Komeet Neowise

12-07-2020 22:41 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hem al gezien?
En wie blijft vanavond op om te kijken?

Ik wil eigenlijk opblijven om te kijken, al was hij gisteren al goed te zien....
Hij schijnt tussen 12 en 3 mooi te zien te zijn.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
13-07-2020 00:00
Hij is heel vaag en vrij laag, hij staat bij mij net ongeveer 5 verdiepingen boven een flat van 10 verdiepingen uit. En ik sta op een 5e verdieping dak.


Vertaal dat eens in mensen-uit-de-polder-taal?
Als ik een paar schuurtjes 2 meter hoger dan ik voor me heb, zie ik hem dan, of niet? En welk deel van het land?
668, the neighbour of the Beast
Cookielover schreef:
13-07-2020 00:00
Ik zie ook een heleboel sterren, maar verder niks.
Ik bedacht me dat ik vaker met aandacht naar de sterren zou moeten kijken. Zo mooi.
Ugli schreef:
13-07-2020 00:00
Hij is heel vaag en vrij laag, hij staat bij mij net ongeveer 5 verdiepingen boven een flat van 10 verdiepingen uit. En ik sta op een 5e verdieping dak. Ik zou het zowat noord noemen, niet noord West.
In welke richting kijk je? Het noorden toch?
Alle reacties Link kopieren
ja doe je licht uit, als ik van mijn telefoon naar de lucht kijk zie ik hem bijna niet. Als ik een tijdje staar wordt hij best wel heel duidelijk eigenlijk. Ik sta dus buiten op een donker dak.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
13-07-2020 00:02
In welke richting kijk je? Het noorden toch?
Ja klopt noord.
Alle reacties Link kopieren
Hier niks te zien. Wel een plaatje:

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
13-07-2020 00:02
Ik bedacht me dat ik vaker met aandacht naar de sterren zou moeten kijken. Zo mooi.
Zeker 🌠
Alle reacties Link kopieren
Shit, hier net op noorden bewolking aan de horizon. Plus een lading lichtvervuiling.
TsumTsum schreef:
13-07-2020 00:01
Hier ook nog veel licht en een lantaarnpaal voor de deur. Had binnen de lichten al uitgedaan in de hoop dat ik het dan misschien beter zou zien. Nope.
Die lantaarnpalen maken het nog het lastigst ja!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gezien en mooi op de foto kunnen zetten.

https://imgur.com/iT0kVZL

Hier op de Veluwe is hij goed te zien.
@Zazameanade: bedank voor het plaatje. Grote beer hier duidelijk zichtbaar maar komeet zal achter de bomen zitten. Morgenavond even wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga toch maar even de straat op vrees ik.
668, the neighbour of the Beast
madamecannibale schreef:
13-07-2020 00:05
Ik heb hem gezien en mooi op de foto kunnen zetten.

https://imgur.com/iT0kVZL

Hier op de Veluwe is hij goed te zien.
Wat is het licht daar!
Marels schreef:
13-07-2020 00:06
Ik ga toch maar even de straat op vrees ik.
Niet de huissleutel vergeten hè.
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat licht bij jou! Hier is het helemaal donker.
Ik geef het op.. stomme bomen en flat. Geen zin om mezelf weer aan te kleden (in pyjama, badjas en m'n crocs is ook zo niet charmant), alles van slot te halen even naar een plek te gaan met beter zicht waarschijnlijk. Als die nou west of oost was geen probleem maar met noord en zuid staan er teveel dingen die het zicht blokkeren. Hoorde net ook mensen die door de straat liepen het erover hebben dus wellicht ook op zoek.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
13-07-2020 00:06
@Zazameanade: bedank voor het plaatje. Grote beer hier duidelijk zichtbaar maar komeet zal achter de bomen zitten. Morgenavond even wandelen.

Hier ook Grote Beer goed te zien, maar geen komeet. Opblijven tot 3:30 gaat mij te ver.
nounou
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
13-07-2020 00:07
Wat is het licht daar!
Ja dat was ongeveer kwart voor 12 en inderdaad nog vrij licht. De foto is niet veel lichter dan de werkelijkheid ook al gebruikte ik wel een langere sluitertijd. Foto overigens met telefoon genomen, kan me voorstellen dat een spiegelreflex nog mooiere beelden oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Oh en de rest van de hemel was een stuk donkerder. Deze foto is van de horizon, in de buurt van waar de zon onder gaat. De andere kant van de lucht was een stuk donkerder.
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
13-07-2020 00:02
Vertaal dat eens in mensen-uit-de-polder-taal?
Als ik een paar schuurtjes 2 meter hoger dan ik voor me heb, zie ik hem dan, of niet? En welk deel van het land?
Pfoe ik sta op een dak van 5 verdiepingen, ik zou hem niet zien vanaf de grond door de flat. Ik denk jij wel als er alleen 2 meter schuurtjes om je heen staan. Ik kan vanaf mijn dak zo'n beetje recht vooruit kijken en dan is hij daar. In de randstad woon ik.
Alle reacties Link kopieren
Op straat niks te zien.
Kut lantaarnpalen.

Zo onderweg naar bed nog een keer op het platte dak kijken, anders ga ik morgen wel bovenop de zeedijk kijken.
668, the neighbour of the Beast
MissMagicx schreef:
13-07-2020 00:05
Die lantaarnpalen maken het nog het lastigst ja!
Ja nu baal ik er van maar normaal vind ik die lantaarnpaal voor de deur wel fijn. Minder aantrekkelijk voor inbrekers zo vol in de spotlight aan zowel de voor en achterkant :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Als ie daar staat waar de zon onder gaat, dan staan de huizen van de buren ervoor, en aan de voorkant van het huis teveel lantaarnpalen.
Ik waag zo nog een poging als ik naar bed ga, maar ik vrees er een beetje voor dus.

Dusi k wacht nog tot de Rioja op is op de laatste poging voor ik maar ga slapen :cry:
668, the neighbour of the Beast
Ik heb hem gezien. Hij is een stuk minder helder dan ik had verwacht. Heel vaag, alsof er wat voor zit. Ik vond hem hier redelijk hoog. Door zijn staart viel hij op.
In de stad kon ik hem ook niet vinden. Je moet echt een open veld hebben.
Marels schreef:
13-07-2020 00:12
Op straat niks te zien.
Kut lantaarnpalen.

Zo onderweg naar bed nog een keer op het platte dak kijken, anders ga ik morgen wel bovenop de zeedijk kijken.
Wat we allemaal niet doen voor een ijsklomp in de ruimte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven