Nederlandse traditie: Chinezen schofferen

10-02-2020 17:09 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Carnavalsliederen over “stinkchinezen”, scheldpartijen en mishandelingen. Het boreale deel van Nederland laat zich weer van zijn beste kant zien.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
deb32 schreef:
10-02-2020 18:56
Wat heeft de rest van de maatschappij met dit soort idioten te maken?

Tuurlijk afschuwelijk dit, maar we moeten nu niet gaan doen alsof dit typisch iets is voor de Nederlandse maatschappij.
Wel de trend om dat te doen, maar het slaat natuurlijk nergens op.
Ik vind het juist typisch iets voor de Nederlandse maatschappij, anders werd het geen trend.
...
herfstappeltaart schreef:
10-02-2020 19:12
DWDD gaat er over op dit moment.
Thanks. Het latente racisme wordt virulenter hoor ik, passende woordkeuze
Murrmurr schreef:
10-02-2020 19:15
Thanks. Het latente racisme wordt virulenter hoor ik, passende woordkeuze

:-D
Dit is absoluut iets want Nederlanders al heel lang doen alleen nu wordt er meer tegen in opspraak gekomen
deb32 schreef:
10-02-2020 18:56
Wat heeft de rest van de maatschappij met dit soort idioten te maken?

Tuurlijk afschuwelijk dit, maar we moeten nu niet gaan doen alsof dit typisch iets is voor de Nederlandse maatschappij.
Wel de trend om dat te doen, maar het slaat natuurlijk nergens op.
maar dat is het wel. racisme is echt een probleem in dit land. Dat was het altijd al maar de laatste 10 jaar is het veel meer aan de oppervlakte gekomen onder het mom van: vrijheid van meningsuiting
S-Meds schreef:
10-02-2020 19:19
maar dat is het wel. racisme is echt een probleem in dit land. Dat was het altijd al maar de laatste 10 jaar is het veel meer aan de oppervlakte gekomen onder het mom van: vrijheid van meningsuiting

En dan de onmetelijke domheid die tentoongespreid wordt nu door mensen met een Aziatisch uiterlijk aan te spreken op het Coronavirus...Ik heb er echt geen woorden voor.
Alle reacties Link kopieren
Ja jullie hebben ook gelijk. Wij Nederlanders zijn ook het meest hufterige volk op aarde. Dat ik daar nog steeds mijn ogen soms voor sluit zou ik mij diep voor moeten schamen.

Ok terug naar de geschoffeerde Chinezen maar weer.

Ik ga netflixen
S-Meds schreef:
10-02-2020 19:19
maar dat is het wel. racisme is echt een probleem in dit land. Dat was het altijd al maar de laatste 10 jaar is het veel meer aan de oppervlakte gekomen onder het mom van: vrijheid van meningsuiting
Volgens mij is het meer zo dat door globalisering en invloed van media mensen door begonnen te krijgen dat dit in veel andere landen helemaal niet zou kunnen. Het is in Amerika en Engeland ook een hot topic en Twitter etc zit er bovenop. Ushi en van Dijk was ook niet okay
herfstappeltaart schreef:
10-02-2020 18:49
Ik vind het stuitend.
Ja ik ook. Typische low lifes die zich hier schuldig aan maken.
Ik zag het net pas en zat met open mond te luisteren. Wat afgrijselijk en dan die dansende dj's erbij. Moreel kompas van een strontvlieg.
Alle reacties Link kopieren
Die slappe excuses van Lex Gaarthuis van Radio 10. Het was nooit onze bedoeling om mensen te kwetsen, het was satire met een ontzettend vette knipoog bla bla bla.

Het lijkt wel of iedereen maar alles kan zeggen en achteraf braak je gewoon een ongemeend sorry uit en dan moet alles weer goed zijn.

Nou, soms is sorry niet goed genoeg.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 10-02-2020 19:28
0.30% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Quaintrelle schreef:
10-02-2020 19:15
Ik vind het juist typisch iets voor de Nederlandse maatschappij, anders werd het geen trend.
Ik vind het narrige gedrag als mensen erop worden aangesproken meer typisch nl. Dat arrogante 'ik ben geen racist al gedraag ik me zo, sneeuwvlokje' vind ik echt om te gillen zo ergerlijk.
SweetFirefly schreef:
10-02-2020 19:27
Nou, soms is sorry niet goed genoeg.
Soms lijkt het het moeilijkste woord
Murrmurr schreef:
10-02-2020 19:22
Volgens mij is het meer zo dat door globalisering en invloed van media mensen door begonnen te krijgen dat dit in veel andere landen helemaal niet zou kunnen. Het is in Amerika en Engeland ook een hot topic en Twitter etc zit er bovenop. Ushi en van Dijk was ook niet okay

Ik denk ook zeker dat dat een rol speelt. Heel langzaam gaan onze ogen open...
(ofschoon Amerika wat mij betreft z'n vervelende mond moet houden en heel erg de hand in eigen boezem moet steken)
Ik kwam er te laat in maar heeft Matthijs Gordon ook nog even aan de tand gevoeld over zijn hilarische Chinezengrappen destijds?
Murrmurr schreef:
10-02-2020 19:34
Ik kwam er te laat in maar heeft Matthijs Gordon ook nog even aan de tand gevoeld over zijn hilarische Chinezengrappen destijds?

Daar heeft Gordon net zijn nederige en oprecht gemeende (mag ik hopen) excuses voor aangeboden.
herfstappeltaart schreef:
10-02-2020 19:34
(ofschoon Amerika wat mij betreft z'n vervelende mond moet houden en heel erg de hand in eigen boezem moet steken)
Ook daar schamen veel mensen zich voor hun president en landgenoten
Murrmurr schreef:
10-02-2020 19:36
Ook daar schamen veel mensen zich voor hun president en landgenoten

Ja gelukkig wel.
herfstappeltaart schreef:
10-02-2020 19:36
Daar heeft Gordon net zijn nederige en oprecht gemeende (mag ik hopen) excuses voor aangeboden.
Oh okee goed zo. Hopelijk is het nu dan ook klaar met dat Chinezen bashen want hij is een echte influencer.

Ik vind dat in Wie is de mol elke aflevering wel iets tenenkrommend badinerends over de Chinese bevolking wordt gezegd. Niet precies racisme, maar we nemen die mensen die al twee of drie generaties in NL wonen ook nog steeds totaal niet serieus.
forsyth schreef:
10-02-2020 19:24
Ja ik ook. Typische low lifes die zich hier schuldig aan maken.
Nee, dat is het probleem nou juist, het zijn geen low lifes. Domme grapjes over sambal bij en corona en nummer 69 met witte lijst zijn echt heel geaccepteerd onder de gehele bevolking.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
10-02-2020 19:36
Daar heeft Gordon net zijn nederige en oprecht gemeende (mag ik hopen) excuses voor aangeboden.
Nederig en oprecht? Nee, hij zegt wat maatschappelijk wenselijk is omdat het nu weer in the picture staat. Hij zou 3 maanden geleden nooit zomaar spontaan op zijn opmerkingen zijn teruggekomen en toen zijn excuses hebben aangeboden.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Betty_Slocombe schreef:
10-02-2020 19:41
Nee, dat is het probleem nou juist, het zijn geen low lifes. Domme grapjes over sambal bij en corona en nummer 69 met witte lijst zijn echt heel geaccepteerd onder de gehele bevolking.

Daar heb je gelijk in maar ik vind een lift (van een studentenflat waar meest Chinese studenten wonen)onder de stront smeren en ze dood wensen nog wel van andere orde.
SweetFirefly schreef:
10-02-2020 19:43
Nederig en oprecht? Nee, hij zegt wat maatschappelijk wenselijk is omdat het nu weer in the picture staat. Hij zou 3 maanden geleden nooit zomaar spontaan op zijn opmerkingen zijn teruggekomen en toen zijn excuses hebben aangeboden.

Daarom ook mijn "mag ik hopen"... Ik heb ook mijn twijfels
herfstappeltaart schreef:
10-02-2020 19:43
Daar heb je gelijk in maar ik vind een lift (van een studentenflat waar meest Chinese studenten wonen)onder de stront smeren en ze dood wensen nog wel van andere orde.
Absoluut. Dat is het ook. Maar als je opgroeit met het idee dat het prima is om grappen te maken over mensen alleen maar omdat ze Chinese wortels hebben, dan is dat wellicht ook een voedingsbodem voor dit soort compleet debiel gedrag. En nee, dat betekent niet dat iedereen die wel eens op een verjaardag de mevrouw van het afhaalrestaurant geïmiteerd heeft ook in staat is tot dood wensen.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
10-02-2020 19:44
Daarom ook mijn "mag ik hopen"... Ik heb ook mijn twijfels
Snap ik. Maar ik vrees dat hij het deed omdat het politiek correct is op dit moment.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven