Bewapende boa

22-10-2019 11:56 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... gle.com%2F

Boa's met bewapening? Het moet toch niet gekker worden...

Waar de politie al bijna niets meer kan/mag (Moest dat nou zo, meneer de agent, kon dat niet anders?) laat je deze personen straks "handhavend optreden" met wapens?

Elke parkeerwachter pepperspray en een wapenstok, dát zal inderdaad de wereld verbeteren.

Twee jaar politieschool of een cursus van 9 dagen / 25 studie-uren.

https://www.spv.nu/opleidingen/item/73/ ... ii-v-en-vi
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zullen ze zich er wel echt bij voelen horen.
Alle reacties Link kopieren
heftig
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor. Ze treden niet handhavend op met wapens. Ze beschermen zichzelf met wapens mocht dat nodig zijn.
winkelfanaat schreef:
22-10-2019 12:05
Ik ben voor. Ze treden niet handhavend op met wapens. Ze beschermen zichzelf met wapens mocht dat nodig zijn.
Ik ben erg tegen. Nogal een ander opleidingsniveau dan een agent heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
22-10-2019 12:05
Ik ben voor. Ze treden niet handhavend op met wapens. Ze beschermen zichzelf met wapens mocht dat nodig zijn.

Okee, dan doe ik een cursusje boa in de kerstvakantie en mag voortaan wél met pepperspray de straat op.
:cheer:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ben ook voor juist omdat ze zichzelf dan kunnen beschermen. Helaas blijkt dat dat nodig is. Ze zullen ook geen pepperspray of iets dergelijks gebruiken als het niet nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
22-10-2019 12:08
Ik ben ook voor juist omdat ze zichzelf dan kunnen beschermen. Helaas blijkt dat dat nodig is. Ze zullen ook geen pepperspray of iets dergelijks gebruiken als het niet nodig is.
Ik zal ook geen pepperspray gebruiken als dat niet nodig is, dat verklaar en beloof ik.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
22-10-2019 12:10
Ik zal ook geen pepperspray gebruiken als dat niet nodig is, dat verklaar en beloof ik.
Maar ja, wie verklaart wanneer het nodig is... juist. Lukt vast goed met je cursus van 25 uur!
Snoesje666 schreef:
22-10-2019 12:10
Ik zal ook geen pepperspray gebruiken als dat niet nodig is, dat verklaar en beloof ik.
Haarlak mag je wel bij je hebben en werkt ook goed. :-D
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
22-10-2019 12:10
Ik zal ook geen pepperspray gebruiken als dat niet nodig is, dat verklaar en beloof ik.
Ik snap je punt niet. Boa's spreken mensen aan op fout gedrag. En daarbij mogen ze boetes uitdelen. Gevolg daarvan: zo nu en dan agressieve mensen. Boa's hebben alleen zichzelf, die kunnen niet 'even de beveiligiging bellen' of op een noodknop duwen. Waarom zou je ze dan geen pepperspray geven?

Dat pepperspray verboden is voor gewone burgers is omdat je dan alleen maar meer geweldsmiddelen op straat krijgt. We hebben al wapentuig genoeg. Maar voor mensen die we beroepsmatig ons vuile werk laten opknappen vind ik het niet meer dan normaal dat ze je ook de middelen geeft om zichzelf als nodig te verdedigen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Boa s zijj niet allemaal mensen die een cursusje hebben gedaan, er zijn ook een hoop die na een mbo beveiliging dit gaan doen.
Krijgen parkeerwachters, beveiligers en uitsmijters dan ook wapens? Die hebben ook regelmatig met agressie te maken.
RikM schreef:
22-10-2019 12:25
Krijgen parkeerwachters, beveiligers en uitsmijters dan ook wapens? Die hebben ook regelmatig met agressie te maken.
Docenten dan ook?
Sensitivenoodle schreef:
22-10-2019 12:25
Boa s zijj niet allemaal mensen die een cursusje hebben gedaan, er zijn ook een hoop die na een mbo beveiliging dit gaan doen.
Ze kunnen beter een intensieve training de-escaleren krijgen.
Suðri schreef:
22-10-2019 12:28
Docenten dan ook?

Ja, en hulpverleners, en baliemedewerkers. Fuck it, geef iedereen gewoon wapens. Gaan we lekker Amerika achterna.
RikM schreef:
22-10-2019 12:32
Ja, en hulpverleners, en baliemedewerkers. Fuck it, geef iedereen gewoon wapens. Gaan we lekker Amerika achterna.
Voor!

Wat een armoe.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
22-10-2019 12:28
Ze kunnen beter een intensieve training de-escaleren krijgen.

Zéér intensief...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tegen. De meest kansloze figuren zijn Boa’s. Ik ken er een die knettergek is, kinderen uit huis geplaatst alles, maar wel Boa...
Alle reacties Link kopieren
je gaat de playmobiel politie toch geen wapens geven, wat een onzin weer.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
22-10-2019 12:11
Maar ja, wie verklaart wanneer het nodig is... juist. Lukt vast goed met je cursus van 25 uur!
Natuurlijk lukt dat, want ik heb de ambtseed afgelegd. Dus ik heb gelijk.
:A:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-10-2019 12:25
Krijgen parkeerwachters, beveiligers en uitsmijters dan ook wapens? Die hebben ook regelmatig met agressie te maken.
Vergeet de avondvierdaagsehekjesbewakers niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor. Het is een verdedigingsmiddel. Ga jij maar eens met zijn tweetjes tegenover een agressieve groep dronken Britten staan die jou beginnen te duwen en die je scheiden van je collega-BOA, en je zo hard duwen dat je op de grond komt te liggen, en de politie is wel onderweg maar is nog lang niet door de menigte gewoeld. Je hebt helemaal niks bij je behalve handboeien. Wat ga je doen? Moet je je dan maar laten doodtrappen omdat Snoesje vindt dat je geen verdedigingsmiddelen mag dragen?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
22-10-2019 12:40
Tegen. De meest kansloze figuren zijn Boa’s. Ik ken er een die knettergek is, kinderen uit huis geplaatst alles, maar wel Boa...
+2

En nu is het al n=3
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen die Britten ook links laten liggen en de echte politie bellen.
Ze zijn gewoon niet opgeleid voor politiewerk.

Er is niemand die verwacht dat een parkeerwacht of stadswacht iemand arresteert.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven