Maximumsnelheid overdag naar 100 km per uur.

12-11-2019 16:50 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2310126-maximums ... r-uur.html
Ik ben het ermee eens, 100 km per uur is meer dan hard genoeg.

100 km per uur overdag is hard genoeg?

Totaal aantal stemmen: 307

Ik ben het er mee eens (28%)
Ik ben het er mee eens, liever nog 24 uur per dag (32%)
Ik ben het er niet mee eens (38%)
Anders, ik licht het toe (2%)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik heb liever 24/7 130, maar ja.
Niet mee eens. Als je in de drukke spits moet rijden rij je vanzelf gemiddeld langzamer overdag, maar op stukken waar de weg vrij is is het onzin om zo traag voort te moeten sukkelen.
Ik ben voor. Maar als dit doorgaat en ze zetten wat meer flitspalen neer, kan de overheid een vermogen aan boetes gaan innen. Want dit wordt echt door de meerderheid niet geaccepteerd denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Het is een onzinnige maatregel die de stikstofuitstoot nauwelijks doet reduceren. Op papier mogelijk wel, maar daadwerkelijk niet. Van de totale kilometers die met een auto worden afgelegd, gebeurd dat slechts beperkt met een snelheid van 130 km/u. Deze maatregel maakt mij vooral duidelijk dat ze weer eens geen totaal idee hebben van waar ze mee bezig zijn in Den Haag. Er moet weer gepolderd worden en dan kom je tot halfbakken maatregelen.
Prima idee, maar dan wel overal spitsstroken.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een serieus stikstofprobleem, dus moeten we echte maatregelen nemen (ben ook voorstander van inkrimpen veestapel)
Maar ik ben ook een notoire hardrijder, dus het zal wel wennen worden!
Alle reacties Link kopieren
Eens, en liever gewoon 24/7.
En dan de komende tijd flink beboeten zodat het in de praktijk ook snel aangepast wordt door weggebruikers.
Doe mij maar een bouwverbod.
Alle reacties Link kopieren
Pasgeleden een onderzoek van flitsmeister dat we in de praktijk helemaal niet vaak 130 rijden. Zeker in de spits kun je bijna nooit 130 rijden. Ik denk dat deze maatregel weinig uit gaat halen.
RP7 schreef:
12-11-2019 17:03
Pasgeleden een onderzoek van flitsmeister dat we in de praktijk helemaal niet vaak 130 rijden. Zeker in de spits kun je bijna nooit 130 rijden. Ik denk dat deze maatregel weinig uit gaat halen.

Tussen 130 en 100 zit ook nog wat.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-11-2019 17:02
Doe mij maar een bouwverbod.
Mij niet. Man werkt in de bouw en ik ben interieurarchitect. Dan verdienen we ons brood niet meer.
Die honderd per uur is prima. Wanneer kun je nou nog hard rijden in Nederland? Er staat altijd file.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een prima maatregel maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het ook echt wordt ingevoerd.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
12-11-2019 17:04
Tussen 130 en 100 zit ook nog wat.
Klopt. Maar dit komt uit dat onderzoek: 'Volgens hem betekent een verlaging van de maximumsnelheid naar 100 kilometer per uur een te verwaarlozen winst van 0,34 procent stikstofreductie.'

https://www.ad.nl/auto/slechts-zes-proc ... ~aa28dd16/

Wat levert het dan op? Nauwelijks vermindering stikstof. Hooguit meer frustratie omdat sommige chauffeurs (mezelf meegerekend) notoire hardrijders zijn en gewoon doorrijden. Risico op ongevallen neemt dan in mijn ogen ook toe.
Alle reacties Link kopieren
Veel van het stikstof komt overgewaaid uit Duitsland....waar ze op veel plekken zo hard mogen rijden als ze zelf willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel van balen, maar als het echt werkt heb ik het er graag voor over. Ik heb echter het idee dat het in de praktijk weinig uit gaat halen, eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Doodzonde dat hier zoveel kostbare tijd aan besteed wordt. Ik rij vrijwel nooit in de spits, maar kan overdag amper tot nooit harder dan 110. Daarnaast rijden heel veel mensen al niet harder dan dat, of het nu kan of niet. Het zet dus geen zoden aan de dijk.
Alle reacties Link kopieren
Vrachtvervoer wordt nog niet aangepakt, scheepvaart idem dito, openbaar vervoer ook niet, vliegverkeer ook niet. Nee, de boeren en de burgers zijn het eerst aan bod. Op zich ben ik daar geen tegenstander van, maar de maatregel moet wel zinvol zijn. En dat is deze nauwelijks.
Alle reacties Link kopieren
Waarom na 19 uur wel 130 km per uur rijden snap ik dan weer niet. Dan heb je toch ook meer Co2 uitstoot?
En hoe wordt er in andere landen mee omgegaan?
Ik heb er op zich geen problemen mee om weer terug naar 100km te gaan, maar Ik betwijfel wat het uiteindelijk zou moeten opleveren...
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
12-11-2019 17:11
Veel van het stikstof komt overgewaaid uit Duitsland....waar ze op veel plekken zo hard mogen rijden als ze zelf willen.
En de aanpassing voor het invoeren van een maximumsnelheid onlangs nog is weggestemd. Onze stikstof waait ook naar Duitsland ;-).
Ik vind het eigenlijk wel prima, ik vind 100 km/uur relaxt rijden en het spaart bij onze auto veel brandstof.
Ik heb overigens bijna 15 jaar in Duitsland gewoond en er zijn niet zo heel veel stukken meer zonder snelheidslimiet.
Sowieso moeten we gewoon minder snel de auto pakken.
Alle reacties Link kopieren
Prima maatregel voor de co2 uitstoot en stikstof bijna iedereen levert dan een beetje in.

Verder moet er natuurlijk nog veel meer gebeuren en argumenten wat er in andere landen mag en wat er allemaal overwaait is uiteindelijk je kol in het zand steken. Er moeten plannen gemaakt worden voor de veestapel én de bouw moet co2 neutraler gaan bouwen. Op welke termijnen dat is aan de politiek. Alleen met rigoreuze maatregelen zal er wat veranderen we kunnen niet op ‘de pof’ blijven produceren.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 12-11-2019 17:24
1.32% gewijzigd
ninanoname schreef:
12-11-2019 17:04
Die honderd per uur is prima. Wanneer kun je nou nog hard rijden in Nederland? Er staat altijd file.
Als er toch grotendeels veel langzamer wordt gereden, waarom dan de paar tijdstippen/stukken weg waar je af en toe nog normaal kunt rijden ook beperken?
Alle reacties Link kopieren
Voor. Beter nog 80 km.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
prima, zo veel tijd scheelt het niet, en het scheelt best veel brandstof.

alleen kunnen er met 100km/h minder auto's per uur op een wegvak, dus hopelijk zal dit niet meer file's geven. File rijden is namelijk erg vervuilend.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven