Nederlandse traditie: Chinezen schofferen

10-02-2020 17:09 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Carnavalsliederen over “stinkchinezen”, scheldpartijen en mishandelingen. Het boreale deel van Nederland laat zich weer van zijn beste kant zien.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Mag ik nog wel als Chineesje verkleed gaan met Carnaval? Serieuze vraag. Ik lees op dit forum alleen nog maar racisme dit en dat.
SweetFirefly schreef:
10-02-2020 19:46
Snap ik. Maar ik vrees dat hij het deed omdat het politiek correct is op dit moment.
Nou en? Hij zendt nu een signaal uit dat het niet oké was.
Betty_Slocombe schreef:
10-02-2020 19:46
Absoluut. Dat is het ook. Maar als je opgroeit met het idee dat het prima is om grappen te maken over mensen alleen maar omdat ze Chinese wortels hebben, dan is dat wellicht ook een voedingsbodem voor dit soort compleet debiel gedrag. En nee, dat betekent niet dat iedereen die wel eens op een verjaardag de mevrouw van het afhaalrestaurant geïmiteerd heeft ook in staat is tot dood wensen.

Ik ben het met je eens hoor.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-02-2020 19:47
Nou en? Hij zendt nu een signaal uit dat het niet oké was.
En dat gaat dus te makkelijk. Vind ik.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Niq schreef:
10-02-2020 19:47
Mag ik nog wel als Chineesje verkleed gaan met Carnaval? Serieuze vraag. Ik lees op dit forum alleen nog maar racisme dit en dat.
Echt serieus? Ja is niet tegen de wet maar wansmaak ten top, waarom zou je dat willen?
SweetFirefly schreef:
10-02-2020 19:48
En dat gaat dus te makkelijk. Vind ik.
Aan de schandpaal dan. Cancel culture!
Niq schreef:
10-02-2020 19:47
Mag ik nog wel als Chineesje verkleed gaan met Carnaval? Serieuze vraag. Ik lees op dit forum alleen nog maar racisme dit en dat.
Ben je 1 meter 20? Zo ja, dan heb ik niets gezegd.
Murrmurr schreef:
10-02-2020 19:48
Echt serieus? Ja is niet tegen de wet maar wansmaak ten top, waarom zou je dat willen?
Omdat het me heel leuk staat. Maar dan zal ik maar weer als Sneeuwwitje gaan.
Betty_Slocombe schreef:
10-02-2020 19:50
Ben je 1 meter 20? Zo ja, dan heb ik niets gezegd.

:HA:
Niq schreef:
10-02-2020 19:51
Omdat het me heel leuk staat. Maar dan zal ik maar weer als Sneeuwwitje gaan.
Vul hier vast de obligate "Sneeuwwitje is racistisch want je doet iemand ze huidskleur na" grap in
Betty_Slocombe schreef:
10-02-2020 19:50
Ben je 1 meter 20? Zo ja, dan heb ik niets gezegd.
Ze noemen me regelmatig kleintje, kabouter, midget en dat ik meer schoppen onder m'n reet had moeten krijgen. Voldoet dit een beetje?
Niq schreef:
10-02-2020 19:52
Ze noemen me regelmatig kleintje, kabouter, midget en dat ik meer schoppen onder m'n reet had moeten krijgen. Voldoet dit een beetje?
In Amerika worden kleine mensen ook gediscrimineerd
Hier in Nederland niet.
Niq schreef:
10-02-2020 19:51
Omdat het me heel leuk staat. Maar dan zal ik maar weer als Sneeuwwitje gaan.
Ben jij belazerd, dat is discriminatie :-D
Niq schreef:
10-02-2020 19:54
Hier in Nederland niet.
We zijn nu nog te druk met racistische gebakjes eten en Chinezen aanvallen maar wellicht komt het nog
Nepalese33 schreef:
10-02-2020 19:56
Ben jij belazerd, dat is discriminatie :-D
:applause:
Als je klein bent en je wil persé carnaval vieren ga je gewoon als bijzettafeltje. Een meter bier op je hoofd en klaar. :clown:
Ik at net een Hazelino.
Ja ook al zo'n flauwe grap. Maar dat mag, ik ben blank.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
10-02-2020 19:58
Als je klein bent en je wil persé carnaval vieren ga je gewoon als bijzettafeltje. Een meter bier op je hoofd en klaar. :clown:
:rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
10-02-2020 19:46
Absoluut. Dat is het ook. Maar als je opgroeit met het idee dat het prima is om grappen te maken over mensen alleen maar omdat ze Chinese wortels hebben, dan is dat wellicht ook een voedingsbodem voor dit soort compleet debiel gedrag. En nee, dat betekent niet dat iedereen die wel eens op een verjaardag de mevrouw van het afhaalrestaurant geïmiteerd heeft ook in staat is tot dood wensen.
En helaas gaat het niet alleen om Chinezen maar om alle mensen van Aziatische afkomst. Een Koreaanse vriendin van me kreeg toch wel met enige regelmaat op straat dingen als “twee bami en 2 saté” nageroepen.
:HA:
Iets met melk.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in Oeteldonk carnavallen, dan heb je geen cowboys, indianen en Chinezen. Nou ja, wel Chinezen, maar dan met kiel en sjaal.
Ja geweldig daar al die Caranavalswinkels, heb al een Oeteldonkse sjaal gescoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven