Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
moonpoppy schreef:
25-06-2020 08:48
Al hebben ze regenboog diarree, maakt mij echt niet uit. Marxisme matters, zou het voor jou ook moeten doen.
Waarom heb je het ineens over marxisme? Je post een artikel, ik reageer daarop en ineens roep je dingen over marxisme.
Alle reacties Link kopieren
Wijndruifje schreef:
25-06-2020 08:51
Dat was niet wat ik bedoelde. Lees de column nog eens goed. Marx zag dat als je een groep lang genoeg onderdrukt dat die groep op een gegeven moment in opstand komt. De oplossing die hij voorzag, ja dat weten we dat dat niet werkte. Maar de oorzaak had hij goed begrepen. En de columnist ook.

Maar natuurlijk wordt dit weer misbruikt om vooral niet te moeten luisteren en om niets te doen. Ja dan moet je niet schrikken als de boel ontploft.


Het word mensen ook niet makkelijk gemaakt om nog open te staan, voor een gesprek zijn twee welwillende partners nodig. En nee, ik vind zitten en mond dicht terwijl de ander maar mag roeptoeteren geen oplossing.

Ik vind ook niet dat er in NL mensen onderdrukt worden. Ik hoor de roedel huilende wolven al weer aan komen rennen, maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk ging ik er altijd van uit, dat wanneer mensen zeggen geen kleur te zien, dat ze meer bedoelen de persoon niet anders te behandelen dan ieder ander.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
25-06-2020 08:56
Waarom heb je het ineens over marxisme? Je post een artikel, ik reageer daarop en ineens roep je dingen over marxisme.

Je vriendinnetjes van BLM roepen iets over Marxisme, je bent in de war.

Ik ga iets leerzaams doen

https://www.youtube.com/watch?v=QIJPUX6SYu4

Resisting Wokeness: Andrew Doyle and Douglas Murray in conversation

Ik ben toch al een verloren zaak voor de "leraren "hier :bye:
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
25-06-2020 08:41
Ik doe niets anders dan dat jij doet. Sterker, ik heb het op dit topic geleerd.
Nee, jij impliceert dat als je te maken krijgt met politiegeweld je wel iets op je kerfstok zal hebben, en dat is nu precies de crux in dit topic, dat mensen van kleur daar bovenmatig mee te maken krijgen met dodelijke afloop. Kun je je wel van de domme houden, maar daar geloof ik niet zo in.

Er is je ook al vaker gevraagd waarom je zo selectief op zoek lijkt te zijn naar bronnen die jouw angsten lijken te voeden.
Rosabella1 schreef:
25-06-2020 08:26
Goed stuk van Roderick Veelo weer vandaag,spijker op de kop:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/opini ... ssenstrijd

Dat je kritisch kijkt naar de methoden die mensen hanteren om hun doel te bereiken is alleen maar goed. Maar ze beschuldigen van het hebben van een asociaal gedachtegoed omdat Marx met zijn sociale gedachten door totalitaire regimes misbruikt is, slaat de plank wel een beetje mis. Dan kan je net zo goed stellen dat de SP en FvD gestoeld zijn op de principes van massamoordenaars.

Hij polariseert hiermee keihard. Hij veegt een sociaal gedachtegoed op één hoop met organisaties die dat gedachtegoed asociaal misbruikt hebben. En dan verongelijkt doen dat zij polariseren? Zo lust ik er nog wel een paar.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-06-2020 22:27
Mannen waren vroeger galanter. Nu durven fatsoenlijke mannen dat niet meer omdat ze een #metoo-bitch kunnen treffen.
Die beweging is ook compleet doorgeslagen. Dat gaat nu met BLM ook gebeuren of is al gebeurd.
Denk dat deze beweging eerder zorgt voor verwijdering tussen de bevolkingsgroepen dan voor verbinding.
galanter? De galante mannen zijn nog steeds galant.

Als jij het fijn vindt dat mannen jou intimideren of ongewenst aan je zitten is dat een ander verhaal.
Een tikje op de bips, een aai over de onderrug. Prima dat jij dat galant vind hoor.

Ik ken geen enkele man die zich geïntimideerd voelt door de metoo- beweging. Deze mannen weten namelijk heel goed dat het niet over hen gaat. Het zegt vooral wat over de mannen die zich aangesproken voelen.
Alle reacties Link kopieren
sakamanga schreef:
25-06-2020 09:02
Eigenlijk ging ik er altijd van uit, dat wanneer mensen zeggen geen kleur te zien, dat ze meer bedoelen de persoon niet anders te behandelen dan ieder ander.
Dat is ook wat ze ermee bedoelen, en er zit ongetwijfeld vaak goede intentie achter. De praktijk wijst echter uit dat dit niet het geval is, en als je dit zegt ontken je ook de ervaringen van mensen van kleur. Er is echt ontzettend veel over geschreven over waarom deze 'ik zie geen kleur'- retoriek meer kwaad doet dan goed. Ook door kadanz nog in het vorige topic.
Zelfs als je de ervaringen van een bevriende Antilliaanse benoemt. Iemand die volgens mij weet wat het is om gekleurd te zijn. Dan is het nog niet goed.


Ook dit argument van het kaliber 'mijn Turkse buurman vindt...' is een drogreden.

Je praat hier met tien forummers van kleur, forummers met Antilliaanse, Surinaamse achtergrond bijvoorbeeld. Dan steekt het bovenstaande argument wel heel magertjes af.



Bovendien weet ik zeker dat kennissen van mij vertellen over 'hun gekleurde vriend Kadanz', wiens kleur ze nooit zagen, die gewoon lekker meedoet, geen lange tenen heeft, lekker meelacht met grappen over de lengte van zijn leuter, en zelfs gezegd heeft dat hij niets tegen Zwarte Piet heeft. :mrgreen:

En dat klopt, als je er verder niet te diep over nadenkt.
Alle reacties Link kopieren
alfea schreef:
25-06-2020 09:07
Nee, jij impliceert dat als je te maken krijgt met politiegeweld je wel iets op je kerfstok zal hebben, en dat is nu precies de crux in dit topic, dat mensen van kleur daar bovenmatig mee te maken krijgen met dodelijke afloop. Kun je je wel van de domme houden, maar daar geloof ik niet zo in.

Er is je ook al vaker gevraagd waarom je zo selectief op zoek lijkt te zijn naar bronnen die jouw angsten lijken te voeden.


Als je in NL met de politie te maken krijgt zul je idd wel iets op je kerfstok hebben, dat is idd wat ik geloof.


En wat mijn angstvoedende bronnen betreft, ik zie een andere werkelijkheid dan dat jij ziet, ook helemaal correct.

Ben nu echt weg, mr Murray wacht.
samarinde schreef:
25-06-2020 00:57
Hier ben ik het opnieuw helemaal mee eens. Het ironische is dat iedereen de mond vol heeft van de nobele BLM-gedachte om toch vooral "naar elkaar te luisteren" en "begrip te tonen" en "empathisch te zijn" en "je in de ander te verplaatsen", en dat er in dit topic vooral wordt geoordeeld, afgekapt en ge-ego-tript (als dat een woord is).

Terwijl ik hier toch heel weinig echt domme of bekrompen - laat staan racistische - dingen heb gelezen. De meeste mensen doen oprecht hun best om te begrijpen wat er precies speelt, hoe er iets kan veranderen, waar de angel zit, en waarom BLM er op de een of andere manier niet in lijkt te slagen mensen te verbroederen (en heel gek, dat lukt hier ook al niet). Dat lijken mij toch interessante en oprechte vragen die voor een mooie discussie kunnen zorgen. Maar dan moet er wel ruimte zijn. Gewoon: ruimte om je mening te geven zonder dat je meteen wordt afgekapt door mensen die het allemaal beter weten. Niemand weet het beter. Volgens mij draait het bij BLM om een probleem dat ons allemaal aangaat, zwart én wit, en waar we dus allemaal iets over kunnen - en mogen - zeggen, zwart én wit.
Dat is precies wat ik zo tegen heb op die inclusiviteit. Want het klinkt heel erg als iedereen is welkom, maar wat ze bedoelen is, iedereen is welkom, mits die maar exact zo doet en denkt zoals wij willen.

Hypocriete bende.

Helaas zit rondom BLM ook zo’n schil van inclusieve woke moraalridders.
ardni schreef:
25-06-2020 09:11
Ik ken geen enkele man die zich geïntimideerd voelt door de metoo- beweging. Deze mannen weten namelijk heel goed dat het niet over hen gaat. Het zegt vooral wat over de mannen die zich aangesproken voelen.
Als doorsnee man schoot ik ook in de verdediging in de metoo discussie. En nu nog steeds zijn er punten waarover ik best wil discussiëren. Maar jeetje, na een paar pagina's discussie heb je wel door dat die discussie niet voor niets gevoerd wordt. Dan ga je niet serieus klagen dat je 'niet meer weet wat je tegen een vrouw mag zeggen'.
Het-groepje schreef:
25-06-2020 05:49
Sommigen willen steeds terug naar 0.
2 en 2 is 4, is allang vastgesteld, roepen dat het 3 is en dan roepen dat het polariserend werkt dat je als gesprekspartner niet serieus wordt genomen omdat je ook recht op je mening hebt is aandoenlijk op zijn best.
Er is allang vastgesteld dat racisme de maatschappij schade toebrengt, er is vastgesteld dat overheidsorganen hun eigen institutioneel racisme gaan aanpakken, er is een gerechtelijke uitspraak gepost die heel duidelijk is over racistische uitlatingen en dat die dus strafbaar zijn, het hele metoo verhaal is ook allang duidelijk en wordt ook intern aangepakt, kijk naar wat er nu binnen de uva weer speelt.
Dus je constatering dat je het allemaal niet zo goed snapt klopt volgens mij als een bus.
Inhoudelijke uitleg is gegeven twee vorige topics lang, snap je niet of ben je het niet mee eens of whatever.
Je bent echter wel zo bij dat je het zelf niet in je hoofd haalt om genoemde grapjes of gedrag te vertonen met je 'ik snap het niet maar wil toch even zeggen' , en dan hoop je maar dat het net is als met kinderen: eerst externe motivatie, dan wordt het vanzelf intern als het kwartje een keer valt.
In jouw opsomming van wat al lang duidelijk is, staan dingen die helemaal niet feitelijk vaststaan.

En daar begint het dus al, je vertelt anderen jouw beeld van de feitelijke situatie en als ze daar genuanceerd over denken zijn of hebben ze het fout.
Het-groepje schreef:
25-06-2020 06:09
Ik ben leesmoeder op de school van mijn kinderen en daar worden veel kinderen wat vrij opgevoed.
Er zijn er elk jaar wel een paar die gaan lezen en dan zeggen 'ik verzin de letters zelf'.
Dat is heel schattig maar zo leer je niet lezen. Sommige deelnemers aan de discussie willen maar zelf blijven verzinnen wat het topic van de discussie is.
'racisme is erg, maar....'
De slavernij in Qatar/mensen wit noemen/we mogen geen humor meer/ waneer houdt het op, alle zwarte mensen gaan nu alles racisme vinden etc
'metoo is erg maar'
Mannen zijn bang/als vrouw wordt er dan nooit meer met je geflirt/wanneer houdt het op, alle vrouwen gaan zometeen roepen dat ze verkracht zijn.
Jezelf vooropstellen terwijl je niet degene bent met het probleem en jezelf continu op 1 lijn met daders stellen, en dan maar zeggen dat je discussie op inhoud mist...
Dat is continu de inhoud willen bepalen en ikzelf trap daar dus niet in. Als deze discussie niet over jou gaat en je wil leren, stel je leerbaar op.
Ik neem aan dat de meeste mensen hier werken, en je gaat tijdens je inwerkperiode ook niet:
'oh dus ik mag geen gegevens mee naar huis nemen? Waar gaat dat heen met het vertrouwen in de wereld, ga jij maar eens even heel diep in de spiegel kijken, meneertje! Is dat een wereld waarin jij wil leven? En ik laat me niet uitmaken voor potentiële dief! Lekkere sfeer wil jij op de werkplek! Ik ga nu eerst even terug op de inhoud, heb je een wetsartikel? En jurisprudentie?'
Nee, dan luister je.
Helemaal als het over maatschappelijk ontwrichtende zaken als racisme naar zwarte mensen en verkrachting in machtspositie gaat vind ik het een bijzondere opstelling om aan te geven dat je wil leren maar ondertussen niks tot je te willen nemen. Er is al 2 topics vol met links en feiten.
Zie je het nou echt niet wat je hier doet?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
25-06-2020 09:16
Als doorsnee man schoot ik ook in de verdediging in de metoo discussie. En nu nog steeds zijn er punten waarover ik best wil discussiëren. Maar jeetje, na een paar pagina's discussie heb je wel door dat die discussie niet voor niets gevoerd wordt. Dan ga je niet serieus klagen dat je 'niet meer weet wat je tegen een vrouw mag zeggen'.
Ha kadanz, ik heb je dit nu al een paar keer zien schrijven en ik waardeer dat echt enorm, dat wilde ik al een paar keer zeggen :) Ik herinner me namelijk dat wij járen geleden hier eens een discussie over hebben gehad, die best hard ging, Vind het mooi om te lezen dat je er toch anders over bent gaan denken.

En je bijdrages in de afgelopen topics vind ik ook echt heel fijn. Dank daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
25-06-2020 09:17
In jouw opsomming van wat al lang duidelijk is, staan dingen die helemaal niet feitelijk vaststaan.

En daar begint het dus al, je vertelt anderen jouw beeld van de feitelijke situatie en als ze daar genuanceerd over denken zijn of hebben ze het fout.
Niet? Wat van wat ze heeft opgesomd staat volgens jou niet vast?
-Shifty- schreef:
25-06-2020 09:07
Dat je kritisch kijkt naar de methoden die mensen hanteren om hun doel te bereiken is alleen maar goed. Maar ze beschuldigen van het hebben van een asociaal gedachtegoed omdat Marx met zijn sociale gedachten door totalitaire regimes misbruikt is, slaat de plank wel een beetje mis. Dan kan je net zo goed stellen dat de SP en FvD gestoeld zijn op de principes van massamoordenaars.

Hij polariseert hiermee keihard. Hij veegt een sociaal gedachtegoed op één hoop met organisaties die dat gedachtegoed asociaal misbruikt hebben. En dan verongelijkt doen dat zij polariseren? Zo lust ik er nog wel een paar.
Volgens mij kijkt hij niet alleen naar hoe ze zichzelf noemen, maar ook naar hun motieven. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar jouw stelling dat hij alleen maar kritiek heeft omdat het Marxisme in het verleden alleen maar heeft geleid tot rampspoed is niet correct.

Ik denk dat BLM een prima organisatie is om het gesprek op gang te krijgen, maar waarschijnlijk niet de organisatie om het gesprek te voeren.

Wat mij betreft zou ook hier het gesprek veel meer moeten gaan om wat er concreet kan worden gedaan, in plaats van elkaar een wereldbeeld op de dringen.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
25-06-2020 08:50
Palanja, twee punten.

Te beginnen met het 'ik weet niet meer wat ik wel of niet mag zeggen' argument. Is er werkelijk iets wat je anders tegen mij zou willen zeggen dan tegen een blanke autochtoon? Iets wat zo zwaar weegt dat je het als argument in deze discussie gebruikt?


Ten tweede je argument dat men vroeger geen kleur zag en nu opeens noodgedwongen wel. Meen je dat echt? Na ALLE voorbeelden die de afgelopen dagen in de krant hebben gestaan, op TV zijn besproken, en hier in het topic zijn 'betwist' zeg je doodleuk: vroeger zag men nooit kleur, en nu moet men opeens nadenken. Hiermee veeg je de hele discussie weg als zijnde onzin en fantasie.


Snap je niet dat zulke drogredenaties mijn reacties naar jou toe enigszins kleuren?
Hoe kom jij tot de conclusie dat ik iets anders tegen jou wil zeggen dan tegen een autochtoon?

Ik ga niet mee in jouw dogmatisch denken.
Wanneer je werkelijk vind dat ik de discussie wegzet als onzin en fantasie dan hebben we geen basis voor een dialoog.

Ik hoef hier geen pissing contest te gaan houden op basis van oneigenlijke argumenten.
En inderdaad, als je ' drogredenaties' aanvoert over mijn inbreng nar jou toe dan snap ik je inderdaad niet.
Of... meer voor de hand liggend.... snap jij mij niet...
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
alfea schreef:
25-06-2020 09:23
Ha kadanz, ik heb je dit nu al een paar keer zien schrijven en ik waardeer dat echt enorm, dat wilde ik al een paar keer zeggen :) Ik herinner me namelijk dat wij járen geleden hier eens een discussie over hebben gehad, die best hard ging, Vind het mooi om te lezen dat je er toch anders over bent gaan denken.

En je bijdrages in de afgelopen topics vind ik ook echt heel fijn. Dank daarvoor.
:-D

Ik kan niet garanderen dat we het altijd eens zullen zijn, maar ik ben niet te beroerd om mijn mening bij te stellen, dat is uiteindelijk toch het hele idee van een discussie..
Wilhetnietweten schreef:
25-06-2020 09:26
Niet? Wat van wat ze heeft opgesomd staat volgens jou niet vast?
Dat er institutioneel racisme is in Nederland. Wat zeg ik, zelfs de definitie daarvan kun je nog jarenlang over soebatten.

Dat metoo duidelijk is, is ook geen feit. Niet dat ik helemaal begrijp waarom het zo lastig is om te begrijpen, maar er zijn nog heel veel mensen die het niet begrijpen.

En dat is geen onwil, althans niet alleen maar onwil.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
25-06-2020 06:09
Ik ben leesmoeder op de school van mijn kinderen en daar worden veel kinderen wat vrij opgevoed.
Er zijn er elk jaar wel een paar die gaan lezen en dan zeggen 'ik verzin de letters zelf'.
Dat is heel schattig maar zo leer je niet lezen. Sommige deelnemers aan de discussie willen maar zelf blijven verzinnen wat het topic van de discussie is.
'racisme is erg, maar....'
De slavernij in Qatar/mensen wit noemen/we mogen geen humor meer/ waneer houdt het op, alle zwarte mensen gaan nu alles racisme vinden etc
'metoo is erg maar'
Mannen zijn bang/als vrouw wordt er dan nooit meer met je geflirt/wanneer houdt het op, alle vrouwen gaan zometeen roepen dat ze verkracht zijn.
Jezelf vooropstellen terwijl je niet degene bent met het probleem en jezelf continu op 1 lijn met daders stellen, en dan maar zeggen dat je discussie op inhoud mist...
Dat is continu de inhoud willen bepalen en ikzelf trap daar dus niet in. Als deze discussie niet over jou gaat en je wil leren, stel je leerbaar op.
Ik neem aan dat de meeste mensen hier werken, en je gaat tijdens je inwerkperiode ook niet:
'oh dus ik mag geen gegevens mee naar huis nemen? Waar gaat dat heen met het vertrouwen in de wereld, ga jij maar eens even heel diep in de spiegel kijken, meneertje! Is dat een wereld waarin jij wil leven? En ik laat me niet uitmaken voor potentiële dief! Lekkere sfeer wil jij op de werkplek! Ik ga nu eerst even terug op de inhoud, heb je een wetsartikel? En jurisprudentie?'
Nee, dan luister je.
Helemaal als het over maatschappelijk ontwrichtende zaken als racisme naar zwarte mensen en verkrachting in machtspositie gaat vind ik het een bijzondere opstelling om aan te geven dat je wil leren maar ondertussen niks tot je te willen nemen. Er is al 2 topics vol met links en feiten.
Je gedraagt je als een leesmoeder die eigenlijk alleen voor haar eigen kind voorleest en denkt dat al die anderen het niet doorhebben.
Commentaar leveren op de juf en altijd eindigen met de zin ' maar ik snap dat het voor jou ook lastig is' .

Ik ga je niet uit die bubbel halen waar je je zo comfortabel in voelt en van waaruit je uitgangspunt is dat #metoo opgericht is omdat nu eenmaal zo'n beetje elke man een potentiële verkrachter is en iedere andersdenkende een potentiële racist.
Dussss... probeer je gelijk te halen met de veroordeling van een gekkie en alles weg te zetten onder institutioneel racisme.
Veel plezier daarmee maar ik verdoe er mijn tijd niet mee of zoals jij vanochtend, ik kom er mijn bed niet voor uit...
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
25-06-2020 09:11
Zelfs als je de ervaringen van een bevriende Antilliaanse benoemt. Iemand die volgens mij weet wat het is om gekleurd te zijn. Dan is het nog niet goed.


Ook dit argument van het kaliber 'mijn Turkse buurman vindt...' is een drogreden.

Je praat hier met tien forummers van kleur, forummers met Antilliaanse, Surinaamse achtergrond bijvoorbeeld. Dan steekt het bovenstaande argument wel heel magertjes af.



Bovendien weet ik zeker dat kennissen van mij vertellen over 'hun gekleurde vriend Kadanz', wiens kleur ze nooit zagen, die gewoon lekker meedoet, geen lange tenen heeft, lekker meelacht met grappen over de lengte van zijn leuter, en zelfs gezegd heeft dat hij niets tegen Zwarte Piet heeft. :mrgreen:

En dat klopt, als je er verder niet te diep over nadenkt.
Hier ook hoor. We zijn allemaal blind, maar door BLM zijn we kleur gaan zien en worden we gedwongen racistisch te zijn.
Wat is er trouwens mis met kleur zien? Moeten we dat ontkennen ? Zelfs mijn peuter ziet kleur, roze net als papa maar mama is een beetje bruin, is gewoon iets wat vastgesteld word, betekent niks.
In het benoemen van een daadwerkelijk kleur in bepaalde context zit geen enkel waarde oordeel.

Echter sommigen weigeren dat te begrijpen.

Banaan,Bounty,Koeli,bleekscheet,tata, neger& zwarte, verwijzen inderdaad ook naar een persoon met een kleur , inclusief waarde oordeel.
Mogen we dat ook al niet meer zeggen? Het is wat mij betreft nooit goed geweest om die termen te gebruiken, er werd alleen veel gezwegen.


Indien die vriendin of kennis "nu ineens"anders bejegend word ziet ze wellicht voor het eerst de ware aard van haar eigen omgeving.
Dat is zeker niet de schuld van BLM.

Er is in mijn omgeving niemand die mij ineens anders bejegend. alles is hetzelfde. Er is werkelijk helemaal niks aan de hand.
Hou zou dat toch komen? Wellicht moet ik even vragen of ze zich als racistisch voelen of wanneer ze dat denken te gaan voelen.

Waarom zou het feit dat ik pro BLM ben voor mijn veelal witte omgeving een probleem moeten zijn, als mens,als persoon,als vriend,als echtgenote, als buurvrouw,als klant, als werknemer.

Maakt dat mij nu plotseling anders als mens? Ben ik mijn genuanceerde persoonlijkheid verloren?

Wat een onzin zeg, please...
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
25-06-2020 09:35
Dat er institutioneel racisme is in Nederland. Wat zeg ik, zelfs de definitie daarvan kun je nog jarenlang over soebatten.

Dat metoo duidelijk is, is ook geen feit. Niet dat ik helemaal begrijp waarom het zo lastig is om te begrijpen, maar er zijn nog heel veel mensen die het niet begrijpen.

En dat is geen onwil, althans niet alleen maar onwil.
In feite moet je terug naar het onderscheid tussen discriminatie en racisme.
Het 1 sluit het ander niet uit maar je krijgt wel duiding en gelaagdheid.

Ik ben ook groot voorstander van Metoo.
Ik ben voor gelijkwaardigheid en tegen misbruik van machtspositie maar een glazen plafond is mij dan weer een stap te ver...
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ons focussen op de organisatie BLM ipv op het probleem waar het uiteindelijk om draait? Is dat probleem ondergeschikt aan de organisatie? Of is het te lastig om echt samen te kijken naar racisme, vooroordelen en discriminatie?
Ik denk dat we moeten stoppen met naar dingen te zoeken om niet over het echte probleem te hebben.
Waarom niet gewoon luisteren naar de ervaringen van anderen? Het gaat niet om de organisatie, om de poppetjes van die organisatie, het gaat om mensen met allemaal verschillende ervaringen en levens. En als de een er geen last van heeft, betekent het niet dat de ander er dan ook geen last van heeft en andersom.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
kadanz schreef:
25-06-2020 09:11
Zelfs als je de ervaringen van een bevriende Antilliaanse benoemt. Iemand die volgens mij weet wat het is om gekleurd te zijn. Dan is het nog niet goed.


Ook dit argument van het kaliber 'mijn Turkse buurman vindt...' is een drogreden.

Je praat hier met tien forummers van kleur, forummers met Antilliaanse, Surinaamse achtergrond bijvoorbeeld. Dan steekt het bovenstaande argument wel heel magertjes af.



Bovendien weet ik zeker dat kennissen van mij vertellen over 'hun gekleurde vriend Kadanz', wiens kleur ze nooit zagen, die gewoon lekker meedoet, geen lange tenen heeft, lekker meelacht met grappen over de lengte van zijn leuter, en zelfs gezegd heeft dat hij niets tegen Zwarte Piet heeft. :mrgreen:
En dat klopt, als je er verder niet te diep over nadenkt.
Je zegt dus eigenlijk dat je tegen je zin meelacht/meepraat? Maar dan is het voor een blanke toch een steeds grotere drempel om te investeren in 'n contact met 'n Surinamer/Antilliaan? Ik heb ook een Surinaamse buuf, ze woont hier in 'n voornamelijk blanke omgeving (is specifiek vanuit de randstad naar hier verhuisd ipv bij familie in de buurt te blijven) en heeft in de 20 jaar dat ze hier woont alleen maar blanke relaties gehad. Moet ik nu aan haar oprechtheid gaan twijfelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven