Hongarije mag wel weg

30-03-2020 18:15 256 berichten
Vind ik dan. Zie dit nieuwsbericht: https://nos.nl/artikel/2328844-parlemen ... geeft.html
Kijk, dat Orban een nare homofoob is en een vluchtelingenhater die geweld niet schuwt, dat was blijkbaar niet genoeg om Hongarije de wacht aan te zeggen. Hopelijk zorgt de realisatie dat we een dictatuur in de EU hebben wel voor inkeer.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 18:23
0.51% gewijzigd
+1
Ik denk dat ze op dit moment helaas andere katten te geselen hebben dan een Hongexit.

Maar wat mij betreft kan ie al jaren opzouten.
Alle reacties Link kopieren
Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met pzz.to. PR_END_OF_FILE_ERROR

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hongarije heeft de oostgrenzen potdicht zitten. De EU vindt dat stiekem geweldig, dus verwacht verder geen maatregelen.
julius schreef:
30-03-2020 18:18
Hongarije heeft de oostgrenzen potdicht zitten. De EU vindt dat stiekem geweldig, dus verwacht verder geen maatregelen.
Op zich prima als Hongarije al zijn grenzen sluit. Inclusief die voor het financiële (inkomende) verkeer dan. Zodat het geen onderdeel meer is van Europa. Wat een engnek is het.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 30-03-2020 18:37
6.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:O
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
julius schreef:
30-03-2020 18:18
Hongarije heeft de oostgrenzen potdicht zitten. De EU vindt dat stiekem geweldig, dus verwacht verder geen maatregelen.
Ik vind dat persoonlijk ook juist een voordeel van Hongarije.
Nouschi schreef:
30-03-2020 18:17
Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met pzz.to. PR_END_OF_FILE_ERROR

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.
Nou, ik heb hier gewoon netjes een link van NOS. Heb je een guru in je computer?
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk, zo gaat dat dus, een dictatuur vestigen in een voormalig democratisch land tijdens een crisis.

Ik vind het onbegrijpelijk dat die mensenrechtenactiviste zegt dat moet worden afgewacht hoe Orbán de noodwet gaat gebruiken.
De regering gaat nu bepalen wat nepnieuws is en gevangenisstraffen opleggen.
Hoe duidelijk wil je het hebben?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Knap staaltje gebruik maken van de situatie, onvoorstelbaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hij Beschermt in ieder geval de grenzen van Europa.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
30-03-2020 18:23
Nou, ik heb hier gewoon netjes een link van NOS. Heb je een guru in je computer?

Ik denk het :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wageningen1985 schreef:
30-03-2020 18:36
Hij Beschermt in ieder geval de grenzen van Europa.
Hij is een dictator. Er is geen parlementaire democratie meer in Hongarije.
Alle reacties Link kopieren
De man is gewoon gekozen hoor, met een heel veel hoger percentage als alle andere Europese leiders. En al diverse malen. Zijn partij heeft zelfs tweederde meerderheid, iets dat nog nooit een Nederlandse partij gehaald heeft.
Hij zal dus ook genoeg goeds doen voor de Hongaren. Maar daar horen wij niks over in de Nederlandse media.
Blijkbaar past dat niet in het d66-gekleurde plaatje van de Nederlandse media.

Het is nogal goedkoop om je zogenaamd in te zetten voor democratie, behalve als de meerderheid een keuze maakt waar jij het niet mee eens bent. Dan heet het opeens een dicator. Das toch raar?
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
30-03-2020 18:41
Hij is een dictator. Er is geen parlementaire democratie meer in Hongarije.
Kijk even tegen wie je het hebt en bekijk de posthistory. Dat is voor sommigen een grote plus
jo12345 schreef:
30-03-2020 18:52
De man is gewoon gekozen hoor, met een heel veel hoger percentage als alle andere Europese leiders. En al diverse malen. Zijn partij heeft zelfs tweederde meerderheid, iets dat nog nooit een Nederlandse partij gehaald heeft.
Hij zal dus ook genoeg goeds doen voor de Hongaren. Maar daar horen wij niks over in de Nederlandse media.
Blijkbaar past dat niet in het d66-gekleurde plaatje van de Nederlandse media.

Het is nogal goedkoop om je zogenaamd in te zetten voor democratie, behalve als de meerderheid een keuze maakt waar jij het niet mee eens bent. Dan heet het opeens een dicator. Das toch raar?
Heb je het artikel wel gelezen? Hij is letterlijk een dictator, want hij heeft het parlement alle bevoegdheden ontnomen. Wat D'66 daar mee te maken heeft is mij een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
30-03-2020 18:52
De man is gewoon gekozen hoor, met een heel veel hoger percentage als alle andere Europese leiders. En al diverse malen. Zijn partij heeft zelfs tweederde meerderheid, iets dat nog nooit een Nederlandse partij gehaald heeft.
Hij zal dus ook genoeg goeds doen voor de Hongaren. Maar daar horen wij niks over in de Nederlandse media.
Blijkbaar past dat niet in het d66-gekleurde plaatje van de Nederlandse media.

Het is nogal goedkoop om je zogenaamd in te zetten voor democratie, behalve als de meerderheid een keuze maakt waar jij het niet mee eens bent. Dan heet het opeens een dicator. Das toch raar?

Jeetje. Op pagina 1 al. Dat is snel.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
30-03-2020 18:59
Jeetje. Op pagina 1 al. Dat is snel.
Ze heeft gewoon gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
30-03-2020 19:05
Ze heeft gewoon gelijk.
En daar is twee. Bijna bingo.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
30-03-2020 19:05
Ze heeft gewoon gelijk.
Dus je gaat emigreren ?
...
Maar goed, er zijn dus forummers voorstander van een dictatuur. Alleen in een ander land of hier ook? En wie moet onze dictator dan worden?
Alle reacties Link kopieren
tja, als de Hongaren graag in een dictatuur willen wonen, prima (soort van prima dan), maar je kunt je wel afvragen of je dan nog thuishoort in een organisatie zoals de EU.
Zoals ik er aan de buitenkant naar kijk, zie ik iemand die heel handig gebruik maakt van een crisis om alle macht naar zich toe te trekken.

En nee, ik stem geen D66
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Betty_Slocombe schreef:
30-03-2020 19:08
Maar goed, er zijn dus forummers voorstander van een dictatuur. Alleen in een ander land of hier ook? En wie moet onze dictator dan worden?
Het zal mij een zorg zijn dat die een dictator is, jij wilt overspoeld worden door asielzoekers?
Quaintrelle schreef:
30-03-2020 19:07
Dus je gaat emigreren ?
Nee, hoezo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven