#ikbenblank

23-02-2020 07:34 1554 berichten
Alle reacties Link kopieren
#ikbenblank is trending op Twitter. Serieus, houdt het nou nooit eens op met het gezeik? Donkere mensen (ik weet niet eens meer hoe ik ze moet noemen) vinden alles racisme, veel blanke mensen gaan de strijd aan alsof het om leven en dood gaat (echt, ik heb zelden mensen zo fanatiek gezien als al die droeftoeters die al jaren roepen dat zwarte Piet moet blijven) of zijn racisten en nu moet je er opeens trots op zijn als je blank bent en dat van de daken schreeuwen. Nee, want het mag echt niet wit genoemd worden.
Echt, wat een sneu gezeik!

Ik zeg: laat alle mensen met iemand van een andere huiskleur kinderen krijgen, dan zijn we er over een tijd vanaf :mad: :clown:
Goed initiatief! Ik ben blank en niet wit.
Alle reacties Link kopieren
Jij durft :)

Dit topic wordt om zeep geholpen in 5,4,3,2,1.
Jouw post is sneu gezeik.
Misschien niet on topic maar wat b.v. te doen met de emotions in alle huidskleuren zoals de duimpjes omhoog en biddende handjes?
Mag ik dan nog wel de blanke kiezen als ik reageer in een app bericht? Of kies kies ik de neutrale kleur ongeveer in het midden? Ik zie dat veel niet meer voor blanke durven of willen kiezen.
Alle reacties Link kopieren
damesbril schreef:
23-02-2020 07:58
Misschien niet on topic maar wat b.v. te doen met de emotions in alle huidskleuren zoals de duimpjes omhoog en biddende handjes?
Mag ik dan nog wel de blanke kiezen als ik reageer in een app bericht? Of kies kies ik de neutrale kleur ongeveer in het midden? Ik zie dat veel niet meer voor blanke durven of willen kiezen.
Van mij mag je dus alles kiezen. Ik vind alleen die gele lelijk, maar dat heeft niks met Chinezen te maken.
Alle reacties Link kopieren
We hebben met 2-1 gewonnen van Fortuna

Da's pas belangrijk
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
23-02-2020 07:58
Jouw post is sneu gezeik.
Zet jij dan ook #ikbenblank op je Twitter?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja ik vind wit wel een hele foute benaming. We hebben namelijk geen wit pigment, maar we hebben minder pigment dan iemand met een donkere huid. Blank dus. Er bestaat alleen bruin en geel huid pigment.

Ook zwart vind ik vreselijk fout. Misschien dat ik kleurenblind ben, maar een zwart mens heb ik nog nooit gezien. Wel bruin of getint.

Wakker liggen doe ik er ook niet van. Al wil iemand het paars of oranje noemen, geeft mij enkel het idee dat ze kleurenblind zijn en daar kan iemand natuurlijk niks aan doen.

Verder denk ik dat dit gezeik racisme juist in de hand werkt en als iemand echt gediscrimineerd wordt, dan zal men snel denken "ja hoor, heb je weer zo'n zeikerd".
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
23-02-2020 08:02
We hebben met 2-1 gewonnen van Fortuna

Da's pas belangrijk
Gefeliciteerd!
Ik pak altijd die gele want dat is de kleur van emojis en dan krijg ik weleens de opmerking of ik Aziatisch ben. 🤷‍♀️

Maar ik zeg witte en donkere mensen want ik vind blank een raar woord.
anoniem_387931 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 08:04
21.56% gewijzigd
Ik ben roze 👩🏻‍🦱
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
23-02-2020 08:02
We hebben met 2-1 gewonnen van Fortuna

Da's pas belangrijk
Gefeliciteerd.
pamelacourson schreef:
23-02-2020 08:02
Van mij mag je dus alles kiezen. Ik vind alleen die gele lelijk, maar dat heeft niks met Chinezen te maken.
Oh gelukkig haha.
Ik zie bij mijn Latijns Amerikaanse familie wel veel leed t.a.v. white privilege en blanken die zich beter voelen dan de immigranten.
Gelukkig krijgen de jongere generaties veel meer kansen dan voorheen maar het is nog steeds niet vanzelfsprekend.
Ben bang dat dit toch allemaal vanuit Amerika is overgewaaid naar hier.
Vreselijk, witte/blanke mensen die zich profileren als groep.
Alle reacties Link kopieren
Hoorde laatst iemand zeggen, dat we blanke vla maar superieure vla moeten noemen of hihihihahaha hardwerkende mensen vla

Dus Neu, ik ga geen blanke # gebruiken
pamelacourson schreef:
23-02-2020 08:02
Zet jij dan ook #ikbenblank op je Twitter?
Nee, want dat is totaal niet nodig. Ik ben mij bewust van het ongevraagde privilege dat mijn huidskleur mij geeft en voel mij niet bedreigd door mensen die opkomen voor wat zij belangrijk vinden.

#ikbenlichtbruinenwitbijmijntietenenkontwantikbennetopvakantiegeweest
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 23-02-2020 08:18
10.07% gewijzigd
Letsgetlosttonight schreef:
23-02-2020 08:03
Ik pak altijd die gele want dat is de kleur van emojis en dan krijg ik weleens de opmerking of ik Aziatisch ben. 🤷‍♀️

Maar ik zeg witte en donkere mensen want ik vind blank een raar woord.
En de kleurtjes er tussenin? Hoe noem je dat dan?
Onze kinderen zijn lichtgetint, voelen zich niet blank/wit en niet donker?
Ik noem ze dan ook vaak lichtgetint, maar dat heeft ook een beladen lading tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
23-02-2020 08:16
Nee, want dat is totaal niet nodig. Ik ben mij bewust van het ongevraagde privilege dat mijn huidskleur mij geeft en voel mij niet bedreigd door mensen die opkomen voor wat zij belangrijk vinden.
Dat is dus wat ik ook zeg.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
23-02-2020 08:02
We hebben met 2-1 gewonnen van Fortuna

Da's pas belangrijk
Vraag niet hoe .. :rofl: maar goed, die 3 punten zijn binnen :yes:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
damesbril schreef:
23-02-2020 08:17
En de kleurtjes er tussenin? Hoe noem je dat dan?
Onze kinderen zijn lichtgetint, voelen zich niet blank/wit en niet donker?
Ik noem ze dan ook vaak lichtgetint, maar dat heeft ook een beladen lading tegenwoordig.
Noem ze gewoon mooi in plaats van een kleur. En dat geldt voor iedereen. Probleem opgelost.
De verdeeldheid lijkt groter en groter te worden.
Nooit heb ik me laten leiden door kleur, afkomst, religie. Ik hou van mensen en hun verhaal en ik behandel iedereen zoals ik zelf behandeld wil worden.
Maar het wordt wel steeds lastiger om "gewoon" met elkaar te doen. Met het minste geringste zou je iemand boos kunnen krijgen of kwetsen.
Ik heb geen zin in enge discussies met blanke fanatiekelingen en ik heb geen zin om continu elk woord zorgvuldig af te moeten wegen als ik in gesprek ben met iemand met een andere huidskleur en/of religie. Het wordt er niet gezelliger op.
pamelacourson schreef:
23-02-2020 08:17
Dat is dus wat ik ook zeg.
Ja klopt. Ik was te kort door de bocht. Ik erger me aan alles hierover.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 23-02-2020 08:25
32.57% gewijzigd
damesbril schreef:
23-02-2020 07:58
Misschien niet on topic maar wat b.v. te doen met de emotions in alle huidskleuren zoals de duimpjes omhoog en biddende handjes?
Mag ik dan nog wel de blanke kiezen als ik reageer in een app bericht? Of kies kies ik de neutrale kleur ongeveer in het midden? Ik zie dat veel niet meer voor blanke durven of willen kiezen.
Waarom zou dat niet mogen? En van wie eigenlijk niet?
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
23-02-2020 08:19
De verdeeldheid lijkt groter en groter te worden.
Nooit heb ik me laten leiden door kleur, afkomst, religie. Ik hou van mensen en hun verhaal en ik behandel iedereen zoals ik zelf behandeld wil worden.
Maar het wordt wel steeds lastiger om "gewoon" met elkaar te doen. Met het minste geringste zou je iemand boos kunnen krijgen of kwetsen.
Ik heb geen zin in enge discussies met blanke fanatiekelingen en ik heb geen zin om continu elk woord zorgvuldig af te moeten wegen als ik in gesprek ben met iemand met een andere huidskleur en/of religie. Het wordt er niet gezelliger op.
Helemaal mee eens, het wordt steeds erger. En dit soort hashtags op social media werken het alleen maar meer in de hand.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 23-02-2020 08:22
5.25% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven