Klimaat optimist! Geloven we nog wel in de klimaathysterie?

15-02-2020 17:58 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zitten waarschijnlijk best veel linkse mensen op viva, dus ik verwacht veel tegenspraak.

Toch wil ik graag weten of er ook mensen zijn die niet meer geloven in de klimaat gekte. Gaat het hier niet om financiele belangen? Is het klimaat er echt zo slecht aan toe?

Ik heb een aantal vragen, en het zou leuk zijn als iemand deze zou kunnen beantwoorden. Het leukste is als we ons hier eerst op kunnen focussen omdat ik weet dat er waarschijnlijk veel geindoctrineerde mensen zullen reargeren die hun standpunten en feiten naar voren zullen brengen.

1) In landen zoals UAE en Saudi Arabie is het heel warm. Eigenlijk is het 1 grote woestijn. Zij zouden dus hele grote impact hebben bij het opwarmen van de aarde. Dit gebied zou onleefbaar worden bij opwarming. Waarom hoor je deze landen niet over de opwarming van de aarde? Zij hebben immers geld genoeg en het zou een topprioriteit moeten zijn. Bron:
https://www.middleeasteye.net/opinion/s ... ate-change


2) Obama verkondigd dat de zeespiegel stijgt en dat wij gevaar lopen. Waarom koopt deze beste man dan een grote villa vlak naast de zee? Bron: https://www.blackandblondemedia.com/201 ... ont-homes/ Als hij er zelf echt in geloofd, zou hij dit nooit doen.

Je gaat echt geen miljarden uitgeven als je weet dat het over 20 jaar allemaal onder water staat. Deze beste man lijkt er zelf niet eens in te geloven..

3) Wij worden nu allemaal gestimuleerd om elektrische auto's te gaan rijden. Is het klimaat de reden hiervoor of gaat het meer om financiele belangen? Het opladen van de accu's is in zeer korte tijd flink duurder geworden. https://www.automobielmanagement.nl/aut ... dpr=accept

Dit lijkt zeer veel op cartelvorming. Waarom doet de overheid hier niets tegen als het zo'n topprioriteit is?

Er is zeer veel corruptie in de westerse wereld. Denk eens terug aan de dieselschandalen! Jaren lang werd de sjoemelsoftware door de vingers gezien. De overheid wist het en de fabrikant wist het. Vanwege concurentie kan een fabrikant daar niet vanaf stappen. Iedereen doet het immers. Plotseling gaat de overheid ineens handhaven op de sjoemelsoftware. Dit verzwakt de positie van alle fabrikanten. Er worden hoge boetes uitgedeeld. Vervolgens worden er weer subsidies gegeven op het produceren van elektrische auto's. Dit is de rijnste corruptie! Op deze manier duwt de overheid de fabrikanten in een bepaalde hoek en kunnen zij deze hele markt bespelen.

Is iemand het hier mee eens?

4) Door het kopen van electrische auto's ondersteun je kinderarbeid. Bron https://time.com/4939738/electric-cars- ... hts-congo/
'A key component of the rechargeable lithium-ion batteries on which electric cars run is cobalt. More than half of the world’s cobalt comes from the Democratic Republic of Congo (DRC). Despite its mineral riches, the DRC is one of the poorest countries in the world, and has suffered from decades of war and corrupt leaders. With so few formal jobs in the country, hundreds of thousands of Congolese men, women and children, have been driven to dig their own mines to earn their livelihoods.'

Hoe kan dit in deze tijd? Waarom heeft niemand het hier over? Het kan ons blijkbaar weinig schelen.

5) Een blauwe vlam betekend 100% verbranding. Gas is dus eigenlijk de schoonste brandstof die er is. Benzine auto's kunnen gewoon op gas rijden en de centrale verwarming houd ons huis er lekker warm mee. Niets aan de hand dus..

Het is alleen jammer dat het westen weinig of geen gas heeft..

Vanwege geopolitieke overwegingen mag europa niet te veel gas van Rusland kopen.

Ik denk eerder dat het zoals altijd om $$$ gaat. Als wij onafhankelijk zijn en zelf onze energie kunnen maken, is dit een stuk makkelijker. Het makkelijkst is dan om via de staatsmedia te doen alsof de wereld bijna vergaat. Op deze manier krijg je het volk mee in deze switch.

Geloven mensen dat gas een schone bron van energie is?

6) De overheid wil minder boeren. Zou de reden niet kunnen zijn dat er windmolens moeten staan op al deze velden? Op dit moment voorzien windmolens maar een paar procent aan stroom. Er zullen dus gigantisch veel windmolens bij moeten komen. Zou het echt gaan om de uitstoot van de veestapel of zou het de overheid wel goed uitkomen om wat extra ruimte te hebben?

We hebben gezien hoe kleine boeren allemaal de nek om werden gedraaid in de jaren 2000 -. Boeren konden alleen maar overleven als zij maar groter en groter werden. Op deze manier zijn er al veel minder boeren en is het veel makkelijker om deze te manipuleren. Uiteindelijk is dit het plan van mensen met heel veel geld en invloed. De overheid voert het slechts uit.. Het doel lijkt mij eerder dat het westen weer meer invloed krijgt over de wereld..

Is iemand het eens met dit standpunt?

'I'm not wearing a tinfoil hat'
gregie wijzigde dit bericht op 15-02-2020 18:07
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt inderdaad geen aluhoedje op, maar een hele stapel...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Jouw spelling maakt mij een beetje hysterisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vooral moeite om door alle spelfouten heen te lezen.

En het is tinfoil (aluminiumfolie), geen thin foil (dunne folie).
rainydays wijzigde dit bericht op 15-02-2020 18:06
Reden: .
36.22% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaan jullie niet in op de feiten? Zoals we gewend zijn van links is dit lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het niet zo interessant vind.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
ik krijg het op mijn heupen van al die spelling bitches! alsof zij nooit een fout maken!
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
15-02-2020 18:08
Omdat ik het niet zo interessant vind.
Daarom klikte je waarschijnlijk ook op deze discussie.. Als het dan te moeilijk word kun je altijd nog afhaken.
Alle reacties Link kopieren
Altijd leuk, iemand die met zo’n open instelling een topic opent, duidelijk helemaal klaar om overtuigd te worden door goede argumenten.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
15-02-2020 18:08
ik krijg het op mijn heupen van al die spelling bitches! alsof zij nooit een fout maken!
Ik denk dat het vaak gewoon een uitvlucht is. Als je geen antwoord weet kun je de focus altijd op spelling leggen :) Lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 18:06
Waarom gaan jullie niet in op de feiten? Zoals we gewend zijn van links is dit lekker makkelijk.
Welke feiten?
Je hebt een lijstje met complottheorieën. Dat werkt net als religie, je gelooft het of je gelooft het niet.
Alle reacties Link kopieren
Als jij de wetenschap niet wilt geloven, dan moet je dat zelf weten. Geen zin om op die rare hersenspinsels in te gaan.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Alsof de opwarming van de aarde afhangt van je politieke voorkeur. Dan overschat je de macht van de politiek toch deerlijk, hoor.
gregie schreef:
15-02-2020 18:06
Waarom gaan jullie niet in op de feiten? Zoals we gewend zijn van links is dit lekker makkelijk.
Ik vind niet echt dat je goede feiten laat zien. Je hebt vragen, plaatst een vaag linkje en dat is het.
Ik kan al jouw logica/vragen weerleggen met veel meer linkjes en onderzoeken die het tegendeel bewijzen.

Daarbij is jouw feit 2 echt belachelijk. Daarna ben ik eigenlijk een beetje afgehaakt je serieus te nemen.
Als je je daardoor laat beïnvloeden dan denk ik dat je die tinfoil even dubbel moet vouwen.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
15-02-2020 18:12
Als jij de wetenschap niet wilt geloven, dan moet je dat zelf weten. Geen zin om op die rare hersenspinsels in te gaan.
Wetenschap? zelfs wetenschap is politiek gekleurd!
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 18:09
Daarom klikte je waarschijnlijk ook op deze discussie.. Als het dan te moeilijk word kun je altijd nog afhaken.

Vul vooral in voor een ander. Het is gewoon interessant om te zien hoe mensen ergens over denken / waarom mensen ergens een topic over openen. Dat wil dus niet zeggen dat ik het onderwerp automatisch interessant vind en de behoefte voel om inhoudelijk te reageren.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
15-02-2020 18:14
Wetenschap? zelfs wetenschap is politiek gekleurd!
Toevallig links zeker? :-P
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
15-02-2020 18:12
Als jij de wetenschap niet wilt geloven, dan moet je dat zelf weten. Geen zin om op die rare hersenspinsels in te gaan.
Hier komt dus de corruptie bij kijken. Wetenschappers die het tegenovergestelde zeggen worden niet gehoord...


Zomaar een artikel:
https://www.forbes.com/sites/rogerpielk ... 1abb1d702c
Ik ben een klimaat optimist. Tenminste, ik geloof niet zo in al dat hysterische gedoe. Dat dingen veranderen en veranderd zijn ten opzichte van 200 jaar geleden, dat geloof ik meteen. Hoe kan het ook anders, zoveel meer mensen en zoveel meer industrie.

Ik kan me doorgaans heel goed vinden in wat Robert Jensen zegt. Ik vind het helder zonder hysterie. Nu trek ik die hysterische mensen sowieso al heel erg slecht. De dingen en argumenten die je soms hoort raken ook echt kant nog wal. Dat kind, die greta thunberg zou echt een mediastop moeten krijgen opgelegd.

Ik denk best dat er dingen zijn die we kunnen doen om vervuiling en alles te beperken, ik denk ook dat dat verstandig is. Maar de krankzinnige ideeën waarmee je nu om de oren wordt geslagen zijn te absurd en onrealistisch voor woorden.

Ik denk dat het voor veel mensen een soort aandachtsgeilheid is. Links heeft ineens ergens kortsluiting of iets. Alles moet ineens kunnen, we moeten overal excuses voor maken, ons gaan schamen als we willen vliegen of treinen, ook veel andere dingen die niet met het klimaat te maken hebben, denk aan racisme.

Ik ben er zo klaar mee. Zo meteen stromen zij door naar een commerciële functie en zitten wij letterlijk met de gebakken peren. Net zoals dat met de euro gegaan is en met dat Brussel nu wel even voor ons bepaald.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
15-02-2020 18:13
Alsof de opwarming van de aarde afhangt van je politieke voorkeur. Dan overschat je de macht van de politiek toch deerlijk, hoor.
Klopt, tegenwoorde is zelfs de VVD hetzelfde als Groen Links
Ik geloof ook dat er een kans is dat Nederland over 10 jaar onder water staat. Heeft mij nog niet doen emigreren. Laat staan Obama die wel wat miljoenen kan missen, waarschijnlijk genoeg andere huizen heeft en nu heerlijk de komende jaren kan genieten van zijn huis naast het strand.

Dus wat een kul argument. Niet dat ik de rest van je argumenten wel goed vind. Maar vond deze er toch wel uitspringen.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
15-02-2020 18:16
Toevallig links zeker? :-P
Dit is precies wat er aan de hand is.
Nee ik geloof er niet in. Naar mijn mening hebben ze te weinig informatie en over een te korte periode informatie meegenomen in de berekeningen en dit gepresenteerd als feit.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 17:58
Is iemand het eens met dit standpunt?

'I'm not wearing a tinfoil hat'
Welk standpunt? Dat je geen 'tinfoil hat' draagt? Je presenteert een paar 'feiten', zegt dat je vragen hebt en op antwoord hoopt. Maar je hebt één standpunt?
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
15-02-2020 18:18
Klopt, tegenwoorde is zelfs de VVD hetzelfde als Groen Links

Ach jochie/meisje toch.
Ik had een heel stuk getikt maar dat lijkt me weinig zinnig als deze wijze van denken je reacties kenmerkt.

Al je punten ademen complottheorie.
Als je dat echt zou willen toetsen zou je dat zelf kunnen doen, door andere informatie te zoeken. Er is genoeg beschikbaar voor wie dat wil vinden. Wie overtuigd is dat het een complot is vindt echter alleen maar bevestiging daarvan, ook in een topic als dit.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven