Black Lives Matter vs. All Lives Matter

02-06-2020 20:03 3150 berichten
Vandaag is black out tuesday. Op allerlei social media zetten mensen/bedrijven/enz hun status of profiel op zwart om steun te betuigen aan Black Lives Matter. Er wordt ontzettend veel gereageerd met "All Lives Matter!", omdat Black Lives Matter niet "inclusief" genoeg zou zijn.

Welke kant neig jij op? En waarom?

Alvast mijn 2 cent:

Natuurlijk doen alle levens er toe. Maar het lijkt erop, dat tot op de dag van vandaag, de zwarte levens er minder toe doen. Daarom steun ik Black Lives Matter.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
All Lives Matter.. daar gaan mijn nekharen recht van overeind staan. Het BLM movement wordt op deze manier keihard onderuit getrapt.

Ik vind deze wel mooi om te delen:
“All lives can’t matter until black lives matter”. Ik sta 100% achter BLM. Anno 2020 worden donkere mensen nog steeds achtergesteld en gediscrimineerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het niet tegen gekomen of facebook mensen die hun profiel op zwart hebben.

Ik ben voor all lives matter, gewoon omdat het zo is.
Alle reacties Link kopieren
Blacklivesmatter wil niet zeggen dat een ander zijn leven er niet toe doet. Het is niet blacklivesmatter dus whitelivesareless. Wat dat aangaat kan ik prima met blacklivesmatter uit de voeten en voel ik me niet achtergesteld ofzo.
Volgens mij wordt met "Black Lives Matter" niet bedoeld: "ONLY Black Lives Matter", maar "Black Lives ALSO Matter". Zo interpreteer ik het ten minste, en daarom voel ik mij als blanke niet gekwetst of achtergesteld door deze beweging.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard doet elk leven ertoe, maar Black Lives Matter is rete-belangrijk. Ik word een beetje moe van dit soort knee-jerks van blanke mensen als het gaat om racisme. Wij blanken mogen dolblij zijn dat we niet snappen hoe het is om bang te zijn voor politie, willekeurige voorbijgangers en áltijd maar op je hoede moet zijn.. Sommige mensen moeten zich de ogen uit de kop schamen dat ze onzin als All lives matter gaan roepen, zonder zich verdiept te hebben in de problemen waar onze 'gekleurde' medemensen mee te maken hebben.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
All lives matter omdat elk leven belangrijk is.
anoniem_398555 wijzigde dit bericht op 02-06-2020 20:21
Reden: Typfoutje
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Black Lives Matter is nu belangrijk omdat de aanleiding gruwelijke discriminatie op basis van huidskleur is.
Alle reacties Link kopieren
en yellow lives dan?
Alle reacties Link kopieren
Stippellijn schreef:
02-06-2020 20:20
All lives matter omdat elk leven belangrijk is.

:facepalm:
Afbeelding
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Black lives matter! Ik loop als blanke vrouw in Nederland absoluut niet tegen de problemen aan die black lives matter aan de man proberen te brengen.

https://youtu.be/NtAAeyswlHM

:-D
Alle reacties Link kopieren
Chocosushi schreef:
02-06-2020 20:19
Volgens mij wordt met "Black Lives Matter" niet bedoeld: "ONLY Black Lives Matter", maar "Black Lives ALSO Matter". Zo interpreteer ik het ten minste, en daarom voel ik mij als blanke niet gekwetst of achtergesteld door deze beweging.
Zo zie ik het ook.
.
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
02-06-2020 20:27
Black lives matter! Ik loop als blanke vrouw in Nederland absoluut niet tegen de problemen aan die black lives matter aan de man proberen te brengen.

https://youtu.be/NtAAeyswlHM

:-D
snap de ober, hij greep zomaar voor het rietje
Imagine you have a friend who has breast cancer. She is fighting for her life every day. It consumes her. She posts regularly on social media about her journey and shares articles about supporting breast cancer research.

This woman doesn’t only fear for her own life. She has lost loved ones to breast cancer, and she fears for the lives of her daughters. She hopes and prays that research will discover new treatments and a cure for breast cancer before her daughters or granddaughters have to fight for their lives against a seemingly incurable disease.

Now, imagine that every time this woman posts, “Support breast cancer research!” someone else posts in response, “Support all cancer research!” Do you understand the insensitivity of this response? Do you see how that person comes across as having no empathy for the woman, her situation, or the struggle she faces every day?

https://www.parent.com/a-white-suburban ... es-matter/
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zelf dat mensen die "All Lives Matter" roepen dit gewoon baseren puur op die twee zinnetjes en denken dat Black Lives de rest uitsluit, zonder dit even opgezocht te hebben.
Ja, All lives matter en daarom worden er Black lives voor aandacht gevraagd.
Dus daarom "Black Lives Matter".

Als er aandacht wordt gevraagd voor homorechten dan zeg je toch ook niet "ja maar de hetero rechten dan?".
Alle reacties Link kopieren
En dan maar vragen waarom men niet vreedzaam demonstreert.


Omdat elke keer als er gvd vreedzaam gedemonstreerd wordt, witte mensen net zo lang janken, zeiken, drammen of gewoon om zich heen meppen dat de demonstratie onmogelijk wordt gemaakt.

Jezus Christus zeg, zelfs demonstreren met een fucking slogan gunnen die mensen ons niet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-06-2020 20:45
En dan maar vragen waarom men niet vreedzaam demonstreert.


Omdat elke keer als er gvd vreedzaam gedemonstreerd wordt, witte mensen net zo lang janken, zeiken, drammen of gewoon om zich heen meppen dat de demonstratie onmogelijk wordt gemaakt.

Jezus Christus zeg, zelfs demonstreren met een fucking slogan gunnen die mensen ons niet.
het zit je hoog
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
02-06-2020 20:48
het zit je hoog
Ja.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-06-2020 20:45
En dan maar vragen waarom men niet vreedzaam demonstreert.


Omdat elke keer als er gvd vreedzaam gedemonstreerd wordt, witte mensen net zo lang janken, zeiken, drammen of gewoon om zich heen meppen dat de demonstratie onmogelijk wordt gemaakt.

Jezus Christus zeg, zelfs demonstreren met een fucking slogan gunnen die mensen ons niet.
Nogmaals denk aan je hart.
En met schelden maak je je punt echt niet duidelijker
Rosebloom schreef:
02-06-2020 20:13
All Lives Matter.. daar gaan mijn nekharen recht van overeind staan. Het BLM movement wordt op deze manier keihard onderuit getrapt.

Ik vind deze wel mooi om te delen:
“All lives can’t matter until black lives matter”. Ik sta 100% achter BLM. Anno 2020 worden donkere mensen nog steeds achtergesteld en gediscrimineerd.
Eens. Ik snap dat ALM gezeik niet. Als iemand aan de deur komt met 'goedemorgen, heeft u een donatie voor stichting X voor borstkanker?' dan word je toch ook niet helemaal leip omdat je ze niet ook alle vormen van kanker bestrijden?
Alle reacties Link kopieren
Dunno13 schreef:
02-06-2020 20:35
Ja, All lives matter en daarom worden er Black lives voor aandacht gevraagd.
Dus daarom "Black Lives Matter".

Als er aandacht wordt gevraagd voor homorechten dan zeg je toch ook niet "ja maar de hetero rechten dan?".

Nouuuu, jij hebt de uitspraak "Pff, doe normaal. Zo vráág je erom om 'anders' behandeld te worden. Er is toch ook geen 'straight parade'?!" nog nooit gehoord? :bonk:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
JenBarber schreef:
02-06-2020 20:32
Imagine you have a friend who has breast cancer. She is fighting for her life every day. It consumes her. She posts regularly on social media about her journey and shares articles about supporting breast cancer research.

This woman doesn’t only fear for her own life. She has lost loved ones to breast cancer, and she fears for the lives of her daughters. She hopes and prays that research will discover new treatments and a cure for breast cancer before her daughters or granddaughters have to fight for their lives against a seemingly incurable disease.

Now, imagine that every time this woman posts, “Support breast cancer research!” someone else posts in response, “Support all cancer research!” Do you understand the insensitivity of this response? Do you see how that person comes across as having no empathy for the woman, her situation, or the struggle she faces every day?

https://www.parent.com/a-white-suburban ... es-matter/
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, witte mensen, jullie mogen de slogan hebben hoor. Nemen jullie dan ook even de discriminatie erbij? Dank je wel.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-06-2020 20:53
Maar goed, witte mensen, jullie mogen de slogan hebben hoor. Nemen jullie dan ook even de discriminatie erbij? Dank je wel.
Ik ben niet wit, ik ben blank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven