Aantal Nederlanders dat emigreert is toegenomen

03-02-2020 15:40 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het aantal Nederlanders dat naar het buitenland emigreert of plan is dat te doen is toegenomen volgens een onderzoek van de Emigratiebeurs. Er worden meerdere redenen genoemd.

Men vind het te druk. Ook ruimtegebrek is een reden. Toenemende klimaatregels is een nieuw motief om te vertrekken staat er. Ook de slechte mentaliteit in Nederland word als belangrijke reden genoemd. De files en criminaliteit spelen een minder belangrijke rol las ik.
Het verbaasd me dat men zegt dat de toenemende woningnood mensen motiveert om te vertrekken.

Ik hou van de vier jaargetijden in ons land. En zou zelf nooit naar een ander land willen vertrekken om daar 'te genieten' van het pensioen.

Zou jij willen emigreren? Zoja, waar naar toe? en waarom?


http://a.msn.com/01/nl-nl/BBZAN3P?ocid=st

Afbeelding
foto:Aangeboden door De Telegraaf Ook in de winkelstraten is het vlak voor kerst vrij vol.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Redbulletje; dat ben ik met je eens!!!!!!

Ik vind het dan ook wel weer prachtig om gisteren op het journaal te horen dat D66 buitenlanders wil halen om in de zorg te gaan werken.....Het kan toch niet waar zijn.... Maak de zorg aantrekkelijker....dan hoef je geen mensen te importeren!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik woon, is het moeilijk goed personeel te vinden. Lekker dan, als de beter opgeleiden ook weer weggehaald worden. Want met een rugzak vol ervaring terugkeren gaat niet gebeuren.
JobEva schreef:
14-02-2020 11:24
Redbulletje; dat ben ik met je eens!!!!!!

Ik vind het dan ook wel weer prachtig om gisteren op het journaal te horen dat D66 buitenlanders wil halen om in de zorg te gaan werken.....Het kan toch niet waar zijn.... Maak de zorg aantrekkelijker....dan hoef je geen mensen te importeren!
Dit ja.

Als zieke wil je ook helemaal geen net geimporteerde buitenlander aan je bed, maar gewoon iemand die goed Nederlands spreekt en de Nederlandse/westerse samenleving kent.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-02-2020 12:00
Dit ja.

Als zieke wil je ook helemaal geen net geimporteerde buitenlander aan je bed, maar gewoon iemand die goed Nederlands spreekt en de Nederlandse/westerse samenleving kent.
En los van dat zitten het gros van de statushouders werkloos op de bank dus laat D66 dáár eerst maar eens mee beginnen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Er zijn overigens ook veel ouderen die graag aan de slag gaan maar telkens afgewezen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf op mn 22 zelfstandig naar Australië geëmigreerd. Het is mijn ervaring dat degene die het als doel stellen uiteindelijk een permanente verblijfsvergunning verkrijgen. Ja het kost moeite, tijd en geld maar het is niet zo moeilijk als dat ik men hier hoor zeggen.

Het klimaat, de levensstijl, de natuur bevallen mij erg goed. Maar uiteindelijk moet je ook hier gewoon werken en belasting betalen. Ik vind wel dat de Nederlandse maatschappij is veranderd in de 10 jaar dat ik hier niet meer woon. Meer gestresst, minder tolerantie, meer eenheidsworsten, veel gezeur. Herken me wel in jezelf een buitenlander voelen. Zowel thuis in Australië als thuis in Nederland.

Voor de mensen die het overwegen zou ik zeggen dat het een stuk zelfontwikkeling biedt dat thuisblijvers en familie vaak niet begrijpen. Jij veranderd, jouw familie en kennissen veranderen omdat de maatschappij waar jij niet instaat veranderd. Je leert veel over jezelf en anderen.
Alle reacties Link kopieren
the-great-white schreef:
20-02-2020 04:38
Ik ben zelf op mn 22 zelfstandig naar Australië geëmigreerd. Het is mijn ervaring dat degene die het als doel stellen uiteindelijk een permanente verblijfsvergunning verkrijgen. Ja het kost moeite, tijd en geld maar het is niet zo moeilijk als dat ik men hier hoor zeggen.

Het klimaat, de levensstijl, de natuur bevallen mij erg goed. Maar uiteindelijk moet je ook hier gewoon werken en belasting betalen. Ik vind wel dat de Nederlandse maatschappij is veranderd in de 10 jaar dat ik hier niet meer woon. Meer gestresst, minder tolerantie, meer eenheidsworsten, veel gezeur. Herken me wel in jezelf een buitenlander voelen. Zowel thuis in Australië als thuis in Nederland.

Voor de mensen die het overwegen zou ik zeggen dat het een stuk zelfontwikkeling biedt dat thuisblijvers en familie vaak niet begrijpen. Jij veranderd, jouw familie en kennissen veranderen omdat de maatschappij waar jij niet instaat veranderd. Je leert veel over jezelf en anderen.
Ik heb een jaartje in het buitenland gewoond, maar wat mij het meeste opviel was hoe weinig er veranderd was na dat jaar. Alhoewel ik wel erg veranderd was.

Ik zou best weer naar het buitenland willen, ergens waar het lekker weer is. Schoonouders wonen al bijna 20 jaar als pensionado in Portugal. Ze overwegen wel om terug te komen, want stel dat ze hele intensieve zorg nodig hebben, dan kunnen ze die daar niet krijgen. Natuurlijk is daar ook gedoe, maar ze kunnen er comfortabel leven. En ze hebben wel een huis waarbij ze op termijn naar de slaapkamer met badkamer op de begane grond kunnen verhuizen. Familie en vrienden in Nederland hebben ze nog heel veel contact mee, maar ook met de mensen daar. Ze zitten bij verschillende clubjes en hebben zo veel mensen leren kennen.

Je moet ook wel bereid zijn om nieuwe contacten aan te gaan, dat lijkt mij in een land waar veel buiten gedaan wordt makkelijker dan hier in Nederland. Maar dat is ook lastig als je van de ene woonplaats in Nederland naar een andere woonplaats in Nederland verhuisd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om naar Nederland net te immigreren, woon nu in Vlaanderen.
Nederland is overbevolkt, maar Vlaanderen is in die zin geen stuk beter. Bovendien wil ik absoluut niet naar de Randstad, mijn voorkeur gaat naar Twente of Arnhem-Nijmegen. Voor mij is dit een echt Nederland, zonder fastfood-toerisme, Nederglish, met een sterke lokale identiteit.

Nederlanders zijn ook gewoon positiever en assertiever dan de Vlamingen.

Overweeg ik ook andere bestemmingen? Jawel, Frankrijk en Spanje, maar dit is mijn tweede keus. Ik ben verliefd op de Nederlandse taal, heb ook veel vrienden in Vlaanderen. Ver van hier wil ik niet weg, ik moet altijd een trein kunnen pakken om een weekend met mijn vrienden door te brengen.

Scandinavië? Over Zweden en Noorwegen kan ik niet oordelen, maar Denemarken raad ik niet aan. Levensstandaarden zijn eigenlijk op hetzelfde niveau (met een schaalvergroting x1.25), maar de samenleving is niet zo open. Ik heb nooit zo'n eensgezindheid gezien onder de expats: besloten samenleving, geen kans om Deens te spreken, je belandt eigenlijk in een getto van expats. En de huurprijzen in Kopenhagen zijn ontzettend hoog, puur Amsterdamse toestanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het jammer dat Nederland zo overvol aan het worden is. Er blijft geen groen meer over, alles wordt opgeofferd aan woningen, asfalt en bedrijfsruimtes. Zou voor mij een reden kunnen zijn om te emigreren. Jammer alleen dat ik hier geworteld ben dus niet zo makkelijk ergens anders zou kunnen aarden. Al is het maar vanwege de taal.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
14-02-2020 11:24
Redbulletje; dat ben ik met je eens!!!!!!

Ik vind het dan ook wel weer prachtig om gisteren op het journaal te horen dat D66 buitenlanders wil halen om in de zorg te gaan werken.....Het kan toch niet waar zijn.... Maak de zorg aantrekkelijker....dan hoef je geen mensen te importeren!

Inderdaad het kan toch niet waar zijn.
Hier kan ik nog steeds boos om worden. In 2013, 2014 en 2015 zijn grote ontslaggolven geweest in de zorg. Iets van 80.000 banen. Leerlingen voor de zorg kregen toen een tijdlang ook geen stageplekken meer. Tijdelijke contracten werden niet verlengd. De zorg aantrekkelijker maken? De zorg was eerst heel goed. Maar de zorg is helemaal kapot bezuinigd met te weinig personeel en veel te hoge werkdruk. En dan maar roepen voor (gratis) vrijwilligers alsof het niet aan 'de kopstukken' zelf ligt dat er niet voldoende personeel is. Er lopen nu al buitenlandse mensen in de zorg, maar de ouderen kunnen de meeste niet verstaan.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
24-02-2020 23:49
Inderdaad het kan toch niet waar zijn.
Hier kan ik nog steeds boos om worden. In 2013, 2014 en 2015 zijn grote ontslaggolven geweest in de zorg. Iets van 80.000 banen. Leerlingen voor de zorg kregen toen een tijdlang ook geen stageplekken meer. Tijdelijke contracten werden niet verlengd. De zorg aantrekkelijker maken? De zorg was eerst heel goed. Maar de zorg is helemaal kapot bezuinigd met te weinig personeel en veel te hoge werkdruk. En dan maar roepen voor (gratis) vrijwilligers alsof het niet aan 'de kopstukken' zelf ligt dat er niet voldoende personeel is. Er lopen nu al buitenlandse mensen in de zorg, maar de ouderen kunnen de meeste niet verstaan.
Het is ook geen oplossing. Die mensen worden ook weer oud en moeten verzorgd worden. En doen op hun beurt ook weer een beroep op de verzorgingsstaat. Ik werk zelf in de ggz. Er worden de laatste tijd weet ik niet hoeveel expats en buitenlandse studenten aangemeld voor ggz zorg. Sommigen hadden al zorg in eigen land, gaan hier werken of studeren en doen direct bij aankomst een beroep op de ggz alhier (depressie, angsten, persoonlijkheidsstoornis). Dat kost ook klauwen vol geld. Plus wachtlijsten nemen toe.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
25-02-2020 00:05
Het is ook geen oplossing. Die mensen worden ook weer oud en moeten verzorgd worden. En doen op hun beurt ook weer een beroep op de verzorgingsstaat. Ik werk zelf in de ggz. Er worden de laatste tijd weet ik niet hoeveel expats en buitenlandse studenten aangemeld voor ggz zorg. Sommigen hadden al zorg in eigen land, gaan hier werken of studeren en doen direct bij aankomst een beroep op de ggz alhier (depressie, angsten, persoonlijkheidsstoornis). Dat kost ook klauwen vol geld. Plus wachtlijsten nemen toe.

Daar komt ook nog bij dat sommige vrouwen géén mannen willen (of niet mogen) wassen vanwege hun geloof.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
24-02-2020 23:49
Inderdaad het kan toch niet waar zijn.
Hier kan ik nog steeds boos om worden. In 2013, 2014 en 2015 zijn grote ontslaggolven geweest in de zorg. Iets van 80.000 banen. Leerlingen voor de zorg kregen toen een tijdlang ook geen stageplekken meer. Tijdelijke contracten werden niet verlengd. De zorg aantrekkelijker maken? De zorg was eerst heel goed. Maar de zorg is helemaal kapot bezuinigd met te weinig personeel en veel te hoge werkdruk. En dan maar roepen voor (gratis) vrijwilligers alsof het niet aan 'de kopstukken' zelf ligt dat er niet voldoende personeel is. Er lopen nu al buitenlandse mensen in de zorg, maar de ouderen kunnen de meeste niet verstaan.
Over welke buitenlandse mensen heb je het nou over in je laatste zin?
Alle reacties Link kopieren
Tada schreef:
25-02-2020 13:23
Over welke buitenlandse mensen heb je het nou over in je laatste zin?

oa. Poolse, Harde werkers maar slecht te verstaan.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
25-02-2020 23:22
oa. Poolse, Harde werkers maar slecht te verstaan.
En Polen loopt ondertussen leeg. Eigenlijk ook egoïstisch om ze hierheen te halen puur voor eigen economie.
JobEva schreef:
14-02-2020 11:24
Redbulletje; dat ben ik met je eens!!!!!!

Ik vind het dan ook wel weer prachtig om gisteren op het journaal te horen dat D66 buitenlanders wil halen om in de zorg te gaan werken.....Het kan toch niet waar zijn.... Maak de zorg aantrekkelijker....dan hoef je geen mensen te importeren!
Je redt het gewoon niet met de huidige bevolking. De vergrijzing gaat veel te hard. En er worden al jaren buitenlandse verpleegkundigen ingezet met een buitenlandse diploma. Zij krijgen dan een Nederlandse diplomawaardering en kunnen gewoon aan het werk.

In Spanje bijvoorbeeld kunnen verpleegkundigen niet aan het werk, is een overschot in personeel daar. Toch fijn als ze hier kunnen werken? Ik ben ze dankbaar.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
05-02-2020 10:24
Jep maar dan zijn het Nederlanders dus dan mag het.
@(
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
26-02-2020 18:30
Je redt het gewoon niet met de huidige bevolking. De vergrijzing gaat veel te hard. En er worden al jaren buitenlandse verpleegkundigen ingezet met een buitenlandse diploma. Zij krijgen dan een Nederlandse diplomawaardering en kunnen gewoon aan het werk.

In Spanje bijvoorbeeld kunnen verpleegkundigen niet aan het werk, is een overschot in personeel daar. Toch fijn als ze hier kunnen werken? Ik ben ze dankbaar.

Als in dit land tig verpleegkundigen ontslagen werden uit bezuinigingsmaatregel kun je ook zeggen "Het was fijn geweest als ze gewoon hier konden blijven werken".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder en ik hebben wel eens overwogen naar Spanje te verhuizen. Toen ik nog bij haar woonde. Dat was mijn enige vakantieland waar ik geen heimwee had. De mentaliteit van de mensen vind ik daar een stuk relaxter. Maar de financiële onzekerheid houd ons tegen. Ten 1e raak ik dan mijn gedeeltelijke uitkering kwijt. Kom ik daar aan werk met mijn ASS? Je in een andere taal verstaanbaar moeten maken vind ik ook een enorme drempel.
De klimaatveranderingen zouden in Nederland nog wel de overzien zijn. Spanje wordt dan nóg heter en droger in de zomer dan het nu al is. En het noorden trekt me niet. Dus nee, emigreren zal het niet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven