Black Lives Matter vs. All Lives Matter deel 3

24-06-2020 22:03 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg op deel 1 en 2 van Black Lives Matter versus All Lives Matter.

Deel 1: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463321
Deel 2: actueel/black-lives-matter-vs-all-lives ... ges/463956
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-07-2020 11:53
Tja, je kan er cijfers tegenaan gooien wat je wil maar mijn moeder heeft geen dag in haar leven een uitkering gehad.

En ook mijn moeder was getrouwd in de jaren 70, in 72 om precies te zijn. Maar waar heel veel witte Nederlandse vrouwen van haar leeftijd zogenaamd niet mochten werken omdat ze getrouwd waren, heeft zij gewoon altijd gewerkt, hoor. En ze had trouwens wel meer vrouwelijke collega's, ook witte, want ik ging als peutertje al weleens mee naar haar werk. Maar goed, dat zal wel in dat parallelle universum zijn waar nooit racisme voorkomt en waar elke witte Nederland een lichtend voorbeeld voor de mensheid is.
Waarom doe je dit nu FV? Waarom stamp je nu even met je hak op mijn perceptie van de wereld van de vrouw in zijn algemeenheid in de jaren 70? Is dat hoe je de discussie wil verharden? Waarom?
Jij hebt jouw ervaringen, ik vertel hier een indringend eerlijk en open gesprek met mijn buurvrouwen en daarna met mijn eigen moeder.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Het is echt een keer klaar, hoor.

Maar ik ga dit topic verlaten, ik ben er weer klaar mee.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
03-07-2020 11:56
Waarom doe je dit nu FV? Waarom stamp je nu even met je hak op mijn perceptie van de wereld van de vrouw in zijn algemeenheid in de jaren 70? Is dat hoe je de discussie wil verharden? Waarom?
Jij hebt jouw ervaringen, ik vertel hier een indringend eerlijk en open gesprek met mijn buurvrouwen en daarna met mijn eigen moeder.
Ik reageer helemaal niet op jou, ik heb dat helemaal niet gelezen wat je nu zegt.

Ik reageer nog steeds op die bullshit van Gebruna die voor de zoveelste keer beweert dat zwarte mensen dankbaar moeten zijn, niks bijdragen en weet ik veel wat voor shit ze uitkraamt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
03-07-2020 10:19
Ik kan me voorstellen dat bepaalde woordkeuzes triggeren. Actie, reactie. Fair enough, maar om dan willens en wetens laatdunkende opmerkingen te maken over mensen die je niet kent, en daar een kleur bij benoemen druist m.i. tegen fatsoensnormen.
Nogmaals: dat doet Gebruna toch ook? Zij kent mij toch ook niet? Of mijn moeder? Of Het Groepje of haar vader? Of Kadanz en zijn ouders?

Dit hele topic staat vol met de ene laatdunkende opmerking na de andere over zwarte mensen. Maar oeh, nu zeg ik wat terug en dan ga IK over fatsoensnormen?

Toedeledokie.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-07-2020 11:59
Ik reageer helemaal niet op jou, ik heb dat helemaal niet gelezen wat je nu zegt.

Ik reageer nog steeds op die bullshit van Gebruna die voor de zoveelste keer beweert dat zwarte mensen dankbaar moeten zijn, niks bijdragen en weet ik veel wat voor shit ze uitkraamt.
Dit is letterlijk wat ik op je post heb geschreven. Ter nuancering van je standbeeldverhaal dat je moeder werkte en de gemiddelde witte vrouw op haar reet zit. Daarop nuanceerde ik met dit verhaal, dat werkgevers vrouwen die gingen trouwen hun contract ontbonden.
En jij reageert met dat 'zogenaamd omdat ze gingen trouwen...' Dan kan het toch niet anders dan op mijn post slaan?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
bethweeter schreef:
03-07-2020 09:11
Nee, het is walgelijk. Trots zijn op je moeder is prima, maar niet op zo’n manier door alle andere moeders Met een andere huidskleur als minder weg te zetten.
Weet je ook eens hoe het voelt. En bevalt het? Boehoe
Theamuts schreef:
02-07-2020 17:14
Iemand gisterenavond dit gezien: "Typisch Surinaams van Roué Verveer"?
https://www.gids.tv/video/228750/typisc ... uitzending

Ik vond het nogal racistisch.
Ja ik heb m gezien. Racistisch is het zeker maar ik hou wel van een geintje en heb me rot gelachen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
03-07-2020 12:02
Dit is letterlijk wat ik op je post heb geschreven. Ter nuancering van je standbeeldverhaal dat je moeder werkte en de gemiddelde witte vrouw op haar reet zit. Daarop nuanceerde ik met dit verhaal, dat werkgevers vrouwen die gingen trouwen hun contract ontbonden.
En jij reageert met dat 'zogenaamd omdat ze gingen trouwen...' Dan kan het toch niet anders dan op mijn post slaan?
Nee joh, jij hoeft je echt niet aangesproken/aangevallen te voelen. Integendeel zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
03-07-2020 10:09
1 Nuancering in dit verhaal:

Ik woon in een straat met veel vrouwen van je moeders 'leeftijd' (dat ze nu geweest zou zijn) of daarboven. In die periode was het gewoon gebruikelijk dat zodra je aankondigde te gaan trouwen, je arbeidscontract werd ontbonden! Zo wonen hier goed opgeleide vrouwen, die zodra de ring om de vinger werd geschoven, werkloos waren! Dat hadden ze niet gekozen. Zij zijn echt heel blij dat de vrouwen van tegenwoordig gewoon een eigen leven mogen hebben.

Mijn eigen moeder is ietsje jonger. Zij kon en mocht (ja werkelijk, mócht!) na haar trouwen blijven werken. Dat heeft ze gedaan, altijd. Net als mijn vader. Maar dat is uitzonderlijk.
Ik had deze post nog helemaal niet gelezen, Doreia.
Am Yisrael Chai!
Doreia* schreef:
03-07-2020 12:02
Dit is letterlijk wat ik op je post heb geschreven. Ter nuancering van je standbeeldverhaal dat je moeder werkte en de gemiddelde witte vrouw op haar reet zit. Daarop nuanceerde ik met dit verhaal, dat werkgevers vrouwen die gingen trouwen hun contract ontbonden.
En jij reageert met dat 'zogenaamd omdat ze gingen trouwen...' Dan kan het toch niet anders dan op mijn post slaan?
En dan zoek je iets nieuws, heeft mijn moeder ook gedaan. Een grote groep heeft zich er uit gemakszucht gewoon bij neergelegd hoor. Het recht om vrouwen te ontslaan bij huwelijk is al in 1956 afgeschaft.
Maar goed, het zal ook van het ' milieu' vd vrouw afhangen. Alleen ik ken net weer een boel vrouwen die ook geen enkele moeite deden en het wel makkelijk vonden.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik vraag me wel af wat er van dat verhaal (wat altijd als verklaring voor het feit dat vrouwen in Nederland zo lang huisvrouw zijn geweest verteld wordt) klopt want mijn moeder is in 1972 getrouwd en heeft haar hele leven in Nederland altijd gewerkt. Dus het is in ieder geval zeker niet waar dat ALLE vrouwen in Nederland ontslagen werden als ze gingen trouwen of dat dat in de wet stond ofzo.
Am Yisrael Chai!
Gebruna schreef:
03-07-2020 11:39
Als ik dan toch 'bezig' ben, even wat cijfers anno nu:

Bijstand.
Cijfers t/m april 2020 - https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/82016NED/table
Tot de AOW leeftijd totaal 418.000 uitkeringen, waarvan Nederlands 165.000, Westers 40.000 en Niet-Westers 214.000.

Omgeslagen naar aandeel / aantal inwoners per bevolkingsgroep van 20-65 jaar:
respectievelijk NL 2.1 %, Westers 3.4 % en Niet-Westers 14.6 % van de potentiële beroepsbevolking.


Onderzoeksrapport, publicatie juni 2019 “inkomensongelijkheid naar migratieachtergrond”, onderzoek onder mannen en vrouwen van 30-40 jaar oud, uitgevoerd in 2017 (CPB).
Via deze link te downloaden (rechtsonder op de pagina)
https://www.cpb.nl/inkomensongelijkheid ... chtergrond

Op pagina 10 (van 41) bij figuur 3.8: sociaal economische positie, uitkering naar type uitkering en migratieachtergrond: achtereenvolgens de percentages inwoners met een arbeidsongeschiktheids-, een WW, een bijstand, of overige sociale uitkering (zie rechts; vrouwen)

Nederlands: 3-1-3-3 (totaal 10 %)
Marokkaans: 9-2-18-3 (32 %)
Turks: 9-2-12-2 (25 %)
Surinaams: 4-2-13-3 (22 %)
Antilliaans: 3-2-19-3 (26 %)

Dus nee, de gemiddelde Nederlandse vrouw "zit niet op haar reet". En zeker niet vaker dan vrouwen uit andere bevolkingsgroepen.
Dit zegt natuurlijk niks, als je de factor gehuwd/ ongehuwd -alleenstaand niet meeneemt.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
02-07-2020 19:58
Volgens deze gekke redenatie zou ik die arme meneer die vol hoop belde (nog de tijd van de vaste lijn) omdat ik dezelfde achternaam heb als zijn in de oorlog geheel vermoorde familie ook moeten afkatten, want die heeft geen recht op verdriet want het verdriet van mijn voorouders gaat voor, ofzo?
Die arme man was zo teleurgesteld, het was zo zielig. Ben er de hele dag ziek van geweest.
Leed kan naast elkaar bestaan, helaas.
Ik begrijp je reactie niet helemaal, maar ik ben ook een beetje mosterd. De reacties gaan zo hard, als je een paar uur niet op het forum bent geweest. Je kunt eigenlijk eigenlijk niet meepraten als je niet 24/7 onlline bent. In ieder geval vind ik je verhaal enorm verdrietig, vreselijk.

Zou je je quote weg willen halen? Ik heb mijn post weg gehaald, omdat dat toch wel erg persoonlijke, en wellicht ook herkenbare informatie is.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
03-07-2020 12:12
Maar goed, het zal ook van het ' milieu' vd vrouw afhangen. Alleen ik ken net weer een boel vrouwen die ook geen enkele moeite deden en het wel makkelijk vonden.
Mijn moeder had alleen een MULO diploma toen ze als 16 jarig meisje in d'r eentje naar Nederland kwam om met mijn vader te trouwen. En mijn vader was beroepsmilitair. Mijn beide ouders zijn pas gaan studeren toen ze al lang en breed kinderen hadden, naast een baan en een gezin.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
03-07-2020 12:10
En dan zoek je iets nieuws, heeft mijn moeder ook gedaan. Een grote groep heeft zich er uit gemakszucht gewoon bij neergelegd hoor. Het recht om vrouwen te ontslaan bij huwelijk is al in 1956 afgeschaft.
Het werd ‘pas’ van kracht op 1 januari 1958.
Maar speelde begin jaren 70 in elk geval allang niet meer, toen was het inderdaad gemakzucht of het was de gewoonte dat de vrouw thuis bleef voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
02-07-2020 19:57
Dit is de docu over de Indische Nederlanders die in de jaren 50 naar Nederland vluchtten.

https://www.anderetijden.nl/programma/1 ... -en-schip-
Thnx voor de tip. Ik kende dit verhaal niet. De verstekeling die ik ken zat hier niet bij, die is al eerder in de jaren '50 door de ouders van zijn beste vriend mee gesmokkeld. Hij mocht hier wel blijven uiteindelijk, eerst in detentie en later stond zijn oom garant en moest hij zich elke week bij de politie melden.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-07-2020 12:13
Maar ik vraag me wel af wat er van dat verhaal (wat altijd als verklaring voor het feit dat vrouwen in Nederland zo lang huisvrouw zijn geweest verteld wordt) klopt want mijn moeder is in 1972 getrouwd en heeft haar hele leven in Nederland altijd gewerkt. Dus het is in ieder geval zeker niet waar dat ALLE vrouwen in Nederland ontslagen werden als ze gingen trouwen of dat dat in de wet stond ofzo.
Ik denk dat het begin jaren 70 per bedrijf verschilde. Mijn moeder is zelf gestopt, want gelijk zwanger na het trouwen en problematische zwangerschap. Ging weer werken toen ik 4 was en was een behoorlijke uitzondering in '75. Vriendin van mijn moeder moest wel stoppen met werken toen ze trouwde, ze werd gewoon ontslagen. Is ook wel weer aan het werk gegaan overigens.

Denk wel dat er in die tijd een tendens was dat je thuisbleef om voor de kinderen te zorgen, maar dat er ook veel uitzonderingen waren.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
03-07-2020 12:20
Ik denk dat het begin jaren 70 per bedrijf verschilde. Mijn moeder is zelf gestopt, want gelijk zwanger na het trouwen en problematische zwangerschap. Ging weer werken toen ik 4 was en was een behoorlijke uitzondering in '75. Vriendin van mijn moeder moest wel stoppen met werken toen ze trouwde, ze werd gewoon ontslagen. Is ook wel weer aan het werk gegaan overigens.

Denk wel dat er in die tijd een tendens was dat je thuisbleef om voor de kinderen te zorgen, maar dat er ook veel uitzonderingen waren.
Tot vér in mijn puberteit was het zo dat alle moeders van vriendinnetjes en vrienden thuis waren terwijl mijn moeder gewoon een baan had. Wij waren "zielige" sleutelkinderen vond men.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
03-07-2020 12:20
Ik denk dat het begin jaren 70 per bedrijf verschilde. Mijn moeder is zelf gestopt, want gelijk zwanger na het trouwen en problematische zwangerschap. Ging weer werken toen ik 4 was en was een behoorlijke uitzondering in '75. Vriendin van mijn moeder moest wel stoppen met werken toen ze trouwde, ze werd gewoon ontslagen. Is ook wel weer aan het werk gegaan overigens.

Denk wel dat er in die tijd een tendens was dat je thuisbleef om voor de kinderen te zorgen, maar dat er ook veel uitzonderingen waren.
Dit inderdaad en veel vrouwen gingen weer aan het werk als de kinderen naar de middelbare school gingen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-07-2020 12:23
Tot vér in mijn puberteit was het zo dat alle moeders van vriendinnetjes en vrienden thuis waren terwijl mijn moeder gewoon een baan had. Wij waren "zielige" sleutelkinderen vond men.
ik ook :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
fashionvictim schreef:
03-07-2020 12:15
Mijn moeder had alleen een MULO diploma toen ze als 16 jarig meisje in d'r eentje naar Nederland kwam om met mijn vader te trouwen. En mijn vader was beroepsmilitair. Mijn beide ouders zijn pas gaan studeren toen ze al lang en breed kinderen hadden, naast een baan en een gezin.
Dat deden weinig mensen haar na, helemaal in die tijd. Mijn (witte, werkende) moeder was al een uitzondering in onze omgeving , moet je nagaan hoe het voor jouw moeder was.
Lucieanders schreef:
03-07-2020 12:05
Weet je ook eens hoe het voelt. En bevalt het? Boehoe
Ja precies. Hoe vaak ik wel niet hier op het forum het gemekker over tienermoeders met uitkeringen
(moet je eens hier op mijn werk komen, hoe doelgericht en op alle vlakken perfect ze zich inzetten. Maand na de bevalling alweer strak in de oude spijkerbroek aan de toetsen, kindjes altijd goed verzorgd en blij, alles op orde inclusief autootje. Wij grappen als docenten echt over die meiden dat ze bij ons thuis gelijk aan de poets zouden gaan en zouden gruwelen van de staat waarin wij onze kinderen soms naar school brengen). Precies wat FV zegt, parallel universum.
Het is gewoon hypocriet dat er altijd zelfgenoegzaam gesproken mag worden over de hardwerkende autochtoon die zoveel moet inleveren, en dat de andere kant nooit eens uit de slof mag schieten.
Hoeveel pagina's en stafpogingen zijn we nu verder omdat iemand trots is op haar zwarte moeder.
Nepalese33 schreef:
03-07-2020 12:09
Ja ik heb m gezien. Racistisch is het zeker maar ik hou wel van een geintje en heb me rot gelachen.
Ja?
Ook toen Javaanse vrouwen op de hak werden genomen?
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
03-07-2020 12:26
Dat deden weinig mensen haar na, helemaal in die tijd. Mijn (witte, werkende) moeder was al een uitzondering in onze omgeving , moet je nagaan hoe het voor jouw moeder was.
Ja, dat is dus ook wat ik bedoelde gisteravond. Want echt, ik ben regelmatig als klein meisje getuige geweest van hoe mijn moeder door wildvreemde mensen werd behandeld en daar lusten de honden echt geen brood van.

Maar mijn moeder liet zich daar niet door uit het veld slaan, en heeft met 2 kinderen aan haar rokken en een baan en een huishouden niet alleen net zo lang door gestudeerd totdat ze uiteindelijk HBO'er was, maar ons ook nog eens opgevoed tot zelfstandige, succesvolle mensen. Mijn broertje is zelf emigrant en die is inmiddels selfmade vermogend en werkgever van heel veel mensen in een land wat niet zijn moederland is en ook hij zei toevallig heel recent nog toen we het over werk en zorg combineren hadden dat hij alles wat hij bereikt heeft aan onze moeder te danken heeft. Dat geldt voor mij ook, dat ik nu een veeleisende baan en een gezin in mijn eentje combineer heb ik allemaal van mijn moeder geleerd.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven