Vrouwenmars komt op voor vluchtelingen en de islam

11-03-2020 20:34 293 berichten
Tijdens de internationale vrouwendag waren vrouwen in Amsterdam aan het protesteren voor onderdrukte minderheden, de islam, het klimaat, meer orgasmes en Palestina. En uiteraard tegen Forum voor Democratie. UP network doet verslag met Eva Vlaardingerbroek.

Vlaardingerbroek duidt: "Het is één grote mars van het slachtofferschap. Allemaal mensen bij elkaar met het idee dat ze onderdrukt worden en dat ze slachtoffer zijn van een groter onderdrukkend systeem. Het is natuurlijk fijn, want als je onderdrukt wordt dan hoef je geen verantwoordelijkheid te nemen voor dingen die niet lukken in het leven."

"Er is volledige gelijkheid voor de wet tussen mannen en vrouwen. [...] Het hele verhaal dat vrouwen voor hetzelfde werk minder geld zouden krijgen dan mannen is onzin. En als het al zo is dan komt dat doordat vrouwen minder snel om bijvoorbeeld loonsverhoging vragen. Het institutioneel discrimineren van vrouwen gebeurt [in Nederland] gewoon niet. En er zijn wel degelijk landen waar het wel gebeurt en daar hebben deze [demonstranten] allemaal geen oog voor".

Het volledige verslag is hier terug te zien: https://www.youtube.com/watch?v=vDGrJI26ysU&t=29s

Als ik de vrouwenmars zou lopen doe ik dat voor:

Totaal aantal stemmen: 56

Vrouwenrechten in Nederland (23%)
Vrouwenrechten elders op de wereld. (38%)
Palestina (2%)
Islam (5%)
De rechten van minderheden (13%)
Meer diversiteit (2%)
Anders nl; (18%)
anoniem_366318 wijzigde dit bericht op 11-03-2020 20:53
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lag gewoon te netflixen in bed en mij te vergapen aan alle lekkere mannen in Vikings.
Stond die spelfout ook in het citaat? Matig redigeerwerk dan.

Voor de rest: in Nederland mag je lekker marsen waarvoor je wilt. Wilde hamsters, zielige bounty's die altijd overblijven in de doos met Celebrations of arme witte mannen die echt het slachtoffer zijn in deze moderne tijden. Het kan allemaal.
Och-och.
Dat arme Forum ook he?
Tja, als je dat echt vind, dan vind je dat.
Ik mis: ‘tegen hommels’ als optie in de pol.

Dat monotone gezoem is niet te doen.
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 11-03-2020 20:51
36.36% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
11-03-2020 20:39
Stond die spelfout ook in het citaat? Matig redigeerwerk dan.
Dat matige redigeerwerk zal dan wel aan mij liggen. Waar zit de spelfout?
Bombus-Sylvarum schreef:
11-03-2020 20:50
Dat matige redigeerwerk zal dan wel aan mij liggen. Waar zit de spelfout?
2 keer "gebeurd." Ik had het niet genoemd als je het zelf geschreven had, maar omdat het tussen aanhalingstekens stond, dacht ik dat je het gekopieerd had van een officiële nieuwsbron. Ik kan het niet hebben als daar spelfouten gemaakt worden.
Betty_Slocombe schreef:
11-03-2020 20:52
2 keer "gebeurd." Ik had het niet genoemd als je het zelf geschreven had, maar omdat het tussen aanhalingstekens stond, dacht ik dat je het gekopieerd had van een officiële nieuwsbron. Ik kan het niet hebben als daar spelfouten gemaakt worden.
Het is aangepast. En een beetje matig ja ;-) ! (Veegt een zweetdruppeltje weg).
Alle reacties Link kopieren
die marsen en betogingen halen niks uit, dus waarom maak je je zorgen?
Alle reacties Link kopieren
Suggestieve topictitel en niet kloppend ook.

Het thema was dit jaar Vrijheid en tegen onderdrukking van v/m/x.

“Voorafgaand aan de mars belegt het Netwerk Vrouwen FNV de Internationale Vrouwendagviering in het Amsterdam Museum. De vakbond maakt zich hard voor gelijke salarissen op de werkvloer en strijdt tegen seksueel geweld en discriminatie van zwangere vrouwen.”

https://www.ad.nl/binnenland/women-s-ma ... ~a69be3e2/

Er zullen vast ook mensen zelfstandig andere thema’s hebben aangegrepen. Dat mag.

Ik was op dat moment juist bounty’s uit de doos Celebrations als eerste aan het verorberen al Netflixend. En dat mag ook.
Wanna grow up to be
Be a debaser
aanmatigende op
S-Meds schreef:
11-03-2020 21:17
aanmatigende op
Natuurlijk.
Mars? Ik vind Snickers lekkerder daar zou ik het voor doen.
'Palestina' bestaat geen eens.
Ik ben niet zo'n voorstander van marsen. Behalve dan een mars tegen PVV en FvD.
Alle reacties Link kopieren
Meer orgasmes ben ik dan wel weer voor :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Chienandalou schreef:
11-03-2020 21:08
Suggestieve topictitel en niet kloppend ook.

Het thema was dit jaar Vrijheid en tegen onderdrukking van v/m/x.

“Voorafgaand aan de mars belegt het Netwerk Vrouwen FNV de Internationale Vrouwendagviering in het Amsterdam Museum. De vakbond maakt zich hard voor gelijke salarissen op de werkvloer en strijdt tegen seksueel geweld en discriminatie van zwangere vrouwen.”

https://www.ad.nl/binnenland/women-s-ma ... ~a69be3e2/

Er zullen vast ook mensen zelfstandig andere thema’s hebben aangegrepen. Dat mag.

Ik was op dat moment juist bounty’s uit de doos Celebrations als eerste aan het verorberen al Netflixend. En dat mag ook.
Ja precies. De gaypride heeft hier ook aandacht voor. Gewoon solidariteit. Raar woord tegenwoordig, schijnt.
To, kijk eens naar de film 'pride'. Echt gebeurd en een prachtig voorbeeld van onwaarschijnlijke partners die voor elkaars rechten strijden.
Dat to dit enkel ziet vanuit slachtofferschap zegt veel over hoe jij tegen mensen aankijkt.
Misschien moet je je drukker maken om de landfront nazi's die zich pontificaal aansluiten bij rechtse bijeenkomsten. Dat is niet vanuit solidariteit.
Het-groepje schreef:
12-03-2020 06:51
Ja precies. De gaypride heeft hier ook aandacht voor. Gewoon solidariteit. Raar woord tegenwoordig, schijnt.
Ik vind solidariteit geen vreemd woord. Het lijkt me de basis van gemeenschappelijke voorzieningen.
Het-groepje schreef:
12-03-2020 06:51
To, kijk eens naar de film 'pride'. Echt gebeurd en een prachtig voorbeeld van onwaarschijnlijke partners die voor elkaars rechten strijden.
Lijkt me een mooie film. Mooi verhaal ook. Twee groepen die voor de rechten van elkaar opkomen en die niet bestrijden.

Hoe anders is dat bij de feministen van vandaag de dag die openlijk de rechten en mogelijkheden van mannen wil bestrijden en met name de blanke Westerse man wegzet als de vijand.

Bij niet-Westerse minderheden worden nauwelijks vraagtekens gezet terwijl hier een groot anti-Westers sentiment leeft inclusief zeer sterke patriarchale denkbeelden.

En dan vragen om solidariteit? Kom op zeg!
Chienandalou schreef:
11-03-2020 21:08
Suggestieve topictitel en niet kloppend ook.

Het thema was dit jaar Vrijheid en tegen onderdrukking van v/m/x.

“Voorafgaand aan de mars belegt het Netwerk Vrouwen FNV de Internationale Vrouwendagviering in het Amsterdam Museum. De vakbond maakt zich hard voor gelijke salarissen op de werkvloer en strijdt tegen seksueel geweld en discriminatie van zwangere vrouwen.”

https://www.ad.nl/binnenland/women-s-ma ... ~a69be3e2/

Er zullen vast ook mensen zelfstandig andere thema’s hebben aangegrepen. Dat mag.
Als je wilt citeer ik een deel van je tekst in de OP.

Verder een paar mensen die vast wat andere thema’s aangrijpen? Het wordt erdoor gekaapt. En daar mag best wel kritiek op zijn, omdat het inmiddels een vast en omvangrijk onderdeel is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
12-03-2020 07:14
Ik vind solidariteit geen vreemd woord. Het lijkt me de basis van gemeenschappelijke voorzieningen.



Lijkt me een mooie film. Mooi verhaal ook. Twee groepen die voor de rechten van elkaar opkomen en die niet bestrijden.

Hoe anders is dat bij de feministen van vandaag de dag die openlijk de rechten en mogelijkheden van mannen wil bestrijden en met name de blanke Westerse man wegzet als de vijand.

Bij niet-Westerse minderheden worden nauwelijks vraagtekens gezet terwijl hier een groot anti-Westers sentiment leeft inclusief zeer sterke patriarchale denkbeelden.

En dan vragen om solidariteit? Kom op zeg!
Welke rechten en mogelijkheden van mannen worden openlijk bestreden door feministen? Ik ben echt benieuwd.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Bombus-Sylvarum schreef:
12-03-2020 07:14
Ik vind solidariteit geen vreemd woord. Het lijkt me de basis van gemeenschappelijke voorzieningen.



Lijkt me een mooie film. Mooi verhaal ook. Twee groepen die voor de rechten van elkaar opkomen en die niet bestrijden.

Hoe anders is dat bij de feministen van vandaag de dag die openlijk de rechten en mogelijkheden van mannen wil bestrijden en met name de blanke Westerse man wegzet als de vijand.

Bij niet-Westerse minderheden worden nauwelijks vraagtekens gezet terwijl hier een groot anti-Westers sentiment leeft inclusief zeer sterke patriarchale denkbeelden.

En dan vragen om solidariteit? Kom op zeg!
Hoe kom je daar nou toch bij?
Bombus-Sylvarum schreef:
12-03-2020 07:14
Ik vind solidariteit geen vreemd woord. Het lijkt me de basis van gemeenschappelijke voorzieningen.



Lijkt me een mooie film. Mooi verhaal ook. Twee groepen die voor de rechten van elkaar opkomen en die niet bestrijden.

Hoe anders is dat bij de feministen van vandaag de dag die openlijk de rechten en mogelijkheden van mannen wil bestrijden en met name de blanke Westerse man wegzet als de vijand.

Bij niet-Westerse minderheden worden nauwelijks vraagtekens gezet terwijl hier een groot anti-Westers sentiment leeft inclusief zeer sterke patriarchale denkbeelden.

En dan vragen om solidariteit? Kom op zeg!
De man was altijd al de vijand. waar hij vandaan komt maakt niet uit
Astromeria schreef:
12-03-2020 08:34
Hoe kom je daar nou toch bij?
angst
Bombus-Sylvarum schreef:
12-03-2020 07:14
Ik vind solidariteit geen vreemd woord. Het lijkt me de basis van gemeenschappelijke voorzieningen.



Lijkt me een mooie film. Mooi verhaal ook. Twee groepen die voor de rechten van elkaar opkomen en die niet bestrijden.

Hoe anders is dat bij de feministen van vandaag de dag die openlijk de rechten en mogelijkheden van mannen wil bestrijden en met name de blanke Westerse man wegzet als de vijand.

Bij niet-Westerse minderheden worden nauwelijks vraagtekens gezet terwijl hier een groot anti-Westers sentiment leeft inclusief zeer sterke patriarchale denkbeelden.

En dan vragen om solidariteit? Kom op zeg!
De LGBT gemeenschap kwam op voor het onrecht dat de mijnwerkers was aangedaan maar heeft ook voor elkaar gekregen dat potenrammen niet meer mocht.
Zo komt de vrouwenbeweging ook op voor zaken als ouderschapsverlof voor mannen maar strijdt ook tegen ongelijke betaling tussen mannen en vrouwen. Waarmee ze niets afnemen van mannen maar voor gelijke rechten gaan.
Net zoals een verbod op potenrammen niks afnam van rechten van mijnwerkers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven