Complottheoriën deel 2; de bilderberggroep

02-06-2020 23:47 2193 berichten
In het vorige topic was ik op zoek omdat er iets niet klopt.
In dit deel wil ik beginnen met met een link naar een artikel van iemand die de bilderberggroep heeft onderzocht en die daarover vertelt.
Alles wat de bilderberggroep bespreekt is strikt geheim, maar zij hebben zo veel macht, zij zijn onze schaduwregering, (net als bij Harry Potter, dan komt ook de hoogste tovenaar even op bezoek bij de nét nieuw aangestelde president om hem te vertellen dat eigenlijk hij helemaal geen macht heeft en gewoon moet gehoorzamen aan het geheime genootschap van tovenaars).
Lees en huiver ;-) , het werd mij pas duidelijk nadat ik het volledige stuk rustig had doorgelezen.


https://bijbeloptiek.weebly.com/de-bild ... dorde.html#

De inleiding van het stuk (om jullie een beetje lekker te maken 😇):

"De rol van de Bilderberggroep en haar invloed.

Steeds meer bewuste mensen in Nederland vragen zich af waarom koningin Beatrix, premier Mark Rutte en Alexander Pechtold (D66) en tegenwoordig ook Diederik Samson naar de Bilderbergconferentie in het Westfields Marriott Hotel te Chantilly (Virginia) zijn gegaan. Hetzelfde geldt voor België, van waaruit Prins Filip en Karel de Gucht (vrijmetselaar en Europees Commissaris voor Handel) de conferentie bijwoonden. Wie vertegenwoordigen zij? Ongetwijfeld zijn daar de grote problemen van de EU en de euro, de (gemanipuleerde) oorlogen in het Midden-Oosten, de dreigende oorlog met Iran, het zogeheten terrorisme, het vluchtelingenvraagstuk en vele andere urgente zaken besproken, maar voor de zoveelste keer krijgt de burger het gevoel dat hij buitenspel stond en staat en dat sommige volksvertegenwoordigers de machtselite dienen in plaats van de burgers die hen kozen voor een uiterst verantwoordelijke post. Logisch dat dit het vertrouwen van de burger schendt en vervreemding bevordert. De vraag is of al diegenen die de jaarlijkse Bilderbergconferentie bijwonen op de hoogte zijn van de achtergronden van de Bilderbergclub. In een tijd waarin de oude partijpolitiek aan het instorten is en iedereen de mond vol heeft van ‘transparantie’, is de geheimzinnigdoenerij van deze Conferentie onhoudbaar"


Aanvulling moderator: Er mag in dit topic uiteraard gesproken worden over complotten, complottheorieën enz, We trekken de lijn bij antisemitische linkjes/postings en racisme. Hou voor ogen dat wat er in dit topic besproken wordt niet de waarheid hoeft te zijn/is.
Vermeld de bronnen waar je iets vandaan hebt!
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 15:53
Reden: aanvulling
53.89% gewijzigd
Wat een lap tekst zo op de late avond. Dit is een Tvp, ik ga het morgen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
02-06-2020 23:52
Wat een lap tekst zo op de late avond. Dit is een Tvp, ik ga het morgen lezen.
Nou ik ook
Alle reacties Link kopieren
Dit is een complottheorie, meer niet. In Nederland hebbende vorst of de premier of de fractievoorzitters zelf geen macht. Nederland heeft de parlementaire democratie als politiek systeem. Dat betekent dat beslissingen worden genomen door de 2e kamer door stemming en dat de 1e kamer nog eens toetst of zo'n beslssing niet in strijd is met andere wet- en regelgeving, ook door stemming. Onmogelijk dat de vorst of de premier of de fractievertegenwoordigers in de beide kamers zelf beslissingen kunnen nemen of door kunnen drukken. Bij andere democratische landen zal het net zo zijn. Een club als de Bilderberggroep zal hooguit enige invloed hebben, maar geen macht. Afdeling Efteling (sprookjes).
elfjetwaalfje wijzigde dit bericht op 03-06-2020 08:32
6.35% gewijzigd
Love is the meaning of life
Goed verhaal.
Goede site ook. Staan veel sterke verhalen op.

Hier nog een goede site
https://mentaalbeter.nl/online-psycholo ... gK6w_D_BwE
anoniem_396531 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 07:17
52.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
03-06-2020 07:06
Dit is een complottheorie, meer niet. In Nederland hebben de vorst of de premier of de fractievoorzitters geen macht, maar alleen een ceremoniële functie. Nederland heeft de parlementaire democratie als politiek systeem. Dat betekent dat beslissingen worden genomen door de 2e kamer door stemming en dat de 1e kamer nog eens toetst of zo'n beslssing niet in strijd is met andere wet- en regelgeving, ook door stemming. Onmogelijk dat de vorst of de premier of de fractievertegenwoordigers in de beide kamers zelf beslissingen kunnen nemen of door kunnen drukken. Bij andere democratische landen zal het net zo zijn. Een club als de Bilderberggroep zal hooguit enige invloed hebben, maar geen macht. Afdeling Efteling (sprookjes).
Nee hoor, ze kunnen zo goed manipuleren dat ze dat allemaal gewoon zo kunnen.
Ik kan me goed voorstellen dat ze erheen gaan. Ik wil er ook wel heen.
Wat doet dit op de Corona pijler?
En ja ik weet wat de "bilderberggroep" is.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Ja, net Harry Potter.
Doe je het er om?
https://nos.nl/artikel/2286916-waarom-b ... nkers.html

Leuk stuk om te lezen.
De bewuste mensen hebben het door? Harry Potter? Please, en op de Coronapijler?
Ik wist al dat het van de rails liep bij 'bijbeloptiek'.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
03-06-2020 08:22
Wat doet dit op de Corona pijler?
En ja ik weet wat de "bilderberggroep" is.
Alles komt samen in corona, daarom op deze pijler.
Denk ik.
Mss.
Ofzo.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
@tantejans: mss moet je die Bilderberggroep even uit je topictitel laten halen, want binnen 3 pagina's heb je wel weer een ander complot ontdekt en dan gaat het zo snel offtopic. Zoi jammer zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
elfjetwaalfje schreef:
03-06-2020 07:06
Dit is een complottheorie, meer niet. In Nederland hebbende vorst of de premier of de fractievoorzitters zelf geen macht. Nederland heeft de parlementaire democratie als politiek systeem. Dat betekent dat beslissingen worden genomen door de 2e kamer door stemming en dat de 1e kamer nog eens toetst of zo'n beslssing niet in strijd is met andere wet- en regelgeving, ook door stemming. Onmogelijk dat de vorst of de premier of de fractievertegenwoordigers in de beide kamers zelf beslissingen kunnen nemen of door kunnen drukken. Bij andere democratische landen zal het net zo zijn. Een club als de Bilderberggroep zal hooguit enige invloed hebben, maar geen macht. Afdeling Efteling (sprookjes).
Je dreunt een riedeltje op, maar laat eerst eens tot je doordringen dat deze groep geheime vergaderingen houdt.
De democratie wordt gepasseerd, niemand trekt zich er wat van aan.
Onze democratie is een poppenkast zo lang zoiets als de bilderbergroep bestaat.
Zoiets kán helemaal niet binnen een democratie. Toch gebeurt het...

De mensen die de macht hebben houden ons aan het lijntje met deze nep-democratie waarin wij telkens tegen elkaar uitgespeeld worden, expres door hen

Nu ook weer, de corona-crisis is door de mand gevallen, dus nu gaat alle aandacht naar black lives matter.
Expres zijn er stenen neergezet in de hoop dat wij, de proletariers, elkaar te lijf gaan en vergeten hoe we voor de gek werden gehouden met de corona.
tantejans schreef:
03-06-2020 09:18
Je dreunt een riedeltje op, maar laat eerst eens tot je doordringen dat deze groep geheime vergaderingen houdt.
Ik hou met mijn vrienden ook wel eens vergaderingen die we niet aan de grote klok hangen.
Blankepit schreef:
03-06-2020 09:23
Ik hou met mijn vrienden ook wel eens vergaderingen die we niet aan de grote klok hangen.
Wat een grap, hahaha

We hebben het over besluitvoering op het allerhoogste niveau, waarbij elke beslissing ons keihard raakt, ...in het geheim!...wat dus niet zou moeten kunnen binnen een democratie, dús onze democratie is een farce!!

Doe jij er maar lacherig over, echt super humor heb jij, wat een lol...
Alle reacties Link kopieren
Complot of geen complot. Als burger heb je toch amper macht en heb je amper invloed. Waarom zou je je er dan druk over maken? Wat heeft dat voor zin? Jij maakt je druk, bent ongelukkig, krijgt een hartkwaal en ruzie op het forum of met je familie, en Rutte, Beatrix en Boris Johnson trekken zich daar allemaal niets van aan.

je leeft je leven, je gaat dood. Zo werkt het ook voor de Bilderdijkgroep en anderen. Zelfs in Harry Potter leven ze niet eeuwig, hoewel sommigen wel heel lang.
Later is nu
Solomio schreef:
03-06-2020 09:11
@tantejans: mss moet je die Bilderberggroep even uit je topictitel laten halen, want binnen 3 pagina's heb je wel weer een ander complot ontdekt en dan gaat het zo snel offtopic. Zoi jammer zijn.
Ja dat zou idd jammer zijn en ik wilde het ook nog over Soros hebben...hoe moet dat nou??
Il denk dat Harry Potter samenspant met Bill Gates
tantejans schreef:
03-06-2020 09:28
Wat een grap, hahaha

We hebben het over besluitvoering op het allerhoogste niveau, waarbij elke beslissing ons keihard raakt, ...in het geheim!...wat dus niet zou moeten kunnen binnen een democratie, dús onze democratie is een farce!!

Doe jij er maar lacherig over, echt super humor heb jij, wat een lol...
Wie besluit wat, en op welke manier raakt ons dat?
En als het in het diepste geheim is, hoe weet jij dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Het zou erg praktisch zijn als zo’n geheime wereldregering echt zou bestaan. Kan er eindelijk eens effectief internationaal beleid worden doorgevoerd.
tantejans schreef:
03-06-2020 09:28
We hebben het over besluitvoering op het allerhoogste niveau, waarbij elke beslissing ons keihard raakt
Er wordt niets besloten, dat zit alleen in jouw hoofd. Er worden in Nederland besluiten genomen in de 1e en 2e kamer. Ons koningshuis heeft nul komma nul in de melk te brokkelen.
Dat hotemetoten en superrijken elkaar de bal toespelen, baantjes vergeven is natuurlijk wel duidelijk.
Dreamer schreef:
03-06-2020 09:30
Complot of geen complot. Als burger heb je toch amper macht en heb je amper invloed. Waarom zou je je er dan druk over maken? Wat heeft dat voor zin? Jij maakt je druk, bent ongelukkig, krijgt een hartkwaal en ruzie op het forum of met je familie, en Rutte, Beatrix en Boris Johnson trekken zich daar allemaal niets van aan.

je leeft je leven, je gaat dood. Zo werkt het ook voor de Bilderdijkgroep en anderen. Zelfs in Harry Potter leven ze niet eeuwig, hoewel sommigen wel heel lang.
Ai, jou geef ik op, jij bent al verloren.

Maar toch; wil jij als een soort van marionet naar hun pijpen moeten dansen?
Telkens als zij een crisis verzinnen dat jij je dan oprecht zorgen maakt, terwijl het gewoon weer 1 van hun spelletjes is om mensen zoals jij en ik te onderdrukken en monddood te maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven