De perzik en de aubergine emoji zijn deels verboden

31-10-2019 14:28 49 berichten
Quote AD:
Facebook en Instagram verbieden het gebruik van emoji’s die ,,impliciet of indirect” naar seks verwijzen. Bovendien mogen emoji’s voortaan ook niet meer gebruikt worden om geslachtsdelen af te dekken op foto’s die via de sociale netwerken gedeeld worden.

https://www.ad.nl/tech/facebook-en-inst ... ~a890f09e/

De emoji zijn niet helemaal verboden op Facebook en Instagram. Alleen als ze suggestief worden gebruikt. Als daar geen sprake van is, mogen ze gewoon gebruikt worden.

Het klinkt mij idioot en onuitvoerbaar in de oren, maar toch een serieuze vraag:
Wat doet het met de mens als er steeds meer van dit soort (subjectieve) richtlijnen en restricties komen?
Verliezen we onze interesse in dit soort bedrijven?
Of passen we ons gaandeweg toch aan?
Alle reacties Link kopieren
Complete idioterie is het. Ik zit niet op fb of instagram verder maar heb wel whatsapp, dat is ook gelinkt aan fb geloof ik? Echt bizar wat er in de loop der tijd allemaal verboden is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet? Je mag op facebook het niet expliciet over seks hebben. Dat kun je vervelend vinden, maar er lopen kinderen rond, en er heerst een amerikaanse moraal. En als, ik citeer viva maar even, 'ik nam zijn pik gulzig in mijn mond. Ik was in shock door het formaat van zijn stijve. Hoe moest dit ooit passen?' niet mag, dan mag, logischerwijs, 'ik nam zijn aubergine-emoji gulzig in mijn mond. Ik was in shock door het formaat van zijn raket-emoji. Hoe moest dit ooit in mijn perzik-emoji passen?' ook niet. Ik vind dat niet vreemd.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik vind de neus altijd een stijve piemel in vooraanzicht. Kan er niets aan doen :$
Ik word een beetje moe van dit soort schijnheilige maatregelen van Facebook. Een foto met een vrouwelijke tepel wordt verwijderd, de perzik- en aubergine-emoji mogen nog maar beperkt worden gebruikt (en zo zijn er vast nog meer regels), maar ondertussen worden kinderen via Facebook gepest, zijn er tienduizenden nepprofielen, worden foto's van BN-ers misbruikt voor dubieuze reclames en als vrouwen via Facebook worden gestalkt, kost het ze de grootste moeite om dat tegen te gaan. Facebook moet eens werken aan haar prioriteiten.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, nu ben ik er eindelijk achter wat die perzik en die aubergine betekenen.
Das toch winst.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Facebook heeft, net als viva, maar 1 prioriteit: Geld. En amerikaanse adverteerders hebben nu eenmaal tepel-angst, geen pest- of stalkingsangst.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Suðri schreef:
31-10-2019 14:44
Ik vind de neus altijd een stijve piemel in vooraanzicht. Kan er niets aan doen :$
:mrgreen:
handigmetgeld schreef:
31-10-2019 14:44
Ik zie het probleem niet? Je mag op facebook het niet expliciet over seks hebben. Dat kun je vervelend vinden, maar er lopen kinderen rond, en er heerst een amerikaanse moraal. En als, ik citeer viva maar even, 'ik nam zijn pik gulzig in mijn mond. Ik was in shock door het formaat van zijn stijve. Hoe moest dit ooit passen?' niet mag, dan mag, logischerwijs, 'ik nam zijn aubergine-emoji gulzig in mijn mond. Ik was in shock door het formaat van zijn raket-emoji. Hoe moest dit ooit in mijn perzik-emoji passen?' ook niet. Ik vind dat niet vreemd.
Zoals jij het uitlegt zie ik er nog enige logica in.
Maar mijn kind is bijna volwassen, en vanuit die positie denk ik: chill!
Ze kunnen overal bij ... een aubergine meer of minder gaat geen zoden aan de dijk zetten.
handigmetgeld schreef:
31-10-2019 14:48
Facebook heeft, net als viva, maar 1 prioriteit: Geld. En amerikaanse adverteerders hebben nu eenmaal tepel-angst, geen pest- of stalkingsangst.
Eens.
Nibbe schreef:
31-10-2019 14:53
:mrgreen:
Ik geloofde ook gewoon niet dat het een neus was en ben dat bij heel veel mensen na gaan vragen :hihi:
👃🏻👃🏼👃🏽👃🏾👃🏿

Overduidelijk toch?
Prima, dan gebruik ik voortaan wel het stokbrood om mijn geslacht uit te beelden. Komt toch beter overeen.
RikM schreef:
31-10-2019 15:13
Prima, dan gebruik ik voortaan wel het stokbrood om mijn geslacht uit te beelden. Komt toch beter overeen.
Inclusief die ingesneden strepen?
Hoe komt men bij 'n aubergine als penis? Een banaan kan ik me nog iets bij voorstellen.
Suðri schreef:
31-10-2019 15:10
👃🏻👃🏼👃🏽👃🏾👃🏿

Overduidelijk toch?

Nu wel, ja! :whip:
nerdopviva schreef:
31-10-2019 15:22
Nu wel, ja! :whip:
Asje :)
🍗Ooit deden ze manchetjes om kippenpoten omdat die anders te fallus-achtig waren.

Ik mis de pruim op mijn emoji toetsenbord! De vertrutting is bijna compleet, hoor!

🌭Mag dit wel? In Grease zit een scene van een hotdogbroodje dat een springend worstje naar zich toe lokt, dat zou een erotisch bedoelde verstopte grap zijn.
Suðri schreef:
31-10-2019 15:10
👃🏻👃🏼👃🏽👃🏾👃🏿

Overduidelijk toch?
An der Nase eines Mannes erkennt man sein Johannes.
quattro-stagioni schreef:
31-10-2019 15:27
An der Nase eines Mannes erkennt man sein Johannes.
Daar komt dat gezegde dus vandaan. Van die emoji-piemels
Suðri schreef:
31-10-2019 15:28
Daar komt dat gezegde dus vandaan. Van die emoji-piemels
Dat zal het zijn ;-)
🍆🍑
:couple: dit gaat te ver.
Andersom schreef:
31-10-2019 18:18
🍆🍑
Gelukkig mag explicit content hier wel :rofl:
Men kan zich beter druk maken om andere enge activiteiten die Facebook wenst te ontplooien zoals de libra.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven