Bergen homohaat richting Rob Jetten

17-05-2020 12:27 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het filmpje alleen zegt al genoeg:
https://mobile.twitter.com/RobJetten/st ... 5066091520

Hee goed dat hij dit doet. En heel goed dat hij de namen van de twitteraars erbij zet. Hoe haal je het in je hoofd om dit soort dingen naar iemand te sturen? Zo ontzettend tolerant die Nederlanders ...

(En nee, ik ben het niet eens met de politieke ideeen van Rob Jetten)
Miss-Pippilotta schreef:
22-05-2020 11:26
Wat een ongelooflijk triest en bizar verhaal. Zo verdrietig.
En nog zie ik hier mensen de toename van homohaat alleen maar toeschrijven aan ‘extreem rechtse gekkies’. Terwijl die toename - evenals de toename van jodenhaat - zo overduidelijk óók veroorzaakt wordt door moslims (veroorzaakt door wat zij vanuit hun geloof lezen en leren over homo’s en joden).
Niet alléén vanuit extreem rechts. Zeker niet zelfs.

Deze jongen is uiteindelijk overleden doordat hij zo ernstig mishandeld is door jongens uit zijn eigen gemeenschap.
Hij kon en mocht niet zijn wie hij wilde zijn. Zelfs niet bij zijn eigen familie.
Zijn eigen vrienden waren niet eens welkom op zijn islamitische begrafenis. Zijn Facebook pagina’s zijn op verzoek van de familie direct na zijn overlijden uit de lucht gehaald. Terwijl hij er zelf voor koos om daarop heel open te zijn over wie hij was.

Hoe kunnen mensen nu zó denken en geen afstand nemen van dit soort dingen?
Als je toch over enige intelligentie beschikt, komt er dan niet een moment dat je ZELF gaat nadenken? Dat je afstand neemt van dit soort rigide denkbeelden en je af gaat vragen waarom je dit geleerd hebt en tot de conclusie komt dat het nergens op slaat.
Juist een geloof zou je moeten leren dat ieder mens gelijk is en dat je ieder mens goed moet behandelen. Dat zou de essentie moeten zijn. Dat iedereen mag zijn wie hij wil zijn.

Ik word dat goedpraten van moslims in ELK topic en het alléén toeschrijven van homohaat aan extreem rechts spuugzat. Onder welke steen leef je? Word toch eens wakker.

Zowel bij Jetten als bij Saïd Zankoua kwam de homohaat net zo goed óók vanuit de islamitische hoek.
Niet alleen vanuit ‘extreem rechtse gekkies’.
Volledig mee eens. En dat is ook het probleem dat ik als allochtoon heb met extreem links.
Lachattenoir schreef:
22-05-2020 18:52
Volledig mee eens. En dat is ook het probleem dat ik als allochtoon heb met extreem links.
Dat snap ik heel goed.
Ik vind het eigenlijk ook ongelooflijk, die enorme oogkleppen. Bizar zelfs.
Ik denk overigens ook dat veel meer mensen dit gevoel en dit probleem hebben, maar er zijn weinig mensen die hier (ook uit angst voor geweld) openlijk voor durven uitkomen. Logisch ook.
Ik hoop echt dat er nog op tijd iets verandert....

Ik vind extreem links eigenlijk echt gevaarlijk voor onze samenleving.
Miss-Pippilotta schreef:
22-05-2020 19:53
Ik vind extreem links eigenlijk echt gevaarlijk voor onze samenleving.
Dat vind ik ook van extreem rechts. Van alles wat extreem is eigenlijk. Dat is logisch toch?
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
22-05-2020 19:53

Ik vind extreem links eigenlijk echt gevaarlijk voor onze samenleving.
Wat noem jij extreem links?
Astoria schreef:
22-05-2020 22:23
Dat vind ik ook van extreem rechts. Van alles wat extreem is eigenlijk. Dat is logisch toch?
Klopt. Maar ik vind extreem of misschien dan beter gezegd ook radicaal links bijna gevaarlijker of zo. Als een soort sluipmoordenaar. Misschien bedoel ik dan niet het echte extreem links, maar partijen of mensen die het doen voorkomen alsof ze heel sociaal zijn en goede dingen doen, maar ondertussen naar mijn idee heel naïef zijn en hun ogen sluiten voor allerlei problemen en deze ontkennen. Die redelijk keurig lijken, maar wel degelijk links radicale standpunten er op nahouden.
Dat is op de lange termijn volgens mij gevaarlijker, omdat het een grote groep mensen pas op gaat vallen als het al te ver is gegaan en te laat is.
Ik heb het idee dat het bij rechts minder snel volledig uit de hand loopt, dat dat beter in de picture en meer onder controle of onder de aandacht is.
Maar oké, misschien is dat persoonlijk.
anoniem_6403aefb0a56d wijzigde dit bericht op 22-05-2020 23:41
1.59% gewijzigd
smulrol schreef:
22-05-2020 22:26
Wat noem jij extreem links?
De echte milieuactivisten en de manier waarop ze hun doelen proberen te bereiken, krakers, mensen of partijen die alle problemen rond de islam stellig ontkennen.
Echt extreem links schuwt evenals extreem rechts natuurlijk intimidatie, haatzaaien, bedreiging en geweld niet.

Maar een partij als GroenLinks vind ik qua achtergrond en (oud) politici al wel vrij radicaal links (niet altijd extreem links, hoewel verschillende oud politici geen frisse achtergrond hebben), en op lange termijn gevaarlijk voor onze samenleving.
tonkje schreef:
22-05-2020 13:08
Volgens mij staat dat helemaal niet in de koran. Waarschijnlijk wel in allerlei overleveringen van wat Mohammed gezegd zou hebben.

Maar ook al stond het wel in de koran, wat dan nog? Geen idee of er cijfers over zijn, maar mijn indruk is dat een zeer grote meerderheid van moslims (maar streng gelovige christenen trouwens ook, of orthodoxe joden) hun kind het huis uitzet mocht het homoseksueel of lesbisch zijn. Dat je anti-homo bent vanuit je religie, ok, ook idioot, maar goed, maar als het dan je eigen kind betreft ga je toch nadenken?
geweld tegen homo’s wordt voor het meerendeel gepleegd door autochtone nederlanders, cijfers CBS dus die koran kan niet de reden zijn
Heb je een link naar deze cijfers? Volgens mij klopt dat niet. In het verleden hebben verschillende onderzoeken uitgewezen dat die cijfers een zeer vertekend beeld geven, omdat er alleen gekeken is naar absolute aantallen en niet naar relatieve aantallen, waarin het e.e.a. is afgezet tegen de percentages autochtone en niet autochtone Nederlanders.

“ creatief met cijfers omspringen. In Nederland wonen veel meer ‘autochtonen’ dan Marokkaanse Nederlanders. Ook al zijn ‘autochtonen’ wat absolute aantallen betreft in de meerderheid, dan nog kunnen de Marokkanen relatief oververtegenwoordigd zijn als dader. En dat is dus ook zo.”

“Dat anti-homogeweld vooral door blanke mannen wordt gepleegd, is in absolute zin waar (ze vormen de grootste groep), maar in relatieve zin niet: autochtonen vormen 79 procent van de Nederlandse bevolking en slechts 61 procent van de verdachten van anti-homogeweld. Dit deel van de stelling is dus half waar. Dat de oververtegenwoordiging van Marokkaanse jongens een mythe is, klopt niet. Als je het aandeel Marokkanen onder de verdachten afzet tegen het percentage Marokkanen onder de bevolking, blijkt dat ze nog steeds oververtegenwoordigd zijn in de groep verdachten van anti-homogeweld. Dit deel van de stelling is dus onwaar.“

Maar ik heb de cijfers niet waar jij over praat. Dit gaat over oude cijfers.
Miss-Pippilotta schreef:
23-05-2020 00:22
Heb je een link naar deze cijfers? Volgens mij klopt dat niet. In het verleden hebben verschillende onderzoeken uitgewezen dat die cijfers een zeer vertekend beeld geven, omdat er alleen gekeken is naar absolute aantallen en niet naar relatieve aantallen, waarin het e.e.a. is afgezet tegen de percentages autochtone en niet autochtone Nederlanders.

“ creatief met cijfers omspringen. In Nederland wonen veel meer ‘autochtonen’ dan Marokkaanse Nederlanders. Ook al zijn ‘autochtonen’ wat absolute aantallen betreft in de meerderheid, dan nog kunnen de Marokkanen relatief oververtegenwoordigd zijn als dader. En dat is dus ook zo.”

“Dat anti-homogeweld vooral door blanke mannen wordt gepleegd, is in absolute zin waar (ze vormen de grootste groep), maar in relatieve zin niet: autochtonen vormen 79 procent van de Nederlandse bevolking en slechts 61 procent van de verdachten van anti-homogeweld. Dit deel van de stelling is dus half waar. Dat de oververtegenwoordiging van Marokkaanse jongens een mythe is, klopt niet. Als je het aandeel Marokkanen onder de verdachten afzet tegen het percentage Marokkanen onder de bevolking, blijkt dat ze nog steeds oververtegenwoordigd zijn in de groep verdachten van anti-homogeweld. Dit deel van de stelling is dus onwaar.“

Maar ik heb de cijfers niet waar jij over praat. Dit gaat over oude cijfers.
Klopt. Ik begrijp ook niet waarom sommigen mensen daar alle mogelijke ontkenningen of excuses voor proberen te bedenken.
''Dat stigma dat het vooral Marokkanen zijn, lijkt helaas te kloppen'', aldus Ellie Lust

https://m.kro-ncrv.nl/fragmenten/dat-st ... ellie-lust

Het blijkt een ingewikkelde discussie… Waarom wordt er niet duidelijker gesproken over de daders? Het gesprek lijkt altijd moeilijk te worden op het moment dat de daders moslims zijn. Wat maakt het gesprek zo schurend? We praten erover met Ellie Lust, Laurens Buijs, Anis Boumanjal & Youss Belkhrouf.

Wat een racist die Ellie! Oh wacht...
Je zal mij nooit horen zeggen dat er vanuit het islamitische geloof geen homohaat komt, want dat komt er wel. Maar ergens denk ik dat de haat richting Rob Jetten vanuit rechts komt, om deze simpele reden: (extreem) rechts haat graag op links. (Extreem) rechtse islamieten zijn nu eenmaal wat dunner gezaaid.
Allemaal homohaters, net een andere afdeling.
Alle reacties Link kopieren
*Politieagenten zijn racisten, dat is toch algemeen bekend?*

Tania Kambouri wordt een nestvervuiler genoemd omdat ze de werkelijkheid benoemt.

https://www.bol.com/nl/p/vrouw-in-het-b ... androidapp
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
22-05-2020 23:36
De echte milieuactivisten en de manier waarop ze hun doelen proberen te bereiken, krakers, mensen of partijen die alle problemen rond de islam stellig ontkennen.
Welke partijen zijn dat volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
"Ontkennen van de pluriforme samenleving, repressief seksisme tegen vrouwen en homo’s, er gewapende milities op na houden, een vlag invoeren en een begrippenapparaat… Het islamitisch fascisme lijkt in alle opzichten op het fascisme van traditioneel extreemrechts. Maar het islamitisch fascisme is geslaagd in wat alle andere vormen van fascisme niet lukte: respectabiliteit krijgen in de ogen van de eigen vijanden bij extreemlinks, intellectuelen, antiracisten, politici en zelfs feministen.

Vernietig het islamitisch fascisme door Zineb El Rhazoui.

https://www.kobo.com/NL/nl/ebook/vernie ... h-fascisme
snoesje666 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 10:48
0.54% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Waarom loopt een topic waarin het gaat om een linkse partijleider die bejegend wordt vanwege zijn geaardheid, nu ineens uit op een discussie over of moslim/migrantenproblematiek wel of niet onder het kleed geveegd wordt?
Alle reacties Link kopieren
Astoria schreef:
23-05-2020 10:44
Waarom loopt een topic waarin het gaat om een linkse partijleider die bejegend wordt vanwege zijn geaardheid, nu ineens uit op een discussie over of moslim/migrantenproblematiek wel of niet onder het kleed geveegd wordt?
Omdat wat een moslim doet erger wordt gevonden dat wat een niet moslim doet door een grote groep mensen
smulrol schreef:
23-05-2020 10:47
Omdat wat een moslim doet erger wordt gevonden dat wat een niet moslim doet door een grote groep mensen
Ah, check.
Alle reacties Link kopieren
Astoria schreef:
23-05-2020 10:44
Waarom loopt een topic waarin het gaat om een linkse partijleider die bejegend wordt vanwege zijn geaardheid, nu ineens uit op een discussie over of moslim/migrantenproblematiek wel of niet onder het kleed geveegd wordt?
Omdat "links" haar doelen heeft bereikt ten opzichte van de emancipatie van de arbeiders en nu op zoek is naar nieuwe doelgroepen waarvan zij menen dat die geknuffeld moeten worden.


"De tweede wereldgodsdienst, de vermeende tweede godsdienst van Frankrijk, zou niet mogen worden behandeld zoals de eerste? Dan wordt het toch tijd om een einde te maken aan dat walgelijke paternalisme…" - Brief aan de huichelaars die het racisme voeden door Charb.

https://www.kobo.com/NL/nl/ebook/brief- ... sme-voeden
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
23-05-2020 11:00
Omdat "links" haar doelen heeft bereikt ten opzichte van de emancipatie van de arbeiders en nu op zoek is naar nieuwe doelgroepen waarvan zij menen dat die geknuffeld moeten worden.
Ok, het dieptepunt is nu wel weer bereikt in dit topic.
Astoria schreef:
23-05-2020 10:44
Waarom loopt een topic waarin het gaat om een linkse partijleider die bejegend wordt vanwege zijn geaardheid, nu ineens uit op een discussie over of moslim/migrantenproblematiek wel of niet onder het kleed geveegd wordt?
Omdat actueel. En als je daar iets van vindt, dan moet je onder de negeer, want dan ben je ofwel een naieve doos met oogkleppen, ofwel een levensgevaarlijke linksradicaal.
Dan vergeten we voor het gemak even dat de mensen die Jetten haattweets stuurden geen Marokkanen waren, want anders kijken we weg van het echte probleem.

Afleiden, belachelijk maken van mensen met een andere mening, impliceren dat mensen een gebrekkige intelligentie hebben of gewelddadig zijn, het is een weinig aantrekkelijke wijze van opstelling in een topic. Van discussie is dan niet eens meer sprake.
Mensen gaan verder hun goddelijke gang maar, maar ik zou nog één ding willen zeggen ter afsluiting, tegen de mensen die mij en anderen hier volledig onterecht weggezet hebben als linksradicaal, dombo, Gutmensch en wat niet al:

Dat er straks niemand meer reageert die het niet met je eens is, betekent niet dat iedereen eindelijk inziet dat je gelijk hebt, het betekent dat de andere mensen de moed hebben opgegeven op een normale wijze met je in gesprek te kunnen. Het betekent niet dat jouw standpunten de juiste zijn, het betekent dat jouw gedrag de discussievrijheid ingeperkt heeft. Maar schreeuw maar, schreeuw maar lekker hard en verkneukel je over het door jou aangenomen feit dat jij gelijk hebt. Wentel je in trots over hoe jij de enige bent die echt ziet hoe het zit.
Gelijkheid betekent wat mij betreft dat iedereen het recht heeft om zijn geloofsovertuiging uit te dragen, maar dat je daarbij ook evenveel recht hebt om kritiek te ontvangen als iedereen van elke andere geloofsovertuiging.

Maar daar ging dit topic niet over, het gaat erover dat er een stelletje malloten op twitter meent dat zij de meest verwerpelijke bagger mogen spuien, lekker anoniem vanachter hun toetsenbord, en daarmee niet alleen de policus kwetsen aan wie hun verwensingen gericht zijn, maar ook een substantieel deel van onze bevolking, alleen maar omdat ze zijn wie ze zijn.

En zoals onze waarde (rechtse) MP ooit zei: "In Nederland mag je zijn wie je bent, en houden van wie je wilt"
Astoria schreef:
23-05-2020 10:17
Je zal mij nooit horen zeggen dat er vanuit het islamitische geloof geen homohaat komt, want dat komt er wel. Maar ergens denk ik dat de haat richting Rob Jetten vanuit rechts komt, om deze simpele reden: (extreem) rechts haat graag op links. (Extreem) rechtse islamieten zijn nu eenmaal wat dunner gezaaid.
Allemaal homohaters, net een andere afdeling.
Dat ben ik met je eens.
Maar dat werd hier door anderen dus wel heel stellig gezegd en daar reageerde ik op. Dat homohaat en geweld (in het algemeen, niet in geval van Rob Jetten) vooral door blanke, rechtse mannen gebeurt.
En dat klopt gewoon niet.

En als je conclusies uit statistiek en cijfers wilt trekken moet dat wel op de juiste manier gebeuren.

Overigens vind ik geweld en uberhaupt opmerkingen over homoseksualiteit van welke kant dan ook onbegrijpelijk en onzinnig, dus in die zin begrijp ik ook die wending van het topic niet.

En ik heb ook het gevoel dat we de laatste jaren qua tolerantie en openheid echt achteruit zijn gegaan. Het was 10/15 jaar geleden voor mijn gevoel beter dan nu.
smulrol schreef:
23-05-2020 10:44
Welke partijen zijn dat volgens jou?
Het staat er in mijn post nota bene bij, welke partij ik te radicaal links vind en op lange termijn een gevaar voor de samenleving.
Hoewel het voor hier teveel off topic gaat, maar verdiep je maar eens in de geschiedenis van die partij en in verschillende (oud) partijleden. Echt geen frisse club hoor.

Maar teveel off topic.
Ik vind intolerantie ten opzichte van homo’s of andersdenkenden vanuit islamitische hoek helemaal niet erger dan vanuit rechtse hoek. Maar er zijn hier wel degelijk mensen die welk probleem dan ook vanuit islamitische hoek ontkennen, verdraaien, goedpraten of onderbouwen met creatieve conclusies uit cijfers.
En juist elk topic hiervoor aangrijpen.

Daar mag dan best op gereageerd worden.
Slachtoffers zeggen het, politie agenten zeggen het, maar volgens een paar volhoudende wegkijkers hier ligt het probleem toch echt bij de oer-Hollandse witte man.

"Als wij spreken met mensen die slachtoffer zijn geworden van een dergelijk feit dan horen wij wel dat mensen veelal praten over vermoedelijk Nederlandse jongemannen met een Marokkaanse afkomst. Daar hoeven we ook niet al te moeilijk over te doen."

Daar hoeven we niet moeilijk over te doen, aldus Ellie Lust. Toch wordt er hier heeeeeel erg moeilijk gedaan over de waarheid. Wegkijken is makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Er is nog een lange weg te gaan en zeker in de lieve stad van hoop Amsterdam:

https://www.parool.nl/amsterdam/opnieuw ... ~b09367b0/

Later op de avond werden drie tieners aangehouden. Het gaat om twee jongens van 14 en één jongen van 15 jaar oud. Zij waren al bekend bij de politie. De recherche onderzoekt de zaak nog en krijgt daarbij ondersteuning van Roze in Blauw, het politienetwerk dat zich speciaal bezighoudt met anti-homogeweld.

14 en 15 jaar oud!
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven