Poolse uitkeringsfraude

08-08-2020 19:16 25 berichten
Regelmatig zie ik mediaberichten over Polen die veelal niet in Nederland zijn en die gebruik maken van dat je in Nederland vrij makkelijk een uitkering kunt krijgen.

Deze mevrouw krijgt wekelijks 20 brieven gericht aan Poolse mensen die haar adres opgeven bij instanties: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/324 ... ingsfraude

Dit is natuurlijk ook niet pas sinds gisteren maar het wordt toch stilzwijgend getolereerd.

Waarom staan we dit toe en wat gaan we eraan doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe komen die Polen eigenlijk aan haar adres / het adres van de camping?
Verblijven ze er wel eens als ze dan toch in Nederland zijn?


Je gaat toch niet lukraak een adres van een camping van internet plukken?



En why oh why werkt het UWV nog niet via internet en mail anno 2020 :-D ?
Zou hen een pak port-kosten - die dan blijkbaar vaak nog eens overbodig zijn - sparen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
08-08-2020 19:21
Hoe komen die Polen eigenlijk aan haar adres / het adres van de camping?
Verblijven ze er wel eens als ze dan toch in Nederland zijn?


Je gaat toch niet lukraak een adres van een camping van internet plukken?



En why oh why werkt het UWV nog niet via internet en mail anno 2020 :-D ?
Zou hen een pak port-kosten - die dan blijkbaar vaak nog eens overbodig zijn - sparen.
Misschien sturen ze de post ook via internet, bijvoorbeeld via MijnOverheid? Waardoor de Polen die hier niet zijn op afstand het kunnen lezen.
wat is jouw voorstel ?
Alle reacties Link kopieren
Vorige week is er een Poolse man verdronken nadat hij bij Julianadorp 3 Nederlandse kinderen uit zee had gered.

Zelfs onder Polen heb je goede (en slechte) mensen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
08-08-2020 19:32
wat is jouw voorstel ?
Ja dit, wat is het doel van je topic. Je doet er niks aan namelijk...
Wie zijn "we"?
Alle reacties Link kopieren
Lekker generalieserend!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-08-2020 19:36
Vorige week is er een Poolse man verdronken nadat hij bij Julianadorp 3 Nederlandse kinderen uit zee had gered.

Zelfs onder Polen heb je goede (en slechte) mensen.
Je bent me voor.
...
Alle reacties Link kopieren
Is vorig jaar veel in het nieuws geweest. Deze 'vakantie-ww' is niet makkelijk aan te pakken want dan tref je er ook de WW'ers mee die in Nederland blijven. https://www.nos.nl/artikel/2306374-mini ... polen.html
macarinata wijzigde dit bericht op 08-08-2020 20:42
63.51% gewijzigd
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Solomio schreef:
08-08-2020 19:36
Vorige week is er een Poolse man verdronken nadat hij bij Julianadorp 3 Nederlandse kinderen uit zee had gered.

Zelfs onder Polen heb je goede (en slechte) mensen.
Ik wilde het net gaan roeptoeteren.
Alle reacties Link kopieren
Die Polen zijn gewoon slim. Degene die hier de regels maakt en handhaaft te dom.

Ik begrijp niet goed waarom je niks vsn dat laatste noemt.
Because schreef:
08-08-2020 23:00
Die Polen zijn gewoon slim. Degene die hier de regels maakt en handhaaft te dom.

Ik begrijp niet goed waarom je niks vsn dat laatste noemt.
Is er wel handhaving? Die vrouw van die camping krijgt die brieven al jaren.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-08-2020 19:36
Vorige week is er een Poolse man verdronken nadat hij bij Julianadorp 3 Nederlandse kinderen uit zee had gered.

Zelfs onder Polen heb je goede (en slechte) mensen.
Waren toch Duitse kinderen?? (Niet dat dat ook maar iets uitmaakt)
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
09-08-2020 12:59
Waren toch Duitse kinderen?? (Niet dat dat ook maar iets uitmaakt)
Nee Nederlandse kinderen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Waar voorzieningen zijn, zullen mensen zijn die ermee frauderen.

Het probleem lijkt me hier vooral dat de uitkeringsinstantie al lange tijd op de hoogte is, maar er niets mee doet.
Tja, ze zouden natuurlijk kunnen profileren op dit soort fraude, maar dan komt er over 5 jaar weer een schandaal: dan heeft UWV kennelijk allerlei Poolse uitkeringsgerechtigden op één hoop gegooid en dat mag niet.

Volgens mij moeten we gewoon ophouden met werkloosheidsuitkeringen te exporteren. Seizoenswerkers uit het buitenland kunnen hier dan gewoon de ww-premie bij hun salaris erbij krijgen.
Wissewis schreef:
08-08-2020 19:21
Hoe komen die Polen eigenlijk aan haar adres / het adres van de camping?
Verblijven ze er wel eens als ze dan toch in Nederland zijn?


Je gaat toch niet lukraak een adres van een camping van internet plukken?



En why oh why werkt het UWV nog niet via internet en mail anno 2020 :-D ?
Zou hen een pak port-kosten - die dan blijkbaar vaak nog eens overbodig zijn - sparen.


Waarom zou je niet een adres van een camping van internet plukken als het wat oplevert? Dan ben je toch gek als je dat laat lopen?
-jolijn- schreef:
09-08-2020 16:48
Tja, ze zouden natuurlijk kunnen profileren op dit soort fraude, maar dan komt er over 5 jaar weer een schandaal: dan heeft UWV kennelijk allerlei Poolse uitkeringsgerechtigden op één hoop gegooid en dat mag niet.

Volgens mij moeten we gewoon ophouden met werkloosheidsuitkeringen te exporteren. Seizoenswerkers uit het buitenland kunnen hier dan gewoon de ww-premie bij hun salaris erbij krijgen.
Volgens mij zijn dit soort uitkeringen (deels) al aan banden gelegd. Maar alleen voor mensen die niet binnen de EU/EER zitten.
PattyJupiter schreef:
09-08-2020 19:56
Waarom zou je niet een adres van een camping van internet plukken als het wat oplevert? Dan ben je toch gek als je dat laat lopen?
Wat ik dan niet begrijp is of ze er ook echt staan ingeschreven of dat ze die gewoon opgeven als willekeurig adres.

Bij het laatste kan het UWV en de ING toch makkelijk zien dat het niet klopt omdat er niet door de “aanvragers” op gereageerd wordt? Zij zijn hier (waarschijnlijk) niet.
PattyJupiter schreef:
09-08-2020 19:56
Waarom zou je niet een adres van een camping van internet plukken als het wat oplevert? Dan ben je toch gek als je dat laat lopen?
Jij moedigt uitkeringsfraude aan? :facepalm:

Ik zal je een tip geven. Uitkeringen worden betaald van belastingen. Je weet wel, dat betalen mensen die werken.
Een uitkering vraag je aan via internet en een bankrekening ook. Wellicht kan je je in die gemeente van die camping ook nog online inschrijven. Nadeel van de digitalisering dus.

Het is wel heel raar dat de ING en het UWV steeds signalen krijgen dat die Polen van dat adres daar helemaal niet wonen en dat dit na jaren nog niet is opgehouden.
xiawoman schreef:
11-08-2020 18:28
Jij moedigt uitkeringsfraude aan? :facepalm:

Ik zal je een tip geven. Uitkeringen worden betaald van belastingen. Je weet wel, dat betalen mensen die werken.
Ik werk in de bouw en je mantra is leuk, maar veel van mijn Oost-Europese collega’s denken daar heel anders over. Als je hier een aantal maanden hebt gewerkt dan heb je recht op die uitkering en dan kun je hem aanvragen.
PattyJupiter schreef:
14-08-2020 07:52
Ik werk in de bouw en je mantra is leuk, maar veel van mijn Oost-Europese collega’s denken daar heel anders over. Als je hier een aantal maanden hebt gewerkt dan heb je recht op die uitkering en dan kun je hem aanvragen.
Toch een beetje gek dat de uitkering bij Marokkaanse Nederlanders in Marokko wordt verlaagd naar de aldaar geldende levensstandaard en bij Polen niet.

Nu is Polen ook weer niet zoveel goedkoper om te wonen maar het scheelt toch nog wel wat vergeleken met Nederland.
Toch wel opmerkelijk, dit bericht uit 2015 over diezelfde camping als de OP: https://i.ibb.co/kg3Zm9p/2020-08-06-02- ... -issuu.png

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven