Ella Vogelaar (69) heeft een eind aan haar leven gemaakt

09-10-2019 00:36 173 berichten
Hier schrik ik van. Wat heftig.

https://nos.nl/l/2305311

Edit: Super triest. Jeetje. Geen idee waarom ik weer zo schrik, maar ik had dat toen ook bij Joost Zwagerman. Toen ook een topic over geopend. Sindsdien weet ik wel een stuk meer over wat een depressie is. Een naïeve hoop: dat iedereen die zo depressief is hulp kan vinden en krijgen, en dat degene die ons al verlaten hebben, de rust hebben gevonden. Sterkte voor iedereen die sterkte kan gebruiken.
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 09-10-2019 00:56
87.37% gewijzigd
Wat triest dat ze zo neerslachtig was dat ze het leven niet meer zag zitten.

Ik vind het goed, dat de NOS tegenwoordig het telefoonnummer van 113 Zelfmoordpreventie onderaan deze berichten plaatst.
Alle reacties Link kopieren
Depressie is een ernstige ziekte. Rip Ella.
ik geef mn bek ook maar een douw
Odense2 schreef:
09-10-2019 00:43
Wat triest dat ze zo neerslachtig was dat ze het leven niet meer zag zitten.

Ik vind het goed, dat de NOS tegenwoordig het telefoonnummer van 113 Zelfmoordpreventie onderaan deze berichten plaatst.
Vandaag ook bij dwdd.
Madeliefjees schreef:
09-10-2019 00:44
Depressie is een ernstige ziekte. Rip Ella.
Absoluut.
Alle reacties Link kopieren
En even een reminder, het volledige nummer is 0900-0113.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk dat er nog steeds mensen zo wanhopig zijn. Dat ze voor deze weg kiezen.
Rust zacht mevr. Vogelaar.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
09-10-2019 01:05
En even een reminder, het volledige nummer is 0900-0113.
Ja inderdaad, goed om toch even aan te tippen.

Wat ontzettend triest voor Ella en haar geliefden. Ik wens ze allemaal het beste.

Depressies zijn verschrikkelijk en ik hoop dat we het steeds meer bespreekbaar kunnen maken om dit soort dingen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Goh, wist dit nog niet, maar vreselijk...

Rust zacht

En sterkte voor de nabestaanden....

:sigh:
Odense2 schreef:
09-10-2019 00:43
Wat triest dat ze zo neerslachtig was dat ze het leven niet meer zag zitten.

Ik vind het goed, dat de NOS tegenwoordig het telefoonnummer van 113 Zelfmoordpreventie onderaan deze berichten plaatst.
https://nos.nl/artikel/2303144-suicidaa ... -niet.html
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
09-10-2019 01:05
En even een reminder, het volledige nummer is 0900-0113.
vanochtend bij RTL Nieuws, zeiden ze keurig het complete nummer
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste paar jaar, in mijn nabije omgeving, vier zelfmoorden meegemaakt. Echt dichtbij. En ik denk dat er echt niet altijd een andere oplossing is dan dit.
Ik heb opgegeven te bedenken, dat er Met hulp een andere oplossing was geweest.
Het waren allemaal mensen die een gezin/partner/ouders nalieten die erg van hen hielden en het niet konden voorkomen.

Ik ben heel blij, dat ik me niet voor kan stellen hoe het voelt om geen andere uitweg meer te weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest even opzoeken welk gezicht bij de naam hoorde, maar natuurlijk een bekend gezicht in de politiek. Zó somber te zijn dat je geen moment meer wil leven; dat je totaal geen geluk meer verwacht; het lijkt alleen mensen te overkomen die nergens talent voor hebben, die niet gerespecteerd worden en van wie niemand houdt, maar kennelijk kan je gewend raken aan deze goede dingen en daar dan ook niet blij meer van worden.

En inderdaad viel mijn depressieve periode ook in de levensfase waarin alles eigenlijk voor de wind ging.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
lilalinda schreef:
09-10-2019 07:48
Ik heb de laatste paar jaar, in mijn nabije omgeving, vier zelfmoorden meegemaakt. Echt dichtbij. En ik denk dat er echt niet altijd een andere oplossing is dan dit.
Ik heb opgegeven te bedenken, dat er Met hulp een andere oplossing was geweest.
Het waren allemaal mensen die een gezin/partner/ouders nalieten die erg van hen hielden en het niet konden voorkomen.

Ik ben heel blij, dat ik me niet voor kan stellen hoe het voelt om geen andere uitweg meer te weten.
Dat gevoel gun ik ook niemand.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-10-2019 08:17
Ik moest even opzoeken welk gezicht bij de naam hoorde, maar natuurlijk een bekend gezicht in de politiek. Zó somber te zijn dat je geen moment meer wil leven; dat je totaal geen geluk meer verwacht; het lijkt alleen mensen te overkomen die nergens talent voor hebben, die niet gerespecteerd worden en van wie niemand houdt, maar kennelijk kan je gewend raken aan deze goede dingen en daar dan ook niet blij meer van worden.

En inderdaad viel mijn depressieve periode ook in de levensfase waarin alles eigenlijk voor de wind ging.
Ik snap niet zo goed wat je met deze zin bedoelt.
Het kan iedereen overkomen, ongeacht je talenten. Het heeft toch helemaal niet te maken met wat je kan?
Net als iedere andere ziekte.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
09-10-2019 08:30
Ik snap niet zo goed wat je met deze zin bedoelt.
Het kan iedereen overkomen, ongeacht je talenten. Het heeft toch helemaal niet te maken met wat je kan?
Net als iedere andere ziekte.
Dit. Het kan werkelijk iedereen overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn vermoedelijk verschillende soorten depressie. Martine Bijl beschreef haar depressie als een zwarte deken, die ergens in de hoek op haar lag te wachten en die zich onverwachts over haar heerwierp, maar voor anderen moeten er sombere redeneringen of stemmingen aan voorafgaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-10-2019 08:17
Zó somber te zijn dat je geen moment meer wil leven; dat je totaal geen geluk meer verwacht; het lijkt alleen mensen te overkomen die nergens talent voor hebben, die niet gerespecteerd worden en van wie niemand houdt, maar kennelijk kan je gewend raken aan deze goede dingen en daar dan ook niet blij meer van worden.
waarschijnlijk bedoel je deze zin niet zo lullig, als dat hij er letterlijk staat???
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-10-2019 07:48
Ik heb de laatste paar jaar, in mijn nabije omgeving, vier zelfmoorden meegemaakt. Echt dichtbij. En ik denk dat er echt niet altijd een andere oplossing is dan dit.
Ik heb opgegeven te bedenken, dat er Met hulp een andere oplossing was geweest.
Het waren allemaal mensen die een gezin/partner/ouders nalieten die erg van hen hielden en het niet konden voorkomen.

Ik ben heel blij, dat ik me niet voor kan stellen hoe het voelt om geen andere uitweg meer te weten.
Gisteren een interessant onderwerp in dwdd. Met de juiste hulp kunnen er wel degelijk mensen geholpen worden. Lang niet iedereen maar het is schokkend hoevaak de professionele hulpverlening tekort schiet. Later op de avond ook een item bij Beau. Wederom: bizar wat een miskleunen de hulpverlening heeft gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-10-2019 08:38
Er zijn vermoedelijk verschillende soorten depressie. Martine Bijl beschreef haar depressie als een zwarte deken, die ergens in de hoek op haar lag te wachten en die zich onverwachts over haar heerwierp, maar voor anderen moeten er sombere redeneringen of stemmingen aan voorafgaan.
Dat begrijp ik wel. Je kan depressief worden omdat het in je aanleg zit, maar je kan ook depressief worden door omgevingsfactoren.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-10-2019 08:39
waarschijnlijk bedoel je deze zin niet zo lullig, als dat hij er letterlijk staat???
Ik begrijp je reactie totaal niet Lilalinda; laat maar verder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
09-10-2019 08:40
Gisteren een interessant onderwerp in dwdd. Met de juiste hulp kunnen er wel degelijk mensen geholpen worden. Lang niet iedereen maar het is schokkend hoevaak de professionele hulpverlening tekort schiet. Later op de avond ook een item bij Beau. Wederom: bizar wat een miskleunen de hulpverlening heeft gemaakt!
Dat item bij Beau vond ik stuitend. Daar zijn veel dingen misgegaan. Vooral het feit dat de psychologe een mail krijgt van een patiënt die op dat moment zelfmoord wil plegen en daar vervolgens niks mee doet. Je belt dan toch direct de hulpdiensten?
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
09-10-2019 08:40
Gisteren een interessant onderwerp in dwdd. Met de juiste hulp kunnen er wel degelijk mensen geholpen worden. Lang niet iedereen maar het is schokkend hoevaak de professionele hulpverlening tekort schiet. Later op de avond ook een item bij Beau. Wederom: bizar wat een miskleunen de hulpverlening heeft gemaakt!
het rotte is, dat soms mensen het heel goed verborgen weten te houden
en soms echt geen hulp willen

verder ga ik nu weg uit dit onderwerp, grijpt me te veel aan. Ik vind het erg lullig dat iemand nu doet om mijn vrienden gered hadden kunnen worden, zonder de strijd te kennen die er jarenlang aan vooraf ging.
het leven is niet zo maakbaar als wat we allemaal graag willen horen bij Beau
lilalinda schreef:
09-10-2019 08:39
waarschijnlijk bedoel je deze zin niet zo lullig, als dat hij er letterlijk staat???
Dat hoop ik niet, nee.
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen hebben geeneens begrip voor depressieve mensen of mensen met een zware burnout. Je moet niet zeiken en gewoon schouders eronder is het devies.

Ik ben niet meer in staat te functioneren zoals ik vroeger deed en daar is heel vaak geen begrip voor, ik zie er goed uit, ik heb geen last van verslavingen maar ik word wel weggezet als een 'loser' of 'je wil niet'. Ik heb nu schijt aan mensen en hun opinie maar er was een tijd dat ik mij hierdoor minderwaardig voelde.

Ik snap dus dat sommige mensen die totaal vastzitten in een depressie dit zichzelf aandoen; je een last voelen, geen begrip krijgen en je eenzaam voelen. Erg triest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven