Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit dat precies, mag je in een nieuw topic terug komen op post in het vorige topic of stopt een discussie zodra het topic vol is?
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
24-06-2020 22:12
Hoe zit dat precies, mag je in een nieuw topic terug komen op post in het vorige topic of stopt een discussie zodra het topic vol is?
Goede vraag. Ik dacht van wel, maar weet het niet zeker.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
24-06-2020 22:12
Hoe zit dat precies, mag je in een nieuw topic terug komen op post in het vorige topic of stopt een discussie zodra het topic vol is?
Natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het is daarom ook deel 3, dezelfde discussie maar dan in een nieuw deel omdat topics boven de 3000 berichten gesloten worden.
Tvp
palanja schreef:
24-06-2020 21:59
Is die apenheulgrap nu de maatstaf om dit te roepen?
Ga jij bepalen wie er een kwetsende grap maakt en wie niet of doen we dat als maatschappij, dus ook die hele grote massa die je zo graag heropvoeden wilt?

Van de Gijp bracht het maandag treffend over een grap die hij maakte over homo's, Carlo Boszhard lag onder de tafel van het lachen en Richard Groenendijk voelde zich gekwetst.
Hoe ga je daarmee om?
Zodra iemand gekwetst is de deur op slot doen?

Zo'n maatschappij ambieer ik niet en ik denk de #Metoo, LHBT en menig andere minderheid in dit land ook niet.
Dat vond ik een goed voorbeeld in die uitzending.
Alles wat gezegd/geschreven wordt kan wel door iemand kwetsend worden opgevat terwijl een ander deel van dezelfde doelgroep juist de ballen uit z'n broek lacht.
Gevoel voor humor is ook persoonlijk natuurlijk. Moet je daarom maar humor in het openbaar/social media verbieden?
kadanz schreef:
24-06-2020 22:02
Baalde ze ook van #metoo? Vond ze het ook zo vervelend dat men nu opeens ziet dat ze een vrouw is?
Mannen waren vroeger galanter. Nu durven fatsoenlijke mannen dat niet meer omdat ze een #metoo-bitch kunnen treffen.
Die beweging is ook compleet doorgeslagen. Dat gaat nu met BLM ook gebeuren of is al gebeurd.
Denk dat deze beweging eerder zorgt voor verwijdering tussen de bevolkingsgroepen dan voor verbinding.
redbulletje schreef:
24-06-2020 22:27
Mannen waren vroeger galanter. Nu durven fatsoenlijke mannen dat niet meer omdat ze een #metoo-bitch kunnen treffen.
Die beweging is ook compleet doorgeslagen. Dat gaat nu met BLM ook gebeuren of is al gebeurd.
Denk dat deze beweging eerder zorgt voor verwijdering tussen de bevolkingsgroepen dan voor verbinding.
Je schat de gemiddelde mens wel laag in.
Wat verkrachterig per ongeluk, en ook steeds oepsie beetje racistisch, kunnen ze niks aan doen.
Ik heb een wat hogere standaard edit in verwachtingen geloof ik, de meeste mensen in mijn omgeving lukt het prima om hun handen thuis te houden, en er niet steeds per ongeluk allerlei racistisch uit te persen.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 25-06-2020 05:31
1.98% gewijzigd
redbulletje schreef:
24-06-2020 22:27
Mannen waren vroeger galanter. Nu durven fatsoenlijke mannen dat niet meer omdat ze een #metoo-bitch kunnen treffen.
Die beweging is ook compleet doorgeslagen. Dat gaat nu met BLM ook gebeuren of is al gebeurd.
Denk dat deze beweging eerder zorgt voor verwijdering tussen de bevolkingsgroepen dan voor verbinding.

Want vroeger werden vrouwen tenminste nog eens hartelijk de kamer door gemept in plaats van genegeerd? Is dat die verwijdering?
Ik merk nog geen negatieve reacties als ik voor iemand de deur open houd, ook niet als het voor een vrouw is.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 24-06-2020 22:54
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-06-2020 22:27
Mannen waren vroeger galanter. Nu durven fatsoenlijke mannen dat niet meer omdat ze een #metoo-bitch kunnen treffen.
Die beweging is ook compleet doorgeslagen. Dat gaat nu met BLM ook gebeuren of is al gebeurd.
Denk dat deze beweging eerder zorgt voor verwijdering tussen de bevolkingsgroepen dan voor verbinding.
Als jij - of wie dan ook - galant met #metoo verwart ben je echt niet meer te redden, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@Palanja: mooi stuk schreef je in het vorige topic (met de quote van Morgan Freeman) - dank daarvoor, het geeft weer een beetje moed! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
kadanz
woensdag 24 juni 2020 om 23:08

palanja schreef: ↑24-06-2020 22:49
Zo jammer dit.
Ik heb allerlei dingen gezegd die aanleiding geven tot een reactie van jou behalve dit.
Ik beantwoord je vraag met een wedervraag. Ik heb het niet over jou.

Brevet van onvermogen, Kadanz.
Jammer.
palanja wijzigde dit bericht op 25-06-2020 00:04
1.19% gewijzigd
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
24-06-2020 23:39
@Palanja: mooi stuk schreef je in het vorige topic (met de quote van Morgan Freeman) - dank daarvoor, het geeft weer een beetje moed! :daisy:
Dank, Samarinde.

Blij dat iemand het op waarde schat.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
24-06-2020 22:38
Je schat de gemiddelde mens wel laag in.
Wat verkrachterig per ongeluk, en ook steeds oepsie beetje racistisch, kunnen ze niks aan doen.
Ik heb een wat hogere standaard geloof ik, de meeste mensen in mijn omgeving lukt het prima om hun handen thuis te houden, en er niet steeds per ongeluk allerlei racistisch uit te persen.
Is dat wat Red Bulletje beweert?
Jij hebt dus een hogere standaard en die conclusie trek je omdat Red Bulletje je daar aanleiding toe gegeven heeft in haar post.

Dat geeft te denken.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
24-06-2020 22:53
Als jij - of wie dan ook - galant met #metoo verwart ben je echt niet meer te redden, hoor.
Zelfde laken en pak.
Verwart Red Bulletje galant hier met #metoo?

Wil je zo graag vingertje wijzen? Of is het iets taalkundigs waarmee je je wilt onderscheiden?
Aandacht misschien?

Ik kan er verder niets van maken..

PS.
RedBulletje beweert dat BLM, net als in het verleden #metoo, voor meer polarisatie zorgt.
Dát is waar je inhoudelijk op in zou moeten gaan en daar reageer jij, en ook Het Groepje, totaal niet op.

Zo gaat dat al 2 delen.
Maar goed, dat zal ik wel helemaal verkeerd zien... geeft niet....
palanja wijzigde dit bericht op 25-06-2020 00:27
27.27% gewijzigd
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag toch hopen dat er in deel 3 wat meer aandacht voor de inhoud en wat minder voor, laat ik het maar egotripperij noemen.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
.
Dubbel
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
palanja schreef:
25-06-2020 00:21
Ik mag toch hopen dat er in deel 3 wat meer aandacht voor de inhoud en wat minder voor, laat ik het maar egotripperij noemen.
Hier ben ik het opnieuw helemaal mee eens. Het ironische is dat iedereen de mond vol heeft van de nobele BLM-gedachte om toch vooral "naar elkaar te luisteren" en "begrip te tonen" en "empathisch te zijn" en "je in de ander te verplaatsen", en dat er in dit topic vooral wordt geoordeeld, afgekapt en ge-ego-tript (als dat een woord is).

Terwijl ik hier toch heel weinig echt domme of bekrompen - laat staan racistische - dingen heb gelezen. De meeste mensen doen oprecht hun best om te begrijpen wat er precies speelt, hoe er iets kan veranderen, waar de angel zit, en waarom BLM er op de een of andere manier niet in lijkt te slagen mensen te verbroederen (en heel gek, dat lukt hier ook al niet). Dat lijken mij toch interessante en oprechte vragen die voor een mooie discussie kunnen zorgen. Maar dan moet er wel ruimte zijn. Gewoon: ruimte om je mening te geven zonder dat je meteen wordt afgekapt door mensen die het allemaal beter weten. Niemand weet het beter. Volgens mij draait het bij BLM om een probleem dat ons allemaal aangaat, zwart én wit, en waar we dus allemaal iets over kunnen - en mogen - zeggen, zwart én wit.
palanja schreef:
25-06-2020 00:14
Is dat wat Red Bulletje beweert?
Jij hebt dus een hogere standaard en die conclusie trek je omdat Red Bulletje je daar aanleiding toe gegeven heeft in haar post.

Dat geeft te denken.
Standaard in verwachtingen van anderen, blijkt uit de rest van mijn post. Dingen uit de context halen en expres verkeerd begrijpen, rare manier van discussiëren.
palanja schreef:
25-06-2020 00:17
Zelfde laken en pak.
Verwart Red Bulletje galant hier met #metoo?

Wil je zo graag vingertje wijzen? Of is het iets taalkundigs waarmee je je wilt onderscheiden?
Aandacht misschien?

Ik kan er verder niets van maken..

PS.
RedBulletje beweert dat BLM, net als in het verleden #metoo, voor meer polarisatie zorgt.
Dát is waar je inhoudelijk op in zou moeten gaan en daar reageer jij, en ook Het Groepje, totaal niet op.

Zo gaat dat al 2 delen.
Maar goed, dat zal ik wel helemaal verkeerd zien... geeft niet....
Sommigen willen steeds terug naar 0.
2 en 2 is 4, is allang vastgesteld, roepen dat het 3 is en dan roepen dat het polariserend werkt dat je als gesprekspartner niet serieus wordt genomen omdat je ook recht op je mening hebt is aandoenlijk op zijn best.
Er is allang vastgesteld dat racisme de maatschappij schade toebrengt, er is vastgesteld dat overheidsorganen hun eigen institutioneel racisme gaan aanpakken, er is een gerechtelijke uitspraak gepost die heel duidelijk is over racistische uitlatingen en dat die dus strafbaar zijn, het hele metoo verhaal is ook allang duidelijk en wordt ook intern aangepakt, kijk naar wat er nu binnen de uva weer speelt.
Dus je constatering dat je het allemaal niet zo goed snapt klopt volgens mij als een bus.
Inhoudelijke uitleg is gegeven twee vorige topics lang, snap je niet of ben je het niet mee eens of whatever.
Je bent echter wel zo bij dat je het zelf niet in je hoofd haalt om genoemde grapjes of gedrag te vertonen met je 'ik snap het niet maar wil toch even zeggen' , en dan hoop je maar dat het net is als met kinderen: eerst externe motivatie, dan wordt het vanzelf intern als het kwartje een keer valt.
samarinde schreef:
25-06-2020 00:57
Hier ben ik het opnieuw helemaal mee eens. Het ironische is dat iedereen de mond vol heeft van de nobele BLM-gedachte om toch vooral "naar elkaar te luisteren" en "begrip te tonen" en "empathisch te zijn" en "je in de ander te verplaatsen", en dat er in dit topic vooral wordt geoordeeld, afgekapt en ge-ego-tript (als dat een woord is).

Terwijl ik hier toch heel weinig echt domme of bekrompen - laat staan racistische - dingen heb gelezen. De meeste mensen doen oprecht hun best om te begrijpen wat er precies speelt, hoe er iets kan veranderen, waar de angel zit, en waarom BLM er op de een of andere manier niet in lijkt te slagen mensen te verbroederen (en heel gek, dat lukt hier ook al niet). Dat lijken mij toch interessante en oprechte vragen die voor een mooie discussie kunnen zorgen. Maar dan moet er wel ruimte zijn. Gewoon: ruimte om je mening te geven zonder dat je meteen wordt afgekapt door mensen die het allemaal beter weten. Niemand weet het beter. Volgens mij draait het bij BLM om een probleem dat ons allemaal aangaat, zwart én wit, en waar we dus allemaal iets over kunnen - en mogen - zeggen, zwart én wit.
Ik ben leesmoeder op de school van mijn kinderen en daar worden veel kinderen wat vrij opgevoed.
Er zijn er elk jaar wel een paar die gaan lezen en dan zeggen 'ik verzin de letters zelf'.
Dat is heel schattig maar zo leer je niet lezen. Sommige deelnemers aan de discussie willen maar zelf blijven verzinnen wat het topic van de discussie is.
'racisme is erg, maar....'
De slavernij in Qatar/mensen wit noemen/we mogen geen humor meer/ waneer houdt het op, alle zwarte mensen gaan nu alles racisme vinden etc
'metoo is erg maar'
Mannen zijn bang/als vrouw wordt er dan nooit meer met je geflirt/wanneer houdt het op, alle vrouwen gaan zometeen roepen dat ze verkracht zijn.
Jezelf vooropstellen terwijl je niet degene bent met het probleem en jezelf continu op 1 lijn met daders stellen, en dan maar zeggen dat je discussie op inhoud mist...
Dat is continu de inhoud willen bepalen en ikzelf trap daar dus niet in. Als deze discussie niet over jou gaat en je wil leren, stel je leerbaar op.
Ik neem aan dat de meeste mensen hier werken, en je gaat tijdens je inwerkperiode ook niet:
'oh dus ik mag geen gegevens mee naar huis nemen? Waar gaat dat heen met het vertrouwen in de wereld, ga jij maar eens even heel diep in de spiegel kijken, meneertje! Is dat een wereld waarin jij wil leven? En ik laat me niet uitmaken voor potentiële dief! Lekkere sfeer wil jij op de werkplek! Ik ga nu eerst even terug op de inhoud, heb je een wetsartikel? En jurisprudentie?'
Nee, dan luister je.
Helemaal als het over maatschappelijk ontwrichtende zaken als racisme naar zwarte mensen en verkrachting in machtspositie gaat vind ik het een bijzondere opstelling om aan te geven dat je wil leren maar ondertussen niks tot je te willen nemen. Er is al 2 topics vol met links en feiten.
Alle reacties Link kopieren
https://toronto.citynews.ca/2016/04/05/ ... ite-folks/

Schatjes zijn het.
Alle reacties Link kopieren
Ze laten meer en meer hun ware aard zien.

Doodeng clubje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven