Excuus van Rutte

18-10-2020 12:51 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
De koning ging op vakantie en keerde na alle commotie een dag later terug.
Rutte heeft vandaag in een brief naar de 2e kamer geschreven:

Premier Mark Rutte heeft te laat beseft dat de vakantie van de koning en zijn gezin naar Griekenland ‘niet langer te rijmen was met de oplopende besmettingen en de aangescherpte maatregelen’. Zeker na de persconferentie van dinsdag 13 oktober had hij zich daarvan bewust moeten zijn, zegt Rutte in een brief die vanochtend aan de Tweede Kamer is gestuurd.

Net als de koning is Rutte zijn feeling met het volk kwijt. De bruiloft van Grapperhaus was ook gewoon okee, maar de rest van NL moet zich aan regels houden. Heel apart dat na dat debacle alle boetes opeens lager uitvallen en het strafblad weg is.

Nu is Rutte echt compleet ongeloofwaardig geworden.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
De koning hield zich aan de regels, klaar. Handig vind ik het niet van hem. Maar bovenal vind ik dat de koning zelf verantwoordelijk is voor zijn acties en niet de MP.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er echt geen moment van wakker gelegen van wat WA doet.
En ook niet van kerk in biblebelt en ook niet van moskeeën en ook niet van 6000 man per dag in een pretpark.
Alle reacties Link kopieren
Want Rutte is de moeder van de koning ofzo?
Ik heb echt met die man te doen, moet overal maar voor opdraaien.
Laten we er anders een heel groot punt van maken. Want het is niet zo dat er momenteel andere belangrijke dingen spelen in ons leven of zo.
Alle reacties Link kopieren
Half Nederland is op vakantie geweest dit jaar. Het was code geel dus het mocht.
Henk en Marietje mogen ook naar Griekenland dus de koning ook.
Ze hebben hun eigen huis, gaan niet naar drukke plekken. Dus lekker belangrijk.

Als het code geel of rood was... tja dan was het anders.
magick88 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 12:57
11.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De feeling die Rutte vooral mist is dat hij denkt dat mensen eigen verantwoordelijkheid willen/nemen maar dat ze in de praktijk vooral kijken naar wat een ander doet en zelf zo weinig mogelijk willen inleveren.

Nogal dom van hem inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Zo min mogelijk reizen, valt inderdaad niet te rijmen met vertrekken naar een ander land.
Saartjepoes2 schreef:
18-10-2020 12:53
Maar bovenal vind ik dat de koning zelf verantwoordelijk is voor zijn acties en niet de MP.
Dat mag je vinden. Alleen staat het anders in de grondwet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sterk het vermoeden dat Rutte dit zegt om het Koninklijk Huis een beetje uit de wind te houden. Aanname natuurlijk en ik ben niet per se fan van Rutte, maar ik schat hem hoger in dan de koning wat 'feeling hebben met het volk' betreft.
Tjezus, wat vals
Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes2 schreef:
18-10-2020 12:53
De koning hield zich aan de regels, klaar. Handig vind ik het niet van hem. Maar bovenal vind ik dat de koning zelf verantwoordelijk is voor zijn acties en niet de MP.
En Mark Rutte heeft wel meer aan z'n hoofd. Zou absoluut niet in z'n schoenen willen staan. En daarnaast: met een privévliegtuig naar een privé villa, da's best corona veilig te doen. Getuigd van moment van gebrek aan empathie en besef wat er speelt bij het volk van de koning, dat wel. Dus goed dat terug zijn gekomen en dat hebben erkent
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
18-10-2020 12:57
Half Nederland is op vakantie geweest dit jaar. Het was code geel dus het mocht.
Henk en Marietje mogen ook naar Griekenland dus de koning ook.
Ze hebben hun eigen huis, gaan niet naar drukke plekken. Dus lekker belangrijk.

Als het code geel of rood was... tja dan was het anders.
Ze gingen op vakantie na de verscherpte maatregelen en het advies om zo min mogelijk te reizen.

Willem Alexander en zijn familie zijn ook al lang op vakantie geweest, anders had ik nog wel wat sympathie met ze gehad.
zonmuis wijzigde dit bericht op 18-10-2020 12:59
0.96% gewijzigd
MevrouwJack schreef:
18-10-2020 12:57
Ik heb sterk het vermoeden dat Rutte dit zegt om het Koninklijk Huis een beetje uit de wind te houden. Aanname natuurlijk en ik ben niet per se fan van Rutte, maar ik schat hem hoger in dan de koning wat 'feeling hebben met het volk' betreft.
Uit de wind houden? Hij is gewoon verantwoordelijk.
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
18-10-2020 12:57
De feeling die Rutte vooral mist is dat hij denkt dat mensen eigen verantwoordelijkheid willen/nemen maar dat ze in de praktijk vooral kijken naar wat een ander doet en zelf zo weinig mogelijk willen inleveren.

Dit heet liberalisme.
Alle reacties Link kopieren
Als minister president ben je verplicht de koning te allen tijde te beschermen. Daar teken je voor. Dus wellicht heeft Rutte hem wel degelijk gewezen op zijn onhandigheid en had WA er gewoon schijt aan. Want de koning mag zijn eigen beslissingen maken. Maakt niet uit, dan nog moet je de koning in bescherming nemen. En ookal wil je dat niet, de fouten die hij maakt opruimen en onder het tapijt schuiven. Echt niet meer van deze tijd.

Ik heb met Rutte te doen.

Het is de Koning die gewoon eens zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen en excuses moet maken voor zijn enorme onhandigheden. Niet door Rutte zijn reet af laten vegen. De labbekak.
buzziebee wijzigde dit bericht op 18-10-2020 13:01
3.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hetzelfde doen als de koning als ik een huis in het buitenland had, zeker in geel gebied. En velen huizenbezitters doen dat ook, ze hebben gelijk. Ik heb mij vooral verbaasd over hoe afgunstig veel mensen zijn.

Uiteindelijk is de koning ook gewoon maar een mens.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 13:01
10.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Prima dat je je daar niet druk om maakt, maar als onze PM oproept om binnen te blijven en niet de randen van de grenzen op te zoeken, dan kan hij niet met droge ogen WA wel lekker op vakantie laten gaan.
Overigens was WA deze zomer ook al 2 maanden op vakantie, dus dat hij er nodig tussenuit moest kan ik me niet voorstellen.

Lig je er ook niet meer wakker van als jouw ziekenhuisbed bezet is door iemand in de biblebelt die weigerde zich aan de regels te houden en Corona heeft opgelopen?
Dat jouw operatie van je pijnlijke knieën niet doorgaat omdat de ziekenhuizen de gewone zorg aan het afschalen zijn omdat ze ruimte moeten houden voor Corona patiënten?

Mensen raken banen kwijt, ondernemers gaan failliet. Als we met z'n allen beer pas op de plaats gemaakt hadden, dan waren we er wellicht uit geweest.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
18-10-2020 13:00
Ik zou hetzelfde doen als de koning als ik een huis in het buitenland had, zeker in geel gebied. En velen huizenbezitters doen dat ook, ze hebben gelijk. Ik heb mij vooral verbaasd over hoe afgunstig veel mensen zijn.

Uiteindelijk is de koning ook gewoon maar een mens.
Het gaat niet om afgunst. De meeste Nederlanders hebben genoeg geld om op vakantie te gaan.
Het gaat erom dat er een advies wordt gegeven om zo min mogelijk te reizen. Dan dien je als koning wel een voorbeeld te geven.
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
18-10-2020 13:00
Als minister president ben je verplicht de koning te allen tijde te beschermen. Daar teken je voor. Dus wellicht heeft Rutte hem wel degelijk gewezen op zijn onhandigheid en had WA er gewoon schijt aan. Want de koning mag zijn eigen beslissingen maken. Maakt niet uit, dan nog moet je de koning in bescherming nemen. En ookal wil je dat niet, de fouten die hij maakt opruimen en onder het tapijt schuiven. Echt niet meer van deze tijd.

Ik heb met Rutte te doen.

Het is de Koning die gewoon eens zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen en excuses moet maken voor zijn enorme onhandigheden. Niet door Rutte zijn reet af laten vegen. De labbekak.
Dit bedoel ik. En dat je als koning dit bedenkt en daarmee in déze tijd je minister-president schaadt (hoe dan ook) vind ik nog het ergste.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
18-10-2020 12:57
De feeling die Rutte vooral mist is dat hij denkt dat mensen eigen verantwoordelijkheid willen/nemen maar dat ze in de praktijk vooral kijken naar wat een ander doet en zelf zo weinig mogelijk willen inleveren.

Nogal dom van hem inderdaad.
Niet dom, naïef misschien, maar helaas is het wel de realiteit qua mentaliteit van de Nederlander
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
18-10-2020 13:03
Dit bedoel ik. En dat je als koning dit bedenkt en daarmee in déze tijd je minister-president schaadt (hoe dan ook) vind ik nog het ergste.
Klopt. De Koning en gezin zijn onaantastbaar. Al plegen ze een moord. Ze hoeven nooit op te draaien voor hun keuzes en fouten die ze maken. Hoeven aan niemand verantwoording af te leggen. Hoeven geen enkel advies van de minister president op te volgen. De koning staat boven de wet. Dus niet Rutte, de koning zou uit eigen wil excuses moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
18-10-2020 13:02
Het gaat niet om afgunst. De meeste Nederlanders hebben genoeg geld om op vakantie te gaan.
Het gaat erom dat er een advies wordt gegeven om zo min mogelijk te reizen. Dan dien je als koning wel een voorbeeld te geven.
Je mag op reis dat heeft Rutte ook gezegd. Gewoon naar je vakantieadres, maar daar ter plekke blijf je op je adres en ga je niet verplaatsen. Je mag niet op reis naar code oranje gebieden. En nu klint vooral "hij wel en ik niet" dat vind ik als afgunst klinken. Maar dat is met alles wat de koning doet, er is altijd afgunst.

Ik ben het ermee eens dat het niet slim is wat hij heeft gedaan, maar het past wel binnen de regels.

Jammer dat er nu weer uren gedebatteerd gaat worden over dit uitstapje van de koning ipv het oplossen van de crisis. En alle andere zaken die zijn blijven liggen gedurende deze crisis.
Alle reacties Link kopieren
Rutte zou gewoon moeten zeggen: Ik heb het WA afgeraden als dat de waarheid is.
Maar voor Ferd heeft hij ook zitten draaikonten.

WA heeft niets geleerd van die uitgelekte foto waarop hij en Maxima te zien waren naast de restauranthouder.
Het volk laten denken dat hij alleen met zijn gezin zijn verjaardag heeft gevierd, terwijl zijn moeder gewoon op bezoek is geweest.
Ik heb mijn moeder van 83 alweer 2 maanden niet gezien en daarvoor vanaf maart mss 3x.
Prima als zij zich allerlei privileges mogen gunnen: wees er dan open over, dat de elite een status aparte heeft.
Maar verwacht dan ook geen funding meer vanuit het volk.

Het is gewoon schijt aan Jan met de pet hebben.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
18-10-2020 13:02
Het gaat niet om afgunst. De meeste Nederlanders hebben genoeg geld om op vakantie te gaan.
Het gaat erom dat er een advies wordt gegeven om zo min mogelijk te reizen. Dan dien je als koning wel een voorbeeld te geven.
Spijker op de kop, wat mij betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven