Geen Carnaval maar verkleedfeest...

14-02-2020 17:31 230 berichten
Kan het nog gekker?

Op een openbare school in Zevenaar wordt Carnaval voortaan verkleedfeest genoemd. Carnaval is katholiek dus dat past niet op een openbare school volgens de oudervereniging.

https://www.ad.nl/binnenland/carnaval-m ... ad0c941eb/


Slaan we nu niet een beetje heel erg door?
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
14-02-2020 19:41
Nou, je impliceerde wel vrij duidelijk dat hier allochtonen achter zaten, terwijl de school in kwestie zich vooral niet wil inlaten met de katholieke tradities in zuidelijk Nederland. Je komt niet echt helder over in deze discussie, hoor.
nee ik zeg dat linkse blanken erachter zitten die DENKEN VAN TE SPREKEN IN NAAM VAN ALLOCHTONEN! lees het nog eens duidelijk dat je dat deel gemist heb! denken dubbel onderstreept moest je het missen!
ManOpHetPrikbord schreef:
14-02-2020 19:39
Overigens ligt de gemiddelde Oeteldonker, Kruikenzeiker of Lampegatter niet echt wakker van het feit dat hullie in een inteeltdorp ergens in de Achterhoek denken dat Carnaval een verkleedfeest is. Als ze maar niet naar het zuiden afzakken.
:HA: :HA:
ManOpHetPrikbord schreef:
14-02-2020 19:39
Overigens ligt de gemiddelde Oeteldonker, Kruikenzeiker of Lampegatter niet echt wakker van het feit dat hullie in een inteeltdorp ergens in de Achterhoek denken dat Carnaval een verkleedfeest is. Als ze maar niet naar het zuiden afzakken.
Alaaf
VivaYfke schreef:
14-02-2020 17:42
Inderdaad is het een verkleedfeest alleen heet het carnaval. Het valt wel op dat er veel woorden verbannen worden.
Ik vind, mijn mening, dat we te ver doorslaan.
Ben ik mee eens.
icequeen2000 schreef:
14-02-2020 19:43
nee ik zeg dat linkse blanken erachter zitten die DENKEN VAN TE SPREKEN IN NAAM VAN ALLOCHTONEN! lees het nog eens duidelijk dat je dat deel gemist heb! denken dubbel onderstreept moest je het missen!
Je hebt het niet eens enkel onderstreept. Zo makkelijk laat ik me dus niet voor de gek houdenm
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geboren en getogen in Brabant en ben opgegroeid met Carnaval en ik vier het nog steeds met veel plezier. Ik heb nooit de associatie gehad met dat het feest van vroeger uit Christelijk was. Nu vieren mensen Carnaval omdat ze het een leutig feest vinden. Met Kerst zitten er ook mensen zich vol te proppen en "vieren" het terwijl ze niet gelovig zijn. Oke dan heet Ketstmis voortaan winterbunkeren. Onzin allemaal om namen te gaan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
30 jaar geleden op mijn openbare school is het ook al aangepast. Omdat wij een aantal kinderen van geen idee welk geloof hadden, maar carnaval mocht iig niet meer.
Lovely_Meghan schreef:
14-02-2020 19:45
30 jaar geleden op mijn openbare school is het ook al aangepast. Omdat wij een aantal kinderen van geen idee welk geloof hadden, maar carnaval mocht iig niet meer.
Alsof iemand uit de oudercommissie 1984 van George Orwell nog eens herlezen had, en bij het deel over Newspeak heeft gedacht: goed idee, dit ga ik ook proberen!
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
14-02-2020 19:39
Overigens ligt de gemiddelde Oeteldonker, Kruikenzeiker of Lampegatter niet echt wakker van het feit dat hullie in een inteeltdorp ergens in de Achterhoek denken dat Carnaval een verkleedfeest is. Als ze maar niet naar het zuiden afzakken.
Zevenaar ligt niet in de Achterhoek.
En de Achterhoek is merendeels RK

Zevenaar ligt in de Liemers

En inteelt? Leg es uit
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 19:55
Reden: Aanvulling
6.21% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
parbleumondieu schreef:
14-02-2020 18:15
Er zijn in dit topic teveel mensen die de geest van vastelaovend niet begrijpen. :cry:
:kneel:
Alle reacties Link kopieren
Snoeptrommeltje in de vastentijd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Oblio schreef:
14-02-2020 19:56
Snoeptrommeltje in de vastentijd
Dat is van heel erg vroeger. Mijn ouders hebben da nog mee gemaakt maar ikzelf niet. Ik ben 54.
vrijenblij20220 schreef:
14-02-2020 19:58
Dat is van heel erg vroeger. Mijn ouders hebben da nog mee gemaakt maar ikzelf niet. Ik ben 54.
Ik wel (37).
Alle reacties Link kopieren
Lovely_Meghan schreef:
14-02-2020 19:45
30 jaar geleden op mijn openbare school is het ook al aangepast. Omdat wij een aantal kinderen van geen idee welk geloof hadden, maar carnaval mocht iig niet meer.
dus maw de meerderheid moet zich aan de minderheid aanpassen zodat de minderheid uiteindelijk meerderheid wordt omdat ze denken van op die manier diverse culturen aan te trekken op hun school!
Murrmurr schreef:
14-02-2020 18:59
STRAKS MAG BLANKE VLA OOK NIET MEER :rofl: :rofl: :rofl:
Het zou verboden moeten worden!
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
14-02-2020 19:59
Ik wel (37).
Oke, ik ben opgegroeid met carnaval maar vasten hebben wij nooit gedaan. Wij gingen wel naar half vastenballen en dat was eigenlijk weer net als Carnaval.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
14-02-2020 20:01
Het zou verboden moeten worden!
Ik heb drop gekocht: zwart witjes. Dan ben ik toch wel goed bezig ?
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
14-02-2020 19:45
Ik ben geboren en getogen in Brabant en ben opgegroeid met Carnaval en ik vier het nog steeds met veel plezier. Ik heb nooit de associatie gehad met dat het feest van vroeger uit Christelijk was. Nu vieren mensen Carnaval omdat ze het een leutig feest vinden. Met Kerst zitten er ook mensen zich vol te proppen en "vieren" het terwijl ze niet gelovig zijn. Oke dan heet Ketstmis voortaan winterbunkeren. Onzin allemaal om namen te gaan veranderen.
Winterbunkeren...fantastisch.
Maar ik stem voor "vreet- en familieruzie festijn"
icequeen2000 schreef:
14-02-2020 20:00
dus maw de meerderheid moet zich aan de minderheid aanpassen zodat de minderheid uiteindelijk meerderheid wordt omdat ze denken van op die manier diverse culturen aan te trekken op hun school!
HET IS ALTIJD DE SCHULD VAN DE MINDERHEDEN HOE DAN OOK! ZITTEN WE MET ONZE NAAMLOZE VLA IN ONZE VERKLEEDKLEREN VERDORIE.
vrijenblij20220 schreef:
14-02-2020 20:07
Ik heb drop gekocht: zwart witjes. Dan ben ik toch wel goed bezig ?
Half racistisch denk ik :hihi:
icequeen2000 schreef:
14-02-2020 20:00
dus maw de meerderheid moet zich aan de minderheid aanpassen zodat de minderheid uiteindelijk meerderheid wordt omdat ze denken van op die manier diverse culturen aan te trekken op hun school!
Ik zou gaan huilen. Heel hard.
Het-groepje schreef:
14-02-2020 20:14
HET IS ALTIJD DE SCHULD VAN DE MINDERHEDEN HOE DAN OOK! ZITTEN WE MET ONZE NAAMLOZE VLA IN ONZE VERKLEEDKLEREN VERDORIE.
IK WEET GEWOON NIE MEER WAT IK MOET ETEN IK BEN AL KILO'S AFGEVALLEN VAN DE STRESS
Ik dacht dat ik met Turks fruit wel veilig zat maar toen werd ik voor seksist uitgemaakt
vrijenblij20220 schreef:
14-02-2020 20:07
Ik heb drop gekocht: zwart witjes. Dan ben ik toch wel goed bezig ?
Kijk, dat is goed! (denk ik)
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 20:19
2.89% gewijzigd
viennas schreef:
14-02-2020 19:18
Mijn hele leven is carnaval. Alleen trek ik die dagen een leuk pekske aan.
Een leuk pekske? Ik trek mej Carnaval alleen maar lelijke wijven aan.

https://youtu.be/aDYIKM2XULY
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 20:20
6.47% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven