Het grote koningshuistopic voor republikeinen

20-03-2020 14:05 118 berichten
Geen idee of dit een groot topic wordt, maar als je niets verwacht, gebeurt er ook niets.

De afgelopen weken wordt er regelmatig verzocht om niet kritisch over het koningshuis te posten in topics over het koningshuis. Ik vind dat topics op actueel gerust kritisch gevolgd mogen worden, maar in deze onzekere tijden is het wellicht ook geen verkeerd idee mensen een mooi sprookjestopic te gunnen waar ze kunnen zwijmelen bij jurken. Dan kunnen hier de zure zuigstengels zich ergeren aan (en ik citeer mijn opa, communist in hart en nieren): "Dat smerige stelletje opvreters dat nog niet eens in hun eigen onderhoud kan voorzien en denkt dat ze meer zijn dan een ander omdat ze toevallig een wiegje in een paleis hadden."

(Dat is een citaat he, dus dat kun je niet staffen).

Nou. We gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ik hou van het koningshuis. Werken ook gewoon hoor.
LoveLucy schreef:
20-03-2020 14:14
Ik hou van het koningshuis. Werken ook gewoon hoor.
Nou ben ik dus een beetje in dubio hoe ik nu moet reageren.
Want als je niet kritisch mag posten in het andere koningshuis-topic op actueel, mag je hier in dit anti-topic dan wel een positief en relativerend geluid laten horen?
Zo ingewikkeld.
Gelukkig kan ik afsluiten met zeggen dat Bernhard een foute kerel was. En dat hij stiekem briefjes aan Hitler schreef.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook helemaal niks met koningshuis.
Het is een hoge kostenpost die de hele jaar door reizen maakt op onze kosten. Zelfs naar Indonesië terwijl Nederland in Corona crisis is.
Van mij mag dat wel hoor. Dagelijks schrijven mensen foute briefjes naar foute mensen.

Wat wil je dan ipv koningshuis? Een president? Echt oprecht hoor. Ik zit er niet mee als mensen tegen zijn. President heeft ook nadelen en is ook maar voor de happy few weggelegd toch? Kost ook bakken met geld en elke paar jaar een nieuwe poppenkast. Bij het koningshuis zijn het steeds dezelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ga dan emigreren naar een land wat je wel bevalt? Ohnee dat kun je niet TO, want de grenzen zijn dicht.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
20-03-2020 14:18
Nou ben ik dus een beetje in dubio hoe ik nu moet reageren.
Want als je niet kritisch mag posten in het andere koningshuis-topic op actueel, mag je hier in dit anti-topic dan wel een positief en relativerend geluid laten horen?
Zo ingewikkeld.
Gelukkig kan ik afsluiten met zeggen dat Bernhard een foute kerel was. En dat hij stiekem briefjes aan Hitler schreef.
verwijder je topic, er is geen plek hiervoor.
Karl_Marx schreef:
20-03-2020 14:26
verwijder je topic, er is geen plek hiervoor.
Ja wel hoor. Plak zat.
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
20-03-2020 14:27
Ja wel hoor. Plak zat.
nee, het is te vol met corona, dus dit topic mag weg
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
20-03-2020 14:23
Van mij mag dat wel hoor. Dagelijks schrijven mensen foute briefjes naar foute mensen.

Wat wil je dan ipv koningshuis? Een president? Echt oprecht hoor. Ik zit er niet mee als mensen tegen zijn. President heeft ook nadelen en is ook maar voor de happy few weggelegd toch? Kost ook bakken met geld en elke paar jaar een nieuwe poppenkast. Bij het koningshuis zijn het steeds dezelfde.
Het koningshuis heeft formeel niets in te brengen, een president daarentegen wel.

En waarom zouden we voor een president moeten kiezen en elke 4 jaar verkiezingen houden?
Er zijn zoveel andere vormen mogelijk en in tegenstelling tot een vorstenhuis, mogen we zelf kiezen welke we willen.
Geen officieel staatshoofd kan ook, zie bijvoorbeeld Zwitserland.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
20-03-2020 14:26
verwijder je topic, er is geen plek hiervoor.
Niet pro of anti koningshuis maar gewoon anti-koningshuistopics. Wat een schoonheid :redrose:
Later is nu
Koninkrijken zijn over het algemeen de meest vredelievende landen!

Dat wilde ik eventjes kwijt.
hannaa45 schreef:
20-03-2020 14:29
Het koningshuis heeft formeel niets in te brengen, een president daarentegen wel.

En waarom zouden we voor een president moeten kiezen en elke 4 jaar verkiezingen houden?
Er zijn zoveel andere vormen mogelijk en in tegenstelling tot een vorstenhuis, mogen we zelf kiezen welke we willen.
Geen officieel staatshoofd kan ook, zie bijvoorbeeld Zwitserland.
Van mij hoeft dat formeel in te brengen niet. Als jij Rutte stemt en ik Klavers vind ik het juist leuk dat een neutraal iemand er voor beide is.

Ik weet niets van Zwitserland. Dus daar durf ik niets op te zeggen. Maar een president word wel 4 jaar verkozen vaak toch. Wou je hem dan langer laten zitten? Hoe lang dan? En hoe?
Alle reacties Link kopieren
Je opa zei dat ze niet in hun eigenonderhoud kunnen voorzien. Het ergste is dat ze dat makkelijk kunnen want stinkend rijk maar gewoon niet willen! Waarom mag je trouwens niet kritisch zijn in konijngshuis topics?
poker wijzigde dit bericht op 20-03-2020 14:36
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-03-2020 14:31
Koninkrijken zijn over het algemeen de meest vredelievende landen!

Dat wilde ik eventjes kwijt.
toeval, ik denk het niet
Karl_Marx schreef:
20-03-2020 14:34
toeval, ik denk het niet
Cijfers?

Wat zou jij dan wensen?
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
20-03-2020 14:33


Ik weet niets van Zwitserland. Dus daar durf ik niets op te zeggen. Maar een president word wel 4 jaar verkozen vaak toch. Wou je hem dan langer laten zitten? Hoe lang dan? En hoe?
Er zijn zoveel regeringsvormen mogelijk, we hoeven en willen geen Trumpiaanse toestanden en als wij met zijn allen daar niet voor kiezen, dan komt er dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
20-03-2020 14:33
Je opa zei dat ze niet in hun eigenonderhoud kunnen voorzien. Het ergste is dat ze dat makkelijk kunnen want stinkend rijk maar gewoon niet willen! Waarom mag je trouwens niet kritisch zijn in konijngshuis topics?
Ik snap dat ook oprecht niet.
Ze worden rijker en rijker, hebben ontelbare privileges en niemand zegt er wat van.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
20-03-2020 14:22
Ik heb ook helemaal niks met koningshuis.
Het is een hoge kostenpost die de hele jaar door reizen maakt op onze kosten. Zelfs naar Indonesië terwijl Nederland in Corona crisis is.
Sjow zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Willem en Max voor zover ik dat van een afstand kan zien leuke mensen, dus als ze het echt willen, waarom niet. Vind het vooral sneu voor hem en de kids dat ze nooit hebben kunnen kiezen wat ze met hun leven wilden doen.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
PinkeltjePinkelotje schreef:
20-03-2020 14:45
Ik vind Willem en Max voor zover ik dat van een afstand kan zien leuke mensen, dus als ze het echt willen, waarom niet. Vind het vooral sneu voor hem en de kids dat ze nooit hebben kunnen kiezen wat ze met hun leven wilden doen.
Natuurlijk kunnen ze wel kiezen!
Als ze morgen zouden zeggen: "we stoppen er mee" is er geen mens die ze tegen houdt.

Houdt toch op die mensen voor te stellen als slachtoffers van hun lot.
Ze ondervinden er heel veel voordelen van, daarom blijven ze zitten.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/ungfw7VN4QY

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
20-03-2020 14:48
Natuurlijk kunnen ze wel kiezen!
Als ze morgen zouden zeggen: "we stoppen er mee" is er geen mens die ze tegen houdt.

Houdt toch op die mensen voor te stellen als slachtoffers van hun lot.
Ze ondervinden er heel veel voordelen van, daarom blijven ze zitten.
Als je je nou eens zou verdiepen in de Nederlandse staatsinrichting... of überhaupt het onderwerp staatsinrichting
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
20-03-2020 14:51
Als je je nou eens zou verdiepen in de Nederlandse staatsinrichting... of überhaupt het onderwerp staatsinrichting
Grondwetswijziging.
Kan hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven