Wie wordt de nieuwe president van de VS?

05-03-2020 20:25 316 berichten
Wordt het weer 4 jaar Donald Trump, of kiezen de Amerikanen straks toch in meerderheid voor de democratische kandidaat?

Elizabeth Warren heeft zich vandaag teruggetrokken als kandidaat voor de democraten. De strijd lijkt nu voornamelijk te gaan tussen Joe Biden en Bernie Sanders. Dit betekent dat Trump sterke kaarten heeft. Joe Biden is, net als 4 jaar geleden Hillary Clinton, een kandidaat die te veel het stempel van de Washingtonse incrowd draagt. Trump gaat iets roepen over ‘drain the swamp’ en de vage Oekraine-deals waarmee de familie Biden om duistere reden heel veel geld heeft verdiend.

Bernie Sanders is zo radicaal links dat de kans groot is dat kiezers dit niet aandurven.

Kortom, bij gebrek aan tegenkandidaten van kaliber en dankzij economische rugwind, is de kans groot dat Trump gewoon een tweede termijn krijgt. Wat hem misschien nog de herverkiezing kan kosten, is een sterke economische teruggang de komende maanden door de Corona-paniek.
Alle reacties Link kopieren
Mijn verstand zegt Sanders, mijn gevoel zegt Biden maar de realiteit is trump.
Trump
Alle reacties Link kopieren
De oude president blijft gewoon. En dat is niet omdat hij het zo enorm goed doet, maar gewoon omdat de tegenpartij er keer op keer een zooitje van maakt.
Net als de vorige keer overigens.
Zelfs in Amerika zitten ze uiteindelijk niet te wachten op nog een fossiel van heel erg lang geleden, vol met allerlei ellende die vanzelf weer boven komt.
Trump

Helaas
Karl_Marx schreef:
05-03-2020 20:34
Mijn verstand zegt Sanders, mijn gevoel zegt Biden maar de realiteit is trump.
Precies mijn gedachte
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zo dat Sanders wint, maar ik ben bang dat ze dat niet aandurven.
Helaas Trump. Maar goed, dan zijn we daarna ook van hem af.

Maar wat ik niet zo goed begrijp, waarom zijn al die presidentskandidaten zo oud?
Is er serieus niemand onder de 50 die interesse heeft en naam kan maken om zo groepen mensen voor zich te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Trump, economie doet het aardig goed, werkloosheid is laag, en eigenlijk geen goede tegenstander, Trump dus.
Alle reacties Link kopieren
Nou, zo 'radicaal links' vind ik Sanders niet hoor. Wellicht voor Amerikaanse begrippen. Ik vrees dat het nogmaals Trump wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen sterke opinie of voorkeur; ik denk Trump. Gelukkig zijn de tegenkandidaten niks. Het was vervelender geweest als hij een goede tegenkandidaat verslaat.

Ik hoef er gelukkig niet te wonen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Biden is 77 en Sanders is 78! Daar zit toch geen mens op te wachten. En Trump is 73. Onvoorstelbaar dat er geen jongere kandidaten zijn. Mij maakt het niks uit of Trump blijft zitten, hoewel ik nooit gedacht had dat ik dat zou zeggen.Maar ik kan me niet voorstellen dat het er significant beter op wordt als Biden of Sanders wordt gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
05-03-2020 21:23
Onvoorstelbaar dat er geen jongere kandidaten zijn.

Die waren er wel dus raar dat je dit zegt.
Felidaes schreef:
05-03-2020 20:50
Helaas Trump. Maar goed, dan zijn we daarna ook van hem af.

Maar wat ik niet zo goed begrijp, waarom zijn al die presidentskandidaten zo oud?
Is er serieus niemand onder de 50 die interesse heeft en naam kan maken om zo groepen mensen voor zich te krijgen.
Ja, dit vind ik ook onbegrijpelijk. Alle kandidaten zijn de pensioenleeftijd ver voorbij, en dat voor zo’n veeleisende baan.
Alle reacties Link kopieren
Ja en als 1 van de democratische kandidaten gekozen wordt dan zitten ze dus 4 jaar, dan zijn ze dus al over de 80, in het witte huis. Het zijn misschien de uitzonderingen die de regel bevestigen maar ik vind de gemiddelde 80 jarige toch niet meer enorm geschikt voor zo'n enorm belangrijke functie. Maar goed, trump is ook al niks. Ik snap niet dat de jongere kandidaten het niet goed hebben gedaan in de voorverkiezingen.
De democraten hebben geen sterke kandidaten, wat een armoe zeg. Die mogen inmiddels toch wel eens kritisch naar zichzelf gaan kijken...

Dat wordt nog 4 jaar Trump vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
05-03-2020 21:23
Biden is 77 en Sanders is 78! Daar zit toch geen mens op te wachten. En Trump is 73. Onvoorstelbaar dat er geen jongere kandidaten zijn. Mij maakt het niks uit of Trump blijft zitten, hoewel ik nooit gedacht had dat ik dat zou zeggen.Maar ik kan me niet voorstellen dat het er significant beter op wordt als Biden of Sanders wordt gekozen.
Ik ben helemaal geen voorstander van Trump. Maar ik zie Bernie en Biden ook echt geen president worden. Bernie is bijna 80 mocht hij president worden.
Alle reacties Link kopieren
Er was bij de democraten ook wel een jongere en best aantrekkelijke kandidaat. Toen dacht ik nog daar heeft Trump concurrentie aan, want jong en fris doet het vaak wel goed. Maar blijkbaar niet goed genoeg.
Ik verwacht ook dat Trump wint.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Hetvrijewoord schreef:
05-03-2020 21:52
De democraten hebben geen sterke kandidaten, wat een armoe zeg. Die mogen inmiddels toch wel eens kritisch naar zichzelf gaan kijken...

Dat wordt nog 4 jaar Trump vrees ik.
+1
Alle reacties Link kopieren
Volgens de New York Times over Bloomberg;

Dropped out of the race on the day after Super Tuesday and endorsed Mr. Biden. He spent hundreds of millions of dollars of his own fortune on a campaign that lasted just over three months.

Dit zijn de kandidaten die afvielen:
Als je naar onder scrollt, zie je de "dropouts"

https://www.nytimes.com/interactive/201 ... dates.html
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Impeachment procedures voeren kunnen de democraten goed maar met een goede presidentskandidaat komen lukt dan weer niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Trump
Alle reacties Link kopieren
Kc2020 schreef:
05-03-2020 20:51
Trump, economie doet het aardig goed, werkloosheid is laag, en eigenlijk geen goede tegenstander, Trump dus.
Er kan nog van alles gaan veranderen, nu met het coronavirus.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
05-03-2020 21:52
De democraten hebben geen sterke kandidaten, wat een armoe zeg. Die mogen inmiddels toch wel eens kritisch naar zichzelf gaan kijken...

Dat wordt nog 4 jaar Trump vrees ik.
Wat is jouw grote vrees dan? Op welke manier kan nog 4 jaar Trump jouw bestaan zo verpesten dat je zijn herverkiezing vreest? Mensen lijken hier wel anti Trump op default te zijn.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Trump, tenzij hij bezwijkt aan Corona.

Maar inderdaad, waarom zijn ze allemaal zo oud??
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven