Verkiezing CDA lijsttrekker

11-07-2020 17:31 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net dat bij de verkiezing voor de nieuwe leider van het CDA Mona Keijzer is afgevallen. Dat verbaast me. Het is mijn partij niet, en ik ken de personen niet heel goed, maar Keijzer leek me wel een capabele persoon met een grote achterban. Zou dit zijn omdat ze vrouw is? Die Omtzigt is kwam ook ineens maar als een duveltje uit de schaduw, maar heeft op de een of andere manier toch veel stemmen gekregen.
Rare dingen dus, die daar gebeuren. Heeft iemand van jullie nog gestemd?
kamillet wijzigde dit bericht op 11-07-2020 17:43
2.96% gewijzigd
nee ik zal nooit CDA stemmen maar had Mona wel oké gevonden
Alle reacties Link kopieren
Ik stem niet op het CDA, maar zou graag Pieter Omtzigt zien als nieuwe leider.
cookielover wijzigde dit bericht op 11-07-2020 17:35
4.70% gewijzigd
Ik vind haar vreselijk. Stijf, christelijke En te rechts.
Alle reacties Link kopieren
Het is je partij niet en je kent de personen niet maar je hebt er wel een duidelijke mening over (Keijzer capabel, Omtzigt kansloos). Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Pieter Omtzigt heet hij.
Je zal maar kansloos geval worden genoemd.
Juist een integere vent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist Pieter Omtzigt 1 van de weinige integere politici in de tweede kamer.
Zoals hij zich met Renske Leijten (SP) heeft vastgebeten in de toeslagenaffaire echt petje af.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik vind Pieter Omtzigt met afstand het beste Tweede Kamerlid dat er is. Iemand die daadwerkelijk de macht controleert als een soort pitbull: wanneer hij iets vindt (oa Toeslagen-affaire) dan laat hij niet meer los totdat de onderste steen boven is. Geen idee of die kwaliteiten hem ook de beste CDA-voorzitter maken.

Binnen het CDA is Omtzigt overigens niet bij iedereen populair. Bij eerdere Kamerverkiezingen was hij eerst van de lijst afgevoerd om daarna op een onverkiesbare plek te worden gezet na intern protest. Door heel veel voorkeursstemmen is hij toen alsnog in de Kamer terecht gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
11-07-2020 17:33
Ik stem niet op het CDA, maar zou graag Pieter Omtzigt zien als nieuwe leider.
Zie je hem echt een partij leiden? Of vice -premier worden? Hij bijt zich altijd vast in dossiers maar dat is nog geen leiderschap.
Overigens schijnt iedereen vergeten te zijn dat hij bij het MH17-dossier volledig de mist in is gegaan door een nepgetuige op te voeren. En daarom is hij van dat dossier afgehaald
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
11-07-2020 17:34
Het is je partij niet en je kent de personen niet maar je hebt er wel een duidelijke mening over (Keijzer capabel, Omtzigt kansloos). Bijzonder.
Mona Keijzer heeft op een prachtige manier carrière gemaakt en zichzelf in de schijnwerpers gezet. Dat binnen een mannenbolwerk als het CDA dus erg knap.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
11-07-2020 17:42
Mona Keijzer heeft op een prachtige manier carrière gemaakt en zichzelf in de schijnwerpers gezet. Dat binnen een mannenbolwerk als het CDA dus erg knap.
... maar voor de rest is het and-I-quote "je partij niet en ken je de mensen niet heel goed". Dan ben je toch zelf ook alleen maar bezig met het feit dat ze een vrouw is?
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
11-07-2020 17:53
... maar voor de rest is het and-I-quote "je partij niet en ken je de mensen niet heel goed". Dan ben je toch zelf ook alleen maar bezig met het feit dat ze een vrouw is?
Ja.
KamilleT schreef:
11-07-2020 17:42
Mona Keijzer heeft op een prachtige manier carrière gemaakt en zichzelf in de schijnwerpers gezet. Dat binnen een mannenbolwerk als het CDA dus erg knap.
Maar het CDA is christelijk dus gemiddeld genomen geen voorstander van een vrouwelijke partijleider
KamilleT schreef:
11-07-2020 17:42
Mona Keijzer heeft op een prachtige manier carrière gemaakt en zichzelf in de schijnwerpers gezet. Dat binnen een mannenbolwerk als het CDA dus erg knap.
Maar dat maakt je nog geen lijsttrekker.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
11-07-2020 17:42
Mona Keijzer heeft op een prachtige manier carrière gemaakt en zichzelf in de schijnwerpers gezet. Dat binnen een mannenbolwerk als het CDA dus erg knap.
Ik denk dat ze als persoon ook meer binding heeft met de 'gewone' Nederlander, meer in ieder geval dan Hugo de Jonge. Jammer dat ze is afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
11-07-2020 18:13
Ja.
Nou. Oké dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar, die Mona Keijzer is een enge rechtse megachristelijke stijve tut.

Ik hoop dat Omtzigt het wordt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Door haar geflirt met FvD was Mona Keizer sowieso bij voorbaat kansloos. Dat ze in PVVolendam van dat extreemrechtse geluid houden wil niet zeggen dat de rest van de CDA-achterban dat ook vindt.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
11-07-2020 19:13
Door haar geflirt met FvD was Mona Keizer sowieso bij voorbaat kansloos. Dat ze in PVVolendam van dat extreemrechtse geluid houden wil niet zeggen dat de rest van de CDA-achterban dat ook vindt.
In Volendam denken ze dat de C in CDA voor Cocaïne staat..
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
11-07-2020 20:13
In Volendam denken ze dat de C in CDA voor Cocaïne staat..
ja, cocaine drank en amfetamine in pvvolendam.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
11-07-2020 19:13
Door haar geflirt met FvD was Mona Keizer sowieso bij voorbaat kansloos. Dat ze in PVVolendam van dat extreemrechtse geluid houden wil niet zeggen dat de rest van de CDA-achterban dat ook vindt.
Verdiep je minimaal in de materie voordat je iets schrijft.
Mona Keizer deed vorige CDA lijsttrekkers verkiezingen ook al mee en redde het niet, dat ze het nu niet red heeft niets met FVD te maken.

Omzigt draait ook om de vraag heen of hij met FVD wil samenwerken:

“De heer Baudet heeft gezegd dat het CDA uit is op de vernietiging van Nederland, daarmee heeft hij gezegd dat hij niet met ons wil samenwerken.”

Kortom als Baudet zijn uitspraken nuanceert is het wel mogelijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Monaschmona. Sorry kekkigheid. Als ik moet kiezen, doe dan maar de jonge.

Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
11-07-2020 19:09
Gelukkig maar, die Mona Keijzer is een enge rechtse megachristelijke stijve tut.

True

Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
11-07-2020 19:13
Door haar geflirt met FvD was Mona Keizer sowieso bij voorbaat kansloos. Dat ze in PVVolendam van dat extreemrechtse geluid houden wil niet zeggen dat de rest van de CDA-achterban dat ook vindt.
zo eens !
Alle reacties Link kopieren
Omzigt gaat gewoon een coalitie met VVD en FvD aan hoor. Let maar op. Waarom denk je dat Mona Keijzer anders haar stemmers adviseert op Omzigt te stemmen? Omzigt en Keijzer zijn van het rechtsere geluid en dat gaat het helemaal worden in Nederland.

Weg met huichelaars als Klaver de dividendbelastingexpert, Jetten, de gesjeesde D66-man die gewoon opzij geschoven wordt door de partijtop ten faveure van PLO-fan Kaag (D66 kan wat dat betreft nog wat leren van het CDA wat betreft open bestuur) en Maxistische schreeuwvrouw Marijnessen.

Op naar een rechtser en eerlijker Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven