Wat is jullie mening over de klimaatverandering?

01-04-2020 12:22 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie verschillende meningen over de menselijke aanpak van klimaatverandering! Wat vind je ervan, hoe gaat Nederland ermee om etc.. Brand los zou ik zeggen.
anoniem_393314 wijzigde dit bericht op 01-04-2020 13:33
6.59% gewijzigd
Klimaatverandering is een feit. Kunnen we niet omheen.

De maatregelen die Nederland neemt zijn om te huilen. Als de rest van de wereld zijn afspraken niet nakomen en wij moeten hier 100km per uur gaan rijden, zet dat geen zoden aan de dijk.
Hier is al een topic over:

actueel/de-grote-klimaat-milieudraad/li ... ges/445512
Alle reacties Link kopieren
TO begint?
Later is nu
Het klimaat is altijd al aan het veranderen. Denk dat we er heel druk mee zijn terwijl je er toch zo goed als niks tegen kan doen. Geloof ook niet in die hele hype eromheen.
Vind wel dat we het niet moeten versnellen door al die vieze fabrieken en kolen in China maar daar kunnen we al helemaal niks aan doen. Want de economie gaat voor.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt wat is jullie mening over de aanpak van de klimaatverandering.
Alle reacties Link kopieren
Nou, als je ziet wat twee weken Corona-isolatie met de natuur doet, dan kunnen we niet meer om onze eigen vervuiling heen lijkt me.
Aangezien het vliegverkeer nu wekenlang stil ligt hebben we onze klimaatdoelen voor dit jaar vast al gehaald. Bijna geen verkeer op de wegen helpt ook mee.

Voor de toekomst:
Iedereen die thuis kan werken, zou ook thuis moeten blijven werken zodat er veel minder verkeer op de wegen blijft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening is, dat ik denk, best wel zeker weet, dat het bestaat
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
01-04-2020 12:43
Nou, als je ziet wat twee weken Corona-isolatie met de natuur doet, dan kunnen we niet meer om onze eigen vervuiling heen lijkt me.
Het toont vooral de veerkracht van de natuur aan. Cynici zouden kunnen zeggen dat we dus ons niet zo druk hoeven te maken. Het gaat heel snel weer de goeie kant op namelijk.
Mijn conclusie is dat verplaatsing van mensen voor veel problematiek zorgt. Allemaal een kilometerquotum dus.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Wat vind jij? Wat is het nut van zo'n topic als je zelf je mening niet geeft?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-04-2020 12:43
Aangezien het vliegverkeer nu wekenlang stil ligt hebben we onze klimaatdoelen voor dit jaar vast al gehaald. Bijna geen verkeer op de wegen helpt ook mee.

Voor de toekomst:
Iedereen die thuis kan werken, zou ook thuis moeten blijven werken zodat er veel minder verkeer op de wegen blijft.
Mensen moeten stoppen met zoveel te vliegen en all die zooi bij ali express te kopen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je wil onze mening over een feit?
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
01-04-2020 13:08
Mensen moeten stoppen met zoveel te vliegen en all die zooi bij ali express te kopen.
ik moet niks
PinkeltjePinkelotje schreef:
01-04-2020 13:10
Je wil onze mening over een feit?

Dat het voor iedereen een feit is, is een mening. Zoals ook blijkt uit de andere opvattingen die er zijn.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
01-04-2020 13:13
Dat het voor iedereen een feit is, is een mening. Zoals ook blijkt uit de andere opvattingen die er zijn.
het is toch echt een feit dat het klimaat verandert, dat heeft het gedaan sinds het ontstaan van de aarde
lilalinda schreef:
01-04-2020 13:12
ik moet niks

Maar zou wel superfijn als mensen dit voortaan wat zouden minderen.
Alle reacties Link kopieren
Dinnie, wat is jouw mening over de verschillende meningen over de klimaatverandering? Vind jij dat Nederland genoeg doet?

En de hamvraag: hoe groot is jouw ecologische voetafdruk ( dat kun je hier berekenen: http://voetafdruktest.wnf.nl/) en wat doe jij eraan om die te verkleinen? De mijne is wat kleiner dan gemiddeld. Dat komt omdat ik grijze stroom heb, en omdat ik vaak vlees eet en zuivelprodukten drinkt. Ik maak daarentegen weer weinig gebruik van de auto en stap zelden in het vliegtuig, tot nu toe 7 keer weggeweest met het vliegtuig en ik ben de 40 al gepasseerd.
ninanoname wijzigde dit bericht op 01-04-2020 13:27
34.19% gewijzigd
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Huiswerkopdracht?
Honey, you should see me in a crown
lilalinda schreef:
01-04-2020 13:15
het is toch echt een feit dat het klimaat verandert, dat heeft het gedaan sinds het ontstaan van de aarde

Dat klopt zeker! Denk alleen dat ze hier de menselijke factor als invloed bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
01-04-2020 13:23
Dat klopt zeker! Denk alleen dat ze hier de menselijke factor als invloed bedoelen.
Dat kan, maar dat staat er niet
Klimaatverandering is een feit. Ja, het klimaat verandert altijd.

VERSNELDE klimaatverandering is ook een feit, het komt door de mens, en daar gaat het om. En ja, de 'aarde' overleeft het wel. Dat kan niet gezegd worden voor veel plant- en diersoorten.

De Coronacrisis is wereldwijd en iedereen is in rep en roer. De 'klimaatcrisis' nadert met rasse schreden, en een groot deel wendt zich ervan af, net doen alsof we het niet zien.

Terwijl 'de mens' ook flink in de problemen gaat raken. Ze hebben bijna nergens even goede dammen als in Nederland en het grootste deel van de wereldpopulatie woont aan het water. Dat betekent een massa migratie.
Complete ecosystemen worden nu al platgelegd, veranderd, vernietigd. We kunnen als mens veel bereiken, maar we zijn nog steeds afhankelijk van de natuur op vele manieren.

En dan denken we nu een 'vluchtelingenprobleem' te hebben...

Het allervervelendste van klimaatontkenners, vind ik dat ze vaak doen of denken dat klimaatverandering 'alleen betekent dat de ijsbeer uitsterft'. Alsof het iets is voor groene hippies die van plantjes en beestjes houden. Terwijl iedereen er door geraakt gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
01-04-2020 13:27
Klimaatverandering is een feit. Ja, het klimaat verandert altijd.

VERSNELDE klimaatverandering is ook een feit, het komt door de mens, en daar gaat het om. En ja, de 'aarde' overleeft het wel. Dat kan niet gezegd worden voor veel plant- en diersoorten.

De Coronacrisis is wereldwijd en iedereen is in rep en roer. De 'klimaatcrisis' nadert met rasse schreden, en een groot deel wendt zich ervan af, net doen alsof we het niet zien.

Terwijl 'de mens' ook flink in de problemen gaat raken. Ze hebben bijna nergens even goede dammen als in Nederland en het grootste deel van de wereldpopulatie woont aan het water. Dat betekent een massa migratie.
Complete ecosystemen worden nu al platgelegd, veranderd, vernietigd. We kunnen als mens veel bereiken, maar we zijn nog steeds afhankelijk van de natuur op vele manieren.

En dan denken we nu een 'vluchtelingenprobleem' te hebben...

Het allervervelendste van klimaatontkenners, vind ik dat ze vaak doen of denken dat klimaatverandering 'alleen betekent dat de ijsbeer uitsterft'. Alsof het iets is voor groene hippies die van plantjes en beestjes houden. Terwijl iedereen er door geraakt gaat worden.
Ik ben geen klimaatontkenner en ontken het feit dat wij het versnellen ook niet. Ik plaats wel vraagtekens bij de manier waarop we het denken te gaan omkeren. Of de maatregelen die nu op stapel staan wel genoeg doen, en of we niet op de verkeerde paarden wedden. Waarom kiezen we bijvoorbeeld niet voor kernenergie?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
01-04-2020 13:21
Dinnie, wat is jouw mening over de verschillende meningen over de klimaatverandering? Vind jij dat Nederland genoeg doet?

En de hamvraag: hoe groot is jouw ecologische voetafdruk ( dat kun je hier berekenen: http://voetafdruktest.wnf.nl/) en wat doe jij eraan om die te verkleinen? De mijne is wat kleiner dan gemiddeld. Dat komt omdat ik grijze stroom heb, en omdat ik vaak vlees eet en zuivelprodukten drinkt. Ik maak daarentegen weer weinig gebruik van de auto en stap zelden in het vliegtuig, tot nu toe 7 keer weggeweest met het vliegtuig en ik ben de 40 al gepasseerd.
Voetafdruktest is niet heel betrouwbaar. Ze scheren vis en vlees over 1 kam. Terwijl het consumeren van vlees aanzienlijk belastender is voor het milieu dan vis.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
ninanoname schreef:
01-04-2020 13:30
Ik ben geen klimaatontkenner en ontken het feit dat wij het versnellen ook niet. Ik plaats wel vraagtekens bij de manier waarop we het denken te gaan omkeren. Of de maatregelen die nu op stapel staan wel genoeg doen, en of we niet op de verkeerde paarden wedden. Waarom kiezen we bijvoorbeeld niet voor kernenergie?
O daar ben ik het helemaal mee eens hoor.
Ik denk namelijk ook dat het voor een groot deel al 'te laat is'. De economie draait nu op een bepaalde milieubelastende manier, en dat kun je niet opeens allemaal omdraaien. Ik denk wel dat het hoe dan ook goed is dat consumenten bewuster worden, zodat bedrijven hierop gaan aanpassen, en milievriendelijke keuzes ook voor mensen met een kleine portemonnee bereikbaar worden.

Ik denk dat veel mensen bang zijn voor kernenergie. En het radioactieve afval, hoe weinig ook, heeft natuurlijk ook behoorlijk wat nadelen. Ik denk dat het misschien een goede oplossing is tot er een betere optie komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven