Heeft het OM geblunderd in de zaak Akwasi?

12-09-2020 21:10 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
11september werd bekend dat Akwasi niet wordt gestraft voor zijn uitspraak bij de Black Lives Matter-demonstratie op 1 juli in Amsterdam. "Op het moment dat ik in november een Zwarte Piet zie, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht", zei hij toen.

De NOS meld nu dat de officier van justitie die in deze zaak een beslissing nam - Jacobien Vreekamp - tot juli 2020 voorzitter was van het in het bestuur van het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam (MDRA).
https://nos.nl/artikel/2347952-officier ... stuur.html

Nu zou dat op zich niet uit maken maar het MDRA heeft - volgens haar eigen website - banden met het activistische KOZP

Afbeelding

Tel daarbij op dat de KOZP woordvoerder, publicist en criminoloog Mitchell Esajas in het MDRA bestuur zat kan je gerust concluderen dat de banden tussen KOZP en MDRA hecht zijn.

Is het dan verstandig om OVJ Jacobien Vreekamp een beslissing te laten nemen in een Zwarte Piet gerelateerde zaak?

Wat had Nederland er van gevonden als Wilders niet vervolgt was door een OVJ die in het bestuur van Voorpost zit (ik noem maar wat)

Tijd voor jullie mening :-)

TO trapt af:

Ik vond de uitspraken van Akwasi sowieso niet vervolgens waardig, ze waren wat ongenuanceerd maar vallen - mijns inziens - binnen de vrijheid van meningsuiting en meer zaak van het publiek debat dan voor een rechter.

Maar als je het dan beoordeeld laat dat dan doen door iemand die de schijn niet tegen heeft.




aanvulling:

De MDRA is niet neutraal inzake Zwarte Piet

Ze noemen Zwarte Piet in hun jaar verslag 2019 een "racistische figuur"

https://mdra.nl/wp-content/uploads/2020 ... terdam.pdf

Afbeelding

Het OM heeft geblunderd:

Totaal aantal stemmen: 132

Ja (73%)
Nee (23%)
Ik geef mijn mening in de draad (4%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 12-09-2020 22:21
13.36% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
weet niet
Alle reacties Link kopieren
Het in minimaal onhandig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Je zou hoogstens kunnen zeggen dat het 'een beetje dom' was, vooral van de officier van justitie zelf. Je hebt echt een bord voor de kop dan, want je neutraliteit wordt sterk in twijfel getrokken.

En dat terwijl een officier van justitie dit soort beslissingen nooit alleen maakt. Zeker niet als er een publiek debat gaande is waarbij de gemoederen hoog oplopen.
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
12-09-2020 21:14
Je zou hoogstens kunnen zeggen dat het 'een beetje dom' was, vooral van de officier van justitie zelf. Je hebt echt een bord voor de kop dan, want je neutraliteit wordt sterk in twijfel getrokken.

En dat terwijl een officier van justitie dit soort beslissingen nooit alleen maakt. Zeker niet als er een publiek debat gaande is waarbij de gemoederen hoog oplopen.




Dat vind ik ook.
Draag het over aan een OVJ die de schijn niet tegen heeft.

Stuur het dossier naar Groningen (ik roep maar wat)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Tegen racisme zijn lijkt mij normaal, als voorzitter van het meldpunt tegen racisme heb je een eerzame baan en kozp is een succesvol iniatief gezien wat ze bereikt hebben.
Ik vind het dus nogal een stretch.
Dat wilders expres deze dame neerzet als de 1 of andere extremist terwijl ze in een heel normaal orgaan zit, en mensen daar blind op aanslaan zegt heel veel over hoe het op dit moment in dit land ervoor staat hij sommige mensen.
Alle reacties Link kopieren
Akwasi verknalt het voor zichzelf en voor anderen, na zijn uitspraken....
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-09-2020 21:18
Tegen racisme zijn lijkt mij normaal, als voorzitter van het meldpunt tegen racisme heb je een eerzame baan en kozp is een succesvol iniatief gezien wat ze bereikt hebben.
Ik vind het dus nogal een stretch.
Dat wilders expres deze dame neerzet als de 1 of andere extremist terwijl ze in een heel normaal orgaan zit, en mensen daar blind op aanslaan zegt heel veel over hoe het op dit moment in dit land ervoor staat hij sommige mensen.
Dit.
Maar woordkunstenaar Akwasi had zijn woede uiteraard beter op andere manier kunnen uiten
Het was gewoon een beetje "dom". Dit zal waarschijnlijk nog een staartje krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er vanuit radicaal-rechts gejaagd zeg, niet normaal dit.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-09-2020 21:18
Tegen racisme zijn lijkt mij normaal, als voorzitter van het meldpunt tegen racisme heb je een eerzame baan en kozp is een succesvol iniatief gezien wat ze bereikt hebben.
Ik vind het dus nogal een stretch.
Dat wilders expres deze dame neerzet als de 1 of andere extremist terwijl ze in een heel normaal orgaan zit, en mensen daar blind op aanslaan zegt heel veel over hoe het op dit moment in dit land ervoor staat hij sommige mensen.




Stel de beslissing in de zaak was genomen door een OVJ die ook voorzitter is bij het Sint en Pietengilde
https://sintenpietengilde.nl/wie-is-zwarte-piet/ ( ik noem zo maar wat) en de beslissing was genomen wel te vervolgen, had je dat ook geaccepteerd?

Voorzitter bij het Sint en Pietengilde is ook eerzaam.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Een beslissing om iets voor de rechter te brengen betekent niet dat je dan veroordeeld wordt, hij had er ook bij de rechter met waarschuwing van af kunnen komen
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
12-09-2020 21:27
Wat wordt er vanuit radicaal-rechts gejaagd zeg, niet normaal dit.
Inderdaad.
Het is onnadenkend.

Als je de zaak omdraait dan snapt ook iedereen wat er zo onhandig aan is. Je wilt die schijn van subjectiviteit ten alle tijden voorkomen lijkt mij. Zeker in het huidige klimaat.
hollebollegijs schreef:
12-09-2020 21:30
Stel de beslissing in de zaak was genomen door een OVJ die ook voorzitter is bij het Sint en Pietengilde
https://sintenpietengilde.nl/wie-is-zwarte-piet/ ( ik noem zo maar wat) en de beslissing was genomen wel te vervolgen, had je dat ook geaccepteerd?

Voorzitter bij het Sint en Pietengilde is ook eerzaam.
Dit vergelijk jij met meldpunt discriminatie. OK.
Het-groepje schreef:
12-09-2020 21:40
Dit vergelijk jij met meldpunt discriminatie. OK.

Het gaat om de vergelijking van iedere schijn te willen voorkomen.
Als je in een clubje zit dat zwarte Piet wil behouden heb je net zo goed de schijn tegen.

Iemand anders kiezen dus.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 12-09-2020 22:02
0.64% gewijzigd
Hetvrijewoord schreef:
12-09-2020 21:43
Het gaat om de vergelijking van iedere schijn te willen voorkomen.
Als je in een clubje zit die zwarte Piet wil behouden heb je net zo goed de schijn tegen.

Iemand anders kiezen dus.
Ja,het had eens anders om moeten zijn, dan was het commentaar ook enorm geweest. Maar omdat het weer KOPZ is, dan is het ineens wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
12-09-2020 21:43
Het gaat om de vergelijking van iedere schijn te willen voorkomen.
Als je in een clubje zit die zwarte Piet wil behouden heb je net zo goed de schijn tegen.

Iemand anders kiezen dus.




Precies

Het Sint en Pietengilde zijn brave "oudjes" maar neutraal zijn ze niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik reageer niet vanuit rechts.... ik vind hem een enorme domme blaaskaak!
Zazamaenade schreef:
12-09-2020 21:27
Wat wordt er vanuit radicaal-rechts gejaagd zeg, niet normaal dit.
ik ben helemaal niet radicaal-rechts, dus dat is onzin
Hetvrijewoord schreef:
12-09-2020 21:43
Het gaat om de vergelijking van iedere schijn te willen voorkomen.
Als je in een clubje zit die zwarte Piet wil behouden heb je net zo goed de schijn tegen.

Iemand anders kiezen dus.
Iedere gemeente moet wettelijk gezien een laagdrempelige voorziening hebben waar je discriminatie kunt melden, mevrouw was voorzitter van de stichting die dit voor Amsterdam doet.
Deze stichting handelt de meldingen van discriminatie van kozp af. Meer is het niet. Gewoon een wettelijke verplichting die wordt nagekomen.
Deze stichting wil zwarte Piet niet behouden of kwijt, zij handelen alleen meldingen af rond deze kwestie.
Zoals ze gewoon horen te doen.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
12-09-2020 22:00
ik ben helemaal niet radicaal-rechts, dus dat is onzin
:rofl:
smulrol schreef:
12-09-2020 22:06
:rofl:
ook vol vooroordelen
friezinnetje2014 schreef:
12-09-2020 22:06
ook vol vooroordelen
Dat verbaast je toch niet? Straks hobbelt er wel iemand naar de Mods :-D
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
12-09-2020 22:00
ik ben helemaal niet radicaal-rechts, dus dat is onzin

Ik heb het helemaal niet over jou, geen idee of jij radicaal-rechts bent of niet.
Zie op twitter, hoe elk snippertje informatie over Akwasi wordt aangeblazen tot een bosbrand, dat heeft in mijn ogen wel het karakter van jacht. En het belandt via de NOS vervolgens hier in een topic.
Dat 'Vizier op links' is een onbeschaamd jacht-account.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven