Bergen homohaat richting Rob Jetten

17-05-2020 12:27 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het filmpje alleen zegt al genoeg:
https://mobile.twitter.com/RobJetten/st ... 5066091520

Hee goed dat hij dit doet. En heel goed dat hij de namen van de twitteraars erbij zet. Hoe haal je het in je hoofd om dit soort dingen naar iemand te sturen? Zo ontzettend tolerant die Nederlanders ...

(En nee, ik ben het niet eens met de politieke ideeen van Rob Jetten)
Theamuts schreef:
17-05-2020 13:51
Waarom zou je dit niet breder trekken dan?
Het is toch een algemeen probleem voor BN'ers? Onze kroonprinses is bedreigd door een of andere 30- jarige gek. Ik vind dat dat soort berichten hier ook genoemd mogen worden en geschaard onder niet- acceptabel gedrag.
Bij Rob Jetten ging het "toevallig" over zijn geaardheid, maar het had net zo goed over wat anders kunnen gaan.
Ik vatte deze draad op als dat het meer om de berichten ging dan om homohaat in zijn algemeenheid. (Bij dat tweede zouden we het ook moeten hebben over de mishandelingen op straat e.d.)
daar is niks toevalligs aan hoor
S-Meds schreef:
17-05-2020 14:38
natuurlijk gaat het om zijn homoseksualiteit, wat begrijp je niet aan de teksten die Jette leest? Homofobe rechtse mannetjes zijn dat. Van hetzelfde soort dat tegen vrouw zegt dat er een piemel in moet. Het is gewoon tuig van de richel.

Kreeg Pim F. ook dit soort opmerkingen? Hij was of zou toch wel een soort volksheld zijn onder (waarschijnlijk) deze groep die nu over Jetten valt.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
17-05-2020 14:36
Triest als je als volwassen dit doet. Dit gedrag is van lagere school niveau, iemand pakken op persoonlijke kenmerken.

Ik heb net een aantal namen geprobeerd te achterhalen op Twitter maar een aantal accounts bestaat niet of zijn dubieus. En nu komen er andere beweringen nav een opmerking over ongelovige hond.

Nouja het zal allemaal wel. Wordt tijd dat dat hele Social mediagebeuren wat strenger aangepakt gaat worden. Je zal maar zo een hele bagger shit over je heen krijgen.
Kunnen ook berichten via Facebook of Instagram zijn natuurlijk.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 14:40
Kunnen ook berichten via Facebook of Instagram zijn natuurlijk.

Ja klopt dat zie je in het filmpje van Rob. Ik heb ze niet allemaal gecheckt hoor maar ook die paar insta accounts bestonden niet of waren dubieus. FB kan ik niet checken.
Alle reacties Link kopieren
he jammer voor een land dat als eerste het homohuwelijk legaal heeft gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
17-05-2020 13:34
Ik snap je punt geloof ik niet. Dit zijn mensen die hem aanvallen om wie hij is, daar hoeft niets tegenover te staan om het te nuanceren want het is niet te nuanceren. Dat mensen hem misschien complimenteren op iets anders maakt dit niet goed. Vandaag is een prima dag (net als iedere andere trouwens) om dit probleem weer eens extra onder de aandacht te brengen.

Ik merk zelf dat het geweld in mijn omgeving wel degelijk is toegenomen de afgelopen 10 jaar. Gewoon hand in hand lopen lokt momenteel al weer allerhande reacties op, om het maar niet over een zoen te hebben...
Wat mij betreft is de aandacht scheef, niet *alle* reacties zijn zo naar en aan de reacties die Rob Jetten deelt moet zeker wat gedaan worden. Maar er mag denk ik ook aandacht zijn voor reacties die niet zo naar zijn. En misschien niet nu, nu hij specifiek aandacht wil vragen voor deze nare reacties ik denk wel op een moment, los van dit.
madamzonderm schreef:
17-05-2020 14:48
Wat mij betreft is de aandacht scheef, niet *alle* reacties zijn zo naar en aan de reacties die Rob Jetten deelt moet zeker wat gedaan worden. Maar er mag denk ik ook aandacht zijn voor reacties die niet zo naar zijn. En misschien niet nu, nu hij specifiek aandacht wil vragen voor deze nare reacties ik denk wel op een moment, los van dit.
He? Als 5 mensen mij in mijn gezicht spugen en de 6e geeft me een zakdoekje, dan wil jij ook dat ik een filmpje maak over die zesde, want anders is het oneerlijk? Het leven is geen lalaland.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
17-05-2020 14:48
Wat mij betreft is de aandacht scheef, niet *alle* reacties zijn zo naar en aan de reacties die Rob Jetten deelt moet zeker wat gedaan worden. Maar er mag denk ik ook aandacht zijn voor reacties die niet zo naar zijn. En misschien niet nu, nu hij specifiek aandacht wil vragen voor deze nare reacties ik denk wel op een moment, los van dit.
Ik snap het niet geloof ik waarom zou Rob als hij haatreacties krijgt daar op een later moment positieve reacties tegenover moeten zetten?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
17-05-2020 14:50
He? Als 5 mensen mij in mijn gezicht spugen en de 6e geeft me een zakdoekje, dan wil jij ook dat ik een filmpje maak over die zesde, want anders is het oneerlijk? Het leven is geen lalaland.
Als ik 5 haatreacties krijg op iets persoonlijks en 100 neutrale reacties zou ik die 5 aan de schandpaal willen nagelen en later die andere mensen eens collectief bedankten voor de reacties die ze gaven. Ik heb het niet over oneerlijk in de zin dat het filmpje niet maken oneerlijk is.
Als je benoemt dat iemand een zakdoekje gaf gaan later hopelijk in het treurige geval dat het nodig is ook een zakdoekje geven.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-05-2020 14:38
natuurlijk gaat het om zijn homoseksualiteit, wat begrijp je niet aan de teksten die Jette leest? Homofobe rechtse mannetjes zijn dat. Van hetzelfde soort dat tegen vrouw zegt dat er een piemel in moet. Het is gewoon tuig van de richel.
Wat mij betreft is het wel breder. Bij Jetten gaat het over zijn homoseksualiteit. Bij Asscher over zijn Joods zijn. Is hetzelfde probleem vind ik

https://m.facebook.com/LodewijkAsscher/ ... 935839264/
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 14:52
Ik snap het niet geloof ik waarom zou Rob als hij haatreacties krijgt daar op een later moment positieve reacties tegenover moeten zetten?
Ik heb het niet over tegenover zetten. Benoemen dat niet alles kommer en kwel is mag toch ook, los van dit?
S-Meds schreef:
17-05-2020 14:40
daar is niks toevalligs aan hoor
Je hebt de aanhalingstekens gemist.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
17-05-2020 14:57
Ik heb het niet over tegenover zetten. Benoemen dat niet alles kommer en kwel is mag toch ook, los van dit?
Met zo’n instelling zal het nooit beter worden in de wereld. Het gaat om misstanden aan de kaak stellen.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
17-05-2020 15:00
Met zo’n instelling zal het nooit beter worden in de wereld. Het gaat om misstanden aan de kaak stellen.
Echt? Bij opvoeding van kinderen wordt ook gezegd positief gedrag te belonen. Dat zou ook bij volwassenen kunnen helpen toch? En dan kan je *óók* die misstanden aan de kaak stellen.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
17-05-2020 15:07
Echt? Bij opvoeding van kinderen wordt ook gezegd positief gedrag te belonen. Dat zou ook bij volwassenen kunnen helpen toch? En dan kan je *óók* die misstanden aan de kaak stellen.
Ja hoor. Blijf lekker in sprookjes geloven. Ik ga er in ieder geval niet meer op in.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
17-05-2020 14:40
Kreeg Pim F. ook dit soort opmerkingen? Hij was of zou toch wel een soort volksheld zijn onder (waarschijnlijk) deze groep die nu over Jetten valt.
Ten tijde van Fortuyn was er nog geen sociale media. Een brief schrijven, postzegel kopen en brief op de bus doen, kost veel meer moeite dan iets op social media schrijven
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
17-05-2020 15:07
Echt? Bij opvoeding van kinderen wordt ook gezegd positief gedrag te belonen. Dat zou ook bij volwassenen kunnen helpen toch? En dan kan je *óók* die misstanden aan de kaak stellen.
Nou ja mensen die haatberichten ,doodsbedreigingen etc sturen dat zijn geen kinderen hoor.
Het is niet de taak van Rob Jetten,Geert Wilders etc. om dat soort figuren een lesje te leren door ook positieve zaken te benoemen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 15:25
Nou ja mensen die haatberichten ,doodsbedreigingen etc sturen dat zijn geen kinderen hoor.
Weet ik. Daarom noem ik volwassenen apart.
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 15:25
Het is niet de taak van Rob Jetten,Geert Wilders etc. om dat soort figuren een lesje te leren door ook positieve zaken te benoemen.
Het lijkt me een krachtig statement als uit de politiek komt:
er zijn ongeveer x reacties die neutraal of complimenteus zijn en y nare reacties/haatreacties. x is een groot percentage van y+x en daar zijn we dankbaar voor.
Normaal doen is de standaard, daar hoef je bij volwassenen verder gaan aandacht te geven op sociale media. Ik bedank de mevrouw achter de kassa bij Jumbo niet elke dag omdat ze mij geen "tyfushoer" noemt, want het is normaal dat je iemand geen tyfushoer noemt.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
17-05-2020 15:37
Weet ik. Daarom noem ik volwassenen apart.

Het lijkt me een krachtig statement als uit de politiek komt:
er zijn ongeveer x reacties die neutraal of complimenteus zijn en y nare reacties/haatreacties. x is een groot percentage van y+x en daar zijn we dankbaar voor.
Een inkijkje in wat Wilders bijvoorbeeld aan haatreacties krijgt,zeg eens eerlijk denk jij dat het zinvol is om ook positieve reacties te benoemen?
De haatreacties die Rob Jetten krijgt staan al in de OP en ook van vandaag in de reacties op zijn twitteraccount.

https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 2053401601
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedank de kassajuffrouw als ze me een fijne dag wenst en wens haar een fijne dag. beiden zijn vast standaard. Als je een bekend persoon bent zou je bijvoorbeeld eens per jaar aandacht kunnen geven en/of bedanken voor neutrale of complimenteuze bijdragen. Mag, hoeft niet, ik zou het mooi en sterk vinden, zeker als de politiek het collectief doet.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 15:42
Een inkijkje in wat Wilders bijvoorbeeld aan haatreacties krijgt,zeg eens eerlijk denk jij dat het zinvol is om ook positieve reacties te benoemen?
De haatreacties die Rob Jetten krijgt staan al in de OP en ook van vandaag in de reacties op zijn twitteraccount.

https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 2053401601
Ja. Dat denk ik zeker.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
17-05-2020 14:57
Wat mij betreft is het wel breder. Bij Jetten gaat het over zijn homoseksualiteit. Bij Asscher over zijn Joods zijn. Is hetzelfde probleem vind ik

https://m.facebook.com/LodewijkAsscher/ ... 935839264/
Inderdaad.

Eigenlijk is het van de pot gerukt dat bekende Nederlanders in 2020 nog worden aangevallen op hun geaardheid of etniciteit.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
17-05-2020 15:48
Ja. Dat denk ik zeker.
Daar leren die idioten die hem die bedreigingen sturen iets van denk je?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
17-05-2020 15:50
Daar leren die idioten die hem die bedreigingen sturen iets van denk je?
Weet niet, ik hoop het. Misschien nog meer als er meer neutrale of complimenteuze reacties komen, wat je vast kan verwachten als het benoemd wordt in plaats van aan dovemansoren is gericht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven