Biden versus Trump

29-09-2020 13:52 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''

Wie gaat kijken? :popcorn: Ik twijfel nog (begint om 3:00 :zzz: )
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet

Ik vind trump uiteraard verschrikkelijk maar waarom biden er tegenover zetten
Hadden ze nu echt niemand beter?(lees:jonger)
Alle reacties Link kopieren
Ja, je zou denken dat tussen die 327 miljoen Amerikanen een betere kandidaat rondloopt dat Biden :-?
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet, kijk morgen de highlights op The daily show wel
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo vreemd dat in een land waar een aantal van de best aangeschreven universiteiten ter wereld staan en dat bestaat uit meer dan 300 miljoen inwoners er niks beters te vinden is dan Trump en Biden. Hoe kan dat? Waarom staan er geen betere kandidaten op? Is het afbreukrisico zo groot? Is iedereen die slim genoeg is chantabel?
Ik begrijp gewoon niet waarom er anno 2020 geen betere leider te vinden is in een land dat zichzelf nog steeds ziet als de hoeder van de vrije wereld. In welke impasse zit de VS?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
29-09-2020 14:29
Ik vind het zo vreemd dat in een land waar een aantal van de best aangeschreven universiteiten ter wereld staan en dat bestaat uit meer dan 300 miljoen inwoners er niks beters te vinden is dan Trump en Biden. Hoe kan dat? Waarom staan er geen betere kandidaten op? Is het afbreukrisico zo groot? Is iedereen die slim genoeg is chantabel?
Ik begrijp gewoon niet waarom er anno 2020 geen betere leider te vinden is in een land dat zichzelf nog steeds ziet als de hoeder van de vrije wereld. In welke impasse zit de VS?




Het is in de VS niet anders dan in Nederland / Europa
Waarom zou je voor een fooi zoveel gezeik over je heen willen krijgen?
Een NCO in het bedrijfsleven verdiend 10 keer zoveel als de Minpres ( Rutte) heeft minder gezeur en niemand die bij zijn bruiloft met een telelens in de struiken ligt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
ninanoname schreef:
29-09-2020 14:29
Ik vind het zo vreemd dat in een land waar een aantal van de best aangeschreven universiteiten ter wereld staan en dat bestaat uit meer dan 300 miljoen inwoners er niks beters te vinden is dan Trump en Biden. Hoe kan dat? Waarom staan er geen betere kandidaten op? Is het afbreukrisico zo groot? Is iedereen die slim genoeg is chantabel?
Ik begrijp gewoon niet waarom er anno 2020 geen betere leider te vinden is in een land dat zichzelf nog steeds ziet als de hoeder van de vrije wereld. In welke impasse zit de VS?
Want hier in Europa zijn de politici wel de beste leiders?

Om boven te komen drijven moet je jarenlang voor een relatief laag inkomen jezelf bewijzen. Dat gaan echte toppers niet doen.

En natuurlijk is Trump een buitenbeentje op dat vlak, maar dat is ook een zeer slechte zakenman, die al lang persoonlijk failliet was gegaan als hij niet gevraagd was voor dat tv programma en waarschijnlijk ook al als hij niet gekozen was. En nog steeds bestaat de kans dat hij in 2022 persoonlijk failliet gaat.

Terwijl hij een godsvermogen heeft geërfd.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
29-09-2020 14:35
Het is in de VS niet anders dan in Nederland / Europa
Waarom zou je voor een fooi zoveel gezeik over je heen willen krijgen?
Een NCO in het bedrijfsleven verdiend 10 keer zoveel als de Minpres ( Rutte) heeft minder gezeur en niemand die bij zijn bruiloft met een telelens in de struiken ligt.
Nou, ik vind leiders als Merkel, Rutte en Macron echt van een totaal andere orde dan Trump.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
29-09-2020 15:40
Nou, ik vind leiders als Merkel, Rutte en Macron echt van een totaal andere orde dan Trump.




Klopt maar in Nederland wordt het steeds moeilijker goede bestuurders te vinden.
In de absolute top, Merkel, Rutte etc lukt het nog wel maar minister wordt al moeilijker,
Kijk naar een Grapperhaus, fotografen in de struiken en huilend voor de camera’s je excuses moeten aanbieden voor een fooi dat de gemiddelde NGO als instap salaris heeft.

Bij gemeentes is het nog moeilijker aan goede mensen te komen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
ik hoop dat Biden nog leeft ten tijde van de verkiezingen
absor schreef:
29-09-2020 17:14
ik hoop dat Biden nog leeft ten tijde van de verkiezingen
Dat gevoel heb ik dan weer totaal niet bij Trump...
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
29-09-2020 14:00
Ja, je zou denken dat tussen die 327 miljoen Amerikanen een betere kandidaat rondloopt dat Biden :-?
Maar wat is er dan zo erg aan Biden?

Hij zegt veel dingen die gewoon gezond verstand zijn. Ook heeft hij veel ervaring.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
29-09-2020 17:16
Dat gevoel heb ik dan weer totaal niet bij Trump...
Nee herkenbaar

Daar heb ik het gevoel dat ie nog heeel lang blijft irriteren
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
29-09-2020 13:55
Zeker niet

Ik vind trump uiteraard verschrikkelijk maar waarom biden er tegenover zetten
Hadden ze nu echt niemand beter?(lees:jonger)
Biden heeft al min of meer aangegeven om slechts een termijn uit te zitten, zodat er een dan een nieuwe president kan aandienen. Misschien is hij geen beste optie, maar het kan nooit erger zijn dan Trump. Kan er met mijn pet niet bij dat mensen op zo iemand hebben gestemd. Werkelijk.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
29-09-2020 19:40
Biden heeft al min of meer aangegeven om slechts een termijn uit te zitten, zodat er een dan een nieuwe president kan aandienen. Misschien is hij geen beste optie, maar het kan nooit erger zijn dan Trump. Kan er met mijn pet niet bij dat mensen op zo iemand hebben gestemd. Werkelijk.
Nogal een uitspraak. Ik ben ook geen fan van Trump maar het kan nog véél erger. Ik houd mijn hart vast i.i.g.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig gaat Trump deze verkiezing winnen..
Niemand zit de wachten op een sleepy Joe Biden welke wel erg veel van kinderen houd..
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
29-09-2020 18:31
Maar wat is er dan zo erg aan Biden?

Hij zegt veel dingen die gewoon gezond verstand zijn. Ook heeft hij veel ervaring.
Hij is 77
Stel hij wordt president dan is dat tot
81 als hij eindigt

Zo’n baan is 100 uur werk per week. Ik vind dat op die leeftijd onverantwoord

En dat is net zo goed leeftijdsdiscriminatie als dat er een minimaal leeftijd is om president te worden (die is er in amerika)
Alle reacties Link kopieren
Biden is ook seniel. Vaak spreekt hij wartaal (wat de mainstream media dan niet uitzend) en heeft hij niet meer in de gaten wat er om hem heen gebeurd.. Zijn lichaam is te oud..
Alle reacties Link kopieren
EsterInside schreef:
29-09-2020 19:51
Nogal een uitspraak. Ik ben ook geen fan van Trump maar het kan nog véél erger. Ik houd mijn hart vast i.i.g.
Als een Democratische president ook maar een klein deel van de gekke dingen zou doen die Trump heeft gedaan, dan zou die een groot probleem hebben. Hij zal aan een veel hogere standaard moeten voldoen.

Het kan erger in de zin dat Freddy Krueger president kan worden, maar een Democraat zal qua onverantwoord gedrag nooit in de buurt kunnen komen van Trump, simpelweg omdat de achterban dat niet wil.
zonmuis wijzigde dit bericht op 30-09-2020 00:10
5.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
29-09-2020 22:45
Hij is 77
Stel hij wordt president dan is dat tot
81 als hij eindigt

Zo’n baan is 100 uur werk per week. Ik vind dat op die leeftijd onverantwoord

En dat is net zo goed leeftijdsdiscriminatie als dat er een minimaal leeftijd is om president te worden (die is er in amerika)
Als hij een uurtje per dag meer dan Trump werkt, verwacht ik niet dat hij in de buurt van 100 uur zal komen:

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-42610275
Leek meer een interview dan debat. En wat komt Biden oud over, een beetje eng zelfs. Biden keek Trump ook geen 1 keer aan.
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat een kleuters.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Yosemite555 schreef:
30-09-2020 07:21
Leek meer een interview dan debat. En wat komt Biden oud over, een beetje eng zelfs. Biden keek Trump ook geen 1 keer aan.
Trump was verder zijn gestoorde zelf, hield het bij schelden en liegen. Daar tussendoor zei Biden af en toe iets zinnigs.

Maar nee, het gaat weer over dat Biden niet geschikt zou zijn.

Ik kan daar met mijn pet niet bij.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
30-09-2020 08:01
Trump was verder zijn gestoorde zelf, hield het bij schelden en liegen. Daar tussendoor zei Biden af en toe iets zinnigs.

Maar nee, het gaat weer over dat Biden niet geschikt zou zijn.

Ik kan daar met mijn pet niet bij.
Helemaal mee eens.
De dingen waar Biden voor staat, zijn over het algemeen vaak dingen die wij (links of rechts) in Nederland als normaal zien.
Trump daarentegen o_o

Maar het enige wat mensen hier steeds tegen Biden weten te zeggen is: "hij is oud..."

Soms denk ik dat mensen hier die rechts zijn, denken dat een aanval op Trump een aanval op hen is, en Biden automatisch als de linkse vijand zien oid. Dit terwijl Biden, als hij een NL politicus was, helemaal niet zo bijzonder links zou zijn. Een gedeelte van Trump's achterban laat zich ook sterk leiden door delen van de Christelijke religie op een manier die in Nederland bijna niet bestaat.

De sheriff in Portland heeft trouwens gereageerd:

https://twitter.com/SheriffReese/status ... 7757416449
Alle reacties Link kopieren
Ik kon niet slapen, dus toch maar een stukje gekeken.
Maar het verveelde snel. Vooral heel veel geschreeuw van Trump en elkaar onderbreken. Eigenlijk niks inhoudelijks gehoord.
Als ik dit complete gebrek aan enig niveau zie, ben ik erg blij om niet in Amerika te wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven