Koning op vakantie ?

16-10-2020 18:43 1951 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nu net op tv dat onze koning naar Griekenland op vakantie is gegaan.

Ik vind dat niet zo handig, ook al is vaste land van Griekenland geel qua reisadvies.

Iedereen wordt opgeroepen om alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen en dan gaan zij gezellig op vakantie..

Waar ik normaal eigenlijk weinig vind van het Koninklijk huis, vind ik er nu wel wat van.
Komt niet echt solidair over.

Wat vinden jullie ?

Koning op vakantie? Wat vind jij ?

Totaal aantal stemmen: 448

Laat hem lekker. (26%)
Echt? Wat stom! (70%)
Anders, want.. (4%)
Alle reacties Link kopieren
Ja, is een beetje dom he.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Ik vind het ook niet heel slim van ze.

Maar ja, eigen huis en vliegtuig dus voor hun geen risico’s...
Ze,hadden ook een weekendje Amsterdam kunnen doen met de kinderen :proud:
Alle reacties Link kopieren
I don’t care
Damned if I don’t
Kun je iemand verbieden om naar zijn eigen (tweede) huis te gaan?
Volgens mij zei Rutte dat je wel op vakantie mocht maar daar ter plekke vooral geen uitjes te doen.
Zal ze prima lukken, dat is gewoon hun tweede huis. Net zoals Bea dat in Toscane had.
Ik vind het gênant. Je land en onderdanen leven in crisis, de economie valt om, armoede staat voor veel gezinnen voor de deur.

De regering zit met de handen in het haar, communiceert wanhopig met woorden als "je bek houden" en "op je kont zitten".

Wees solidair, geef het goede voorbeeld, het is niet meer van deze tijd om zo egoïstisch, uit de staatsruif en boven de wet te leven.
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 16-10-2020 18:52
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het toont niet bepaald solidariteit met de burgers, had het zelf niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
16-10-2020 18:49
Kun je iemand verbieden om naar zijn eigen (tweede) huis te gaan?
Nee, maar dat is het punt toch ook niet? Het gaat er om dat het hele land wel op vakantie wil naar een zonnig oord maar dat niet kan en ook eigenlijk niet mag van duo Rutte en De Jonge. En dat het hele land allerlei "ontberingen" moet doorstaan en zij doodleuk het regeringsvliegtuig pakken en er een weekje tussenuit gaan. Het is gewoon niet fijngevoelig.
Ik vind het geen goed voorbeeld, vooral in aanmerking genomen dat er al zoveel gemor is in de samenleving. Probeer de boel bij elkaar te houden als koninklijk gezin en ga dan ook niet naar het buitenland.
Merys schreef:
16-10-2020 18:50
Volgens mij zei Rutte dat je wel op vakantie mocht maar daar ter plekke vooral geen uitjes te doen.
Zal ze prima lukken, dat is gewoon hun tweede huis. Net zoals Bea dat in Toscane had.
Zou hij het willen verhuren? :lol:
Lekker voorbeeld ook 😅
Lillybit schreef:
16-10-2020 18:51
Ik vind het gênant. Je land en onderdanen leven in crisis, de economie valt om, armoede staat voor veel gezinnen voor de deur.

De regering zit met de handen in het haar, communiceert wanhopig met woorden als "je bek houden" en "op je kont zitten".

Wees solidair, geef het goede voorbeeld, het is niet meer van deze tijd om zo egoïstisch, uit de staatsruif en boven de wet te leven.
+10000000
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo slim. En ja, feitelijk gezien mag het, want code geel en blablabla.
Maar voor iemand met een voorbeeldfunctie vind ik het behoorlijk stom. Mensen zullen dit aangrijpen om de regels niet na te leven "want W.A. en consorten doen het ook niet."
Het zorgt voor nog meer gesputter en verdeeldheid.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
16-10-2020 18:52
Het toont niet bepaald solidariteit met de burgers, had het zelf niet gedaan.
Dit ja.
sjansje schreef:
16-10-2020 18:54
Ik vind het niet zo slim. En ja, feitelijk gezien mag het, want code geel en blablabla.
Maar voor iemand met een voorbeeldfunctie vind ik het behoorlijk stom. Mensen zullen dit aangrijpen om de regels niet na te leven "want W.A. en consorten doen het ook niet."
Het zorgt voor nog meer gesputter en verdeeldheid.

Slim is het niet inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Echt asociaal van ze. Dikke middelvinger naar zowel het kabinet dat zich in allerlei bochten moet wringen om de boodschap nog over te krijgen, en nog dikkere middelvinger naar al die onderdanen die het hele jaar al hun vakanties opofferen voor het algemeen belang.

Geen woorden voor.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Dus half Nederland zit op dit moment ergens in een huisje - CenterPars, Landal, ... - of zit in 't buitenland, maar de Koning moet gewoon thuisblijven?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
16-10-2020 18:59
Dus half Nederland zit op dit moment ergens in een huisje - CenterPars, Landal, ... - of zit in 't buitenland, maar de Koning moet gewoon thuisblijven?

Nee hoor hij mag ook naar Center Parcs :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje...ik vond ze eerst wel leuk...maar sinds maart weinig van die beste man gehoord en wel 2x met vakantie.

Hij is erg in mijn achting gedaald... en dat gaat niet snel meer veranderen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-10-2020 18:58
Echt asociaal van ze. Dikke middelvinger naar zowel het kabinet dat zich in allerlei bochten moet wringen om de boodschap nog over te krijgen, en nog dikkere middelvinger naar al die onderdanen die het hele jaar al hun vakanties opofferen voor het algemeen belang.

Geen woorden voor.
Precies dat!
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
16-10-2020 18:59
Dus half Nederland zit op dit moment ergens in een huisje - CenterPars, Landal, ... - of zit in 't buitenland, maar de Koning moet gewoon thuisblijven?
Nee hoor, maar als Koning heb je toch soort van een voorbeeldfunctie. Twee keer opzichtig op vakantie gaan is dan niet zo handig.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
16-10-2020 18:59
Dus half Nederland zit op dit moment ergens in een huisje - CenterPars, Landal, ... - of zit in 't buitenland, maar de Koning moet gewoon thuisblijven?
Inderdaad, beetje rare gedachtegang. Ik denk zomaar dat Willem-Alexander en Máxima op geen enkele manier een besmettingsgevaar gaan vormen door hun verblijf in hun vakantiehuis, of bijdragen aan verspreiding van het virus. Dus wat is het probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de speld wel grappig:

Solidaire koning verruilt riant paleis voor krappere vakantievilla
16 oktober 2020 door Jos Maalderink

Een groots gebaar van Willem-Alexander. Nu het land op slot gaat en Nederlanders verplicht thuis moeten blijven verruilt de koning zijn riante paleis voor zijn veel krappere vakantievilla op de Peloponnesos.

“Komende weken zit ik met Max en de kids op nauwelijks 300 vierkante meter”, legt Willem-Alexander uit. “Natuurlijk is dat afzien, maar ik heb een voorbeeldfunctie. Thuis blijven en heen en weer reizen tussen mijn woon- en werkpaleis was ongepast geweest. Op deze manier laat ik de Nederlanders zien dat ik hun pijn voel.”

https://speld.nl/2020/10/16/solidaire-k ... ntievilla/
gioia82 wijzigde dit bericht op 16-10-2020 19:04
0.89% gewijzigd
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven