeten gaan eten.

Verder: als een beroep om wat voor reden dan ook niet meer rendabel is, dan sterft het uit (denk aan voddenboer, smid, mijnwerker, binnenkort gasboorder in Groningen, enz. enz). Dat lijkt me eigenlijk een heel normale ontwikkeling.
(En zonder de vele Europese subsidies zouden er toch al veel minder boeren over zijn.)
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
02-10-2019 23:16
Ik wil nog wel een paar keer in mijn leven recreatief kunnen vliegen, maar zou kunnen leven met een beperking in aantal.
Het zou wel helpen als internationaal treinen makkelijker zou worden.
Ik trein regelmatig Internationaal, wat is daar moeilijk aan?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven