Internationale dag van geluk

20-03-2020 10:25 21 berichten
Vandaag, de internationale dag van geluk.

Het is altijd goed om te kijken naar positieve dingen, er is elke dag wel iets wat je een glimlach geeft, een goed gevoel.
Het hoeft niet altijd groot te zijn, je kind die je een spontane kus of knuffel geeft. De zon die schijnt, het begin van de lente, de geur. Een berichtje van iemand die je lief is.

Waar zit voor jou het (kleine) geluk in?
Wie verzint zoiets?
To trapt af, ik word gelukkig van m'n peuter die me een spontane knuffel geeft, die zachtjes doet omdat hij denkt dat ik nog slaap en heel zachtjes naast me komt liggen en me allemaal kusjes geeft.
De kinderen die samen spelen en ontdekken.
Ik ben blij dat we nog naar buiten kunnen. Blij dat we iets proberen te doen voor een ander, hoe klein ook
Luci_Morgenster schreef:
20-03-2020 10:28
Wie verzint zoiets?

Lukt me niet om link te plakken, staat op metronieuws.
Even wat anders dan corona
Alle reacties Link kopieren
Leuk, even wat lichters ;)

Ik was even naar de etos waar ik advies vroeg aan de verkoopster ivm zwangerschap. Zegt ze bij het afrekenen: ‘Meis, ik heb nog één flesje desinfecterende handgel, neem jij die maar mee’. Was even wat anders dan de hordes mensen in de kruidvat gister.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel geluk op dit moment!

Na drie keer noodmedicatie in drie kwartier zijn de epileptische aanvallen van onze zoon nu al tien minuten onder controle èn over een half uurtje hangt de nieuwe ketel en hebben we na bijna twee dagen kou weer verwarming en warm water :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
20-03-2020 10:46
Dubbel geluk op dit moment!

Na drie keer noodmedicatie in drie kwartier zijn de epileptische aanvallen van onze zoon nu al tien minuten onder controle èn over een half uurtje hangt de nieuwe ketel en hebben we na bijna twee dagen kou weer verwarming en warm water :cheer2:
Wauw, dat is inderdaad dubbel geluk ;)
Arequipa schreef:
20-03-2020 10:43
Leuk, even wat lichters ;)

Ik was even naar de etos waar ik advies vroeg aan de verkoopster ivm zwangerschap. Zegt ze bij het afrekenen: ‘Meis, ik heb nog één flesje desinfecterende handgel, neem jij die maar mee’. Was even wat anders dan de hordes mensen in de kruidvat gister.
Lief van de verkoopster! De drogist was hier gisteren ook bomvol. Ah had het weer rustig en redelijk volle schappen
yette schreef:
20-03-2020 10:46
Dubbel geluk op dit moment!

Na drie keer noodmedicatie in drie kwartier zijn de epileptische aanvallen van onze zoon nu al tien minuten onder controle èn over een half uurtje hangt de nieuwe ketel en hebben we na bijna twee dagen kou weer verwarming en warm water :cheer2:
Oh yette wat erg die aanvallen! Fijn dat het nu onder controle is!
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nu ook zeker stil bij hoe goed ik het eigenlijk heb.
Net een nieuwe baan (winkel, is nu voor 3 weken gesloten) zit nog in mn proeftijd, maar heb gehoord dat ik me geen zorgen hoef te maken, word niet ontslagen door deze crisis, terwijl ik Het heel goed had kunnen begrijpen als ze dat wel hadden gedaan.

Had gister ook echt even een genietmomentje, laatst nieuwe skates gekocht, gister even lekker een stukje gaan skaten, genoot daar zo van!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gaat onze geslachtsecho toch door, nadat we bij 2 praktijken afgezegd waren. Of het een meisje of jongen wordt maakt me niet uit, maar ik wil gewoon even weten of alles goed is daarbinnen!
Oh en vriendlief werkt in blauw op straat en is dit weekend, na 3 weekenden werken, gewoon 3 dagen vrij, hoe fijn! Ons eerste weekend samen in het nieuwe huis ❤️
Onze verjaardagen en housewarminge afgezegd maar samen maken we er iets fijns van!

panda1987, wat fijn van je baan zeg. Nu al een fijne werkgever denk ik zo!
Alle reacties Link kopieren
pip-321 schreef:
20-03-2020 11:20
Vandaag gaat onze geslachtsecho toch door, nadat we bij 2 praktijken afgezegd waren. Of het een meisje of jongen wordt maakt me niet uit, maar ik wil gewoon even weten of alles goed is daarbinnen!
Oh en vriendlief werkt in blauw op straat en is dit weekend, na 3 weekenden werken, gewoon 3 dagen vrij, hoe fijn! Ons eerste weekend samen in het nieuwe huis ❤️
Onze verjaardagen en housewarminge afgezegd maar samen maken we er iets fijns van!

panda1987, wat fijn van je baan zeg. Nu al een fijne werkgever denk ik zo!
Fijn dat je echo doorgaat! Inderdaad wel even fijn om te weten dat alles goed is met de kleine.

Ik werk bij een groot internationaal bedrijf, ze staan financieel heel sterk dus ze kunnen dit financieel aan. En ik heb de mazzel dat mijn functie hard nodig is, ze hebben liever dat ik nu betaald thuis zit en maanden later begin dan dat ze tegen die tijd weer iemand moeten gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn boterham met dik pindakaas viel vanochtend van het aanrecht op de grond.
Met de onbesmeerde kant naar beneden (en de vloer was net schoongemaakt!).
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
roxy89 schreef:
20-03-2020 10:32
Lukt me niet om link te plakken, staat op metronieuws.
Even wat anders dan corona
Vind zonder Corona dit soort verzonnen dagen ook al heel bijzonder.
ragatanga schreef:
20-03-2020 11:37
Mijn boterham met dik pindakaas viel vanochtend van het aanrecht op de grond.
Met de onbesmeerde kant naar beneden (en de vloer was net schoongemaakt!).
Dat is nu echt geluk.
ragatanga schreef:
20-03-2020 11:37
Mijn boterham met dik pindakaas viel vanochtend van het aanrecht op de grond.
Met de onbesmeerde kant naar beneden (en de vloer was net schoongemaakt!).

Haha dat is ook een geluksmomentje :)
pip-321 schreef:
20-03-2020 11:20
Vandaag gaat onze geslachtsecho toch door, nadat we bij 2 praktijken afgezegd waren. Of het een meisje of jongen wordt maakt me niet uit, maar ik wil gewoon even weten of alles goed is daarbinnen!
Oh en vriendlief werkt in blauw op straat en is dit weekend, na 3 weekenden werken, gewoon 3 dagen vrij, hoe fijn! Ons eerste weekend samen in het nieuwe huis ❤️
Onze verjaardagen en housewarminge afgezegd maar samen maken we er iets fijns van!

panda1987, wat fijn van je baan zeg. Nu al een fijne werkgever denk ik zo!

Fijn van je echo! Veel plezier met kijken naar je kleine.

Las gisteren dat de geboortezorg ook niet meer gaat zoals mensen zelf willen. Bevallen in ziekenhuis kan niet zomaar als je geen medische indicatie hebt. Het is echt voor iedereen en op alle vlakken inleveren
Luci_Morgenster schreef:
20-03-2020 11:58
Vind zonder Corona dit soort verzonnen dagen ook al heel bijzonder.

Klopt hoor, volgens mij is er elke dag wel een 'dag van ....)
Vond het in deze tijd wel iets anders, even kijken naar wat positiefs ipv alle problemen die overal leven door het virus
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg toevallig gisteren bericht van een groot geluk. Ik wil niet specificeren wat, maar dus wel een flinke meevaller. Na alle baalmomenten en zorgen van de afgelopen dagen was het enerzijds heel fijn en anderzijds kan ik er ook niet echt ten volle blij om zijn omdat de wereld in zo'n ellendige staat is en zovele mensen verdriet hebben. Erg dubbel dus.

Kleine dankbare momentjes lukken wel: een lieve puber die zich weliswaar niet kapot werkt voor school, maar wel zonder mopperen zich aanpast en de basis wel doet. Een tuin, zodat we toch in het zonnetje hebben kunnen zitten de afgelopen dagen. Een leuke vriendengroep die veel digitaal contact onderhoudt. Zelf wel naar het werk, maar alleen in de auto op een rustige snelweg, en in een kantoortje alleen. Dus geen risico's maar er wel even uit.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Voor mij was dit een dag met een geluksmoment op het moment dat ik op drie meter afstand mijn ouders heb kunnen zien en spreken, weliswaar door een half geopend raam, maar superfijn na alleen face time contact
Alle reacties Link kopieren
roxy89 schreef:
20-03-2020 12:47
Klopt hoor, volgens mij is er elke dag wel een 'dag van ....)

Vroeger had je alleen Werelddierendag.
En gelukkig dat wij waren....!!! :cheer2:
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven