Bergen homohaat richting Rob Jetten

17-05-2020 12:27 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het filmpje alleen zegt al genoeg:
https://mobile.twitter.com/RobJetten/st ... 5066091520

Hee goed dat hij dit doet. En heel goed dat hij de namen van de twitteraars erbij zet. Hoe haal je het in je hoofd om dit soort dingen naar iemand te sturen? Zo ontzettend tolerant die Nederlanders ...

(En nee, ik ben het niet eens met de politieke ideeen van Rob Jetten)
Alle reacties Link kopieren
Ook geen Rob Jetten fan, maar dit gaat te ver!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Ik vind Rob Jetten en zijn partij ook helemaal niets maar dit gaat veel te ver. Goed dat ze met naam aan de schandpaal worden genageld vanwege hun uitspraken. Al die haat, kom op zeg.

Voor de volgende keer denken ze hopelijk 2x na, bezint eer ge begint.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
17-05-2020 12:35
Ook geen Rob Jetten fan, maar dit gaat te ver!
En als je dan die reacties onder dit filmpje leest: het is zijn eigen schuld en hij geniet ervan om dit soort filmpjes te posten. Te bizar. En dit heeft ook niks met zijn politieke ideeën te maken. Het is pure homohaat. Terwijl die gasten zelf waarschijnlijk beweren dat ze heel tolerant richting homo’s zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook absoluut niet eens met zijn politieke ideeën maar dat staat los van zijn geaardheid, het is zijn goed recht om homo te zijn, en van een man te houden.

We worden wat dat betreft steeds intoleranter in Nederland, toen ik jong was lagen de vrouwen topless, was er minder homohaat, en stonden kinderen na het sporten en schoolgym naakt onder de douche.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
17-05-2020 12:40
En als je dan die reacties onder dit filmpje leest: het is zijn eigen schuld en hij geniet ervan om dit soort filmpjes te posten. Te bizar. En dit heeft ook niks met zijn politieke ideeën te maken. Het is pure homohaat. Terwijl die gasten zelf waarschijnlijk beweren dat ze heel tolerant richting homo’s zijn.
Ja. Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die helemaal door het lint gaan wanneer homo's lastiggevallen worden door een moslim.
Ik erger mij daar al jaren aan.

Ook geen fan van D66 hier, maar ik vind het wel goed dat Rob dat filmpje heeft gemaakt.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
17-05-2020 12:40
En als je dan die reacties onder dit filmpje leest: het is zijn eigen schuld en hij geniet ervan om dit soort filmpjes te posten. Te bizar.
Dat is de Joost Eerdmans logica; die riep dat richting Grünberg.
Niet verbazingwekkend dat andere rechtse tokkies dat dan overnemen.
Ik vraag me af of de homohaat is toegenomen hoor. Het is tegenwoordig alleen beter zichtbaar doordat iedereen online en op social media z'n mening kan ventileren. Ik ken persoonlijk bijvoorbeeld niemand die iets tegen homo's heeft, ik ken homohaat alleen van het internet. Dit maakt het overigens niet minder verwerpelijk hoor. Die teksten die Jetten voorleest zijn walgelijk en overduidelijk door leeghoofden geschreven. Goed dat hij dit doet. En nee, verder geen fan van Jetten of D66.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
17-05-2020 12:47
Ik vraag me af of de homohaat is toegenomen hoor. Het is tegenwoordig alleen beter zichtbaar doordat iedereen online en op social media z'n mening kan ventileren. Ik ken persoonlijk bijvoorbeeld niemand die iets tegen homo's heeft, ik ken homohaat alleen van het internet. Dit maakt het overigens niet minder verwerpelijk hoor. Die teksten die Jetten voorleest zijn walgelijk en overduidelijk door leeghoofden geschreven. Goed dat hij dit doet. En nee, verder geen fan van Jetten of D66.
Je kent ze waarschijnlijk wel, maar die uiten dat online en liefst zo anoniem mogelijk.
Waarom maakt het uit of je fan bent van D66?
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
17-05-2020 12:47
Ik vraag me af of de homohaat is toegenomen hoor. Het is tegenwoordig alleen beter zichtbaar doordat iedereen online en op social media z'n mening kan ventileren. Ik ken persoonlijk bijvoorbeeld niemand die iets tegen homo's heeft, ik ken homohaat alleen van het internet.
En dat laatste vraag ik me toch af. Hoe komt het anders in je op om dit soort termen tegen iemand te gebruiken? Je moet homo’s dan toch als een ‘speciaal soort’ zien. Lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet, maar ik moet die yassmine el ksaihi om een of andere reden niet. Nooit gemogen. Dan ook nog durven te zeggen dat homoseksualiteit een zonde is, en een keuze. Echt :facepalm:

Snap niet wat deze mensen überhaupt te zoeken hebben in de politiek.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
17-05-2020 12:47
Ik vraag me af of de homohaat is toegenomen hoor. Het is tegenwoordig alleen beter zichtbaar doordat iedereen online en op social media z'n mening kan ventileren.
Het krijgt meer aandacht dan neutrale of complimenteuze reacties. Lijkt me mooi als hij dan ook een filmpje laat zien waar hij zulke reacties voorleest.
Iedere BN'er krijgt dergelijke rot berichten. Ik vind het goed dat Rob Jetten het in de openbaarheid brengt, dat zouden meer BN'ers moeten doen.
Heeft Anouk dat eerder niet ook al gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Als ik Rob Jetten was zou ik aangifte doen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
17-05-2020 13:04
Het krijgt meer aandacht dan neutrale of complimenteuze reacties. Lijkt me mooi als hij dan ook een filmpje laat zien waar hij zulke reacties voorleest.
Waarom zou hij daar neutrale reacties tegenover moeten zetten?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
17-05-2020 13:04
Het krijgt meer aandacht dan neutrale of complimenteuze reacties. Lijkt me mooi als hij dan ook een filmpje laat zien waar hij zulke reacties voorleest.
:frusty:
Het is de dag tegen homofobie, niet de dag voor complimentjes
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
17-05-2020 13:10
Iedere BN'er krijgt dergelijke rot berichten. Ik vind het goed dat Rob Jetten het in de openbaarheid brengt, dat zouden meer BN'ers moeten doen.
Heeft Anouk dat eerder niet ook al gedaan?
Anouk ook ja en Geert Wilders post ook regelmatig de doodsbedreigingen die hij via Instagram krijgt.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
17-05-2020 13:10
Iedere BN'er krijgt dergelijke rot berichten. Ik vind het goed dat Rob Jetten het in de openbaarheid brengt, dat zouden meer BN'ers moeten doen.
Heeft Anouk dat eerder niet ook al gedaan?
"Dergelijke rotberichten"? Op hun geaardheid? Noem dan even minstens 3 BN-ers op die aangevallen worden op hun heteroseksualiteit.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 13:12
Als ik Rob Jetten was zou ik aangifte doen.
Eens!
Dit soort asociaal gedrag moet je via alle mogelijke wegen aanpakken. Niet een keer, maar elke keer weer.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
17-05-2020 13:21
Eens!
Dit soort asociaal gedrag moet je via alle mogelijke wegen aanpakken. Niet een keer, maar elke keer weer.
Precies aan de schandpaal,uitprinten en aangifte doen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 13:13
Waarom zou hij daar neutrale reacties tegenover moeten zetten?
Het moet niet maar het lijkt me mooi. Zulke negatieve reacties komen (begrijpelijk!) harder aan vaak, dus dan ook aandacht voor niet zulke nare reacties dus aandacht voor neutrale of complimenteuze reacties.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
17-05-2020 13:14
:frusty:
Het is de dag tegen homofobie, niet de dag voor complimentjes
Hij maakte het filmpje met complimentjes op de dag van complimentjes?
SweetFirefly schreef:
17-05-2020 13:19
"Dergelijke rotberichten"? Op hun geaardheid? Noem dan even minstens 3 BN-ers op die aangevallen worden op hun heteroseksualiteit.
DERGELIJKE, dus niet per se gericht op hun geaardheid, maar op andere kenmerken.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
17-05-2020 13:31
DERGELIJKE, dus niet per se gericht op hun geaardheid, maar op andere kenmerken.
Er zit een bepaald patroon in de berichten die Rob voorleest. Hint: in de topictitel wordt al iets daarover verklapt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
17-05-2020 13:27
Het moet niet maar het lijkt me mooi. Zulke negatieve reacties komen (begrijpelijk!) harder aan vaak, dus dan ook aandacht voor niet zulke nare reacties dus aandacht voor neutrale of complimenteuze reacties.
Ik snap je punt geloof ik niet. Dit zijn mensen die hem aanvallen om wie hij is, daar hoeft niets tegenover te staan om het te nuanceren want het is niet te nuanceren. Dat mensen hem misschien complimenteren op iets anders maakt dit niet goed. Vandaag is een prima dag (net als iedere andere trouwens) om dit probleem weer eens extra onder de aandacht te brengen.

Ik merk zelf dat het geweld in mijn omgeving wel degelijk is toegenomen de afgelopen 10 jaar. Gewoon hand in hand lopen lokt momenteel al weer allerhande reacties op, om het maar niet over een zoen te hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven