Nederlandse traditie: Chinezen schofferen

10-02-2020 17:09 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Carnavalsliederen over “stinkchinezen”, scheldpartijen en mishandelingen. Het boreale deel van Nederland laat zich weer van zijn beste kant zien.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Op de markt ook, kramen vol.
Joh, alsof Nederlanders niet worden gediscrimineerd. Elk ras discrimineert om allerlei redenen, fobiëen en kortzichtigheid, vooroordelen enz.

Hou toch eens op met dat geneuzel joh.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
10-02-2020 20:00
Gewoon in Oeteldonk carnavallen, dan heb je geen cowboys, indianen en Chinezen. Nou ja, wel Chinezen, maar dan met kiel en sjaal.
Was vandaag in de carnavalswinkel in het zuiden. Mij viel op dat er amper nog indianen of cowboy pakken zijn t.o.v. jaren terug.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens een Chinese vriendin die wel Chinezen ontloopt ivm Corona. Ze zegt: ik zie precies welke er hier wonen en welke er net uit het vliegtuig komen.
En aangezien zij dan normaal nogal vaak de weg oid wordt gevraagd probeert ze ze nu straal te negeren.

Maar ik vind dat toch anders want zij herkent ook echt de reizigers ipv alleen op iemands huidskleur af te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Xaviera1234567890 schreef:
10-02-2020 20:02
Joh, alsof Nederlanders niet worden gediscrimineerd. Elk ras discrimineert om allerlei redenen, fobiëen en kortzichtigheid, vooroordelen enz.

Hou toch eens op met dat geneuzel joh.
Oké, doei!
...
Murrmurr schreef:
10-02-2020 19:56
We zijn nu nog te druk met racistische gebakjes eten en Chinezen aanvallen maar wellicht komt het nog
Racistische gebakjes :eh: man man dit gaat wel heel erg ver.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
10-02-2020 20:02
Was vandaag in de carnavalswinkel in het zuiden. Mij viel op dat er amper nog indianen of cowboy pakken zijn t.o.v. jaren terug.
Ik weet niet hoe het in andere steden is want hier verkleed je je dus sowieso niet als ‘iets’, maar dit is niet de eerste keer dat er commentaar is dus verbaast me niks als zulke kostuums minder populair zijn.
Alle reacties Link kopieren
Moorkoppen hebben we hier trouwens ook geen last van, die eten we hier toch niet. Bossche bollen zijn veel lekkerder.


Dus alles is beter in Oeteldonk.
Quaintrelle schreef:
10-02-2020 20:02
Was vandaag in de carnavalswinkel in het zuiden. Mij viel op dat er amper nog indianen of cowboy pakken zijn t.o.v. jaren terug.
Heb je er wel op gezocht?
Piratenpakje kan geen kwaad toch?!
Xaviera1234567890 schreef:
10-02-2020 20:02
Joh, alsof Nederlanders niet worden gediscrimineerd. Elk ras discrimineert om allerlei redenen, fobiëen en kortzichtigheid, vooroordelen enz.

Hou toch eens op met dat geneuzel joh.
Het geneuzel wordt steeds erger. Want volgens sommigen discrimineren Nederlanders alleen maar :high5:
Wel jammer dat een hele hoop mensen dan toch in NL willen wonen, of zou dat een andere reden hebben?
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
10-02-2020 20:07
Piratenpakje kan geen kwaad toch?!
Ga je nu dit topic ook weer kapen met je zgn leuke off topic grapjes?
AnAppleADay schreef:
10-02-2020 20:05
Moorkoppen hebben we hier trouwens ook geen last van, die eten we hier toch niet. Bossche bollen zijn veel lekkerder.


Dus alles is beter in Oeteldonk.

Mooi dan gaat de overbevolking jouw kant op
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-02-2020 19:56
We zijn nu nog te druk met racistische gebakjes eten en Chinezen aanvallen maar wellicht komt het nog
Ghe :biggrin:
bethweeter schreef:
10-02-2020 20:08
Ga je nu dit topic ook weer kapen met je zgn leuke off topic grapjes?
Ik lees alleen nog maar racisme op dit forum. Misschien is het inderdaad beter om afstand te nemen.
Nepalese33 schreef:
10-02-2020 20:07
Het geneuzel wordt steeds erger. Want volgens sommigen discrimineren Nederlanders alleen maar :high5:
Wel jammer dat een hele hoop mensen dan toch in NL willen wonen, of zou dat een andere reden hebben?
Jajaja, zelfreflectie is te moeilijk, we snappen het.
Het-groepje schreef:
10-02-2020 20:36
Jajaja, zelfreflectie is te moeilijk, we snappen het.

Ach ach, wat weet jij daarvan :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
10-02-2020 20:09
Ik lees alleen nog maar racisme op dit forum. Misschien is het inderdaad beter om afstand te nemen.
Ben je zelf al eens onderwerp geweest van zulke "grappen" ?
...
Alle reacties Link kopieren
Valt mij op dat de heftigste reacties van mensen komen als ze beschuldigd worden van racisme.

Daar zit dus een taboe.
AnAppleADay schreef:
10-02-2020 20:02
Ik heb trouwens een Chinese vriendin die wel Chinezen ontloopt ivm Corona. Ze zegt: ik zie precies welke er hier wonen en welke er net uit het vliegtuig komen.
En aangezien zij dan normaal nogal vaak de weg oid wordt gevraagd probeert ze ze nu straal te negeren.

Maar ik vind dat toch anders want zij herkent ook echt de reizigers ipv alleen op iemands huidskleur af te gaan.
Met de hoeveelheid Chinezen die hier wonen én werken is de kans procentueel gewoon groter dat zij in januari op familiebezoek in China zijn geweest dan willekeurige Nederlanders/Marokanen/Antillianen etc? Januari is niet echt een aantrekkelijke maand qua klimaat in China, dus de meeste Nederlandse reisfanaten zullen niet die periode hebben uitgekozen voor een bezoek aan China. Blijven alleen nog over zakenreizigers en backpackers die via China terug naar huis zijn gereisd.
Alle reacties Link kopieren
Gister zat ik in de bus bij een buschauffeur met Surinaamse achtergrond. Er reed ook een (Surinaamse) vriend van hem mee en die twee zaten me toch de hele weg over Aziaten en Chinezen te praten, en dan bedoel ik niet op een positieve manier. Als blanke Nederlanders dat zo doen wordt het bestempeld als keihard racisme. Ik vroeg me echt wel af of verschillende groepen met migratie achtergrond onderling niet nog veel harder naar elkaar zijn (niet dat het iets goedpraat, maar dit was wel een tandje erger een moorkop of carnavalslied ofzo).
Xaviera1234567890 schreef:
10-02-2020 20:02
Joh, alsof Nederlanders niet worden gediscrimineerd. Elk ras discrimineert om allerlei redenen, fobiëen en kortzichtigheid, vooroordelen enz.

Hou toch eens op met dat geneuzel joh.
Hou eens op dat foute gedrag goed te praten.
Als jantje van de brug springt, moet jij dan ook?
florita schreef:
10-02-2020 21:15
Gister zat ik in de bus bij een buschauffeur met Surinaamse achtergrond. Er reed ook een (Surinaamse) vriend van hem mee en die twee zaten me toch de hele weg over Aziaten en Chinezen te praten, en dan bedoel ik niet op een positieve manier. Als blanke Nederlanders dat zo doen wordt het bestempeld als keihard racisme. Ik vroeg me echt wel af of verschillende groepen met migratie achtergrond onderling niet nog veel harder naar elkaar zijn (niet dat het iets goedpraat, maar dit was wel een tandje erger een moorkop of carnavalslied ofzo).
Is ook zo. Als blanke westerling wordt je monddood gemaakt door de politiekcorrectpolitie, want je hebt geen recht van spreken door je afkomst blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Xaviera1234567890 schreef:
10-02-2020 20:02
Joh, alsof Nederlanders niet worden gediscrimineerd. Elk ras discrimineert om allerlei redenen, fobiëen en kortzichtigheid, vooroordelen enz.

Hou toch eens op met dat geneuzel joh.
Vertel, wanneer ben jij (systematisch) onjuist bejegend vanwege je huidskleur/etniciteit/seksualiteit/iets anders wat niet controleerbaar is? En is dat dan ook zo dusdanig ingebakken in de cultuur dat als mensen er eindelijk wat van zeggen er een hele groep in opstand komt? En waarom is 'maar zij discrimineren ooooooookk' een argument om zelf maar racistisch/discriminerend gedrag te vertonen?
florita schreef:
10-02-2020 21:15
Gister zat ik in de bus bij een buschauffeur met Surinaamse achtergrond. Er reed ook een (Surinaamse) vriend van hem mee en die twee zaten me toch de hele weg over Aziaten en Chinezen te praten, en dan bedoel ik niet op een positieve manier. Als blanke Nederlanders dat zo doen wordt het bestempeld als keihard racisme. Ik vroeg me echt wel af of verschillende groepen met migratie achtergrond onderling niet nog veel harder naar elkaar zijn (niet dat het iets goedpraat, maar dit was wel een tandje erger een moorkop of carnavalslied ofzo).
En hoe sta jij daar zelf in? Heb je iets gezegd tegen die mannen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven