Moderne slavernij

09-10-2019 13:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week las ik een artikel met de titel "‘Jonge Vietnamese asielzoekers verdwijnen bijna altijd’ Dit gaat over mensensmokkel van Vietnamezen jongeren die vanuit een beschermde asielopvang in Limburg in de handen van mensen­smokkelaars verdwijnen.

Vandaag las ik een artikel over moderne slavernij. Jonge mensen die voor zeven of acht euro per dag gaan werken in Parijs. Ook dit artikel gaat over Mensensmokkel en Uitbuiting. Voordat er straks weer iemand roept dat de Europeanen aan slavernij deden wil ik zeggen dat ik deze uitbuiting verafschuw. En Europa ook.
Ba'h.

ps. De opgepakte mensensmokkelaar is geen Europeaan.



In Venlo opgepakte Fransman verdacht van mensensmokkel: ‘Moderne slavernij’ https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019100 ... van-mensen

‘Jonge Vietnamese asielzoekers verdwijnen bijna altijd’ https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019100 ... jna-altijd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
en de vraag is??

ik denk dat dit weinig discussie oproept. Gewoon vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Het artikel stond vandaag op pagina 8. En het stukje was niet eens groot. Ik wil dit meer onder de aandacht brengen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
09-10-2019 13:50

ps. De opgepakte mensensmokkelaar is geen Europeaan.



In Venlo opgepakte Fransman verdacht van mensensmokkel: ‘Moderne slavernij’ https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019100 ... van-mensen


dus een Fransman is geen Europeaan.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Fraxit...ik ben voor alle kikkers eruit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Iets vergelijkbaars gebeurt (of gebeurde) met asielzoeksters uit Afrika (Nigeria, dacht ik).
Zij verdwenen uit de opvang en velen gingen in de prostitutie werken.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
09-10-2019 13:57
dus een Fransman is geen Europeaan.

Een Fransman inderdaad
"afkomstig uit het Afrikaanse Guinee-Bissau"
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
09-10-2019 13:57
Het artikel stond vandaag op pagina 8. En het stukje was niet eens groot. Ik wil dit meer onder de aandacht brengen.
vanochtend in het nieuws NOS & RTL
Alle reacties Link kopieren
maar wat wil je nu onder de aandacht brengen? Dat er mensensmokkelaars zijn of dat ze niet uit Europa komen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
We doen hetzelfde met de producten die we kopen. Kleren, speelgoed, veel van ons voedsel: het is goedkoop dankzij moderne slavernij. We leven luxe ten koste van anderen. Heel erg inderdaad.
Ik dacht even dat het topic ging om gezinnen die met een twee salarissen op het minimum nauwelijks kunnen rondkomen. De werkende armen zeg maar. Dat vind ik eigenlijk ook moderne slavernij.

Maar goed, on topic, zolang er mensen zijn die bereid zijn om hun medemens uit te knijpen en uit te buiten voor eigen gewin zal dit fenomeen blijven bestaan denk ik.

Walgelijk, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
09-10-2019 14:03
We doen hetzelfde met de producten die we kopen. Kleren, speelgoed, veel van ons voedsel: het is goedkoop dankzij moderne slavernij. We leven luxe ten koste van anderen. Heel erg inderdaad.


Maar toch vind ik dat niet het zelfde als iemand in een arm land (waar de prijzen en werkloon veel lager liggen) wil werken en met 8 euro het gezin kan onderhouden, dan wanneer iemand in Europa word opgepakt, van alles belooft word, en dan moet werken voor 8 euro wat hier belachelijk laag is. Als ze maar 8 euro per dag krijgen vraag ik me af waar ze slapen en eten.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
09-10-2019 14:12
Ik dacht even dat het topic ging om gezinnen die met een twee salarissen op het minimum nauwelijks kunnen rondkomen. De werkende armen zeg maar. Dat vind ik eigenlijk ook moderne slavernij.

Maar goed, on topic, zolang er mensen zijn die bereid zijn om hun medemens uit te knijpen en uit te buiten voor eigen gewin zal dit fenomeen blijven bestaan denk ik.

Walgelijk, dat wel.

Klopt. De werkende armen inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
Francien2019 schreef:
09-10-2019 14:12
Ik dacht even dat het topic ging om gezinnen die met een twee salarissen op het minimum nauwelijks kunnen rondkomen. De werkende armen zeg maar. Dat vind ik eigenlijk ook moderne slavernij.

Maar goed, on topic, zolang er mensen zijn die bereid zijn om hun medemens uit te knijpen en uit te buiten voor eigen gewin zal dit fenomeen blijven bestaan denk ik.

Walgelijk, dat wel.
Ik dacht alle uitzendkrachten en 0 uren mensen.... Dan zie ik die foto van vroegere tijden met die mannen voor hekken voor mij, jij mag werken en jij niet... Nu alleen niet buiten achter hekken meer maar thuis achter je scherm.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
09-10-2019 14:13

Maar toch vind ik dat niet het zelfde als iemand in een arm land (waar de prijzen en werkloon veel lager liggen) wil werken en met 8 euro het gezin kan onderhouden, dan wanneer iemand in Europa word opgepakt, van alles belooft word, en dan moet werken voor 8 euro wat hier belachelijk laag is. Als ze maar 8 euro per dag krijgen vraag ik me af waar ze slapen en eten.
Ze slapen waar ze werken, op keukenvloeren, zolders en kelders of andere soortige noodoplossingen en men eet wat men krijgt, denk; restjes van hun "gastheren/dames"
missie_m schreef:
09-10-2019 14:13

Maar toch vind ik dat niet het zelfde als iemand in een arm land (waar de prijzen en werkloon veel lager liggen) wil werken en met 8 euro het gezin kan onderhouden, dan wanneer iemand in Europa word opgepakt, van alles belooft word, en dan moet werken voor 8 euro wat hier belachelijk laag is. Als ze maar 8 euro per dag krijgen vraag ik me af waar ze slapen en eten.
En jij denkt dat de mensen die onze kleding in elkaar zetten fatsoenlijk kunnen leven van het salaris dat ze verdienen?

Overigens maak ik me uiteraard net zo schuldig aan daaraan. En is het haast onmogelijk om hier te leven zonder daaraan mee te doen.

Neemt niet weg dat wat jij beschrijft natuurlijk ook vreselijk is.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk begrijp ik werkelijk niet waarom deze Vietnamese kinderen niet op het eerste beste vliegtuig terug naar huis gezet worden.
In Vietnam is geen oorlog of politieke vervolging van kinderen. Er is dus geen enkele reden waarom ze voor asiel in aanmerking zouden kunnen komen.

Dat ze vervolgens zelf kiezen om in slavernij te gaan leven is natuurlijk afschuwelijk. Maar dat krijg je dus met zo'n labbekakkig beleid als dat we hier in Nederland hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik las dit laatst: https://nos.nl/artikel/2291553-sector-e ... frika.html

Afrikaanse werknemers voor de Nederlandse bloemenindustrie krijgen nu wel minimaal 1 dollar 90 (zo'n 1.73 euro) PER DAG.

Het is gewoon fucking schandalig. Ik ben blij dat ik al een tijdje geen bloemen meer koop.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
09-10-2019 16:10
Dat ze vervolgens zelf kiezen om in slavernij te gaan leven is natuurlijk afschuwelijk. Maar dat krijg je dus met zo'n labbekakkig beleid als dat we hier in Nederland hebben.
Vaak wordt hun familie bedreigd door de smokkelaars. Het is dus zeker geen vrije keuze. Ik had er laatst nog een artikel in de Britse Guardian over gelezen.
Alle reacties Link kopieren
-Hanka- schreef:
09-10-2019 16:03
En jij denkt dat de mensen die onze kleding in elkaar zetten fatsoenlijk kunnen leven van het salaris dat ze verdienen?

Overigens maak ik me uiteraard net zo schuldig aan daaraan. En is het haast onmogelijk om hier te leven zonder daaraan mee te doen.
Alleen kopen wat je nodig hebt
Tweedehands bij de kringloop/Marktplaats
Fairtrade en biologische kleding
Zelf je kleding repareren

Maar het is inderdaad lastig, soms lukt het mij ook niet.
jo12345 schreef:
09-10-2019 16:10
Persoonlijk begrijp ik werkelijk niet waarom deze Vietnamese kinderen niet op het eerste beste vliegtuig terug naar huis gezet worden.
In Vietnam is geen oorlog of politieke vervolging van kinderen. Er is dus geen enkele reden waarom ze voor asiel in aanmerking zouden kunnen komen.

Dat ze vervolgens zelf kiezen om in slavernij te gaan leven is natuurlijk afschuwelijk. Maar dat krijg je dus met zo'n labbekakkig beleid als dat we hier in Nederland hebben.
Misschien moet je eens met Kanye gaan praten. Die verwijt zijn voorouders ook dat ze zich zo slaafs gedroegen. Zo zou hij zich nou nooit opstellen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
09-10-2019 16:10
Persoonlijk begrijp ik werkelijk niet waarom deze Vietnamese kinderen niet op het eerste beste vliegtuig terug naar huis gezet worden.
In Vietnam is geen oorlog of politieke vervolging van kinderen. Er is dus geen enkele reden waarom ze voor asiel in aanmerking zouden kunnen komen.

Dat ze vervolgens zelf kiezen om in slavernij te gaan leven is natuurlijk afschuwelijk. Maar dat krijg je dus met zo'n labbekakkig beleid als dat we hier in Nederland hebben.
omdat het kinderen zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
09-10-2019 17:31
omdat het kinderen zijn
Die in handen zijn gevallen van misbaksels. Het zou niet in mijn hoofd opkomen om naar een arm land te gaan, daar kinderen die aangeven honger te hebben en naar het westen te willen mee te nemen (na bedreiging van hun ouders eventueel) en ze daar op te sluiten en zo niet erger.
Maar hee, laten we die kinderen daar de schuld van geven.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
09-10-2019 16:10
Persoonlijk begrijp ik werkelijk niet waarom deze Vietnamese kinderen niet op het eerste beste vliegtuig terug naar huis gezet worden.

In Vietnam is geen oorlog of politieke vervolging van kinderen. Er is dus geen enkele reden waarom ze voor asiel in aanmerking zouden kunnen komen.

Iedereen die asiel aanvraagt heeft recht op een eerlijke beoordeling van dat verzoek, en dat kost tijd.

Dat ze vervolgens zelf kiezen om in slavernij te gaan leven is natuurlijk afschuwelijk. Maar dat krijg je dus met zo'n labbekakkig beleid als dat we hier in Nederland hebben.

Zelf kiezen voor slavernij? Schrijf je dat nou echt? Ben je zo wereldvreemd? Slavernij bestaat uitsluitend bij de gratie van leugens, bedrog en afpersing, en daar zijn vele - voornamelijk arme en -onschuldige mensen het slachtoffer van. Ik vind het echt ontzettend respectloos naar de vele slachtoffers om dat af te doen als een “keuze”.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-10-2019 13:59
Fraxit...ik ben voor alle kikkers eruit.
Neee, wordt veel te lastig als we op vakantie willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven