Nederlandse traditie: Chinezen schofferen

10-02-2020 17:09 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Carnavalsliederen over “stinkchinezen”, scheldpartijen en mishandelingen. Het boreale deel van Nederland laat zich weer van zijn beste kant zien.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
dyscalculie?
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
14-02-2020 19:25
Nee. Je hebt blijkbaar geen flauw benul.
Waar denk je dat de naam "millennials" vandaan komt? Volgens mij van het millennium, dus mensen die in het nieuwe millennium geboren zijn. Of iemand moet vinden dat mensen die in 1980 geboren zijn ook in het nieuwe millennium ter wereld zijn gekomen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-02-2020 19:37
Waar denk je dat de naam "millennials" vandaan komt? Volgens mij van het millennium, dus mensen die in het nieuwe millennium geboren zijn. Of iemand moet vinden dat mensen die in 1980 geboren zijn ook in het nieuwe millennium ter wereld zijn gekomen.

Ben je principieel koppig?
Het is in ieder geval duidelijk in welk helder licht je posts op dit forum gezien kunnen worden.
(edit: post gewijzigd, geen ban waard)
nounou
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
14-02-2020 19:32
:'( ik ben niks.
Van 1975

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/s ... nials.html

Integendeel, je behoort tot de 'pragmatische generatie', volgens deze theorie.
Ik behoor tot de 'verloren generatie', da's pas erg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Generatie_(sociologie)

En volgens een andere theorie vallen we allebei in de generatie X.
nounou
pejeka schreef:
14-02-2020 19:37
Waar denk je dat de naam "millennials" vandaan komt? Volgens mij van het millennium, dus mensen die in het nieuwe millennium geboren zijn. Of iemand moet vinden dat mensen die in 1980 geboren zijn ook in het nieuwe millennium ter wereld zijn gekomen.
de patatgeneratie woont ook niet in Belgie PJK in 2000 was de millenial decade bijna tot zijn einde
Zazamaenade schreef:
14-02-2020 20:15
Integendeel, je behoort tot de 'pragmatische generatie', volgens deze theorie.
Ik behoor tot de 'verloren generatie', da's pas erg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Generatie_(sociologie)

En volgens een andere theorie vallen we allebei in de generatie X.
Ik ook :'(
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-02-2020 19:37
Waar denk je dat de naam "millennials" vandaan komt? Volgens mij van het millennium, dus mensen die in het nieuwe millennium geboren zijn. Of iemand moet vinden dat mensen die in 1980 geboren zijn ook in het nieuwe millennium ter wereld zijn gekomen.
Ok, Pejeka :thumbsup: .

Wat jij wil hoor,wat jij wil.
Pé wanneer begon de 19e eeuw?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-02-2020 20:44
Pé wanneer begon de 19e eeuw?
In het jaar 1800, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
14-02-2020 20:27
de patatgeneratie woont ook niet in Belgie PJK in 2000 was de millenial decade bijna tot zijn einde
De term millennials wijst op jeugd die in het nieuwe millennium is geboren. Dus na 2000. Niet op je overgrootvader die in 1900 geboren werd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-02-2020 20:51
De term millennials wijst op jeugd die in het nieuwe millennium is geboren. Dus na 2000. Niet op je overgrootvader die in 1900 geboren werd.
Kijk, dat je je mening over kinderdagverblijven enzo blijft herhalen heeft soms best iets, combinatie van zorgwekkend, schattig, irritant, vasthoudend, mal, spruitjes en gohzokanjeerooktegenaankijken.
Maar dit is gewoon na te kijken en gênant.

Waarom?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
14-02-2020 20:56
Kijk, dat je je mening over kinderdagverblijven enzo blijft herhalen heeft soms best iets, combinatie van zorgwekkend, schattig, irritant, vasthoudend, mal, spruitjes en gohzokanjeerooktegenaankijken.
Maar dit is gewoon na te kijken en gênant.

Waarom?
Tenzij men de term oneigenlijk gebruikt, zie ik niet in wat er beschamend aan is om de juiste inhoud van die term te hanteren. Of ben ik ook een millennial (in 1963 geboren)? Immers, ik ben nog steeds levend en wel in het nieuwe millennium...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
feow schreef:
14-02-2020 20:56
Kijk, dat je je mening over kinderdagverblijven enzo blijft herhalen heeft soms best iets, combinatie van zorgwekkend, schattig, irritant, vasthoudend, mal, spruitjes en gohzokanjeerooktegenaankijken.
Maar dit is gewoon na te kijken en gênant.

Waarom?
genant ja
pejeka schreef:
14-02-2020 20:51
De term millennials wijst op jeugd die in het nieuwe millennium is geboren. Dus na 2000. Niet op je overgrootvader die in 1900 geboren werd.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-02-2020 21:00
Tenzij men de term oneigenlijk gebruikt, zie ik niet in wat er beschamend aan is om de juiste inhoud van die term te hanteren. Of ben ik ook een millennial (in 1963 geboren)? Immers, ik ben nog steeds levend en wel in het nieuwe millennium...
Pejeka jij hebt gelijk, de hele wereld doet het fout.

Jij bent de enige die het begrijpt!

Ik stel voor dat we stoppen met deze tot niets leidende discussie.
Het word een beetje awkward.

Dus Millenials of niet.

We waren bij mensen uit generatie 3, die dus geen grootouders hebben uit de jaren '50.

Die luitjes zeg maar, laten we ze dan vooral geen Millenials noemen, want dat kun je niet aan en daar kunnen we best rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
Dat zei ik, Pejeka hanteert gewoon haar eigen definities.
Dat is wel zo makkelijk als je met feiten om de oren wordt geslagen; gewoon je eigen ‘feiten’’ tegenover zetten...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-02-2020 19:37
Waar denk je dat de naam "millennials" vandaan komt? Volgens mij van het millennium, dus mensen die in het nieuwe millennium geboren zijn. Of iemand moet vinden dat mensen die in 1980 geboren zijn ook in het nieuwe millennium ter wereld zijn gekomen.
:facepalm:

“ It is so named, because the earliest of the millennials became an adult around the turn of the millennium”
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook gewoon zeggen:
Oh ik was blijkbaar in de war, ik dacht dat millenials pas na 2000 waren geboren. Ik bedoelde dus eigenlijk generatie Z.
Alle reacties Link kopieren
Wat de term millennials betreft: De term duidt idd op de periode na de eeuwwisseling. Maar het gaat niet om de geboorte, maar om de periode dat deze mensen in ontwikkeling zijn. Kun je niet mee eens zijn, maar iemand heeft dit ooit zo bedacht en het staat nu leuk in het woordenboek.
Jillian69 schreef:
14-02-2020 23:50
Wat de term millennials betreft: De term duidt idd op de periode na de eeuwwisseling. Maar het gaat niet om de geboorte, maar om de periode dat deze mensen in ontwikkeling zijn. Kun je niet mee eens zijn, maar iemand heeft dit ooit zo bedacht en het staat nu leuk in het woordenboek.
hahaha


https://www.generationjourney.nl/generatie-y/

https://www.emerce.nl/achtergrond/mille ... ns-bereikt

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Millennials

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/s ... nials.html

https://mkbbelangen.nl/algemeen/millenn ... t-precies/

https://sociologiemagazine.nl/artikel/w ... illennials


moet ik nog doorgaan?
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Het is off-topic.

En volstrekt irrelevant omdat het eigenlijk gaat om de -in mijn ogen bizarre- stelling dat het nu wel klaar is met WO2 trauma, want zó lang geleden.

En misschien is het omdat het mij meer raakt, maar het valt me op dat dat gedachtengoed bij wel meer mensen hier leeft en door bijna niemand weersproken wordt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het WO2 trauma vooral anders bekeken wordt dan eerder. Er zijn steeds minder mensen die het zelf hebben meegemaakt dus het persoonlijk trauma wordt steeds minder.
Maar het heeft nog steeds een grote invloed gehad op de ontwikkeling van onze maatschappij dus het ‘dit nooit meer’ gedachtegoed blijft.
AnAppleADay schreef:
15-02-2020 09:30
Ik denk dat het WO2 trauma vooral anders bekeken wordt dan eerder. Er zijn steeds minder mensen die het zelf hebben meegemaakt dus het persoonlijk trauma wordt steeds minder.
Maar het heeft nog steeds een grote invloed gehad op de ontwikkeling van onze maatschappij dus het ‘dit nooit meer’ gedachtegoed blijft.
je hoeft het niet persoonlijk te hebben meegemaakt om het trauma te kennen. Dat gaat wel wat verder dan ‘dit nooit meer’. het gaat om hele bloedlijnen die vernietigd zijn. Hoe veilig groei je dan op denk je?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
15-02-2020 09:30
Ik denk dat het WO2 trauma vooral anders bekeken wordt dan eerder. Er zijn steeds minder mensen die het zelf hebben meegemaakt dus het persoonlijk trauma wordt steeds minder.
Maar het heeft nog steeds een grote invloed gehad op de ontwikkeling van onze maatschappij dus het ‘dit nooit meer’ gedachtegoed blijft.
Nee, een bepaalde groep heeft altijd bestaan.
Nederland telde 100 000 NSB'ers
.
Nu weet ik dat we graag doen alsof iedereen en zijn moeder in het verzet zat, gezien het slechte geheugen, maar helaas.

Die NSB'ers zijn heus niet veranderd in pro- Joodse,Pro niet Europese mensen.
Die hebben in genoeg gevallen het leven opgepakt,het gedachtengoed vastgehouden en de kinderen het e.a. bijgebracht.
We doen nu net alsof er voor de massa immigratie geen anti-semitisme was.

Daar bovenop lees ik dat die tweede wereld oorlog, de kers op de taart die al honderden jaren in de oven stond, erg lang geleden is en dat nakomelingen onmogelijk kunnen lijden onder het verschrikkelijke lot van ouders en/of grootouders.

Doodeng vind ik deze gedachten,dit soort idiote denkbeelden worden ook in de opvoeding van nieuwe generaties gebracht.

Gelukkig is het een minderheid,maar wij de zwijgende meerderheid houden het in stand.
ardni schreef:
15-02-2020 15:09
Nee, een bepaalde groep heeft altijd bestaan.
Nederland telde 100 000 NSB'ers
.
Nu weet ik dat we graag doen alsof iedereen en zijn moeder in het verzet zat, gezien het slechte geheugen, maar helaas.

Die NSB'ers zijn heus niet veranderd in pro- Joodse,Pro niet Europese mensen.
Die hebben in genoeg gevallen het leven opgepakt,het gedachtengoed vastgehouden en de kinderen het e.a. bijgebracht.
We doen nu net alsof er voor de massa immigratie geen anti-semitisme was.

Daar bovenop lees ik dat die tweede wereld oorlog, de kers op de taart die al honderden jaren in de oven stond, erg lang geleden is en dat nakomelingen onmogelijk kunnen lijden onder het verschrikkelijke lot van ouders en/of grootouders.

Doodeng vind ik deze gedachten,dit soort idiote denkbeelden worden ook in de opvoeding van nieuwe generaties gebracht.

Gelukkig is het een minderheid,maar wij de zwijgende meerderheid houden het in stand.
eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven