Wat is dat toch opeens met abortus?

16-11-2019 23:08 1150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we terug in de tijd? De laatste jaren lijkt het aantal anti-abortusactivisten hand over hand toe te nemen. Wat is dat toch opeens? Het recht op abortus is nog maar zo kort geleden zo hard bevochten...

https://nos.nl/artikel/2310713-duizende ... ortus.html

Recht op abortus?

Totaal aantal stemmen: 503

Voor (89%)
Bij uitzondering (verkrachting, ziekte...) (7%)
Tegen (4%)
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook echt niet. Hoezo?? :@@:
Ik vind het ook erg zorgwekkend waar dit allemaal heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
ik ben er voor want wat gebeurd er dan met ongewilde babys, ouders draaien dan door en vermoorden ze dan is dat dan beter? er zijn al genoeg ongewilde kinderen op de wereld.
Ach, mensen willen weer wat de demonstreren hebben. We hebben de boeren, de gele hesjes, de pro en de anti zwarte pieten, de lhbtqxiyz+, dus ook de religekkies willen weer van zich laten horen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-11-2019 17:37
Reden: ongepast
98.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap gewoon niet waar dit conservatisme opeens vandaan komt. Volgens NOS op 3 zijn ook juist millennials minder overtuigd van het recht op abortus dan de generatie van hun ouders.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Mijn mening staat niet in de poll.

Ik ben voor, maar maar tot een beperkt aantal weken.

Behoudens héél zwaarwichtige redenen* vind ik dat je tegen week 12 à 13 wel beslist moet hebben wat je doet.

Dus geen abortus meer na die termijn.



*Bijvoorbeeld extreem zware handicap die pas gezien wordt in week 20.
Alle reacties Link kopieren
Nova66 schreef:
16-11-2019 23:14
Anti-abortus, homohaat, zo maar 2 dingen die voort komen uit de nieuwe Nederlanders hun opvattingen.
En... in vier posts zijn we alweer bij 'de buitenlanders'... Knap hoor!
Foto's en video bekeken in het linkje? Heb je daar één demonstrant op kunnen ontdekken met een kleurtje?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het heel goed.

En ik ben absoluut voor vrije abortus.

Maar dat er een beweging zou komen tegen
abortus als plicht in plaats van abortus als recht en
abortus als vanzelfsprekend in plaats van abortus als moeilijke beslissing
zag ik echt wel aankomen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Tegen abortus, antivaxxers, gaat mooi de verkeerde kant op allemaal.

En ons land ging tot 2010 zo mooi de goede kant op.................
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
denk niet dat diegene die abortus plegen dat die dat voor hun plezier doen, velen vergeten ook in welk situatie die vrouwen al dan niet zitten.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
16-11-2019 23:19
Ik snap het heel goed.

En ik ben absoluut voor vrije abortus.

Maar dat er een beweging zou komen tegen
abortus als plicht in plaats van abortus als recht en
abortus als vanzelfsprekend in plaats van abortus als moeilijke beslissing
zag ik echt wel aankomen.
Abortus als plicht? Heb jij die indruk?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Zucht. Om moe van te worden.
Avena schreef:
16-11-2019 23:17
En... in vier posts zijn we alweer bij 'de buitenlanders'... Knap hoor!
Foto's en video bekeken in het linkje? Heb je daar één demonstrant op kunnen ontdekken met een kleurtje?
Echt he. Wat een belachelijke opmerking inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ook geen idee waar het vandaan komt, maar ik vind het heel zorgelijk dat een recht dat met zoveel moeite verworven is, steeds meer onder vuur lijkt te worden genomen.
Wanneer je geen abortus wilt, als het je zo tegenstaat, dan doe je het niet. Klaar. Maar waarom anderen dat recht ontnemen en oordelen over motivatie van een ander, waar je niets vanaf weet? Er zijn een heleboel denkbare redenen om voor abortus te kiezen. Ik vind het ook een bizarre tendens wanneer er wordt gesuggereerd dat er te makkelijk naar abortus wordt gegrepen. Serieus, voor wie is dat nu gemakkelijk (zelfs als een vrouw het 100% zeker weet)?
En dat mensen zonder baarmoeder die nooit voor de keus zullen komen te staan erover willen beslissen, vind ik helemaal bizar. De middeleeuwen belden, ze willen hun onderdrukkers terug!

En ik ben bv heel gewenst zwanger, gekoesterde foetus en zo, heb nooit voor de moeilijke keus gestaan, maar dat heeft geen drol te maken met (het recht op) de keus van andere vrouwen te maken. Ik blijf pro-keuze.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
16-11-2019 23:17
En... in vier posts zijn we alweer bij 'de buitenlanders'... Knap hoor!
Foto's en video bekeken in het linkje? Heb je daar één demonstrant op kunnen ontdekken met een kleurtje?
Stel de vraag dan niet als je het antwoord niet wilt horen.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
16-11-2019 23:17
En... in vier posts zijn we alweer bij 'de buitenlanders'... Knap hoor!
Foto's en video bekeken in het linkje? Heb je daar één demonstrant op kunnen ontdekken met een kleurtje?
Dus als jij vraagt wat voor kleur de lucht heeft mag je geen blauw zeggen? Hij kan op dat moment wel een tikkie grijs zijn maar vaak genoeg blauw.
Dus dat er bij die foto's geen kleurtje te ontdekken valt wil toch niet zeggen dat de invloed van een bepaalde cultuur niet voelbaar is?
aloha66 schreef:
16-11-2019 23:27
Dus als jij vraagt wat voor kleur de lucht heeft mag je geen blauw zeggen? Hij kan op dat moment wel een tikkie grijs zijn maar vaak genoeg blauw.
Dus dat er bij die foto's geen kleurtje te ontdekken valt wil toch niet zeggen dat de invloed van een bepaalde cultuur niet voelbaar is?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... euthanasie

De onderzoekers spreken van een 'nieuw conservatisme', dat niets te maken heeft met religie.
Alle reacties Link kopieren
https://www.facebook.com/11290086682652 ... =3&sfns=mo
suzyqfive wijzigde dit bericht op 16-11-2019 23:32
Reden: Plaatje wilde niet plakken, dan maar de link
5.66% gewijzigd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
:idee: Alle nicks die op 66 eindigen onder de negeer :bye:
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Het is allemaal wel heel progressief geworden. Abortus tot 24 weken, euthanasie op dementerenden, gedwongen orgaandonorschap. Goed dat er ook een tegengeluid is, al ben ik wel voor eigen keuze.
aloha66 schreef:
16-11-2019 23:27
Dus als jij vraagt wat voor kleur de lucht heeft mag je geen blauw zeggen? Hij kan op dat moment wel een tikkie grijs zijn maar vaak genoeg blauw.
Dus dat er bij die foto's geen kleurtje te ontdekken valt wil toch niet zeggen dat de invloed van een bepaalde cultuur niet voelbaar is?


Ja. En 1 + 1 = 5.
Alle reacties Link kopieren
@MinkeDeWit, volgens mij houden artsen 22 weken aan, maar ik snap dat je dat heel laat vindt. Alleen gaat het daar blijkbaar niet om bij die nieuwe anti-abortusbeweging. Die willen gewoon dat abortus helemaal niet mogelijk is en vallen bij klinieken vrouwen lastig.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
16-11-2019 23:37
@MinkeDeWit, volgens mij houden artsen 22 weken aan, maar ik snap dat je dat heel laat vindt. Alleen gaat het daar blijkbaar niet om bij die nieuwe anti-abortusbeweging. Die willen gewoon dat abortus helemaal niet mogelijk is en vallen bij klinieken vrouwen lastig.
Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet hoe mensen denken te kunnen bepalen dat ze over iemands anders lichaam kunnen beschikken.

Mijn lichaam is niet beschikbaar voor het uitdragen van een zwangerschap. Gewoon niet. Einde discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven