Waarom is dit gebeurd met Tommy?

09-06-2020 23:22 444 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp hier helemaal niks van, waarom is dit gebeurd met Tommy?
Die arme hond heeft een trauma voor het leven en zijn baasjes ook, dit moet echt zwaar bestraft worden! Hoe is het mogelijk?

Teken hier de petitie! Al meer als 41.000 handtekeningen. https://www.petities.com/ontslag_politi ... e=fb_share

Filmpje bekijken op eigen risico, het filmpje speelt pas af zodra je hierop klikt, je zal eerst informatie lezen over wat er gebeurd is. Ik hoop dat iedereen die dit leest de petitie tekent, dit mag echt niet meer gebeuren!

Aanvullende informatie https://www.ad.nl/binnenland/br-hond-to ... google.nl/
knopper wijzigde dit bericht op 14-06-2020 20:31
28.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In plaats van dat je nou gewoon verteld wat er gebeurd is. Ik heb geen zin om een "eigen risico" filmpje te openen.

Echt weer sensatiegedoe dit.
...
Ja, wat tref ik dan aan mishandeling ofzo? Ik ga geen afschuwelijke filmpjes extra views geven.
Alle reacties Link kopieren
Eens.

Aanvulling; met Rooss en Rum welteverstaan.
Geen prima, prima is geen goed.
Ik hoop zo dat mijn nieuwsgierigheid het niet wint :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Sorry het is absoluut niet mijn bedoeling om dit als sensatie neer te zetten. Ik heb het verhaal net gelezen en het filmpje bekeken en ben er echt van geschrokken.
Zodra je de link aan klinkt zal je het verhaal zien en niet direct het filmpje.

Dit gaat om een hond die door 7 politie agenten is getaserd en zwaar mishandeld.
https://www.ad.nl/binnenland/br-hond-to ... google.nl/
Alle reacties Link kopieren
Mosterd
...
Alle reacties Link kopieren
Het filmpje heb ik niet gezien maar alleen de tekst riep bij mij al paniekaanvallen op. :-( Jarenlang gewerkt met ernstig mishandelde honden. Heel veel nare dingen gezien. Mensen die dieren zo kunnen mishandelen mogen van mij sterven aan de pijnlijkste dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet waarom dit 4 maanden na dit voorval pas bekend wordt gemaakt.
Ik hoop maar dat de 'daders (agenten)' mogen boeten voor deze laffe daad.
Het dier kon geen kant op. :-(
Schandalig! Die hond zat vastgebonden aan een boom en kon geen kant op :'(
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom iemand in zijn hoofd haalt om zo’n onschuldig dier zoveel leed aan te doen, dan moet er toch iets heel goed mis met deze persoon zijn? Dit maakt me zo boos en verdrietig tegelijk. Die agenten mogen met een uitleg komen maar niks praat dit goed. Gelukkig staat alles op beeld anders waren ze er wel heel makkelijk vanaf gekomen.
Alle reacties Link kopieren
:'( dogs lives matter :puppy: :flag:
Alle reacties Link kopieren
Ga het filmpje niet kijken.

Maar als ik hier lees wat er is gebeurd dan kun je toch niet anders dan concluderen dat deze mensen heel erg ziek zijn in hun hoofd.

Schokkend dat zulke zieke geesten politie agent kunnen worden.

Op de politie moet je kunnen vertrouwen en dat kan toch niet bij mensen die zo ziek zijn in hun hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Hè gatver :’(

Leeft de hond nog??
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
10-06-2020 00:00
Hè gatver :’(

Leeft de hond nog??
Ja hij leeft nog wel.
Alle reacties Link kopieren
ik hoef het voor het slapen gaan niet te zien.
Heeft iemand een samenvatting?
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
10-06-2020 00:18
ik hoef het voor het slapen gaan niet te zien.
Heeft iemand een samenvatting?
Hond is door zijn baasje vastgebonden aan een boom omdat dit moest van de politie, nadat zijn baasje en andere gearresteerd waren hebben ze de hond 7 keer getaserd en zwaar mishandeld. 6 agenten stonden erbij maar hebben niks gedaan om de mishandeling te stoppen. 1 agent leek de aanstichter. Ze hebben de hond op meerdere plaatsen getrapt, zijn op de hond gaan zitten en hebben met een tang tanden/ kaken uit zijn mond getrokken toen die voor dood lag na al die keren getaserd te zijn. Daarna hebben ze hem bij de DA gebracht met de mededeling dat de hond hun aanviel. Gelukkig zijn er camerabeelden die laten zien dat de hond onschuldig is en de agenten alle boekjes te buiten gaan.
knopper wijzigde dit bericht op 10-06-2020 00:28
21.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook echt niet kijken, maar waar is dit gebeurd dan?
Alle reacties Link kopieren
Athan schreef:
10-06-2020 00:27
Ik ga ook echt niet kijken, maar waar is dit gebeurd dan?
In Duiven. Beelden zijn verschrikkelijk dus raad je ook zeker aan om niet te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik keur dierenmishandeling natuurlijk af, maar als je de dood van George Floyd door politiegeweld ziet als een goede aanleiding om politiegeweld tegen een hond aan de kaak te stellen, zoals de maakster van een documentaire over deze hond op Twitter doet, zit er toch echt een steekje bij je los.

Zie hier: https://nos.nl/artikel/2336760-onderzoe ... -hond.html
Alle reacties Link kopieren
Ze vergelijkt het toch niet met floyd? Ze heeft het over politiegeweld.
Alle reacties Link kopieren
Knoppet jouw uitgebreide beschrijving had ik liever ook niet gelezen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
10-06-2020 00:35
Knoppet jouw uitgebreide beschrijving had ik liever ook niet gelezen.
Dan moet je bij de desbetreffende agenten zijn, ik kan het verhaal helaas niet mooier maken dan het is sorry.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die tot zulke wreedheden in staat is hoort gewoon niet thuis bij de politie.

Maakt niet uit of dat tegen mensen of dieren is.

Je zal zo eentje maar over de vloer krijgen als er een melding is van (huiselijk) geweld. Die doet er dan eerder een tandje bij dan dat hij het slachtoffer helpt.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn natuurlijk allebei voorbeelden van geïnstitutionaliseerd geweld. Nou wil ik niet meteen zeggen dat ik denk dat dat voor de Nederlandse politie echt opgaat, maar als 7 agenten zoiets onder de pet houden, zie ik wel een link met de Amerikaanse politie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven